Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(64)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(51)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(37)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(61)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Deutsch Smith Deborah (1947- )
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Guzy Anna
(2)
Klinik Anna
(2)
Kocór Maria
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Mikrut Adam
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Delaney Marie
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Forton Mary Beth
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Heward William L
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Horst Marlise
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Liwo Helena
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olszak Alicja
(1)
Opora Robert
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Porter Deborah
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Stankowski Adam
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Sánchez-López Cristina
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Węgliński Andrzej (1955- )
(1)
Young Theresa
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(58)
Anglia
(3)
Wielka Brytania
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(58)
angielski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(44)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
CHORZY w RODZINIE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Integracja społeczna
(1)
KOMPUTERY
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Klasa szkolna
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psychoterapia
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
RODZICE
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(1)
Socjalizacja
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
PORADNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Językoznawstwo
(4)
Psychologia
(3)
Słowo kluczowe
pedagogika specjalna
(9)
rehabilitacja
(7)
niepełnosprawni
(5)
specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
terapia
(5)
dziecko niepełnosprawne
(4)
special educational need
(4)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność
(3)
niepełnosprawność intelektualna
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
resocjalizacja
(3)
rodzina
(3)
szkoła specjalna
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
uczeń niepełnosprawny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
English language
(2)
autyzm
(2)
diagnoza
(2)
dzieci
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja
(2)
głusi
(2)
integracja społeczna
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
opieka społeczna
(2)
pedagogika
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
praca socjalna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
sieroctwo
(2)
study and teaching
(2)
teaching
(2)
tyflopedagogika
(2)
uczeń zdolny
(2)
uczniowie
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wychowanie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
arteterapia
(1)
assistive technology
(1)
autism spectrum condition
(1)
autism spectrum disorders
(1)
blindness
(1)
choroba przewlekła
(1)
classroom managment
(1)
communication disorders
(1)
deafness
(1)
disability
(1)
discipline
(1)
dydaktyka
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dyslexia
(1)
dyspraxia
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
emotional disorder
(1)
giftedness
(1)
integracja szkolna
(1)
intellectual disabilities
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kurator sądowy
(1)
learning
(1)
learning disabilities
(1)
młodzież
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ośrodek pracy
(1)
paradygmat
(1)
pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
physical disabilities
(1)
podmiotowość
(1)
praca terapeutyczna
(1)
prawo
(1)
problem zdrowotny
(1)
problem-solving strategies
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja geriatryczna
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rewalidacja
(1)
rodzice
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rules in school
(1)
special education
(1)
sprawcy przestępstw
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-222.
Książka jest propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9829.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11363.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczym celem tej książki jest , z jednej strony , synteza dotychczasowej wiedzy dotyczącej różnych zespołów chorobowych oraz form pomocy dzieciom z niepełnosprawnością oraz wsparcia ich rodzin; z drugiej strony zwrócenie uwagi na szereg nie rozwiązanych, a poważnie nurtujących badaczy problemów diagnozy, terapii i edukacji, zarówno dzieci jak i dorosłych, w obliczu trwających działań integracyjnych i normalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4948 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4947.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5544.IV.4 [Czytelnia B], 5545.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14325.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15234.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Special Educational Needs / Marie Delaney. - Oxford : Oxford University Press, 2023 - 104 strony : ilustracje ; 28 cm.
(Into the classroom)
Helps teachers recognise the main types of SEN and address the three key problem areas which commonly affect learning. Gives clear practical tips on planning and classroom management which will benefit all students, not only those with SEN. Emphasises the importance of working collaboratively with parents/carers and provides strategies to do this effectively. Guides teachers through the use of assistive technology to support SEN learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18684.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22635.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22634.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN 78-83-16095-01-09
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest poświęcona pedagogice specjalnej w ujęciu historycznym i jest podzielona na cztery części. W pierwszej znajdziecie Państwo informacje dotyczące historii założeń tej dyscypliny naukowej z uwzględnieniem przemian w sytuacjach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i poradnictwie. Rozdział drugi został dedykowany oligofrenopedagogice, tyflopedagogice, surdopedagogice, resocjalizacji, logopedii, opiece i wsparciu terminalnie chorych. Rozdział trzeci traktuje o historii podejmowanych działań w terapiach tych, których pozycja i efekty znane są od dawna oraz tych, które znajdują zwolenników jeszcze w wąskim gronie. W rozdziale czwartym zaprezentowana została, z perspektywy historii wychowania, przestrzeń pedagogiki specjalnej ze swoimi najbardziej sławnymi reprezentantami. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10546.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8709.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W głównych swych założeniach książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy o historii pedagogiki specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia wkładu czołowych przedstawicieli tej nauki w jej rozwój. Publikacja ta jest także próbą uczczenia naukowego i dydaktycznego dorobku osób tworzących podwaliny pedagogiki specjalnej poprzez kontynuowanie tradycji upowszechniania wiedzy pedagogicznej wśród tych, którzy się nią zajmują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5056.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zróżnicowana. Przedstawia idee wieloaspektowego, całościowego postrzegania człowieka niepełnosprawnego w różnych strukturach społecznych, poszukiwania sposobów racjonalnej i adekwatnej integracji we wszystkich płaszczyznach życia społecznego, dążenie do zachowania podmiotowości jednostki niespołecznej. Poszczególne opracowania łączy wielopłaszczyznowa analiza prezentowanych procesów i zjawisk, dążenie do interdyscyplinarności poprzez sięganie do dorobku teorii i praktyki pokrewnych dyscyplin naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1943 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1944.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Punktem wyjścia tej publikacji była propozycja Marii Grzegorzewskiej dotycząca wspólnego opracowania i poszerzenia skryptu z jej wykładów. W książce omawiane są problemy, które mają znaczenie podstawowych wytycznych w stosunku do uszczegółowienia metod i są aktualne nie tylko dla pracy rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą odchylona od normy, z jaka przeważnie mają do czynienia czytelnicy tej książki i co jest zasadniczym celem tego opracowania ale i dla pracy naprawczej z dorosłymi. Książka podzielona jest na trzy części: OGÓLNY ZARYS PROBLEMATYKI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ, JEDNOSTKA ODCHYLONA OD NORMY i DROGI ADAPTACJI JEDNOSTKI ODCHYLONEJ OD NORMY (ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB DZIECI I MŁODZIEŻY).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2245.IV.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Punktem wyjścia tej publikacji była propozycja Marii Grzegorzewskiej dotycząca wspólnego opracowania i poszerzenia skryptu z jej wykładów. W książce omawiane są problemy, które mają znaczenie podstawowych wytycznych w stosunku do uszczegółowienia metod i są aktualne nie tylko dla pracy rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą odchylona od normy, z jaka przeważnie mają do czynienia czytelnicy tej książki i co jest zasadniczym celem tego opracowania ale i dla pracy naprawczej z dorosłymi. Książka podzielona jest na czterech części: 1. Upośledzenie umysłowe, 2.Zaburzenia sensoryczne, 3. Dzieci i młodzież przewlekle chore (Zagadnienia wybrane), 4. Młodzież niedostosowana społecznie (zagadnienia wybrane).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2246.IV.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera hasła z zakresu: wielospecjalistycznej diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki zaburzeń rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14174.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4079.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Exceptional Children: An Introduction to Special Education has always been known for its innovation, strong research base and accessibility. The tenth edition has all of those strengths, but has a greater focus on highly effective, research-based practices that are described in a very step-by-step, applied manner. Heward presents an informative and responsible introduction to the professional practices, trends, and research that define contemporary special education while also conveying the diversity and excitement of this changing field. The book is for those teachers who will be professionals in the area of special education or those who are working with students that have exceptionalities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22819.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22818.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 7)
Materiały konferencyjne
Bibliogr. przy ref.
Redaktorzy tomu i autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują swoją uwagę na zmianach implikowanych m.in. przez rozwój nauki (medycyny, pedagogiki, psychologii, socjologii), techniki oraz przemiany społeczne dokonujące się w ostatnich dekadach. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej z nich omawiane są takie zagadnienia, jak: węzłowe problemy pedagogiki specjalnej (m.in. samotność dziecka niepełnosprawnego, wykluczenie, dyskryminacja, marginalizacja osób niepełnosprawnych); wybrane aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością (m.in.: młodzież wobec niepełnosprawności, animaloterapia, osoba niewidoma w muzeum, aktywność plastyczna w zawodzie pedagoga specjalnego); problemy rodzin osób z niepełnosprawnością (np. zespół dziecka krzywdzonego, grupy wsparcia dla rodziców, syndrom nieopuszczonego gniazda); jakość życia osób niepełnosprawnych; stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością. Część drugą poświęcono zagadnieniom bardziej szczegółowym: problemom edukacji i rehabilitacji osób z wybranymi przypadkami klinicznymi (m.in.: zespół Tourette`a, zespół Marfana, zespół Turnera, zespół Aspergera, otyłość), osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób z zaburzeniami słyszenia, osób z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8482.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9874.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 651-696. Indeksy.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15070 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15069.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15968.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7330 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7331.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8285.IV.4 [Czytelnia B], 8284.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7329 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7328.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8282.IV.4 [Czytelnia B], 8283.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych kierunków przemian teorii i praktyki tej dyscypliny naukowej. Autorami są czołowi znawcy problematyki z różnych ośrodków akademickich kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2040 [Magazyn 2], 2039 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.953.IV.4 [Czytelnia B], P.954.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka zawiera kompendium wiedzy wprowadzającej do studiowania pedagogiki resocjalizacyjnej wraz z ćwiczeniami aktywizującymi czytelnika i sprzyjającymi dalszej edukacji zawodowej. Interesujące ćwiczenia - zadania dla czytelnika znakomicie aktywizują przyswajanie wiedzy".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5087 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6195.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.2)
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami. Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7085.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-239
Ukazanie przez autorkę w sposób wieloaspektowy problematyki pedagogiki specjalnej z uwzględnieniem jej tradycyjnych kanonów w połączeniu z aktualnie zarysowującymi się trendami umożliwia czytelnikom usystematyzowanie wiedzy dotyczącej m.in.: - znaczenia tradycji w procesie opracowania procedur rehabilitacyjnych; - współczesnych kompleksowych rozwiązań psycho- i socjopedagogicznych dynamizujących asymilację kulturową osób niepełnosprawnych; - funkcjonowania interpersonalnego osób niepełnosprawnych; - tworzenia współczesnego systemu edukacji osób niepełnosprawnych opartego o zasady personalizacji, normalizacji, integracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6597 [Magazyn 1], P.6598 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6596.IV.4 [Wypożyczalnia B], P.6595.IV.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7476.IV.4 [Czytelnia B], 7477.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej