Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Dostępność
tylko na miejscu
(21)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Autor
Aleksander Tadeusz (1938- )
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Horyń Wojciech
(2)
Maciejewski Jan (1954- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Turos Lucjan (1927- )
(2)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Habura Miłosz
(1)
Holton Elwood F (1957- )
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Knowles Malcolm Shepherd (1913-1997)
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Malec Małgorzata
(1)
Malewski Mieczysław (1949- )
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Swanson Richard A
(1)
Wujek Tadeusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Temat
OŚWIATA DOROSŁYCH
(21)
LUDZIE STARZY
(3)
WYCHOWANIE
(2)
BEZROBOCIE
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
GERONTOLOGIA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOMPUTERY
(1)
KRAŚNIK (woj. lubelskie)
(1)
KSENOFOBIA
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
NAUCZYCIELE OŚWIATY DOROSŁYCH
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE
(1)
STAROŚĆ
(1)
WARTOŚĆ
(1)
Gatunek
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Słowo kluczowe
andragogika
(7)
edukacja dorosłych
(7)
dorosłość
(4)
edukacja
(2)
jakość życia
(2)
oświata dorosłych
(2)
starość
(2)
Europa
(1)
animator
(1)
bezrobocie
(1)
czas wolny
(1)
dom kultury
(1)
edukacja kulturalna
(1)
ksenofobia
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie ustawiczne
(1)
kultura
(1)
ludzie starzy
(1)
pedagogika kultury
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
praca
(1)
przygotowanie zawodowe
(1)
reedukacja
(1)
socjalizacja
(1)
socjologia wychowania
(1)
starzenie się społeczeństwa
(1)
stereotyp
(1)
szkolenie bezrobotnych
(1)
szkolenie pracowników
(1)
wartości
(1)
zapobieganie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; nr 2988)
Książka porusza problematykę związaną z andragogiką, andragogami, rozumianymi tu jako nauczyciele ludzi dorosłych. Autorzy mają nadzieję, że podobnie jak w poprzednich dwóch pozycjach: Nauczyciel andragog u progu XXI wieku oraz Nauczyciel andragog na początku XXI wieku znajdą państwo wiele przydatnych artykułów do pracy zawodowej oraz naukowej. Pozycja ta, naszym skromnym zdaniem, uzupełni pewną lukę w publikacjach podręcznikowych z obszaru andragogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6559.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Część druga zbiorowej pracy na temat edukacji dorosłych za granicą obejmuje opracowania z krajów położonych w Ameryce, Afryce, Azji oraz z Australii i Nowej Zelandii. Szczególną uwagę autorzy zwrócili na rozwój edukacji dorosłych w Stanach Zjednoczonych, których obecna pozycja i dalszy rozwój cywilizacyjny związany jest z dynamicznym upowszechnieniem różnych zakresów kształcenia dorosłych. Autorzy zwracają uwagę na narodowe systemy kształcenia, tradycje lokalnej edukacji, innowacje właściwe miejscowym potrzebom i uwarunkowaniom. Z dokonanych analiz wynikają elementy podobne i wspólne oraz indywidualne w konretnych systemach edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11692.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12848.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; nr 2987)
Monografia zawiera trzy główne wątki tematyczne odpowiadające trzem rozdziałom książki. Pierwszy odnosi sie do zmian zachodzących we wspólczesnym świecie. Drugi zawiera różnorodne podejscia do andragogiki. w rozdziale trzecim opisane są rozważania osób związanych z grupami dyspozycyjnymi polskiego społeczeństwa. Monografia poszerza w znacznym stopniu obszar dociekań naukowych związanych z edukacją dorosłych. Skierowana jest do ludzi nauki różnych specjalności, przede wszystkim nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6562.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Autorka od wielu lat stara się wprowadzić do andragogiki i gerontologii badania biograficzne i myśl biograficzną, jako metody pracy z ludźmi dorosłymi i starszymi. Od lat o tym pisze i mówi przy różnych okazjach, prowadzi seminaria w oparciu o tę metodę. Lansuje tematy, które wydają się kluczowe dla andragogiki: dorosłość, role społeczne rodziców, starość, a ostatnio podróż jako projekt edukacyjny, pamięć serca, pamięć szkoły, rola przeszłości w życiu, środowisko niewidzialne oraz zegar społeczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5052.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6143.V.6 [Czytelnia B], 6142.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 199)
Streszcz. ang., niem.
Bibliogr.
W publikacji znajdują się informacje dotyczące kilku grup zagadnień, tj. wybrane elementy z bogatej już dzisiaj teorii kształcenia oraz wychowania dorosłych, tradycje polskiej oświaty dorosłych, główne współczesne instytucje kształcenia dorosłych, współczesne trendy i funkcje społeczne oświaty dorosłych w zmieniającym się społeczeństwie polskim i wyraźnie postepujące w niej procesy międzynarodowej integracji i globalizacji. Kwestie ostatnie, scharakteryzowane w końcowych rozdziałach podręcznika to stan oświaty dorosłych we współczesnej Polsce i rozwój refleksji naukowej nad kształceniem dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7721 [Magazyn 1], P.7720 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7719.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8727.V.6 [Czytelnia B], 8728.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Po zapoznaniu się ze wszystkimi artykułami zamieszczonymi w pracy – mimo, iż są one zróżnicowane zarówno pod względem metodologicznym, jak też metodycznym i merytorycznym – jej wartość oceniono wysoko. (...) Publikacja ta będzie dobrze służyć zwłaszcza studentom kierunków pedagogicznych różnych specjalności, a także innych kierunków społeczno-humanistycznych do przygotowania własnych warsztatów badawczych, niezbędnych w każdej fazie studiów. Może też być użyteczna dla młodych adeptów nauk humanistyczno-pedagogicznych w doskonaleniu własnych warsztatów metodologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6644.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The adult learner : the definitive classic in adult education and human resource development" 2005.
Bibliogr. s. 290-312. Indeksy.
Klasyczne dzieło z dziedziny edukacji dorosłych sławnego profesora Knowlesa w nowym opracowaniu Elwooda Holtona i Dicka Swansona wzbogacającym o najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie, podzielono na 3 części. Część pierwsza opisuje źródła andragogiki, druga zajmuje się postępami w dziedzinie edukacji dorosłych z uwzględnieniem zastosowań praktycznych, uczeniem się dorosłych w kontekście rozwoju badań nad zasobami ludzkimi. Ostatnia część obejmuje zagadnienia motywowania, uwalniania zasobów osób dorosłych, listę stylów uczenia się, problemy we wdrażaniu szkolenia i ich rozwiązywania, model rozwoju efektywności pracownika w nowych rolach i środowiskach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7529 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7528.V.6 [Wypożyczalnia B], P.7527.V.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8535.V.6 [Czytelnia B], 8534.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Andragogika ogólna / Lucjan Turos. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Lucjan Turos and Piotr Turos, 2004. - 544 s. : rys. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 515-544.
Książka zawiera podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki, oświaty dorosłych i kształcenia ustawicznego. Ponadto omówione są w niej andragogiczne poglądy wybranych współczesnych autorów oraz przedmiot, struktura i zadania andragogiki. książka skierowana jest do tych osób, które ze względu na zajmowane stanowisko i wykonywany zawód chcą pogłębić i usystematyzować swoją wiedzę, ale również do nauczycieli i studentów wyższych uczelni planującym karierę zawodową w charakterze trenera, wykładowcy, szkoleniowca, nauczyciela w placówkach prowadzących edukację osób dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7718.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8726.V.6 [Czytelnia B], 8725.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik ma charakter teoretyczno-praktyczny, ukazujący problematykę edukacji dorosłych i andragogiki na tle wyzwań współczesnej cywilizacji. Książka składa się z 4 części tematycznych. Pierwsza ma charakter interdyscyplinarny i zawiera wiedze o człowieku współczesnym. W części drugiej zaprezentowano aktywność edukacyjną dorosłych w różnych kręgach społecznych. Część trzecia dotyczy celów i przejawów edukacji w rozwiązywaniu problemów życiowych ludzi dorosłych. Czwarta część prezentuje andragogikę jako naukę o edukacji dorosłych w kontekście innych nauk z nią współpracujących. Książka przeznaczona jest dla studentów wszystkich kierunków pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5053 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6146.V.6 [Czytelnia B], 6145.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dokonująca się w naszym kraju restrukturyzacja życia społeczno-gospodarczego doprowadziła do wyraźnych zmian w funkcjonowaniu instytucji wychowania dzieci i młodzieży, a także edukacji dorosłych. Próbę charakterystyki tych zmian, a zwłaszcza ich organizacyjnych i metodycznych następstw, zawiera niniejszy tom. Zamieszczone w nim artykuły dotyczą trzech ważnych zagadnień. Pierwsze to funkcjonowanie wychowawcze różnych środowisk, zwłaszcza rodziny i stowarzyszeń młodzieży. Drugie to warunki, metody oraz strategie wychowania realizowanego przez różne formy działalności, w tym także animacyjną w sferze kultury. Zagadnienie trzecie to odnowione postawy teoretyczne i funkcjonowanie różnych form edukacji dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3196.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aksjologia edukacji dorosłych / red. Janina Kostkiewicz. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2004. - 430 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Publikacja stanowi zbiór materiałów pokonferencyjnych z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, zorganizowanej w 2003 roku w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Podzielona jest na cztery części. Część pierwsza skupia zagadnienia sprowadzające się do ukazania najbardziej ogólnych założeń teoretycznych i aksjologicznych podstaw andragogiki. Część druga dotyczy już konkretnych wartości. W części trzeciej czytelnik znajdzie bardzo różnorodną tematykę, zaś część czwarta zawiera głównie doniesienia z badań empirycznych, które potwierdzają wagę wcześniejszych teoretycznych ustaleń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5051.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6140.V.6 [Czytelnia B], 6139.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; nr 2101)
Podręcznik omawia ważny instrument finansowy jakim jest faktoring, który zapewnia stały dopływ kapitału do przedsiębiorstwa, jednocześnie oferując szereg dodatkowych usług. W książce podjęto istotne kwestie związane z identyfikacją potencjalnych zewnętrznych źródeł kapitału obcego. Zdefiniowanie przydatnych grupie małych i średnich przedsiębiorstw instrumentów finansowych zostało dokonane na tle oceny finansowego potencjału i ekonomicznych uwarunkowań tej grupy podmiotów gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6144.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem tej publikacji, która w bliskiej perspektywie ma się składać z kilku tomów, jest szerokie zaprezentowanie edukacji dorosłych i kształcenia ustawicznego we współczesnym świecie. Tom pierwszy dotyczy wybranych krajów Europy. Celowo używamy słowa "wybrane", jako że w tym tomie prezentujemy dorobek jedynie 18 państw europejskich, w tym między innymi: Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemiec, Austrii, Francji oraz Rosji. W części wprowadzającej przedstawiono podstawowe definicje i zadania oświaty dorosłych, a także dorobek międzynarodowych konferencji poświęconych temu zagadnieniu, poczynając od I, zorganizowanej w 1929 roku w Cambridge, a kończąc na ostatniej (VI), która odbyła się w końcu 2009 roku w Belem. Na tym tle wyraźnie rysują się osiągnięcia 18 państw omówione w tym pokaźnym tomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11419.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12638.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
W książce szczególną uwagę zwrócono na te obszary wykorzystania komputera w edukacji dorosłych, które wzmacniają możliwości intelektualne człowieka. Dobór tematyki książki nie był przypadkowy. Wybrane zostały te obszary zastosowania komputera, które w sposób istotny wpływają na rozwój kognitywny człowieka. Pominięto natomiast tradycyjne wykorzystanie technologii komputerowej w kształceniu, a także wiadomości o procedurach matematyczno-informatycznych. Praca przeznaczona jest dla humanistów pragnących wykorzystać technikę komputerową w edukacji dorosłych. Może ona także stanowić podstawę przemyśleń dla tych osób, które profesjonalnie zajmują się informatyką i zamierzają tworzyć programy dydaktyczne. Książka napisana została tak aby czytelnik, który niewiele miał wspólnego z komputerem, mógł zapoznać się z podstawowymi problemami ich wykorzystania w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6150.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Praca podejmuje szereg zagadnień społecznie ważnych, których znaczenie w dobie wzrastającej dość dynamicznie liczby starszych osób w naszym społeczeństwie bywa jeszcze niedostatecznie dostrzegane i doceniane. Starość jest ukazana w publikacji wieloaspektowo: w perspektywie możliwości edukacyjnych i rozwojowych osób starszych, jako problem społeczny (przechodzenie na emeryturę), w wymiarze jednostkowego spostrzegania własnej sytuacji życiowej przez starszych ludzi. Prezentowane są także rozwiązania instytucjonalne wspomagania osób starszych w ich życiu i rozwoju. Publikacja charakteryzuje się dużymi walorami poznawczymi oraz stanowi istotny wkład w budowanie wiedzy gerontologicznej. (z recenzji prof. dr hab. Ewy Skibińskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12990.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 207-222.
Andragogika reedukacji koncentruje się między innymi na analizie potrzeby i możliwości reedukacji tych, którzy ulegli wpływowi ksenofobii. Książka jest wyrazem przekonania autora, że w działalności przywracajacej ludziom dorosłym zdolności do pełnowartościowego funkcjonowania społecznego i poczucie godności nie wystarczą tylko doświadczenia praktyczne, lecz konieczne są także teoretyczne analizy i uogólnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7722.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8729.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 119)
Bibliogr. s. 231-242.
Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej - zagadnienia zwiazane z edukacją osób dorosłych jako czynnika rozwoju regionalnego i lokalnego, aktywnego obywatelstwa, badania nad aktywnością edukacyjną dorosłych. Książka dla pedagogów, socjologów, psychologów. Znaczenia kształcenia ustawicznego dla przebiegu i jakości życia jednostek oraz społeczeństw nie sposób przecenić - żyjemy przecież w społeczeństwie uczącym się, co oznacza, iż oddziaływują na nas zarówno wyzwania, jak i ryzyko, jakie są jego cechami konstytutywnymi. W kontekście wyzwań przełomu cywilizacyjnego, jakiego doświadczamy, odczuwamy rosnącą rolę nauki i edukacji, które stają się podstawowymi zasobami epoki społeczeństwa uczącego się. Dynamika procesów zachodzących we współczesnym świecie stawia problem kształcenia ustawicznego jako istotny czynnik rozwoju. Zmiany technologiczne, rozwój technik masowej komunikacji, przeobrażenia w sferze pracy, konkurencja na rynku pracy, potrzeba stałego dostosowywania się kreują fenomen zwany „edukacyjnym stylem życia" przejawiający się zarówno obszarze pracy zawodowej, jak i w sferze kultury czy życiu społecznym. Kształcenie ustawiczne staje się wymogiem cywilizacyjnym i zarazem wielkim wyzwaniem. Z perspektywy jednostki jest szansą na umiejętne poruszanie się we współczesnym świecie, twórcze kreowanie przebiegu własnego życia, szansą na aktywne obywatelstwo postrzegane w wymiarze europejskim, a także czynnikiem warunkującym utrzymanie się na coraz bardziej wymagającym rynku pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8979.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10562.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-288.
Książka włącza się w naukowe poszukiwania wiedzy o edukacji kulturalnej. Autor koncentruje się na edukacji kulturalnej rozumianej jako wychowanie do uczestnictwa w kulturze symbolicznej i wspomaganie wielostronnego rozwoju osobowego człowieka w toku rozwijanej przez niego całożyciowej aktywności kulturalnej. W 11 rozdziałach publikacji poruszono następujące główne tematy: pojęcie edukacji kulturalnej, aktywność i działalność kulturalna, klaryfikacja wartości w drodze uczestnictwa kulturalnego, upowszechnianie kultury i animacja kulturalna, czas wolny a kultura, permanentna edukacja kulturalna, autoedukacja jako warunek podmiotowego uczestnictwa kulturalnego jednostki, człowiek dorosły jako współkreator swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, ewolucja i przydatność domu kultury. Książka jest zaopatrzona w liczne przypisy bibliograficzne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8094 [Magazyn 1], P.8095 [Magazyn 1], P.8093 [Magazyn 1], P.8092 [Magazyn 1], P.8090 [Magazyn 1], P.8091 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8014.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8015.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9348.IV.7 [Czytelnia B], 9347.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [131]-135.
Publikacja ukazuje organizację i funkcjonowanie edukacji ustawicznej dorosłych, głównie pracowników i osób bezrobotnych w Polsce. Uchwycenie i przedstawienie zmian, jakie dokonują się w przepisach prawnych, koncepcji, warunkach społeczno-ekonomicznych i organizacyjnych w obszarze edukacji dorosłych, pozwoli lepiej zrozumieć ich znaczenie dla dalszego rozwoju i doskonalenia kształcenia ustawicznego dorosłych zarówno w wymiarze osobniczym, jak i społeczno-gospodarczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11412.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13830.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej