Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Krajewski Mirosław (1946- )
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Palka Stanisław (1941- )
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
PEDAGOGIKA
(4)
WYCHOWANIE
(2)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PRACA
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedmiotem analiz w tej pracy są niektóre kategorie badawcze przenikające do pedagogiki z innych nauk, mające odrębną tradycję na gruncie tamtych właśnie dyscyplin wiedzy, kategorie stające się ważnymi inspiracjami dla budowania teorii pedagogicznych. Szczegółowiej omawia się tu następujące kategorie: odpowiedzialność, która wywodzi się z etyki i filozofii moralnej; samorealizację - przeniknęła do pedagogiki z psychologii i filozofii; wyobraźnię - mającą zarówno tradycję filozoficzną, jak też psychologiczną; kategorię twórczości i podmiotowości - zakorzenione i w psychologii, i w filozofii; kategorię tolerancji - obecną dotąd w socjologii i filozofii moralnej. Poszczególne kategorie omawiane są według następującego planu: po kilku zdaniach wprowadzenia następuje próba zdefiniowania pojęcia, następnie przywołuje się jego filozoficzne, psychologiczne lub socjologiczne inspiracje i odniesienia teoretyczne, a w części końcowej wskazuje się na znaczenie danej kategorii w rozwoju pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1364.V.2 [Czytelnia B], 2653.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z dwóch części, które ujmują teksty związane tematycznie z pedagogiką ogólną, metodologią pedagogiki i badań pedagogicznych, relacjami między pedagogiką a praktyką edukacyjną Zagadnienia rozważane w obu częściach mają dużą aktualność poznawczą we współczesnej pedagogice oraz znaczenie społeczne ze względu na miejsce i rolę kształcenia w nowoczesnym państwie. Treści pracy nawiązują do publikacji teoretycznych polskich i zagranicznych, do doświadczeń badawczych i praktycznych. Mogą one stanowić inspirację poznawczą, badawczą i praktyczną oraz skłaniać do dyskusji i polemiki, co stanowi warunek rozwoju nauki. Korzystać z nich mogą zarówno osoby uprawiające profesjonalnie nauki pedagogiczne, jak i studenci kierunków pedagogicznych i nauczycielskich wyższych uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3197.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4440.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4890.V.1 [Czytelnia B], 4889.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W związku z coraz bardziej złożonym procesem pracy, ze stale wzrastającymi wymaganiami wobec pracowników, koniecznością trafnego przewidywania ich zachowań oraz zmian dokonujących się w tym procesie pojawia się zapotrzebowanie na interdyscyplinarną teorię pracy, pozwalającą skutecznie rozwiązywać problemy w procesie pracy. W książce wątki natury psychologicznej i pedagogicznej dotyczące tego procesu zintegrowane są z ujęciem charakterystycznym dla analizy systemowej. W rozdziale I omówione zostało pojęcie pracy, wieloaspektowość jej procesu, implikacje dla człowieka i pracy wynikające z teraźniejszości i przyszłości, oczekiwania wobec pracowników oraz problemy i kierunki rozwoju pedagogiki pracy. Rozdział II zawiera uwagi krytyczne na temat dotychczasowego stanu teorii, rygory metodologiczne teorii, przyjętą koncepcję człowieka i jego cech, omówienie jej w aspekcie rozwoju człowieka oraz podstawowe założenia teoretyczne. W ośmiu kolejnych rozdziałach zaprezentowane zostały najważniejsze dla procesu pracy zagadnienia: relacje występujące w procesie pracy, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez pracowników, ich potrzeby, funkcjonowanie zawodowe, aktywność i przedsiębiorczość, przystosowanie zawodowe, komunikowanie się oraz wypalenie zawodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7332.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8287.IV.8 [Czytelnia B], 8288.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Książka ta składa się z trzech części, z których każda warta jest opublikowania w języku polskim, bowiem zawiera treści dotyczące nowoczesnego uprawiania pedagogiki. Publikacja stanowi poznawczo i metodycznie wartościową lekturę zarówno dla pracowników naukowych z dziedziny pedagogiki, jak i coraz liczniejszych studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5604.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7068.V.9 [Czytelnia B], 4876.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej