Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Muzyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie
(1)
PEDAGOGIKA ZABAWY
(1)
PERSONALIZM
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia zabawą
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
rozwój dziecka
(2)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja szkolna
(1)
metody aktywizujące
(1)
piosenka
(1)
postawa ciała
(1)
scenariusze zajęć
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
zabawa
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
ćwiczenia korekcyjne
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-287.
We współczesnym świecie zabawne wydaje się tylko to, co doraźne, łatwe i przyjemne. Człowiek XXI wieku nie chce trudu - chce się bawić. Przeróżne gry, quizy, teleturnieje i wszelkie możliwe przyjemności mają zapewnić mu rozrywkę i zapełnienie wolnego czasu. Natomiast prawdą jest to, że prawdziwie interesujące jest to, co trudne. Życie, które niesie ze sobą wyzwania, daje radość i satysfakcję, jest w gruncie rzeczy dobrą zabawą. Należy podkreślić, że takie rozumienie zabawy nie jest popularne. Obserwuje się raczej traktowanie jej jako odpoczynku lub biernej rozrywki. Bardzo często zabawa w życiu człowieka nie odgrywa żadnej pozytywnej roli, ale wręcz uniemożliwia rozwój osobowy. Niniejsza publikacja w pierwszym rozdziale podejmuje próbę historycznego naświetlenia zjawisk ludyczności oraz określenia pojęcia zabawy. W rozdziale kolejnym podejmuje się próbę psychologicznego i socjologicznego opisu ludyzmu. Rozdział trzeci prezentuje antropologiczno-etyczne podstawy i uwarunkowania działalności ludycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5609.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7083.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych. Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej: 1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej; 2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora. Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20040.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20039.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
W co się bawić z dziećmi? : piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka / opracowała Marta Bogdanowicz ; ilustrował Cezariusz Deliński. - Wydanie VII. - Gdańsk : "Harmonia", 2019. - 128 s. : il. kolor., nuty ; 30 cm + 3 płyty (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Bibliogr. s. 128. Indeks.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach 2-, 3-letnich i przedszkolakach. Zaprezentowane w niej piosenki i wierszyki można wykorzystywać zarówno w zabawie grupowej (w przedszkolu, na dziecięcym przyjęciu imieninowym, na podwórku), jak i podczas indywidualnej zabawy z dzieckiem (w trakcie kąpieli, na spacerze, przed zaśnięciem). Znalazły się tu piosenki rozpoczynające i kończące zajęcia, piosenki z imionami kształtujące świadomość własnej osoby, zabawy ułatwiające integrację z grupą, rozwijające świadomość ciała i przestrzeni, wreszcie znane zabawy przedszkolne i pląsy ruchowe. Do publikacji dołączone są 3 płyty CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20065.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 185-198.
Jest to książka jakiej obecnie brakuje na rynku, prezentuje bowiem sposób korygowania wad postawy ciała u kilkulatków. Wszelkie zajęcia usprawniania ruchowego dla paroletnich dzieci należy wszakże prowadzić w oparciu o gry i zabawy. Tymczasem dostępne publikacje zawierają jedynie ćwiczenia ścisłe. Owszem, czasem nadaje się im nazwy, aby upodobnić je do zabaw, ale nie wyposaża się ich w fabuły. Autor jednak nie skonstruował nowej metody prowadzenia zajęć. Wręcz przeciwnie – zastosował się jedynie do kanonów metodyki określających to, jak należy prowadzić zajęcia ruchowe dla kilkulatków. Dlatego właśnie każde z ćwiczeń wyposażył w fabułę. Wyeksponował w niej narrację wprowadzającą dziecko do realizowania zadania ruchowego i pogadankę końcową stanowiącą jego zwieńczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22263.XIX.3 [Wypożyczalnia B], 22367.XIX.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22366.XIX.3 [Czytelnia B], 22262.XIX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej