Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(11)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(1)
Miodek Jan (1946- )
(1)
Mróz Tadeusz
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Siwińska Małgorzata
(1)
Szal Eugeniusz
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
PEDAGOGIKA
(6)
Prace dyplomowe
(4)
Praca dyplomowa
(2)
Badania naukowe
(1)
HIPOTEZA
(1)
Metodologia
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
PORADNIKI
(4)
Poradnik
(4)
Poradniki
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Słowo kluczowe
praca dyplomowa
(4)
praca magisterska
(4)
metodologia
(3)
poradnik
(2)
praca licencjacka
(2)
badania
(1)
pedagogika
(1)
pisanie
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 91-92.
Publikacja jest przewodnikiem metodologicznym dla studentów piszących pracę dyplomową i magisterską o charakterze empirycznym na kierunku studiów pedagogicznych, może być również wykorzystana na studniach psychologicznych i socjologicznych. W związku z nader rozległą problematyką metodologiczną badań pedagogicznych w książce ujęto podstawowe zagadnienia związane z pracami dyplomowymi. Treścią książki są następujące zagadnienia: zadania i charakter pracy magisterskiej, wybór tematów pracy magisterskiej, zadania i tematyka seminarium magisterskiego, sposoby analizy literatury przedmiotu, ukazanie etapów procesu badawczego, omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów, kryteria oceny prac magisterskich. Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6742 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6741.V.9 [Wypożyczalnia B], P.6740.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7573.V.9 [Czytelnia B], 7574.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 86-88.
Książka łączy zagadnienia metodologii i praktyki społecznej w zakresie naukowego przygotowania i pisania empirycznych prac dyplomowych z pedagogiki. Praca składa się z dwóch, ściśle powiązanych i wzajemnie uzupełniających się części. W pierwszej ukazane zostały węzłowe problemy naukowe i prakseologiczne związane z przygotowaniem i pisaniem empirycznych prac dyplomowych. W części drugiej pracy znajduje się, bardzo przydatny dla autorów prac, słownik wybranych terminów metodologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15130.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 90-95.
Ta książka jest właściwie poradnikiem doświadczonego pedagoga dla studentów piszących prace dyplomowe i magisterskie. Autor porusza tu takie zagadnienia, jak: kogo badać, jakie wybrać strategie - ilościowe czy jakościowe, a może mieszane, wreszcie jak zebrany materiał przedstawić w pracy będącej podsumowaniem całych studiów. Niezależnie od własnych przemyśleń każdego absolwenta autor zachęca do korzystania z zalecanej w tej książce literatury. To sprawi, że praca będzie oryginalna i samodzielna, a doświadczenia zdobyte przy jej pisaniu przydadzą się w późniejszej praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7004.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7809.V.9 [Czytelnia B], 7810.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 83-85
Ustalenia, jak radzą sobie studenci z rozpoznawaniem składników języka zawierających wiedzę o zależnościach, o oddziaływaniach, było inspiracją do napisania oddawanej do rąk Czytelnika książki. Studenci są wyposażeni w wiedzę definicyjno-klasyfikacyjną. W sytuacjach dydaktycznych często wykorzystują uproszczone schematy myślenia, wyjaśniania, skąpy repertuar leksykalny, łatwo porzucają język opisu a wykorzystują język ocen i postulatów. Taki schemat myślenia utrudnia im odróżnianie przypuszczenia od składnika języka opisującego zjawiska realne lub relacje między nimi. Być może przedkładane propozycje osłabią te utrudnienia i będą przydatne studentom do czytania tekstu naukowego z większym pożytkiem poznawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8017.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
W pozycji tej w sposób ustruktualizowany pokazano, co należy przedsięwziąć w toku czynności związanych z określonymi badaniami pedagogicznymi, by sprawnie i skutecznie osiągnąć zamierzony cel. Posługiwanie się tym opracowaniem wymaga solidnych podstaw teoretycznych z zakresu metodologii badań pedagogicznych, logiki oraz statystyki. Publikacja składa się z dwu części. W pierwszej części przedstawiono etapy i fazy cyklu działań niezbędnych w trakcie przygotowania i pisarskiego ujęcia pracy naukowej, w drugiej – zamieszczono program samokształcenia metodologicznego wraz z wybranymi wzornikami praktyczno-metodologicznymi. Jego adresatami są głównie studenci stacjonarni i zaoczni oraz doktoranci wyższych uczelni przygotowujący prace magisterskie i doktorskie z pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8026.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 127-[128].
Na co dzień niewielu z nas przywiązuje wagę do sposobu wypowiadania czy budowy wypowiedzi. Przyczyna jest prosta: mówimy po polsku, myślimy po polsku, a więc i piszemy po polsku, bywają jednak momenty, gdy cała nasza niewiedza językowa zostaje obnażona - jednym z nich jest moment składania pracy magisterskiej. W publikacji Marii Węglińskiej każdy, nie tylko student kierunków pedagogicznych, odnajdzie zbiór wskazówek, porad, metod i reguł, pozwalających stworzyć doskonałą pod względem formalnym pracę. Jasny, przejrzysty układ, zwięzłość stylu i mnogość przykładów dodatkowo ułatwiają korzystanie z poradnika. Dodatkową zaletą jest mini zbiór utartych zwrotów językowych, połączony ze wskazówkami natury tak delikatnej, jak dobre maniery przyszłego autora. Wartość metodyczną książki przypieczętował oszałamiający sukces wydawniczy: aż dziewięć wydań w ciągu zaledwie dziesięciu lat! Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych. Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.67.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do studentów studiów magisterskich i licencjackich na kierunku pedagogika. Składa się z części teoretycznej, poświęconej skrótowemu omówieniu metodologicznych badań pedagogicznych w aspekcie technologii i metodyki pisania pracy dyplomowej. Omówione są również poszczególne etapy postępowania badawczego od opracowania koncepcji do przeprowadzenia badań. Opisane są syntetyczne typy badań z uwzględnieniem różnych kryteriów podziału, m.in. badania podstawowe i stosowane, diagnostyczne, weryfikacyjne, kompleksowe. W części praktycznej opracowania omówiono niektóre sposoby prowadzenia badań z wykorzystaniem najczęściej stosowanych narzędzi. Podanie są również metody statystycznego opracowania materiału oraz warunki techniczne przygotowania tekstu pracy. Obszerny wykaz literatury umożliwia rozszerzenie wiedzy osób zainteresowanych określonym wycinkiem badań związanych z pisaniem pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.1455 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2891.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca magisterska : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej / Radosław Zenderowski. - Wydanie 10. - Warszawa : "CeDeWu", 2018. - 140, XVIII stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia s. 105-107.
Jak wiadomo, praca magisterska ma być m.in. sprawdzianem opanowania przez studenta warsztatu naukowego. Otóż, jeżeli uważnie przeczyta się ni­niejszą książkę - otrzymuje się komplet narzędzi tego warsztatu i „instrukcję ich obsługi". Zazwyczaj wszelkie „instrukcje" bywają pisane językiem her­metycznie technicznym, niezrozumiałym i są śmiertelnie nudne. Czegoś podobnego nie można zarzucić książce Radosława Zenderowskiego. Przeciw­nie, jest przystępna, napisana z dużym poczuciem humoru. Czyta się ją z zaciekawieniem. I choć z pewnym przymrużeniem oka, to jednak z szacunkiem traktuje potencjalnych magistrów i bardzo poważnie podchodzi do ich dylematów. Jako doświadczony promotor wielu prac magisterskich stwierdzam, że naprawdę trudno cokolwiek zarzucić treści (i formie) tej książki (z recenzji prof. dr hab. Aniela Dylus).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17315 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17802.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17801.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja ma charakter praktycznego poradnika dla osób piszących prace dyplomowe, ze szczególnym uwzględnieniem prac magister­skich. Jest ona adresowana w zasadzie do wszystkich studentów, zarówno tych, którzy są w trakcie przygotowywania pracy magisterskiej, jak i do tych, którzy chcieliby zawczasu poznać prawidła rządzące pisarstwem naukowym. Znaleźć tutaj można praktyczne rady, które pozwolą uniknąć wie­lu błędów natury formalnej, często kompromitujących autorów prac magisterskich. Książka składa się z czterech części i aneksu. W części pierwszej omówione są podstawowe reguły związane z metodologią, dotyczące treści pracy. Konsekwentne ich stosowanie daje gwarancję, iż praca będzie myślowo spójna i uporządkowana. W części drugiej zaprezentowane są wymogi dotyczące strony technicznej i wizualnej pracy, w trosce o to, by praca przyszłego magistra była es­tetyczna i praktyczna w lekturze. Owa praktyczność wynika po części z faktu, że w odniesieniu do poszczególnych elementów tekstu (np. przypi­sów) istnieją określone normy, których rzetelne stosowanie ułatwia przekaz treści. Przestrzeganie tych standardów zapewnia zatem pracy komuni­katywność. Część trzecia zawiera praktyczne porady dotyczące procesu przygotowywania pracy dyplomowej. Odpowiada na pytania od czego zacząć pisanie, jak się motywować do pracy, jak poszukiwać materiałów, w jaki sposób je archiwizować oraz jakich błędów, często popełnianych, utrudniających pisanie, unikać. Część czwarta poświęcona jest omówieniu przygotowań, jakie należy poczynić przed obroną pracy oraz informuje jak zachować się podczas egza­minu magisterskiego. Po lekturze tej części student powinien znać oczekiwania recenzentów oraz komisji egzaminacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17316 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17805.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17804.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pisać pracę magisterską / Jan Boć ; konsultacja filologiczna Jan Miodek. - Wydanie 6 poprawione. - Wrocław : Kolonia Limited, 2006. - 74 strony ; 24 cm.
Bibliografia strona 74.
Coraz rzadziej w toku studiów wymaga się od studentów pracy pisarskiej. Dotyczy to zdecydowanej większości kierunków, w tym także humanistycznych. Zanika więc, nabywana w szkołach średnich, umiejętność pisania. Pokonywanie takich trudności nie jest łatwe, a stający przed zadaniem napisania pracy magisterskiej czy dyplomowej (licencjackiej) z niedowierzaniem odkrywa nadto, że napotyka na kłopoty z redakcyjnym uformowaniem pracy. Sięga wtedy do wzoru prac wcześniej napisanych i najczęściej nie spostrzega, że ich autorzy byli także w takiej sytuacji. Właśnie w celu złagodzenia podobnych niedostatków, a także i zaoszczędzenia wysiłku kierujących pisaniem prac magisterskich powstało niniejsze opracowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20092.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Poradnik adresowany jest przede wszystkim do studentów różnych kierunków studiów i poziomów kształcenia (licencjat, magisterium, doktorat), a także dla promotorów tych prac. Poruszone zostały ważniejsze problemy, jakie napotyka osoba, która po raz pierwszy podejmuje trud pisania pracy naukowej. Znajdzie tu więc czytelnik zagadnienia dotyczące: -plagiatu i zasad odsyłania do literatury wraz z wzorami not bibliograficznych -wykorzystania biblioteki i ośrodka informacji naukowej -typów prac naukowych i przykładów ich struktury -metod naukowych -technik i narzędzi badawczych -wymagań edytorskich -problematyki badawczej zalecanej przez specjalistów -elementów statystyki z przykładami jej zastosowania -tworzenia tabel i wykresów oraz innych form graficznych -innych elementów pomocnych w realizacji programu seminarium dyplomowego i pisania prac naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1081.V.9 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.1082.V.9 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (2 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1080.V.9 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-178.
Podręcznik dotyczy tego jak pisać prace dyplomowe. Przygotowany został z myślą o studentach, którzy po raz pierwszy podejmują trud przeprowadzenia badań o charakterze naukowym. Jego celem nie jest streszczenie popularnych podręczników do metodologii badań społecznych, lecz jedynie zwrócenie uwagi na istotne kwestie przysparzające często trudności wielu autorom, będące przyczynami rozmaitych błędów i nieporozumień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18912.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej