Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(54)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(50)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Karney Janina E
(2)
Opora Robert
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Brock Annie
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gardner Howard
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Makowska Alicja
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Manakker Van de
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Nawrocka Wiktoria
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Takane Yoshio
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Ushioda Ema
(1)
Wach Tomasz (1961-2016)
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(10)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Anglia
(3)
Holandia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(72)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Metoda Montessori
(11)
Dzieci
(9)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Psychologia nauczania
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychoterapia
(5)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
PEDAGOGIKA PRACY
(4)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Motywacja
(3)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(3)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
RODZINA
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
DZIECKO
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PERSONALIZM
(2)
POZNANIE
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Praca socjalna
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Algebra
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arytmetyka
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Behawioryzm
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cognitive learning
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Działanie
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Effective teaching
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Ekologia
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Gesty
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kreatywność
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody statystyczne
(1)
Miłość
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
POLSKA
(1)
Gatunek
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Antologia
(3)
Wykład
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Psychologia
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Językoznawstwo
(5)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(21)
edukacja
(14)
metoda Montessori
(10)
młodzież
(10)
psychology
(10)
pedagogika
(7)
rodzina
(6)
learning
(5)
resocjalizacja
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
education
(4)
motivation
(4)
niedostosowanie społeczne
(4)
nieletni przestępcy
(4)
terapia
(4)
wychowanie
(4)
wychowanie w rodzinie
(4)
autyzm
(3)
praca socjalna
(3)
przestępczość nieletnich
(3)
psychologia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rozwój dziecka
(3)
second language acquisition
(3)
agresja
(2)
behawioryzm
(2)
cognitive learning
(2)
demoralizacja
(2)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
integracja sensoryczna
(2)
learner
(2)
learning strategies
(2)
narkomania
(2)
nauczyciele
(2)
nieletni
(2)
odporność psychiczna
(2)
psychologia wychowawcza
(2)
psychopedagogika
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwój
(2)
rozwój seksualny
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
stres
(2)
uczenie się
(2)
uzależnienie
(2)
zespół Aspergera
(2)
życie
(2)
Bonny, Helen
(1)
English language
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
academic achievement
(1)
aktywność
(1)
algebra
(1)
alkoholizm
(1)
analiza wariancji
(1)
arytmetyka
(1)
asystent rodziny
(1)
autorytet
(1)
bajka logopedyczna
(1)
behaviourism
(1)
bezpieczeństwo kulturowe
(1)
bezrobocie
(1)
biblioterapia
(1)
choroba nowotworowa
(1)
communication models (General)
(1)
cyberprzemoc
(1)
człowiek
(1)
destrukcja
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dorośli
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko trudne
(1)
dzielenie
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja fizyczna
(1)
effective teaching
(1)
eksperyment
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
emocje
(1)
engagement
(1)
etyka zawodowa
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
geloterapia
(1)
geometria
(1)
gesture
(1)
hazard
(1)
homoseksualizm
(1)
human behavior
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
Bibliogr. s. 243-258.
Podstawowym celem tego opracowania jest ukazanie ścisłych współzależności między oddziaływaniami edukacyjnymi wobec każdego dziecka jako ucznia a badaniami diagnostycznymi obejmującymi zmiany zachodzące w uczniu pod wpływem owych oddziaływań ze strony nauczycieli i innych uczestników procesów edukacyjnych. Znajomość każdego uczącego się podmiotu przez każdego nauczyciela jest nieodzowna w modelowaniu procesu kształcenia w taki sposób, aby stan posiadanych kompetencji dziecka umożliwiał mu skuteczne i przede wszystkim radosne pozyskiwanie kolejnych niezbędnych i oczekiwanych kompetencji. W niniejszej książce podejęto próbę zintegrowanego spojrzenia na rozwój oraz edukację dzieci we współczesnym modelu społeczeństwa informacyjnego podążającego w stronę społeczeństwa wiedzy. W tym kontekście nastąpi przedstawienie elementarnych metod statystycznych oraz ukazanie tego, jakie korzyści mogą z nich wynikać dla opisu i analizy zjawisk pedagogicznych, a w konsekwencji do optymalizacji kształcenia w procesie lekcyjnym i poza ławką szkolną także.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16345.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można sobie wyobrazić pedagogikę bez psychologii? Czy kształcenie i wychowanie są możliwe bez wiedzy psychologicznej? Czy psychologia nie jest naturalną partnerką nauki o wychowaniu? Co więcej, czy nie jest ona dla niej nauką podstawową, tak że pedagogika bez psychologii nie mogłaby w ogóle istnieć? Przedstawienie relacji, jaka zachodzi między pedagogiką a psychologią, nie jest rzeczą łatwą. Literatura z zakresu obu tych dyscyplin osiągnęła już takie rozmiary, że trudno jest pojedynczemu człowiekowi utrzymywać swoją wiedzę w tych dziedzinach na aktualnym poziomie. Obie one są ponadto dyscyplinami, co do których wolno zakładać, że mają sobie wzajemnie wiele do powiedzenia. Nie było chyba takiej wielkiej postaci w historii psychologii, która nie wypowiadałaby się na tematy związane z wychowaniem, ani też takiego klasyka pedagogiki, w którego pracach nie można by znaleźć refleksji psychologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8448.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9844.IV.1 [Czytelnia B], 9843.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie siódme, na podstawie wydania szóstego, rozszerzonego i zmienionego, znakomitego podręcznika psychologii wychowawczej autorstwa dwojga wybitnych polskich psychologów Tom pierwszy obejmuje zagadnienia psychologii nauczania. Przedstawione w nim zostały współczesne poglądy na temat istoty, przebiegu, uwarunkowań zewnętrznych, motywacji i systemu wzmocnień, planu i programu nauczania. Omówiono różne koncepcje nauczania, nauczanie przygotowawcze w powiązaniu z edukacją permanentną, aktywizowanie poznawcze uczniów, dojrzałość szkolna, nauczanie dorosłych i inne istotne elementy składające się na tę ważną gałąź wiedzy psychologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2728.III.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.III.4 [Czytelnia B], P.1613.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s.264-298 Indeks; Brak stron 240-263 w egz. P.2729
Tom drugi jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1614.III.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 317.III.4 [Czytelnia B], P.2729.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
The Psychology of Second Language Acquisition offers a systematic and accessible overview of the main psychological areas and theories in order to keep abreast of the ongoing paradigm shift. Readers will find succinct and up-to-date descriptions of a wide range of psycholinguistic and neuropsychological topics such as language and the brain; neuroimaging and other research methods in psycholinguistics and brain research; non-nativist approaches to language acquisition; explicit/implicit learning and memory, procedural/declarative knowledge, and the automatization of language skills; learner characteristics, age effects, and the critical period hypothesis; and the psychological basis of language learning in educational contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18633.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18632.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 461-542.
Jest to monografia wybitna, łącząca w swojej zawartości elementy różnych nauk, zwłaszcza pedagogiki, psychologii i medycyny. To praca nowatorska, mająca znaczenie dla postępu wiedzy, a także jej praktycznych zastosowań, poprawy sytuacji w zakresie stanu zdrowia obecnego i przyszłych pokoleń oraz poprawy właściwie interpretowanej jakości ich życia. Cenne są odniesienia do wiedzy i praktyki medycznej. Na podkreślenie zasługuje dobra polszczyzna, książkę czyta się lekko, z zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8760 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8759.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10230.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Offering a timely snapshot of current theory and research in the field of psychology in foreign language learning, this book is accessible to both specialists and non-specialists. Each chapter focuses on a different psychological construct and provides an overview of current thinking in the area drawing on insights from educational psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18635.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18634.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ways of Learning : Learning Theories for the Classroom / Alan Pritchard. - Fourth edition. - London : Routledge Taylor & Francis Group, copyright 2018. - XVII, 165 pages : illustrations ; 24 cm
Includes bibliographical references and index.
The fourth edition of this book includes developments in areas covered in the preceding editions, as well as expanding on certain topics to bring about a wider perspective; most notably, a new consideration of learning styles and a new chapter detailing important thinkers and writers from the history of education and their continuing influence along with other theories, ideas and thoughts not included in the rest of the book. The book also reflects changes in government policy and is closely related to new developments in practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19021.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdzialach. Indeks.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: zagadnienia podstawowe, specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja), różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22660.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22659.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w sposób szeroki i wielopłaszczyznowy patrzy na funckjonowanie współczesnych rodzin, przede wszystkim z perspektywy społeczno-edukacyjnej. Podejmuje rozważania wokół problematyki rodziny, jej dziejowego i współczesnego znaczenia dla jednostki i społeczeństwa. Odwołuje się do dwóch generalnych wymiarów zawarych w poszczególnych tekstach. Jeden z nich odnosi się do przeszłości i z tej perspektywy następuje analiza roli rodziny w jej wielowymiarowych kontekstach historycznych. Drugi związany jest ze wspólczesnością i odnosi sie do kondycji rodziny w świecie ponowoczesnym. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14292.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamieszczone w książce teskty zawierają interdyscyplinarne refleksje na temat rodziny i jej niewątpliwego znaczenia dla rozwoju jednostki i współczesnego społeczeństwa. Zawarte w niej rozważania odwołują się do dwóch generalnych wymiarów. Pierwszy dotyczy problemów i zagrożeń, które współcześnie stają przed rodziną. Drugi dotyczy dylematów, przed których rozwiązaniem współczesna rodzina nie może się uchylić. Dotykają one m.in. aktualnych stylów wychowania, miejsca religii we współczesnej rodzinie czy pytań o bycie autorytetem dla swoich dzieci. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14293.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w środowisku pracy i jego problemy, organizacja przedsiębiorstwa, stosunki międzyludzkie, osiągnięcia lub porażki. Oto zagadnienia omawiane w tym podręczniku. Na różnych szczeblach organizacji człowiek jest twórcą, obiektem i ofiarą zmian. Od jego umiejętności współdziałania oraz przygotowania zawodowego zależą losy zakładów pracy, atmosfera tam panująca i stosunki koleżeńskie. By osiągnąć sukces, mieć satysfakcję z pracy, szacunek kolegów i uznanie przełożonych trzeba poznać tajniki psychopedagogiki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3685.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Humanistyczne podstawy rekreacji ruchowej / Wiktoria Nawrocka. - Wyd. 2 rozrzesz. i popr. - Warszawa : "Presspol", 1985. - 118 s. ; 21 cm.
Opracowanie przeznaczone jest przede wszystkim na użytek instruktorów rekreacji, organizatorów aktywnego wypoczynku, instruktorów różych dziedzin sportu, w zakresie różnych specjalizacji. Problematyka zawarta w opracowaniu obejmuje rozszerzenie tematu bądź pogłębienie materiału objętego programem wykładów prowadzonych na kursach instruktorskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.573 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.572.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 573-[575]. Indeks.
Podręcznik napisany z myślą o czytelnikach, którym nie przychodzi łatwo studiować tej dyscypliny. Wprowadza w zagadnienia z zakresu statystyki opisowej i indukcyjnej, planowania eksperymentów, statystyki nieparametrycznej, testów psychologicznych i statystyki wielozmiennowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22833.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-301.
Zasadniczym celem monografii jest podjęcie analizy teoretycznej o charakterze filozoficzno-antropologicznym na temat wzajemnych wpływów, powiązań oraz uwarunkowań bezrobocia i osoby ludzkiej. Tak sformułowany cel wymaga wskazania na wynikające z faktu bezrobocia implikacje pedagogiczne. Równocześnie publikacja ta stawia sobie za cel określenie roli wychowania, i ogólnie pedagogiki, w przeciwdziałaniu bezrobociu. Celem publikacji jest także wskazanie potrzeby rozwoju swoistej pedagogii bezrobocia, przygotowującej osoby do funkcjonowania w sytuacji bezrobocia i wskazanie na drogi poprawy własnej sytuacji życiowej oraz niesienie pomocy w przeciwdziałaniu zjawisku bezrobocia poprzez wychowywanie człowieka do pełnej aktywności. Praca powstała w kontekście tego sposobu uprawiania refleksji pedagogicznej, który jest charakterystyczny dla pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania, głównym zaś przyjętym stanowiskiem teoretycznym i koncepcyjnym jest personalizm etyczny. Zastosowano metody analizy, interpretacji i eksplikacji zjawiska bezrobocia oraz człowieka bezrobotnego w świetle najnowszej literatury z zakresu nauk społecznych i filozoficznych. (Ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12097.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13212.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychogeometria / Maria Montessori ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XXVI, [2], 194, [5] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
W "Psychogeometrii" Maria Montessori wyjaśnia, w jaki sposób umysł dziecka na kolejnych etapach rozwoju i nauki przyswaja wiedzę z zakresu geometrii – od poznawania figur, przez ujmowanie relacji między nimi, do wykonywania coraz bardziej złożonych operacji. Ta książka nie zawiera szkolnego kursu geometrii, ale zestaw ćwiczeń, „gimnastykę dla umysłu”, która przez umożliwienie dziecku odkrywania stwarza podstawy do zdobywania wiedzy. Odkrycie relacji to zdecydowanie najpewniejszy sposób, aby pobudzić ciekawość. Twierdzenie samo w sobie nie zainteresuje dziecka, które usłyszy je starannie wygłoszone, jednak go nie zrozumie i nie będzie w stanie docenić jego celów, co zmusi je do męczącego wysiłku poznania przedstawianego rozwiązania. Jeśli jednak samodzielnie odkryje relację, sformułuje twierdzenie i przyswoi słowa, aby je właściwie opisać, wtedy rozpali się ogień jego wyobraźni. Wystarczy jedno z takich odkryć, aby otworzyć dla umysłu wspaniałą, nieoczekiwaną ścieżkę. W taki sposób pobudza się zainteresowanie – a tam, gdzie mamy zainteresowanie, mamy też pewność niezliczonych sukcesów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22344.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22343.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The Power of Interest for Motivation and Engagement describes the benefits of interest for people of all ages. Using case material as illustrations, the volume explains that interest can be supported to develop, and that the development of a person's interest is always motivating and results in meaningful engagement. This volume is written for people who would like to know more about the power of their interests and how they could develop them: students who want to be engaged, educators and parents wondering about how to facilitate motivation, business people focusing on ways in which they could engage their employees and associates, policy-makers whose recognition of the power of interest may lead to changes resulting in a new focus supporting interest development for schools, out of school activity, industry, and business, and researchers studying learning and motivation. It draws on research in cognitive, developmental, educational, and social psychology, as well as in the learning sciences, and neuroscience to demonstrate that there is power for everyone in leveraging interest for motivation and engagement.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20517.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej