Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(17)
Autor
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(2)
Kowalczyk Stanisław (1932- )
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Starnawski Witold
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Magier Piotr
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szołtysek Adolf Ernest
(1)
Szudra Anna
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Uzar Katarzyna
(1)
Wojtyła Karol (1920-2005)
(1)
Łuka Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
PERSONALIZM
(17)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(7)
WYCHOWANIE
(6)
PEDAGOGIKA
(5)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(2)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(2)
Katolicyzm
(2)
Personalizm
(2)
WARTOŚĆ
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BEZROBOCIE
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
CIAŁO LUDZKIE
(1)
CZYN
(1)
Ciało ludzkie
(1)
ETYKA
(1)
ETYKA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kościół katolicki
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA ZABAWY
(1)
PRAWDA
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
SPOŁECZEŃSTWO
(1)
STEFANINI, LUIGI
(1)
TEOLOGIA KATOLICKA
(1)
Teologia katolicka
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(5)
pedagogika
(4)
personalizm
(4)
antropologia filozoficzna
(3)
filozofia
(3)
wartość
(2)
Jan Paweł II
(1)
aksjologia
(1)
antropologia społeczna
(1)
bezrobocie
(1)
człowiek
(1)
godność
(1)
hermeneutyka
(1)
historia filozofii
(1)
indywidualizm
(1)
katolicyzm
(1)
lęk
(1)
moralność
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
optymizm
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
praca
(1)
religia
(1)
rozpacz
(1)
samowychowanie
(1)
seksualność
(1)
sport
(1)
utopia
(1)
wychowanie personalistyczne
(1)
wychowanie zdrowotne
(1)
zdrowie publiczne
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Prezentowana publikacja to dzieło najbardziej znanych polskich uczonych osadzających swe analizy fenomenu człowieka i jego wychowania na filozoficznych założeniach personalizmu chrześcijańskiego. Książka kierowana jest do kręgu pedagogów, nauczycieli i studentów zainteresowanych problematyką człowieka - osoby w świetle założeń filozoficznych ukierunkowanych na wartości wychowania integralnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7498.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8512.V.2 [Czytelnia B], 8511.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka katedry filozofii wychowania / red. Marian Nowak, Ewa Smołka, Anna Szudra, Katarzyna Uzar)
Personalistyczna filozofia wychowania bywa różnie rozumiana i uprawiana w obszarze współczesnej pedagogiki. Fakt ten znajduje również odzwierciedlenie w niniejszej książce. Wśród zamieszczonych w niej tekstów znalazły się artykuły ściśle związane z personalistyczną filozofią wychowania, ale również takie, w których "osoba" wydaje się być tylko tłem dla prowadzonych rozważań o charakterze pedagogicznym. Niektórzy autorzy umieszczają swoje wypowiedzi w ramach określonego nurtu filozofii personalistycznej, wielu zaś pomija źródła filozoficzne obranej przez siebie interpretacji faktów pedagogicznych. Publikacja jest próbą przybliżenia istniejących podejść do tytułowego zagadnienia, zarówno na gruncie pedagogiki, jak i filozofii. Traktując ją jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania w obszarze filozofii wychowania, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli, zwłaszcza w obszarze personalistycznych podstaw wychowania i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8225.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 369-378.
Niniejsza rozprawa tworzy tryptyk z dwiema wcześniejszymi monografiami: Filozofia wychowania, Filozofia pedagogiki. Monografia prezentuje wyniki wieloletnich badań wokół arystotelesowskich kategorii pedagogiki. . Tytuł książki zawiera trzy terminy: filozofia, wychowanie i moralność. Konstrukcja monografii da się ująć w takiej oto implikacji: jeżeli moralność przylega jedynie do człowieka jako osoby to należy sformułować metafizykę człowieczej duchowości osoby po to, by opisać i wyjaśnić aksjologiczny mechanizm wychowania moralnego dziecka jako konstrukcji osoby w człowieku. W idei człowieczeństwa zbiega się philosophia i paideia; filozofia zajmuje się dookreślaniem człowieczeństwa, zaś pedagogika zajmuje się penetracją praktycznej możliwości formowania człowieczeństwa w człowieku, czyli konstytucji osoby w człowieku. Książka jest napisana z myślą o młodzieży studiującej, która jest zainteresowana teorią człowieka, teorią wartości, teorią norm oraz teorią wychowania. Monografia powinna być przydatna dla nauczycieli i rodziców. Z tezami książki powinien zapoznać się każdy, komu leży na sercu dobro dziecka i rodziny oraz dobro ucznia i szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8101.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9450.V.2 [Czytelnia B], 9451.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5798 [Magazyn 1], P.5797 [Magazyn 1], 3714 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7229.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Katedry Personalizmu Chrześcijańskiego KUL)
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 197-200.
Do fundamentalnych problemów egzystencjalnych należą pytania: Kim jest człowiek? Jaka jest podstawowa siła napędowa i sens jego życia? Odpowiedzi są bardzo różnorodne, lecz najbardziej zasadne jest stanowisko aksjologicznego personalizmu, który ludzką osobę sytuuje oraz interpretuje w kontekście bogatego i zróżnicowanego jakościowo świata wartości. Zwierzę jest "napędzane" impulsami biologicznych instynktów, człowiek w swym życiu poszukuje w sposób rozumny i wolny wartości. "O dojrzałości osoby [ludzkiej], o jej doskonałości, stanowi w zasadniczej mierze to, że pozwala się ona pociągnąć prawdziwym wartościom ". To właśnie wartości inspirują myśli, uczucia i działania człowieka, są celem jego życia. Pojęcie wartości jest obecne zarówno w języku codziennym, jak i w refleksji wielu dyscyplin naukowych, gdyż każda próba zrozumienia i opisania człowieka abstrahująca od optyki aksjologicznej jest chybiona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7066.II.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7911.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem blisko czterdziestu tekstów autorstwa przedstawicieli: filozofii, socjologii, psychologii i pedagogiki a jej myślą przewodnią jest hasło " podmiotowość q wychowaniu". Jest to wielopłaszczyznowe, interesujące poznawczo i inspirujące do własnych poszukiwań kompendium procesów edukacyjnych (wychowawczych). Skierowana jest do szerokiej rzeszy Czytelników, głównie jednak do nauczycieli-wychowawców oraz studentów studiów pedagogicznych i uniwersyteckich przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2289 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2288.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-301.
Zasadniczym celem monografii jest podjęcie analizy teoretycznej o charakterze filozoficzno-antropologicznym na temat wzajemnych wpływów, powiązań oraz uwarunkowań bezrobocia i osoby ludzkiej. Tak sformułowany cel wymaga wskazania na wynikające z faktu bezrobocia implikacje pedagogiczne. Równocześnie publikacja ta stawia sobie za cel określenie roli wychowania, i ogólnie pedagogiki, w przeciwdziałaniu bezrobociu. Celem publikacji jest także wskazanie potrzeby rozwoju swoistej pedagogii bezrobocia, przygotowującej osoby do funkcjonowania w sytuacji bezrobocia i wskazanie na drogi poprawy własnej sytuacji życiowej oraz niesienie pomocy w przeciwdziałaniu zjawisku bezrobocia poprzez wychowywanie człowieka do pełnej aktywności. Praca powstała w kontekście tego sposobu uprawiania refleksji pedagogicznej, który jest charakterystyczny dla pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania, głównym zaś przyjętym stanowiskiem teoretycznym i koncepcyjnym jest personalizm etyczny. Zastosowano metody analizy, interpretacji i eksplikacji zjawiska bezrobocia oraz człowieka bezrobotnego w świetle najnowszej literatury z zakresu nauk społecznych i filozoficznych. (Ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12097.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13212.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Publikacja traktuje o podstawach filozoficznych wychowania, o prawdzie, miłości, moralności. Książka ważna dla wykładowców, którzy czują potrzebę pogłębienia studium myśli pedagogicznej i wizji praktyki wychowawczej o aspekty filozoficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13820.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja łączy personalizm społeczny klasycznej filozofii chrześcijańskiej z elementami wiodących nurtów filozofii współczesnej: fenomenologią, egzystencjalizmem, aksjologią i filozofią dialogu. Praca składa się z trzech części, które opisują: panoramę najważniejszych teorii życia społecznego, ludzką osobę jako podstawę życia społecznego, ontologię bytu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7073.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7923.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 11-14 czerwca 2007 r., Dąbrowica k. Lublina.
Streszcz. ang., fr., niem. przy niektórych ref.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja stanowi zbiór tekstów uczestników konferencji pt. "Antropologia i antropologiczne podstawy w Pedagogice Ogólnej", która odbyła się w czerwcu 2007 roku w Dąbrowicy k. Lublina. Wśród grup problemowych i bloków zagadnień znalazły sie następujące tematy: podstawy antropologiczne pedagogiki ogólnej, interdyscyplinarne podejście do pedagogiki ogólnej, antropologiczna aksjologia wychowania i rozwoju człowieka oraz antropologiczne podtsawy szczególnych obszarów badan pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10331 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10330.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11848.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 219.II.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-287.
We współczesnym świecie zabawne wydaje się tylko to, co doraźne, łatwe i przyjemne. Człowiek XXI wieku nie chce trudu - chce się bawić. Przeróżne gry, quizy, teleturnieje i wszelkie możliwe przyjemności mają zapewnić mu rozrywkę i zapełnienie wolnego czasu. Natomiast prawdą jest to, że prawdziwie interesujące jest to, co trudne. Życie, które niesie ze sobą wyzwania, daje radość i satysfakcję, jest w gruncie rzeczy dobrą zabawą. Należy podkreślić, że takie rozumienie zabawy nie jest popularne. Obserwuje się raczej traktowanie jej jako odpoczynku lub biernej rozrywki. Bardzo często zabawa w życiu człowieka nie odgrywa żadnej pozytywnej roli, ale wręcz uniemożliwia rozwój osobowy. Niniejsza publikacja w pierwszym rozdziale podejmuje próbę historycznego naświetlenia zjawisk ludyczności oraz określenia pojęcia zabawy. W rozdziale kolejnym podejmuje się próbę psychologicznego i socjologicznego opisu ludyzmu. Rozdział trzeci prezentuje antropologiczno-etyczne podstawy i uwarunkowania działalności ludycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5609.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7083.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Autor zgodnie z założeniami metodologicznymi, poprzez całą rozprawę eksponuje konsekwentnie aspekt aksjologiczny i czyni to w sposób gruntowny, krytycznie wykorzystując bogatą literaturę polską i obcą, rozwijając temat z ponadkonfesyjną bezstronnością, a równocześnie z odpowiednim szacunkiem dla poruszanych treści religijnych. Duże są walory merytoryczne pracy. Podyktowany względami historycznymi, logiczny układ treści ułatwia jej zrozumienie i ocenę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1414.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 509-557. Indeksy.
Mimo swego skrótowego i tym samym mocno upraszczającego wymiaru – książka wskazuje na wartość pracy poświęconej prawdzie w rzeczywistości wychowania. Autor wprowadza czytelnika w pogłębione rozumienie tej rzeczywistości. Uświadamia, że prawda jest obecna w wychowaniu. Warto więc zatrzymać się nad książką Witolda Starnawskiego, aby przemyśleć problem prawdy, wpływu wychowawczego, naśladowania wzoru. Pewien niedosyt pozostawia jedynie niewielka liczba odniesień do tez epistemologicznych, formułowanych przez współczesne nurty filozoficzne, określane postmodernizmem. We wstępie autor zaznacza, że praca jest prezentacją całościowej koncepcji, w mniejszym zaś stopniu ma charakter porównawczy i krytyczny, jednak kulturowe znaczenie postmodernizmu i bardzo często bezkrytyczne przyjmowanie jego tez przez osoby, podejmujące refleksję nad wychowaniem, sprawia, że warto byłoby przynajmniej wyraźnie wskazać różnice między tymi tezami a wnioskami, jakie autor formułuje w pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8809.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personalizm : sympozja ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
Personalizm jako refleksja nad osobą jest naukową syntezą łączącą teorię i praktykę, wiedzę i etykę, mysl i ethos, poznanie i działanie na rzecz ochrony osób. W nowoczesnym kształcie ten nurt filozoficzny skupia w sobie takie dziedziny jak: filozofia, antropologia teologiczna, psychologia, peagogika, etyka, medycyna, które próbują wyjaśnić fenomen osoby ludzkiej. Książka "Osoba a wychowanie" pozwoli dostrzec realność każdej indywidualnej osoby, jej wyjątkowość. piękno,a tym samym znaleźć drogę do jej człowieczeństwa, wytyczając nowe intelektualne szlaki dla współczesnej pedagogiki i edukacji zdrowotnej. Ufamy także, że posłuży jako impuls i przewodnik do tworzenia konkretnych programów przenikniętych duchem personalizmu w jednostkach szkolno-wychowawczych. (od redaktorów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14596.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9458 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 177-186. Netografia strona 186.
Publikacja odpowiada na podstawowe pytania antropologiczne w świetle nauczania wybranych Ojców Kościoła, tzn. Św. Grzegorza z Nyssy, Św. Jana Chryzostoma i Św. Augustyna. Przedmiotem badań jest antropologia wybranych Ojców Kościoła oraz korespondująca z nią pedagogika, określana mianem „pedagogii osoby”. Celem jest przypominanie nauki Ojców, aby znać fundament, na którym można budować pedagogikę personalistyczną w nurcie katolickim i bez którego nie można i nie należy rozwijać pedagogiki w tej perspektywie. Zamierzeniem jest też wskazanie na fakt, że nie sposób zrozumieć człowieka i poznać prawdy o osobie ludzkiej bez odniesienia do wymiaru metafizycznego i religijnego. Wreszcie ważne staje się wskazanie, na fundamencie zalecanym przez antropologię Ojców, wniosków na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17635.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17634.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Wśród licznych opracowań naukowych ta publikacja zajmuje miejsce szczególne, będąc pokłosiem pierwszej konferencji naukowej poświęconej papieżowi Janowi Pawłowi II, zorganizowanej bezpośrednio po jego śmierci. Stanowi asumpt zarówno do swoistej mobilizacji środowiska dydaktycznego i naukowego do kolejnych tego typu inicjatyw, jak i świadczy również o szczególnym znaczeniu papieskiego nauczania, dającego szansę na owocne prowadzenie badań naukowych, refleksji i codziennych decyzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4022 [Magazyn 1], 4475 [Magazyn 2], P.4021 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4474.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej