Form of Work
Książki
(1)
Status
only on-site
(1)
Branch
Czytelnie
(1)
Author
Walat Wojciech
(1)
Year
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Subject
MULTIMEDIA
(1)
PROGRAMY EDUKACYJNE (informat.)
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 294-[320]
Dla powszechnie występującego przeładowania informacyjnego zastosowanie "inteligentnych" (hipermedialnych) komputerowych programów dydaktycznych umożliwiających przeszukiwanie baz danych i samoorganizację procesów dydaktycznych może stać się najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia potrzeb i możliwości rozwojowych ucznia. Samoorganizujące się ("inteligentne") programy dydaktyczne jako swoiste "filtry" w natłoku informacyjnym współczesnego świata, pozwolą rozumowo uporządkować "info-sferę", która otacza każdego człowieka. Stąd właśnie wynika konieczność zastosowania w dydaktyce algorytmów, systemów ekspertowych i metod sztucznej inteligencji do tworzenia hipertekstowych programów dydaktycznych. Wielość sytuacji dydaktycznych, w których będzie wykorzystany program nie tylko jako środek dydaktyczny wzbogacający lekcje, ale często regulujący jej przebieg, wskazywać będzie na jego wartość dydaktyczną. I w tym właśnie wyraża się wyjątkowość tego typu programów. Wpływają one tak dalece na modyfikację układów czynności uczniów i nauczycieli, że można powiedzieć, iż są podstawą odrębnej strategii dydaktycznej kształcenia hipermedialnego. Przy czym nie ma tu mowy o zastępowaniu nauczyciela przez program komputerowy, ale o nowych zadaniach jakie przed nim stoją jeśli technologie informacyjne mają być na trwałe wpisane w rzeczywistość szkolną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7503 V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again