Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(66)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(52)
dostępne
(51)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(53)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Kubinowski Dariusz (1962- )
(6)
O'Driscoll James
(5)
Bęza Stanisław
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Room Adrian
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Adrian-Vallance D'Arcy
(1)
Apolinarska Joanna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bromhead Peter (1919- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cooper Agata
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dignen Bob
(1)
Duff Alan
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Fiedler Eckhard
(1)
Gomóła Anna
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Groffik Dorota
(1)
Hinkel Eli
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Iskra Janusz (1959- )
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jansen Reimer
(1)
Janus Edyta
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Witold
(1)
Karpiński Ryszard (kultura fizyczna)
(1)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(1)
Kałużny Krzysztof
(1)
Kinzler Julia
(1)
Korpak Filip
(1)
Kuśnierz Cezary
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lewartowicz Urszula
(1)
Maley Alan
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Musman Richard
(1)
Nawara Henryk (1954- )
(1)
Norman-Risch Mil
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Olczak Małgorzata (pedagog)
(1)
Owczarek Sławomir
(1)
Pahl Kate
(1)
Piepiora Paweł Adam
(1)
Pietrusik Krzysztof
(1)
Rejman Beata
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Rogalska-Marasińska Aneta
(1)
Rollason Jane
(1)
Rowsell Jennifer
(1)
Schmid Gerhard Friedrich
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Smak Ewa
(1)
Sobczak Katarzyna (kultura fizyczna)
(1)
Sobecki Mirosław (1960- )
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Tataruch Rafał (1975- )
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(1)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Żukowska Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(55)
Kiribati
(6)
Wielka Brytania
(4)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(61)
angielski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(3)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapeuci
(1)
Instruktorzy zajęć plastycznych
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA KULTURY
(17)
Kultura
(14)
KULTURA
(5)
Nauczanie
(4)
PEDAGOGIKA
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Język angielski
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Nauczyciele
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Aqua fitness
(2)
Gimnastyka
(2)
KSZTAŁCENIE
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(2)
Polityka
(2)
Społeczeństwo
(2)
Umuzykalnianie
(2)
WIEDZA o KULTURZE
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Animacja kultury
(1)
Arteterapia
(1)
Badminton
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
DZIECKO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emisja głosu
(1)
Film
(1)
Fizjologia sportu
(1)
Galerie sztuki
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Językoznawstwo
(1)
Karate
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Korespondencja
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
LITERATURA
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Modalność językowa
(1)
Monarchia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Negocjacje
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Nurkowanie
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Przedszkolaki
(1)
Pływanie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZTUKA
(1)
Socjologia
(1)
Sport
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Sztuka partycypacyjna
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Słuch muzyczny
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Techniki malarskie
(1)
Techniki rysunkowe
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening sportowy
(1)
Trening twórczości
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Unihokej
(1)
WITKOWSKI, LECH (1951)
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(10)
Polska
(4)
Niemcy
(3)
Austria
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Poradnik
(2)
Słownik
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Kultura fizyczna i sport
(22)
Kultura i sztuka
(19)
Językoznawstwo
(14)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
education
(10)
sport
(10)
Great Britain
(9)
law
(7)
media
(7)
religion
(7)
elections
(6)
government
(6)
handbook
(6)
monarchy
(6)
social conditions
(6)
welfare
(6)
arts
(5)
holidays
(5)
household
(5)
parliament
(5)
politics
(5)
social life
(5)
transport
(5)
culture
(4)
pedagogika kultury
(4)
wychowanie fizyczne
(4)
dictionary
(3)
edukacja
(3)
sztuka
(3)
ćwiczenia
(3)
English language
(2)
aktywność fizyczna
(2)
animacja społeczna
(2)
aqua fitness
(2)
civilization
(2)
communication
(2)
dzieci
(2)
economy
(2)
edukacja kulturalna
(2)
edukacja muzyczna
(2)
filozofia
(2)
gry
(2)
kultura
(2)
kultura fizyczna
(2)
language
(2)
myślenie twórcze
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
pedagogika
(2)
postawa ciała
(2)
rodzina
(2)
teaching
(2)
teaching approaches
(2)
teaching materials
(2)
trening
(2)
twórczość
(2)
zabawy ruchowe
(2)
English dictionary
(1)
English teacher
(1)
Polska
(1)
Słowacja
(1)
USA
(1)
United States
(1)
United States of America
(1)
aksjologia
(1)
aktywność twórcza
(1)
animacja kultury
(1)
animator
(1)
animator kultury
(1)
aqua aerobik
(1)
aqua trener
(1)
art
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
badminton
(1)
biblioteka
(1)
cinema
(1)
climate
(1)
conflict management
(1)
cross-cultural perspective
(1)
czas wolny
(1)
discourse
(1)
dom kultury
(1)
drama (ped.)
(1)
działalność artystyczna
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja fizyczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja szkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja wielokulturowa
(1)
ekonomia społeczna
(1)
emisja głosu
(1)
fitness
(1)
gimnastyka
(1)
globalizacja
(1)
gry zespołowe
(1)
innowacje
(1)
intercultural communication
(1)
justice
(1)
karate
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8085 [Magazyn 1], P.8084 [Magazyn 1], P.8086 [Magazyn 1], P.8088 [Magazyn 1], P.8087 [Magazyn 1], P.8089 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8012.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8013.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9346.IV.7 [Czytelnia B], 9345.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 541-568. Indeks.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w „trudnych syntezach” złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię „zysku symbolicznego”, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia przez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a – jak się okazuje – budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego typu myślenia i działania edukacyjnego. Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, możliwe w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, zebrane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy. Przedstawiona Czytelnikowi obszerna i wielowątkowa książka nie będzie z pewnością łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, że trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7957.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9452.IV.7 [Czytelnia B], 9247.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Temat rozważań zwieńczony prezentowaną publikacją jest wynikiem przeświadczenia o wysokiej randze edukacji akcentującej antropologiczno-humanistyczne ujmowanie kultury - podkreślanej we wszystkich międzynarodowych raportach i aktach prawnych. Plan został zaprezentowany w trzech blokach tematycznych. Pierwszy, zatytułowany Pedagogika kultury - pytania o jej współczesną tożsamość, rozpoczyna wypowiedź Tadeusza Lewowickiego, który wskazuje na podstawowe zadania pedagogiki kultury. Do najistotniejszych zalicza podtrzymywanie ideałów i wartości humanizmu oraz chlubnych tradycji w budowaniu więzi między ludźmi. Jako drugi obszar działalności i zadanie wymienia poszukiwanie związków między pedagogiką a kulturą traktowaną jako świat człowieka i świat wartości. Postuluje postawienie pytań o kanon wiedzy i kanon wartości, co jest zadaniem niebagatelnym ze względu na możliwości proponowania rozwiązań dzięki praktyce edukacyjnej. Drugi blok tematyczny zatytułowany Charakter współczesnej kultury i relacje człowiek - kultura otwiera tekst Dzierżymira Jankowskiego odnoszący się do świata kultury jednostki. Autor przypomina i uzasadnia, że człowiek wyrasta i rozwija się w określonej kulturze, z której może korzystać, ale która też jest dla niego wyzwaniem, zaproszeniem do uczestnictwa i dialogu z samym sobą. Jego zdaniem, pełne osobiste autentyczne i podmiotowe zaistnienie w kulturze. W trzecim bloku tematycznym: Kształcenie - edukacja. Od teorii do praktyki zamieszczono teksty ukazujące rożne formy szeroko pojętego kształcenia, wynikające zarówno z założeń teoretycznych pedagogiki kultury, jak i potrzeb edukacyjnych. Krystyna Chałas zwraca uwagę na interesujące metody i formy rozbudzania zainteresowań rożnymi dziedzinami kultury, a także na stymulowanie aktywności młodzieży. Wymienia, m.in. jako szczególnie istotne, metody "świadectwa wartościom", projekty oraz klasy autorskie. Postuluje podjęcie badań nad dydaktyką edukacji kulturowej w aspekcie integralnego wychowania człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8096.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9447.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi podsumowanie pierwszego etapu realizacji projektu „Tworzenie i wdrażanie standardów edukacji kulturalnej w Polsce” prowadzonego w roku 2008 przez Fundację Polskiej Rady . Prezentujemy w niej rezultaty prac trzech zespołów merytorycznych, przygotowujących propozycje standardów w dziedzinie edukacji filmowej i teatralnej, wizualnej i muzycznej. Materiałów, które przedstawiono, nie można jednak traktować jako zbioru propozycji w pełni już ukształtowanych i przygotowanych do wdrożenia. Są one jedynie obszerną prezentacją kluczowych zagadnień z tego obszaru i zaproszeniem do dyskusji, którą należy skierować zarówno do środowisk akademickich i oświatowych, jak i przedstawicieli mediów, ośrodków i instytucji kultury, stowarzyszeń twórczych, a także innych osób i instytucji zainteresowanych ideą edukacji kulturalnej i artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9929.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Animacja kultury wylansowana została jeszcze w ubiegłym stuleciu przez kraje zachodnioeuropejskie, a przede wszystkim Francję jako swoista koncepcja działalności/aktywności społeczno-kulturalnej i edukacyjnej, skrywająca skarbiec walorów ideologiczno-metodycznych niezbędnych w realizacji nowych wyzwań. Stąd animatora kultury określono mianem wybitnej osobowści działającej wedle wskazań nowego ducha czasu - ducha animacji. Publikacja jest zbiorem dwudziestu opracowań autorów, przedstawiającym rzeczową i krytyczną opinię na temat dotychczasowego dorobku rodzimej wykładni animacji kultury/społeczno-kulturalnej, diagnozę osiągnięć i niedociągnięć współczesnej teorii i praktyki oraz oświetlającym istotne dla przyszłych badań i działań pola problemów i rozwiązań. (z recenzji Barbary Jedlewskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13532.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14564.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja składa się z siedmiu rozdziałów. Zaprezentowano w niej problematykę: obecności zagadnień sztuki w programach nauczania i wychowania, zagadnienia z marketingu w działalności kulturalnej i edukacyjnej, roli współczesnych mediów w oddziaływaniu na kulturę. Przedstawiono teorię animacji społeczno-kulturowej. Omówiono także dziedziny sztuki takie jak teatr, taniec, fotografia mogące być atrakcyjną ofertą w kształceniu i wychowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8454.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9852.IV.7 [Czytelnia B], 9851.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Inauguracyjny tom rocznika "Pedagogika Kultury", który w zamyśle ma być nowym forum wymiany myśli naukowej oraz prezentacji różnych stanowisk, wyników badań i innych osiągnięć, opracowań teoretycznych, metodologicznych i metodycznych w ramach szeroko traktowanej problematyki relacji pomiędzy kulturą a wychowaniem człowieka. Zasadnicznym jego celem jest jednak ugruntowanie i rozwijanie komplementarnego modelu współczesnej pedagogiki kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8042 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9401.IV.7 [Czytelnia B], 9402.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tom II rocznika stanowi kontynuację realizacji założeń programowych przedstawionych w tomie inauguracyjnym, ujętych w ramy komplementarnego modelu współczesnej pedagogiki kultury. Tom został podzielony na: teksty źródłowe, studia i rozprawy, komunikaty z badań, sprawozdania, recenzje, noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8039 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9395.IV.7 [Czytelnia B], 9396.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tom trzeci rocznika w całości został poświęcony wybranym aspektom współczesnej pedagogiki kultury, która na przestrzeni ostatnich kilku lat mocno ugruntowała swoją pozycję w rodzinie nauk o kulturze i wychowaniu człowieka nie tylko w naszym kraju. Właśnie rozwijanie współczesnej pedagogiki kultury w ujęciu komplementarnym od początku stanowi główny cel ,,Pedagogiki Kultury". Tom podzielono na następujące częśći: Studia i rozprawy; Debata; Komunikaty z badań; Opracowania metodyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8040 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9398.IV.7 [Czytelnia B], 9397.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Tom czwarty „Pedagogiki Kultury” w większości zawiera teksty mieszczące się na osi owego kontinuum, z wyraźnym nastawieniem jednak na podejmowanie prób podążania za najnowszymi trendami humanistycznymi. Tak właśnie rozumiemy sens i misję kontynuacji wydawania naszego rocznika. Jest to zadanie niełatwe, uwzględniając widoczne zapóźnienia w recepcji dorobku humanistyki światowej na rodzimym gruncie, mimo coraz większej liczby bieżących tłumaczeń wybitnych dzieł autorów obcych i wysiłków intelektualnych podejmowanych przez pojedynczych badaczy polskich. Dziękując serdecznie autorom zamieszczonych tu opracowań za twórcze, odważne włączenie się do realizacji założeń rocznika, zachęcamy ich i wszystkich „podobnie myślących” do współpracy na polu ugruntowywania i rozwijania współczesnej pedagogiki kultury jako istotnego obszaru „nowej humanistyki integralnej”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9400.IV.7 [Czytelnia B], 9399.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Autorzy przygotowali tom specjalny – monotematyczny. Wcześniejsze tomy stanowiły dotychczas przegląd różnych zagadnień, wątków, koncepcji, choć zawsze mieszczących się w ramach szeroko rozumianej pedagogiki zorientowanej humanistycznie czy interdyscyplinarnych studiów kulturowo-edukacyjnych oraz nawiązujących do - zaproponowanego w tomie inauguracyjnym - komplementarnego modelu współczesnej pedagogiki kultury. Niniejszy tom poświęcony został w całości jakościowym studiom i badaniom nad kulturą i edukacją/wychowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8837 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10342.IV.7 [Czytelnia B], 10343.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; 84)
Bibliogr. przy pracach.
Skrypt to przystępne repetytorium z zakresu wybranych dziedzin wiedzy o kulturze, które może być pomocne nie tylko studentom kulturoznawstwa i filologii polskiej, ale także nauczycielom uczącym przedmiotu o nazwie wiedza o kulturze, polonistom oraz nauczycielom innych przedmiotów humanistycznych. W tomie zgromadzono artykuły napisane przez specjalistów z różnych dziedzin, pracowników naukowych, osób na co dzień zajmujących się refleksją nad kulturą. I choć autorzy prezentują różne stanowiska i nierzadko odmienne spojrzenia, to łączy ich przekonanie, że kultura obejmuje nie tylko poszczególne dziedziny sztuki, ale także pozostałe aspekty ludzkiej działalności. Skrypt otwierają opracowania o charakterze teoretycznoliterackim, poświęcone teorii kultury, antropologii kulturowej, religioznawstwu i historii kultury. Następna grupa artykułów została poświęcona poszczególnym dziedzinom twórczości artystycznej: sztukom plastycznym, muzyce, teatrowi, filmowi. Zamyka ją refleksja na temat przekładu intersemiotycznego. Ostatnia dydaktyczna część tomu to uwagi na temat zapoznawania uczniów z problemami kultury oraz refleksja o nadziejach i obawach związanych z obecnością w szkole wiedzy o kulturze. W części zatytułowanej Appendix zamieszczono propozycje zajęć szkolnych poświęconych wybranym problemom z zakresu historii i teorii kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8336 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8335.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9697.IV.7 [Czytelnia B], 9698.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [323]-345. Indeks.
Niniejsza książka jest relacją współmyślenia i dyskusji autorów o drogach kulturowych pedagogii, o obliczach paidei w kulturze oraz marzeń o pedagogice jako äspecjalizacji wyższego rzęduö, jako dyscyplinie chłonnej i generatywnej, przeciwstawionej parcjalnym rozwinięciom w hermetycznych, dyskursywnych gettach specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13115.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika twórczości / Krzysztof J. Szmidt. - Wyd. 2. poszerz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - 734 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 675-714. Indeksy.
Pedagogika twórczości to subdyscyplina pedagogiki zajmująca się rozwijaniem zdolności twórczych i postawy twórczej człowieka. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z twórczością, przedstawia najważniejsze teorie, główne metody badawcze i najnowsze wyniki badań. Opisuje też czynniki wpływające na rozwijanie się procesów twórczych i najważniejsze programy nauczania twórczości. Drugie wydanie doskonałego podręcznika zostało poszerzone o rozdziały dotyczące roli rodziny i środowiska w kształtowaniu twórczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14014.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 391-410. Indeksy
subdyscyplina pedagogiki, której głównym zadaniem jest generowanie wiedzy z zakresu wychowania dzieci, młodzieży i dorosłych do twórczości oraz pomocy jednostkom i grupom w tworzeniu i rozwijaniu postawy twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9427 [Magazyn 2], P.8071 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Tryptyk Edukacyjny ; T.2)
Bibliogr. przy niektórych pracach. Indeks.
W książce zebrano prace dotychczas rozproszone i pisane na przestrzeni dziesięciu lat. Zbiór jest różnorodny. Są wątki analityczne i polemiczne, z niektórymi ujęciami są w sporze. Niektóre teksty są sygnałem do kontynuacji i pogłębienia. Publikacja składa sie z trzech głównych części: myslenie o kulturze i nowoczesności, myslenie o pedagogice i edukacji, myslenie o tożsamości i podmiotowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9406.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tryptyk Edukacyjny ; T.3)
Bibliogr. przy niektórych pracach. Indeks.
Książka ta domyka tryptyk studiów, lektur i refleksji autora dotyczących filozofii edukacji. Zebranej w niej eseje zawierają wiele cennych i nietuzinkowych interpretacji oraz diagnoz dotyczących naszej kultury i zakorzenionej w niej edukacji. Jak pisze sam autor: "Punktem wyjścia prezentowanego dorobku była zawsze filozofia jako typ krytycznej, wręcz zbuntowanej postawy intelektualnej, a przestrzeń przebiegu myśli ustanawiały – jako dominujące – pytania pedagogiczne, prześwietlające typy perswazji kulturowej, jakiej ulegamy i jaką sami bezwiednie często stosujemy. Pytania, rozpoznające przewrotność, wręcz ironię losu w zderzeniu intencji i ich efektów czy charakteru. Ogólnie są to pytania otwarte na strukturalną złożoność oraz paradoksalność sytuacji i działań edukacyjnych". Przenikliwość oraz niezwykła erudycja autora sprawiają, że teksty te wciąż cieszą się zainteresowaniem czytelników, a przede wszystkim - studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9407.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51.XXIII [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 131.XXIII [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-288.
Książka włącza się w naukowe poszukiwania wiedzy o edukacji kulturalnej. Autor koncentruje się na edukacji kulturalnej rozumianej jako wychowanie do uczestnictwa w kulturze symbolicznej i wspomaganie wielostronnego rozwoju osobowego człowieka w toku rozwijanej przez niego całożyciowej aktywności kulturalnej. W 11 rozdziałach publikacji poruszono następujące główne tematy: pojęcie edukacji kulturalnej, aktywność i działalność kulturalna, klaryfikacja wartości w drodze uczestnictwa kulturalnego, upowszechnianie kultury i animacja kulturalna, czas wolny a kultura, permanentna edukacja kulturalna, autoedukacja jako warunek podmiotowego uczestnictwa kulturalnego jednostki, człowiek dorosły jako współkreator swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, ewolucja i przydatność domu kultury. Książka jest zaopatrzona w liczne przypisy bibliograficzne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8094 [Magazyn 1], P.8095 [Magazyn 1], P.8093 [Magazyn 1], P.8092 [Magazyn 1], P.8090 [Magazyn 1], P.8091 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8014.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8015.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9348.IV.7 [Czytelnia B], 9347.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej