Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Badora Sylwia
(2)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Krajewska Beata
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
DZIECKO
(2)
RODZINA
(2)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
POGOTOWIE OPIEKUŃCZE
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
STEREOTYP (psychol., socjol.)
(1)
STOWARZYSZENIE SOS WIOSKI DZIECIĘCE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Słowo kluczowe
pedagogika opiekuńcza
(4)
opieka instytucjonalna
(3)
adopcja
(2)
dom dziecka
(2)
opieka nad dzieckiem
(2)
praca socjalna
(2)
rodzina
(2)
rodzina zastępcza
(2)
opieka społeczna
(1)
ośrodek adopcyjno-opiekuńczy
(1)
ośrodek szkolno-wychowawczy
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika społeczna
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
pogotowie opiekuńcze
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzinne pogotowie opiekuńcze
(1)
rodzinny dom dziecka
(1)
socjologia
(1)
stereotyp
(1)
stygmatyzacja
(1)
wioska dziecięca
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wykluczenie
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest syntetyczną prezentacją wyników aktualnych badań, rozważań teoretyków oraz praktyków zajmujących się pedagogiką opiekuńczą. Wychodząc od przeglądu historycznych etapów formowania się opieki w jej obecnym kształcie, pragniemy zwrócić uwagę na jej specyficzne, dziejowe uwarunkowania. Kolejne artykuły pozwalają na zapoznanie się z różnorodnymi aspektami opieki nad dziećmi i młodzieżą. Dotyczą one zarówno strony prawnej, organizacyjnej oraz statutowej działalności instytucji i placówek opiekuńczych, jak i opieki realizowanej w środowisku najbliższym młodemu człowiekowi, czyli rodzinie naturalnej, adopcyjnej i zastępczej. Cenną inspiracją dla projektowania określonych rozwiązań systemowych mogą okazać się doświadczenia dwóch państw zachodnich - Wielkiej Brytanii i Niemiec, przedstawione w końcowej części opracowania. Ukazując różnorodność zagadnień opiekuńczych, pragniemy zwrócić uwagę na charakterystyczne cechy opieki współczesnej: jej indywidualizację i nastawienie na zaspakajanie konkretnych potrzeb młodego człowieka, ograniczenie opieki instytucjonalnej na rzecz rozszerzania form prorodzinnych oraz ukierunkowanie działań na profilaktykę i wspieranie rozwoju podopiecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2285 [Magazyn 2], 2284 [Magazyn 2], 3107 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1830.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. s. 283-295.
Prezentowane w publikacji artykuły wpisują się w nurt badań humanistycznych. Autorzy skupiają się w swoich rozważaniach na problematyce środowiskowych uwarunkowań procesów opiekuńczo-wychowawczych oraz na analizie warunków umożliwiających zaspokojenie potrzeb rozwojowych człowieka w różnych fazach jego rozwoju i różnorodnych sytuacjach życiowych. Monografia jest także próbą odpowiedzi na pytanie o kondycję pedagogiki opiekuńczej w nowej rzeczywistości przemian ustrojowych. Całość jest zwarta i spójna logicznie. Artykuły czyta się z dużym zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9923.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11540.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi egzemplifikację badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji i stygmatyzacji w kontekście pedagogiki, socjologii, pracy socjalnej i resocjalizacji. Opracowanie składa się z trzech komplementarnych części, z których pierwsza poświęcona jest procesom stereotypizacji i naznaczania rodzin i dzieci w pracy opiekuńczo-wychowawczej, druga część omawia wybrane obszary wykluczenia i stereotypów w perspektywie pracy socjalnej, natomiast w części trzeciej przybliżono egzemplifikacje stygmatyzacji i praktyk antydyskryminacyjnych w pracy resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-132.
Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie wiedzy na temat zadań instytucji wsparcia dziecka i rodziny przede wszystkim na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa, ponieważ perspektywa pedagogiczna ich funkcjonowania jest osadzona w realiach wyznaczonych przez ustawodawcę. Zawarte w aktach prawnych wiadomości dotyczące poszczególnych instytucji mają przy tym charakter elementarny, natomiast ich znajomość wśród pedagogów nie wydaje się powszechna. Dlatego też do przygotowania niniejszej pracy posłużyły źródła prawa oraz możliwie szeroki zakres ogólnych publikacji pedagogicznych, w których opisano poszczególne instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Niezwykle przydatne okazały się encyklopedie i słowniki oraz opracowania podręcznikowe na temat subdyscyplin pedagogicznych. Cennym źródłem wiedzy były także prace poświęcone poszczególnym instytucjom. Z uwagi na to, że książka przedstawia zagadnienia podstawowe dotyczące tytułowej problematyki, nie sięgnięto do opracowań szczegółowych na temat poszczególnych podmiotów wsparcia dziecka i rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9254.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-325.
W Polsce system opieki nad dzieckiem osieroconym i opuszczonym składa się z form rodzinnych i instytucjonalnych. Obie te formy istnieją obok siebie w zasadzie od początków dziejów opieki nad dzieckiem. Obecnie można jednak zauważyć dążenie ustawodawców do znacznego ograniczania instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem na rzecz powstawania form małych, rodzinnych. Dużą wagę przykłada się także do wspomagania rodziny naturalnej, aby pobyt dziecka poza domem był możliwie jak najkrótszy. Książka ukazuje, w sposób wielowymiarowy problematykę opieki nad dzieckiem, które z różnych względów nie może przebywać w domu rodzinnym i musi zostać objęte inną formą opieki. Mimo teoretycznego charakteru przybliża ona Czytelnika do omawianych zagadnień także poprzez możliwość poznania historii dzieci umieszczanych w zastępczych środowiskach wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12061.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom – wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6504 [Magazyn 1], P.4223 [Magazyn 1], P.6505 [Magazyn 1], P.6502 [Magazyn 1], P.6503 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7438.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4670.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej