Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(23)
nieokreślona
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(14)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(29)
Autor
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(4)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Harbatski Andrei (1956- )
(1)
Jastrzębski Włodzimierz (1939- )
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Witold
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kulpiński Franciszek
(1)
Kędzierski Witold (filolog)
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Opiela Maria
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Tłuczek-Tadla Ewa
(1)
Wołoszyn Stefan
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Żak Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Aplikanci
(1)
Arteterapeuci
(1)
Instruktorzy zajęć plastycznych
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Służba więzienna
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(14)
WYCHOWANIE
(8)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(5)
SZKOLNICTWO
(5)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Arteterapia
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
BIBLIOFILSTWO
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edmund Bojanowski (bł. ; 1814-1871)
(1)
Filozofowie
(1)
Galerie sztuki
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PERSONALIZM
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne wykonawcze
(1)
RODZINA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SKARGA, PIOTR (1536-1612)
(1)
SUCHODOLSKI, BOGDAN (1903 -1992)
(1)
Sztuka partycypacyjna
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Sztuka ulicy
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
Służba więzienna
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYCHOWANKOWIE DOMÓW DZIECKA
(1)
Więziennictwo
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
2001-
(6)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1989-2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Niemcy
(1)
POLSKA
(1)
Rosja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Monografia
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(4)
historia
(2)
pedagogika
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
wychowawca
(2)
Edmund Bojanowski
(1)
Janusz Korczak
(1)
Maria Montessori
(1)
Niemcy
(1)
Piotr Skarga
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
antropologia pedagogiczna
(1)
dom dziecka
(1)
działalność artystyczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja patriotyczna
(1)
kształcenie
(1)
myśl pedagogiczna
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
organizacja pracy
(1)
patriotyzm
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika penitencjarna
(1)
pedagogika religii
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
penitencjarystyka
(1)
personalizm
(1)
przestrzeń publiczna
(1)
public art
(1)
rodzina
(1)
socjalizacja
(1)
socjologia
(1)
street art
(1)
system penitencjarny
(1)
wychowanie narodowe
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wychowankowie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4269.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi kompilację zróżnicowaną tematycznie, wielodyscyplinarną i wielowątkową. Zmieniające się warunki społeczne i polityczne wpłynęły w znaczącym stopniu na modyfikację koncepcji, celów i zadań w wielu dziedzinach wiedzy. Celem powstania niniejszego tomu była próba odpowiedzi na pytania: Jaka jest współczesna pedagogika? Jakie ma odniesienia do wartości humanistycznych? Czy powstają nowe kierunki działań, zbliżające polskich pedagogów do integrującej się Europy? Do odpowiedzi na powyższe pytania zostali zaproszeni reprezentanci różnych dyscyplin pedagogicznych. Przedstawione artykuły ukazują różnorodność prezentowanych przez autorów stanowisk, które łączy wszakże kilka kwestii. Przede wszystkim nauki pedagogiczne są nieustannie weryfikowane przez zmieniającą się rzeczywistość. Po drugie, coraz częściej w badaniach teoretycznych i diagnostycznych dostrzegany jest człowiek – mały, chory, uczący się, dorastający, niedostosowany, osierocony, zagubiony. Wreszcie po trzecie, pedagogika pełni rolę służebną wobec społeczeństwa, więc oprócz teorii i diagnozy powstają także różne koncepcje redukcji lub likwidacji zaistniałych problemów, już sprawdzone i realizowane w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2271.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4440.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4890.V.1 [Czytelnia B], 4889.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1454 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2889.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1469 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1365.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1470.IV.6 [Czytelnia B], 2658.IV.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ten tom obejmuje XIX wiek. Materiały źródłowe przybliżają główne przemiany w szkolnictwie europejskim, ze szczególnym uwzględnieniem ziem Polski, jak też główne prądy pedagogiczne i działalność najwybitniejszych przedstawicieli myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1338.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8085 [Magazyn 1], P.8084 [Magazyn 1], P.8086 [Magazyn 1], P.8088 [Magazyn 1], P.8087 [Magazyn 1], P.8089 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8012.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8013.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9346.IV.7 [Czytelnia B], 9345.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Praca obejmuje polskie badania nad myślą pedagogiczną realizowane w latach 1900-1939. Przyjęte cele badawcze: krytyczno-syntetyczne i historyczno-hermeneutyczne opracowanie źródeł czasopiśmiennych; zastosowanie metody metahistorycznej jako podstawy historycznej teorii pedagogicznej; rozpoznanie i określenie wkładu w kształt badań nad dziejami myśli pedagogicznej szerokiej grupy badaczy, dotąd nieuwzględnianych bądź zapomnianych; określenie orientacji metodologicznych, stylów badań i wynikających stąd konsekwencji merytorycznych; dążenie do syntezy dziejów myśli pedagogicznej, konstatacja ewolucji kierunków i prądów w myśli pedagogicznej; próba doprecyzowania podstawowych pojęć oraz określenie przedmiotu badań historii doktryn i myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5110.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której wobec zaistniałego kryzysu, tak wiele mówi się o pilnej potrzebie wychowania dzieci i młodzieży. (...) jest świadectwem osób bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych w praktykę pedagogiczną, których opracowania są wyrazem tego, jak pamięć i refleksja nad tym dziedzictwem kształtuje ich tożsamość jako pedagogów (...). Poprzez autentyczność źródeł i siłę przekonywania, bazując na doświadczeniu wielkiego i wyjątkowego mistrza wychowania, wnosi szereg wartości, które należy polecić uwadze nie tylko pedagogów, ale również psychologów i teologów oraz wszystkim zainteresowanym edukacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15552.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spośród książek poświęconych historii wychowania, jakie ukazały się w Polsce po roku 1980, dzieło S. I. Możdżenia należy do najgruntowniejszych, najbardziej wnikliwych i oryginalnych. Jest też rezultatem nie zbiorowej pracy, a indywidualnym wysiłkiem jednego autora, co bardzo korzystnie odbiło się na jego zawartości i spostości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5090 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6200.V.1 [Czytelnia B], 6201.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest nie tylko dla studentów kierunków pedagogicznych, ale także może służyć tym, którzy chcą zaczerpnąć wiedzy z zakresu naukoznawstwa i dziejów kultury. Jest on nowym ujęciem historii nauki, oświaty i edukacji. Figurują w nim tematy, których nie spotyka się w poprzednich podręcznikach. Do nich należą rozdziały o wychowaniu w kulturze Bliskiego Wschodu, Bizancjum, w kulturze islamu. Omawia wartości wychowawcze Pisma Świętego, pedagogikę chrześcijańską św. Pawła, Ojców i Doktorów Kościoła i studia Polaków w obcych krajach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5088.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6197.V.1 [Czytelnia B], 6196.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.257 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN 78-83-16095-01-09
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest poświęcona pedagogice specjalnej w ujęciu historycznym i jest podzielona na cztery części. W pierwszej znajdziecie Państwo informacje dotyczące historii założeń tej dyscypliny naukowej z uwzględnieniem przemian w sytuacjach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i poradnictwie. Rozdział drugi został dedykowany oligofrenopedagogice, tyflopedagogice, surdopedagogice, resocjalizacji, logopedii, opiece i wsparciu terminalnie chorych. Rozdział trzeci traktuje o historii podejmowanych działań w terapiach tych, których pozycja i efekty znane są od dawna oraz tych, które znajdują zwolenników jeszcze w wąskim gronie. W rozdziale czwartym zaprezentowana została, z perspektywy historii wychowania, przestrzeń pedagogiki specjalnej ze swoimi najbardziej sławnymi reprezentantami. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10546.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8709.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5089.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6198.V.1 [Czytelnia B], 6199.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika społeczna jest dyscypliną o niemalże stuletniej tradycji. Ten okres to czas działań kilku już pokoleń pedagogów społecznych, czas nagromadzenia dużego dorobku tam, gdzie chodzi o podejmowane badania i zgromadzoną wiedzę. Pomimo jednak tak długiej tradycjii tej dyscypliny, ciąle mało i stosunkowo rzadko podejmuje się na jej gruncie badania nad jej rozwojem, nad przyjmowanymi w niej ideami, nad powstającymi w jej ramach koncepcjami oraz kształtującymi się nurtami i kierunkami. Potrzeba takiego oglądu jest oczywista. To poziom pewnej metarefleksji nad rozwojem dyscypliny, refleksji, która pomaga dokładniej rozpoznać kształtujący się jej naukowy prolil, ale również dostrzec zachodzące przemiany i istnicjące prawidłowości w tym względzie. Niniejsza praca jest próbą wpisania się w te nieliczne jak: dotąd badania nad rozwojem pedagogiki społecznej z nadzieją na ich pogłobienie i poszerzenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4078 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4556.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3825 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2652.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2651.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2885 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3940.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2776.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 8, R. 2013)
Bibliogr. przy pracach.
Książka na nowo, w kontekście aktualnych uwarunkowań, odkrywa pedagogikę Janusza Korczaka i dorobek ks. Piotra Skargi. Została podzielona na dwie części. Część pierwsza zawiera rozważania dotyczące dorobku Janusza Korczaka na różnych płaszczyznach życia społecznego oraz znaczenia pedagogiki Korczaka dla współczesnych przemian dokonujących się w Polsce. Część druga prezentuje teksty dotyczące wielu aspektów działalności ks. Piotra Skargi, ze szczególnym uwzględnieniem jego twórczości, zwłaszcza "Kazań sejmowych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15113.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2890.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4285 [Magazyn 2], 4005 [Magazyn 2] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej