Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Witkowski Lech (1951- )
(3)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Harbatski Andrei (1956- )
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Magier Piotr
(1)
Michalski Jarosław (1964- ; ksiądz)
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Sadowski Ryszard (1965- )
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szołtysek Adolf Ernest
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Szudlarek Tomasz
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Wolińska Monika
(1)
Wolińska Monika (pedagogika)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
PEDAGOGIKA
(15)
WYCHOWANIE
(5)
KULTURA
(3)
PERSONALIZM
(3)
Etyka
(2)
KSZTAŁCENIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
POSTMODERNIZM
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
DZIECKO
(1)
Egzystencjalizm
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia
(1)
Filozofowie
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
Katolicyzm
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie
(1)
LITERATURA
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PEDAGOGIKA ZABAWY
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Personalizm
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZTUKA
(1)
Sens życia
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
System wartości
(1)
TURYSTYKA
(1)
Teoria wychowania
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WITKOWSKI, LECH (1951)
(1)
WYCHOWANIE dla POKOJU
(1)
Więźniowie
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Filozofia i etyka
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(5)
pedagogika
(4)
filozofia
(2)
personalizm
(2)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
antropologia pedagogiczna
(1)
antropologia społeczna
(1)
dorosłość
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
etyka
(1)
filozofia chrześcijańska
(1)
filozofia edukacji
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
hermeneutyka
(1)
historia
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konflikt egzystencjalny
(1)
konsekwencjalizm
(1)
konsumpcja
(1)
kultura
(1)
literatura
(1)
lęk
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
młodość
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
nauczyciele
(1)
optymizm
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika kultury
(1)
readaptacja społeczna
(1)
religia
(1)
resocjalizacja penitencjarna
(1)
rozpacz
(1)
sens życia
(1)
socjologia edukacji
(1)
sport
(1)
sprawiedliwość
(1)
sztuka
(1)
turystyka
(1)
turystyka aktywna
(1)
utopia
(1)
wartości
(1)
wartość
(1)
warunki życia
(1)
więźniowie
(1)
wykluczenie
(1)
zasoby naturalne
(1)
zgromadzenie zakonne
(1)
środowisko naturalne
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-185, bibliogr. publ. aut. s. 191-192.
Praca może być przypomnieniem o najwazniejszym fundamencie edukacji - ukształcalność. Autor przypomina o zapomnianym wymiarze edukacji - kształtowaniu- kształceniu. Wskazuje, że to rozumienie kształcenia jest onowiązkiem edukacji szkolenj, która współcześnie koncentruje się tylko na zaspokajaniu oczekiwań społecznych i państwowych. W publikacji poruszono tematy wychowania moralnego, roli pedagogiki w demokracji, o potrzeby tradycji w wychowaniu, kształtowanie religijności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8349.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W rozprawie przedstawiono koncepcje trójjedni człowieka, która stanowi główną oś monografii. W książce jest wiele polemik, których celem jest wskazanie studentom wątków wątpliwych, jakby do końca nieprzemyślanych. Treść publikacji podzielono na 6 rozdziałów: Dylematy pedagogiki, Dylematy etyki, Teoria człowieka, Teoria wartości i norm, Teoria wychowania, Metodyka wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2888.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 541-568. Indeks.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w „trudnych syntezach” złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię „zysku symbolicznego”, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a – jak się okazuje – budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego. Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, możliwe w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, zebrane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy. Przedstawiona Czytelnikowi obszerna i wielowątkowa książka nie będzie z pewnością łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, że trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7957.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9452.IV.7 [Czytelnia B], 9247.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tryptyk Edukacyjny ; T.1)
Bibliogr. s. 279. Indeks.
Książka zawiera teksty, które choć róznorodne w formie łączy - pewna strategia traktowania kwestii teorii i praktyki edukacyjnej. Porozrzucane w rozmaitych miejscach i powstałe na przestrzeni ostatnich sześciu lat, przedstawiane tu studia, szkice, rozmowy, polemiki i recenzje świadczą nie tylko o temperamencie autora i kręgu jego zainteresowań. Odzwierciedlaja one (rzecz jasna tylko w części ) konteksty, idee i koncepcje, jakie powstały w - toruńskim na UMK, a później poznańskim na UAM i w warszawskim w IBE - interdyscyplinarnym kręgu seminaryjnym pedagogów, socjologów, psychologów, kulturoznawców i last but not least filozofów, skupionych w latach osiemdziesiątych wokół osoby Profesora Zbigniewa Kwiecińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9405.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 11-14 czerwca 2007 r., Dąbrowica k. Lublina.
Streszcz. ang., fr., niem. przy niektórych ref.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja stanowi zbiór tekstów uczestników konferencji pt. "Antropologia i antropologiczne podstawy w Pedagogice Ogólnej", która odbyła się w czerwcu 2007 roku w Dąbrowicy k. Lublina. Wśród grup problemowych i bloków zagadnień znalazły sie następujące tematy: podstawy antropologiczne pedagogiki ogólnej, interdyscyplinarne podejście do pedagogiki ogólnej, antropologiczna aksjologia wychowania i rozwoju człowieka oraz antropologiczne podtsawy szczególnych obszarów badan pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10331 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10330.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11848.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [323]-345. Indeks.
Niniejsza książka jest relacją współmyślenia i dyskusji autorów o drogach kulturowych pedagogii, o obliczach paidei w kulturze oraz marzeń o pedagogice jako äspecjalizacji wyższego rzęduö, jako dyscyplinie chłonnej i generatywnej, przeciwstawionej parcjalnym rozwinięciom w hermetycznych, dyskursywnych gettach specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13115.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-276.
Podstawę książki stanowią uniwersyteckie wykłady monograficzne profesor Ireny Wojnar poświęcone wybranym ideom edukacyjnym na tle rozdroży XX wieku i powiązane z tymi wykładami ćwiczenia prowadzone przez adiunktów, dr Agnieszkę Piejkę i dr Mariusza Samoraja. Książka może być uważana za nowy, po wielu latach, oryginalny podręcznik współczesnej pedagogiki ogólnej, ukazujący gorące tematy edukacji w rozległej perspektywie światowej, zwracając uwagę na trwałość interakcji między twórczością człowieka a jego dokonaniami w szerokiej perspektywie cywilizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6115.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7338.V.3 [Czytelnia B], 7337.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Praca obejmuje polskie badania nad myślą pedagogiczną realizowane w latach 1900-1939. Przyjęte cele badawcze: krytyczno-syntetyczne i historyczno-hermeneutyczne opracowanie źródeł czasopiśmiennych; zastosowanie metody metahistorycznej jako podstawy historycznej teorii pedagogicznej; rozpoznanie i określenie wkładu w kształt badań nad dziejami myśli pedagogicznej szerokiej grupy badaczy, dotąd nieuwzględnianych bądź zapomnianych; określenie orientacji metodologicznych, stylów badań i wynikających stąd konsekwencji merytorycznych; dążenie do syntezy dziejów myśli pedagogicznej, konstatacja ewolucji kierunków i prądów w myśli pedagogicznej; próba doprecyzowania podstawowych pojęć oraz określenie przedmiotu badań historii doktryn i myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5110.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
Uważa się, że funkcją pedagogiki jest dostarczanie nauczycielom przepisów na uzyskiwanie zakładanych celów, swoistej technologii działania edukacyjnego. Niezwykła złożoność procesów edukacyjnych powoduje jednak, że owe proste i zrozumiałe dla wszystkich, łatwe do praktycznego stosowania teorie okazują się raz za razem mistyfikacjami. Rodzi to zniechęcenie, stwarza konflikt praktyków z teoretykami i wywołuje jeszcze większe zapotrzebowanie na oczywistość i prostotę. Praca podzielona jest na trzy rozdziały: Wyzwanie pedagogiki krytycznej, Antypedagogika i Emancypacja [z] pedagogiki antypedagogicznym wyzwaniem dla dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1889 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1890.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tryptyk Edukacyjny ; T.2)
Bibliogr. przy niektórych pracach. Indeks.
W książce zebrano prace dotychczas rozproszone i pisane na przestrzeni dziesięciu lat. Zbiór jest różnorodny. Są wątki analityczne i polemiczne, z niektórymi ujęciami są w sporze. Niektóre teksty są sygnałem do kontynuacji i pogłębienia. Publikacja składa sie z trzech głównych części: myslenie o kulturze i nowoczesności, myslenie o pedagogice i edukacji, myslenie o tożsamości i podmiotowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9406.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tryptyk Edukacyjny ; T.3)
Bibliogr. przy niektórych pracach. Indeks.
Książka ta domyka tryptyk studiów, lektur i refleksji autora dotyczących filozofii edukacji. Zebranej w niej eseje zawierają wiele cennych i nietuzinkowych interpretacji oraz diagnoz dotyczących naszej kultury i zakorzenionej w niej edukacji. Jak pisze sam autor: "Punktem wyjścia prezentowanego dorobku była zawsze filozofia jako typ krytycznej, wręcz zbuntowanej postawy intelektualnej, a przestrzeń przebiegu myśli ustanawiały – jako dominujące – pytania pedagogiczne, prześwietlające typy perswazji kulturowej, jakiej ulegamy i jaką sami bezwiednie często stosujemy. Pytania, rozpoznające przewrotność, wręcz ironię losu w zderzeniu intencji i ich efektów czy charakteru. Ogólnie są to pytania otwarte na strukturalną złożoność oraz paradoksalność sytuacji i działań edukacyjnych". Przenikliwość oraz niezwykła erudycja autora sprawiają, że teksty te wciąż cieszą się zainteresowaniem czytelników, a przede wszystkim - studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9407.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zróżnicowanie tematyczne tekstów niniejszej książki nie jest duże, dotyczy bowiem tylko jej bezpośredniej warstwy. W swej głębi i istocie artykuły należą do obszaru myśli pedagogicznej, o której można powiedzieć, że łączy dwie wielkie tradycje - realizmu i chrześcijaństwa. Chrześcijaństwo, jako niejednorodna wizja człowieka i świata, przejawia się tutaj w kulturze katolickiej (nieobecna jest tradycja bizantyjsko-prawosławna i protestancka). Autorzy podejmują jej wybrane wątki i dokonują ich oglądu, własnej interpretacji, prób oceny - czynią to z perspektywy młodego, współczesnego pedagoga usiłującego znaleźć uzasadnienie dla - najczęściej własnej - misji wychowania człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11416.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12635.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etos edukacji w XXI wieku / red. Irena Wojnar. - Warszawa : "Elipsa", 2000. - 347 s. ; 21 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Oto książka, której treść nie jest towarem! Nie sprzedaje się uczciwości i nie wróży "sukcesu" misja pedagogiczna, który czyni siebie zbytecznym prowadząc wychowanka do pełnej niezależności. W pewnych środowiskach wychowawca, dla którego naprawdę ważną nagrodą są postępy ucznia, wydaje się Don Kichotem. Pochwała tej książki nie obiecuje doraźnych korzyści czytelnikowi; jest sprzeczna z ideą "marketingu". Dzisiaj pośród "destrukcji normatywności" skierowanie refleksji ku sprawom niemal nieuchwytnym, sprawom, które rozgrywają się między "ja" i "ty", między nauczycielem i lokalną społecznością, między wychowawcą i wychowankiem, może wydać się oderwana od życia. A jednak w dłuższej perspektywie życia narodu właśnie sprawy etosu zawodowego i moralnego profilu, sprawiedliwości społecznej i zaangażowania po stronie dobra wspólnego decydują o naszym losie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2109.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 433-452.
"Problematyka prezentowanej monografii jest zaogniskowana wokół zagadnienia doświadczania przez człowieka konfliktów egzystencjalnych, stanowiących efekt jego konfrontacji z obiektywnymi faktami egzystencjalnymi: wolnością, samotnością, losem i skończonością bytu ludzkiego."[Z oprawy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 279-307.
Celem pracy było zagłębienie się w świecie osób osadzonych i w rzeczywistości penitencjarnej, by uchwycić te momenty, w których historia życia ukazuje się jako obecność, a nie zbiór faktów czy luźno powiązanych wątków, w których ujawniają się lekcje (i błędy) z przeszłości i znajdują swoje odbicie w obecnym i perspektywicznym myśleniu, działaniu, podejmowaniu relacji międzyludzkich. Na kanwie tej rzeczywistości starano się ukazać wpływ poczucia sensu życia jako czynnika odpowiedzialnego za stan mechanizmów adaptujących do ponownego włączenia się w nurt życia społecznego [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21936.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie SALOS RP)
Książka jest zbiorowym namysłem nad turystyką z pozycji aksjologii. Jest to namysł nad postacią idealną turystyki, jak również nad tą, która jest udziałem szerokich rzesz ludzi. Monografia zawiera 47 wypowiedzi podejmujących problemy dotyczące aksjologii turystyki. Poszczególne teksty charakteryzują się różnorodnością założeń teoretycznych, metodologicznych, językowych oraz terminologicznych. Zostały napisane z różnych pozycji światopoglądowych, różnych szkół naukowych oraz w sposób charakterystyczny dla dyscypliny naukowej reprezentowanej przez poszczególnych autorów. Owa różnorodność sprawia, że zagadnienia ukazane zostały w sposób kompleksowy, a tym samym lepiej przybliżający do poszukiwanej poznawczej prawdy. Jest to niezaprzeczalny atut niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6926.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-287.
We współczesnym świecie zabawne wydaje się tylko to, co doraźne, łatwe i przyjemne. Człowiek XXI wieku nie chce trudu - chce się bawić. Przeróżne gry, quizy, teleturnieje i wszelkie możliwe przyjemności mają zapewnić mu rozrywkę i zapełnienie wolnego czasu. Natomiast prawdą jest to, że prawdziwie interesujące jest to, co trudne. Życie, które niesie ze sobą wyzwania, daje radość i satysfakcję, jest w gruncie rzeczy dobrą zabawą. Należy podkreślić, że takie rozumienie zabawy nie jest popularne. Obserwuje się raczej traktowanie jej jako odpoczynku lub biernej rozrywki. Bardzo często zabawa w życiu człowieka nie odgrywa żadnej pozytywnej roli, ale wręcz uniemożliwia rozwój osobowy. Niniejsza publikacja w pierwszym rozdziale podejmuje próbę historycznego naświetlenia zjawisk ludyczności oraz określenia pojęcia zabawy. W rozdziale kolejnym podejmuje się próbę psychologicznego i socjologicznego opisu ludyzmu. Rozdział trzeci prezentuje antropologiczno-etyczne podstawy i uwarunkowania działalności ludycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5609.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7083.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej