Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Hiver Phil 1984-
(1)
Li Shaofeng
(1)
Müller Łukasz
(1)
Papi Mostafa
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Schmitt Éric-Emmanuel (1960- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Kalifornia (USA)
(1)
Kiribati
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(2)
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Fortepian
(1)
JĘZYKI
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Pisarze francuscy
(1)
Schmitt, Éric-Emmanuel (1960- )
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Style poznawcze
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
Słowo kluczowe
individual differences
(2)
affective differences
(1)
beletrystyka
(1)
children
(1)
cognitive differences
(1)
cognitive style
(1)
conative differences
(1)
effective teaching
(1)
individual difference
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
learning strategies
(1)
learning strategy
(1)
opowiadanie
(1)
second language acquisition
(1)
study
(1)
teaching
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 2)
Second language learners differ in how successfully they adapt to, and profit from, instruction. This book aims to show that adaptation to L2 instruction, and subsequent L2 learning, is a result of the interaction between learner characteristics and learning contexts. Describing and explaining these interactions is fundamentally important to theories of instructed SLA, and for effective L2 pedagogy. This collection is the first to explore this important issue in contemporary task-based, immersion, and communicative pedagogic settings. In the first section, leading experts in individual differences research describe recent advances in theories of intelligence, L2 aptitude, motivation, anxiety and emotion, and the relationship of native language abilities to L2 learning. In the second section, these theoretical insights are applied to empirical studies of individual differences-treatment interactions in classroom learning, experimental studies of the effects of focus on form and incidental learning, and studies of naturalistic versus instructed SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10633.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge Handbooks in Second Language Acquisition)
Includes bibliographical references and index.
The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Individual Differences provides a thorough, in-depth discussion of the theory, research, and pedagogy pertaining to the role individual difference (ID) factors play in second language acquisition (SLA). It goes beyond the traditional repertoire and includes 32 chapters covering a full spectrum of topics on learners’ cognitive, conative, affective, and demographic/sociocultural variation. The volume examines IDs from two perspectives: one is how each ID variable is associated with learning behaviors, processes, and outcomes; the other is how each domain of SLA, such as vocabulary or reading, is affected by clusters of ID variables. The volume also includes a section on the common methods used in ID research, including data elicitation instruments such as surveys, interviews, and psychometric testing, as well as methods of data analysis such as structural equation modeling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21803.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mindful learning : 101 proven strategies for student and teacher success / Linda Campbell, Bruce Campbell. - Second edition - Thousand Oaks, CA : Corwin Press, copyright 2009. - XI, 201 pages : illustrations ; 28 cm.
Includes bibliographical references (p. 180-195) and index.
Mindful Learning, Second Edition is an ideal resource for any classroom teacher who wants an answer to the question, 'How can I make my teaching more effective?' With a focus on activating students' prior knowledge and facilitating active learning through varied instructional methods, Linda Campbell and new coauthor, Bruce Campbell, offer 101 teaching strategies that are grounded in best classroom practices and research from the cognitive sciences. Every technique has a proven track record with students of diverse ages, languages, abilities, and socioeconomic status and teachers of every grade level will find strategies for any content area to apply or adapt to individual classroom needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18705.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy odważysz się wybrać nieoczywistą ścieżkę, by na jej końcu odnaleźć siebie? Eric pokochał muzykę, gdy pierwszy raz usłyszał Chopina. Od tego momentu trawiła go pasja – nieustannie marzył, by jak najlepiej grać utwory swojego mistrza, lecz jego interpretacjom wciąż czegoś brakowało. Wszystko zmieniło się, gdy rozpoczął lekcje u pewnej Polki. Ćwiczenia zalecane przez madame Pylinską były osobliwe. Wysyłała swego ucznia do parku, żeby słuchał szumu gałęzi i zrywał kwiaty bez strącania rosy. Poleciła też Ericowi uprawiać miłość, zanim zasiądzie do pianina, bo muzyce należy oddać się tak samo jak pożądaniu. Nauczyła go, że w małych rzeczach kryją się wielkie inspiracje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18358.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej