Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bis Dorota
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
OŚWIATA
(5)
EKOROZWÓJ
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
ekorozwój
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
edukacja ekologiczna
(2)
ochrona środowiska
(2)
badania oświatowe
(1)
edukacja
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
ekonomia polityczna
(1)
filozofia polityki
(1)
konsumpcjonizm
(1)
polityka oświatowa
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
socjologia polityki
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
turystyka
(1)
zagospodarowanie przestrzenne
(1)
zarządzanie środowiskowe
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wybór dokumentów pod redakcją dr Doroty Bis i mgr Iwony Szewczak jest pierwszą pozycją na rynku wydawniczym przedstawiającą zbiór przepisów dotyczących zagadnień związanych z rozwojem polityki edukacyjnej opartej na koncepcji Strategii Lizbońskiej. Książka przedstawia akty prawa wspólnotowego i polskiego, a także dokumenty programowe dotyczące realizacji wyzwań stojących przed edukacją europejską w XXI wieku. Publikacja może mieć znaczenie zarówno dla studentów pedagogiki i socjologii, jak również nauk politycznych czy też studentów prawa i administracji. Jest ona niezbędną pomocą dla wszystkich zajmujących się edukacją w ramach Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7080.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 619-661. Indeksy.
Profesor Bogusław Śliwerski współtworzy elitę współczesnej nauki polskiej, toteż każda z jego książek jest wydarzeniem na skalę kraju. Na drugą połowę stycznia przewidziano datę premiery Edukacji (w) polityce. Polityki (w) edukacji, książki w dorobku Profesora wyjątkowej, gdyż obarczonej dużą dozą krytycyzmu i potrzebą demaskacji polityki oświatowej w Polsce minionego ćwierćwiecza. Postawa ta jest także (lub może: przede wszystkim) wynikiem rozczarowania, jakie towarzyszy wszystkim tym, którzy brali czynny udział w wydarzeniach przed i po 1989 r. Edukacja w polityce. jest więc rozprawą z polityką edukacyjną III RP, bezwzględnie niszczącą wszystko to, w co wierzyła Solidarność z 1989 r. W obserwacji i ocenie profesora Śliwerskiego współczesne władze łamią demokratyczne reguły praworządności, czyniąc z edukacji jedno więcej pole politycznych rozgrywek i podejrzanych eksperymentów. Blisko siedmiuset stronicowa analiza stanu współczesnego jest w ujęciu Śliwerskiego nie tylko krytyką polityki rządów (co samo w sobie miałoby znaczenie wyłącznie destrukcyjne), lecz także, poprzez wskazanie palcem, wołaniem o opamiętanie. Być może to sygnał nadciągających zmian.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14919.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15734.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 1)
Opis wg okł. Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Tekst częśc. tł. z niem.
Bibliogr. przy ref.
W tomie I dotyczącym edukacji dla ładu zintegrowanego, obecnie podstawowej wykładni istoty nowego paradygmatu rozwoju, zawarto artykuły problemowe oceniające zaawansowanie realizacji celów i zadań ogłoszonej przez ONZ na lata 2005-2014 Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju i europejskiej strategii realizacji celów Dekady. Ocena polskiego systemu edukacyjnego z punktu widzenia realizacji jej założeń na tle doświadczeń innych krajów europejskich, zwłaszcza niemieckich, jest szczególnym przedmiotem zainteresowania autorów publikacji zamieszczonych w tym tomie. Publikacja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych edukacją dla nowego paradygmatu rozwoju, nie tylko w jej formalnym wydaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11849.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 4)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie IV przedstawiono rolę i znaczenie edukacji ekologicznej w kształtowaniu ładu środowiskowego i przestrzennego. Zgodnie z przyjętą konwencją wszystkich publikacji z cyklu Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, w tomie IV przedstawiono również przykłady programów nauczania dla ładu środowiskowego i przestrzennego. Książka jest skierowana do wszystkich ekoedukatorów, prowadzących działania zarówno w ramach edukacji formalnej jak i nieformalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11852.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej