Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Jasiński Zenon
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Prucha Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika porównawcza
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321-350.
Pedagogika porównawcza, podręcznik akademicki, wydanie II poprawione. Różne koncepcje teoretyczno-metodologiczne, badania realizowane w pedagogice porównawczej. Rozwój pedagogiki porównawczej w Polsce stał się możliwy po obaleniu komunizmu. Wówczas to zamiast naśladowania pedagogiki radzieckiej można było sięgnąć do wzorów praktykowanych w wielu innych krajach, porównywać je i wykorzystać ich doświadczenia w Polsce. Pierwszym najbardziej wszechstronnym podręcznikiem, ciągle doskonalonym, stała się pedagogika porównawcza profesora Ryszarda Pachociń-skiego. Książka ta w przystępny sposób informuje, jak czerpiąc z założeń pedagogiki porównawczej, analizować systemy szkolne wielu innych krajów i w jaki sposób wykorzystywać je w praktycznej działalności pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4895.IV.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5337.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 310-329. Indeksy.
Blisko dziesięć lat mija od chwili, gdy na rynku wydawniczym ukazał się ostatni podręcznik z zakresu pedagogiki porównawczej. Tę niespodziewaną lukę znakomicie wypełnia niezwykle rzeczowa i profesjonalna publikacja Renaty Nowakowskiej-Siuty, stanowiąca de facto kompendium wiedzy niezbędnej nie tylko studentom pedagogiki, ale i socjologii czy polityki oświatowej. Monografia ta daleka jest jednak od przepisowej sztywności tradycyjnego podręcznika – Autorka omawia wybrane zagadnienia ze swadą i polotem, swobodnie nawigując między karkołomnymi, zdawałoby się, koncepcjami. Publikacja niniejszego podręcznika zbiega się w czasie z rozkwitem polskich badań nad pedagogiką porównawczą, zrodzonych z zainteresowania zagranicznymi systemami edukacji oraz ze wzrostem prestiżu pedagogiki porównawczej jako przedmiotu uniwersyteckiego. Imponuje zawartość merytoryczna publikacji: w siedmiu rozdziałach Autorka zdołała zawrzeć wiedzę tak rozległą, że z powodzeniem mogłaby zostać rozpisana na siedem osobnych podręczników; i tak są to kolejno: podstawy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki porównawczej jako dyscypliny naukowej, elementy struktury i funkcjonowania systemów oświatowych, próba przybliżenia zagranicznych instytucji oświatowych, wreszcie – próba wskazania miejsca pedagogiki porównawczej w przyszłym rozwoju nauk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14337.IV.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15250.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompleksowa i aktualna wiedza na temat kształcenia i szkolnictwa na świecie. Podręcznik: przedstawia komplementarną wiedzę na temat naukowych podstaw pedagogiki porównawczej, omawia struktury i funkcjonowanie różnych systemów oświatowych (zwłaszcza szkolnych) w Europie i innych rozwiniętych krajach świata, opisuje najnowsze światowe trendy, problemy i perspektywy w edukacji w skali międzynarodowej, pokazuje współczesne problemy kształcenia m.in. równość szans edukacyjnych, kształcenie a rynek pracy, niepowodzenia szkolne, prezentuje aktualne tendencje w ogólnoświatowej debacie nad prowadzeniem badań porównawczych w oświacie i dla oświaty, formułuje problemy badawcze, sięgając do metodologii badań obowiązującej w Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2796 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2797.IV.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3955.IV.2 [Czytelnia B], 3954.IV.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy ref.
Publikacja zawiera teksty referatów wygłoszonych na pierwszym zjeździe Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej zorganizowanego w Opolu. Obrady koncentrowały się wokół problemów pedagogiki porównawczej, takich jak: kondycja polskiej pedagogiki porównawczej, metodologia badań, kwestie związane ze standardami treści pedagogiki porównawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8018.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej