Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Beckford James A. (1942- )
(1)
Chomicka Ewa
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Fenton Steve (1942- )
(1)
Kunz Magdalena
(1)
Kunz Tomasz (1969- )
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Sajdak Anna
(1)
Thompson Kenneth (1937- )
(1)
Wiśniewski Daniel (1978- )
(1)
Wojciechowski Bartosz (1973- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Kiribati
(1)
Język
polski
(8)
Temat
PLURALIZM SPOŁECZNY
(8)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(3)
GLOBALIZACJA
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EMIGRACJA
(1)
EROTYZM
(1)
KARA (prawo)
(1)
KULTURA
(1)
LAICYZACJA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
RELIGIA
(1)
WIEDZA o KULTURZE
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
edukacja międzykulturowa
(2)
mniejszość narodowa
(2)
społeczeństwo wielokulturowe
(2)
wielokulturowość
(2)
cultural regulation
(1)
culture
(1)
edukacja
(1)
edukacja regionalna
(1)
ethics
(1)
filozofia prawa
(1)
globalizacja
(1)
globalization
(1)
grupa etniczna
(1)
kapitał społeczny
(1)
kara
(1)
mass media
(1)
migracje
(1)
moral aspects
(1)
multiculturalism
(1)
national culture
(1)
ojcostwo
(1)
pedagogika społeczna
(1)
ponowoczesność
(1)
potrzeby kulturowe
(1)
prawa człowieka
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
regulation
(1)
rodzina
(1)
sexual moralities
(1)
social aspects
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
tożsamość kulturowa
(1)
wsparcie społeczne
(1)
zagrożenia społeczne
(1)
zmiana społeczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Etniczność / Steve Fenton ; tł. Ewa Chomicka. - Warszawa : Wydawnictwo Sic!, 2007. - 250, [1] s. ; 21 cm.
(Key Concepts / Wydawnictwo Sic!)
Tyt. oryg.: "Ethnicity".
W swej zwięzłej i przystępnej książce Steve Fenton przeprowadza czytelnika przez 100 lat literatury przedmiotu na temat etniczności. Przywołując najważniejszych teoretyków i przykłady z całego świata, bada niepewny grunt, na jakim opiera się to kontrowersyjne pojęcie. Fenton pokazuje, że chociaż „rasa”, „etniczność” i „naród” powinny być postrzegane jako do pewnego stopnia rozłączne, to jednak wiąże się z nimi bardzo podobny zespół wyobrażeń i rzeczywistości. Tu rodzi się pytanie o znaczenie różnicy etnicznej: Czy różnica etniczna jest ważna? Jeśli tak, to kiedy? Czy aż tak bardzo, jak dotąd zakładano? Możemy to ocenić – odpowiada Fenton – jedynie w szerszym kontekście kulturalnych i społecznych skutków późnej nowoczesności i triumfującego kapitalizmu. W ten sposób autor odbudowuje zerwane w przeszłości związki dyskursu etniczności z innymi dyskursami. Etniczność to nieoceniona pomoc dla studentów socjologii, politologii i stosunków międzynarodowych, a także źródło inspiracji dla badaczy i wszystkich zainteresowanych problematyką rasową i etniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7336.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8295.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 418-448.
W niniejszej książce postaram się wykazać, iż jest możliwe mówienie o interkulturowym prawie karnym, doszukując się jego podstaw właśnie w koncepcji uznania. Proces walki o uznanie zdaje się zawierać w sobie przekonanie o wbudowanym w samą naturę uspołecznienia dążeniu do emancypacji, do eliminowania asymetrii społecznych i wykluczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15514.VI.15 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia Religii)
Bibliogr. s. 289-318. Indeks.
Myślenie o religii jako o obiekcie czy przedmiocie, który mógłby istnieć niezależnie od ludzkich działań i instytucji społecznych, nie ma większego sensu. Religia nie "robi" nic sama z siebie. Nie posiada własnych środków działania. Jest raczej kategorią interpretacyjną, którą istoty ludzkie przykładają do rozmaitych zjawisk wiązanych z reguły z pojęciami o ostatecznym znaczeniu czy wartości. (...) Główna teza tej książki głosi, że choć spory i dyskusje wokół społecznego znaczenia religii u początków dwudziestego pierwszego wieku pozostają wciąż żywe, to refleksja nad religią w ramach teorii społecznej staje się dość jałowa i kiepsko zorientowana w przebiegu owych sporów i dyskusji. Celem jest zatem ustanowienie żywej i owocnej relacji między głównymi przemianami, które zachodzą w ramach społecznych i kulturowych zjawisk określanych mianem "religii" a ich teoretycznymi interpretacjami".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6290.VI.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7382.VI.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Interesuje Cię wielokulturowość i zróżnicowanie świata? Zastanawiasz się, jakie grupy etniczne żyją współcześnie? Chcesz się dowiedzieć, jak kształtować współistnienie różnych kultur? Sięgnij po książkę, która wskaże ci zróżnicowanie, wielowymiarowość i bogactwo kulturowe grup mniejszościowych i sprawi, że twoje zdanie na temat świata znacznie się pogłębi. Popatrz na świat okiem etnografa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11382.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy edukacja może mieć siłę zbliżania, budowania pomostów jednoczą­cych ludzi z różnych stron świata, o odmiennej kulturze, wartościach, religiach czy interesach? Temat taki podjęli uczestnicy konferencji „Fundamenty Edukacyjnej Wspólnoty", zorganizowanej przez Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagielloń­skiego w 2004 roku. Jednym z omawianych obszarów działań edukacyjnych stała się kultura jako siła nie tylko przesądzająca o naszej tożsamości, lecz także pozwa­lająca człowiekowi na odnalezienie swego miejsca w wielokulturowym tyglu współczesności. Kategorie różnorodności i tożsamości, jednostki i wspólnoty, globalizmu i regionalizmu, tradycji i zmiany, wielowymiarowości, napięć i wspól­notowych wartości stały się przyczynkiem do dyskusji na temat roli kultury w bu­dowaniu edukacyjnej wspólnoty. Tożsamość kulturowa, kształtowana między innymi w wychowaniu przez sztukę, ma szansę nas wyróżnić i uchronić przed niebezpieczeństwami, jakie niosą tendencje globalistyczne. Jednocześnie w kontekście przemian zachodzących w Europie i na świecie niezbędne wydaje się kształtowanie wrażliwości i otwar­tości międzykulturowej. Stąd też ważne zadania stojące przed edukacją: z jednej strony - wprowadzanie młodych w kulturę Europy i świata poprzez poznawanie kultury „małej ojczyzny", z drugiej - promowanie (przy pełnym szacunku dla kulturowej odrębności) działań na rzecz budowania „kultury pokoju" jednoczącej ludzi ponad podziałami, kształtowanie kompetencji do podejmowania dialogu z Innym i czerpania z tego kontaktu wartości dla własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4949.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja skierowana jest do studentów pedagogiki, socjologii, nauczycieli-praktyków oraz decydentów oświatowych, by mogli postrzegać oświatę nie tylko w wymiarze instytucjonalnym, ale także w kontekście uwarunkowań społecznych, kulturowych i etnicznych w zmieniającym się świecie. W książce zawarte są treści mające na celu ukazanie tego, co jest wymagane od szkoły w dobie globalizacji. Jakie zmiany tożsamości przechodzi młody człowiek, aby przystosować się do zmieniających warunków życia w otaczającym go społeczeństwie. Dowiadujemy się, jak wygląda kształtowanie zarówno otwartych, jak i krytycznych postaw społecznych wobec dokonujących się przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16130.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka to wybór tekstów dotyczących różnych problemów współczesnego środowiska życia. Jej celem jest też ukazanie niektórych nowych zjawisk, procesów i zmian, które stały się bądź stają trwałymi elementami współczesnego świata. Zgromadzone artykuły zostały umieszczone w sześciu częściach, a ich treść utrzymana jest w następujących obszarach: zjawiska i problemy społeczne szczególnie eksponowane przez pedagogikę społeczną; różnorodność i wieloznaczność cech współczesnego świata; doświadczenia aktorów ponowoczesnej codzienności, a w tym konsekwencje zmian dotyczące życia rodzinnego, rodzicielskiego, społecznego, kulturowego szczególnie w dobie powszechnych przemieszczeń i tworzenia się społeczności wielokulturowych. Każda część pracy rozpoczyna się wprowadzeniem opracowanym przez redaktora publikacji, którego intencją było ukazanie szerokiego kontekstu problematyki zawartej w poszczególnych opracowaniach." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12428 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12427.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11510.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
This text outlines the ways in which contemporary trends - political, social and economic - give rise to public debates about policies concerned with culture. A range of theoretical issues are explored and three key arenas of contested regulation are discussed: sexuality, globalization and multiculturalism. Sexuality poses issues of control of representations, pornography and censorship. Globalization raises questions of national identity and cultural imperialism. Multiculturalism challenges existing models of cultural identity and citizenship. Through these three central cases, major contests around the public defining of culture, identity and difference are clarified.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11265.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej