Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(33)
E-booki
(12)
IBUK Libra
(11)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(33)
available
(31)
unavailable
(3)
Branch
Magazyny
(9)
Wypo┼╝yczalnie
(25)
Czytelnie
(33)
Author
Kozioł Leszek
(9)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Stru┼╝ycki Marian
(2)
Adamik Anna
(1)
Cendrowska Barbara
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
H─ůbek Patrycja
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jaworski Jacek (zarz─ůdzanie)
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Konarzewska-┼╗uczek Anna
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowak Mariusz
(1)
Piocha Stanisław
(1)
Pluta Wiesław
(1)
Pypłacz Paula
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Sokołowicz Wieńczysława
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Srzednicki Andrzej
(1)
Strzy┼╝ewska Marianna
(1)
Surma Jerzy
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wi┼Ťniewski Zenon (1950- )
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łobos Krzysztof
(1)
┼Ülusarczyk Stanis┼éaw (1952- )
(1)
Żylińska Pola
(1)
Year
2020 - 2022
(8)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(11)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(45)
Language
Polish
(39)
English
(5)
Russian
(1)
Audience Group
Przedsi─Öbiorcy
(2)
Mened┼╝erowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(28)
Przedsi─Öbiorstwa ma┼ée i ┼Ťrednie (M┼ÜP)
(5)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
ZARZ─äDZANIE
(3)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(3)
MARKETING
(2)
SPO┼üECZNA ODPOWIEDZIALNO┼Ü─ć BIZNESU
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZ─äDZANIA
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZ─äDZANIE WIEDZ─ä
(2)
Biznesplan
(1)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
DECYZJE
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Efektywno┼Ť─ç ekonomiczna
(1)
Finanse przedsi─Öbiorstwa
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INNOWACJE
(1)
Innowacje
(1)
JAKO┼Ü─ć PRODUKTU
(1)
KADRY
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
POLSKA
(1)
PORADNIKI
(1)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć (postawa)
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE I ┼ÜREDNIE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO PRYWATNE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
P┼üYNNO┼Ü─ć FINANSOWA
(1)
Rozw├│j zr├│wnowa┼╝ony
(1)
Spo┼éeczna odpowiedzialno┼Ť─ç biznesu (CSR)
(1)
Start-up
(1)
WARTO┼Ü─ć EKONOMICZNA
(1)
Zarz─ůdzanie
(1)
Zarz─ůdzanie strategiczne
(1)
Zarz─ůdzanie wiedz─ů
(1)
Zarz─ůdzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Subject: time
2001-0
(3)
2001-
(2)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Europa Wschodnia
(1)
Genre/Form
PORADNIKI
(4)
Monografia
(2)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Zarz─ůdzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
45 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 143-146.
Ksi─ů┼╝ka jest adresowana do os├│b zarz─ůdzaj─ůcych ma┼éymi i ┼Ťrednimi przedsi─Öbiorstwami, poszukuj─ůcych mo┼╝liwo┼Ťci doskonalenia system├│w zarz─ůdzania, jak te┼╝ do os├│b zajmuj─ůcych si─Ö small businessem naukowo. Zaprezentowano w niej takie uj─Öcia poszczeg├│lnych funkcji zarz─ůdzania, kt├│re maj─ů charakter reinterpretacji znanych koncepcji (np. analizy SWOT), b─ůd┼║ maj─ů charakter autorski (np. pogl─ůdy na temat natury motywacji). Dla ka┼╝dej z omawianych funkcji zarz─ůdzania zaproponowano wspomagaj─ůce ich realizacj─Ö narz─Ödzia informatyczne. W warstwie teoretycznej i narz─Ödziowej po┼éo┼╝ono akcent na rozwi─ůzania praktyczne, s┼éu┼╝─ůce podnoszeniu efektywno┼Ťci dzia┼éania. ÔÇ×...Ksi─ů┼╝ka podejmuje klasyczn─ů problematyk─Ö dla dyscypliny nauk o zarz─ůdzaniu zwi─ůzan─ů z opisem i obja┼Ťnieniem funkcji sk┼éadaj─ůcych si─Ö ┼é─ůcznie na proces zarz─ůdzania. R├│wnocze┼Ťnie Autorzy, ju┼╝ w tytule, wyra┼║nie zapowiadaj─ů, ┼╝e ich rozwa┼╝ania nie maj─ů uniwersalnych aspiracji, lecz b─Öd─ů odnosi─ç si─Ö wy┼é─ůcznie do sektora przedsi─Öbiorstw reprezentuj─ůcych ma┼é─ů i ┼Ťredni─ů klas─Ö wielko┼Ťci. Poprzez takie okre┼Ťlenie problematyki Autorzy uzyskuj─ů swego rodzaju efekt synergii: po pierwsze - rewitalizuj─ů i uaktualniaj─ů donios┼éy w pracy kierowniczej problem procesu zarz─ůdzania, po drugie - wype┼éniaj─ů widoczn─ů na rynku wydawniczym luk─Ö dotycz─ůc─ů braku bie┼╝─ůcych opracowa┼ä na podj─Öty temat i wreszcie, po trzecie - adresuj─ů swoje przemy┼Ťlenia do kierownictw tej grupy przedsi─Öbiorstw, w kt├│rych w ┼Ťwietle licznych bada┼ä wyst─Öpuje najwi─Ökszy deficyt wiedzy mened┼╝erskiej..." Z recenzji prof. UJ dr. hab. Piotra Jedynaka ÔÇ×...Autorzy w opracowaniu wychodz─ů poza om├│wienie klasycznego, najcz─Ö┼Ťciej omawianego w literaturze przedmiotu racjonalnego podej┼Ťcia do podejmowania decyzji i podejmuj─ů pr├│b─Ö zarysowania w┼éasnej koncepcji procesu zarz─ůdzania, kt├│ra jest (...) w wi─Ökszym stopniu dopasowania do specyfiki SME. (...) Przeprowadzona w niekt├│rych cz─Ö┼Ťciach monografii dyskusja posiada niew─ůtpliwie teoriotw├│rczy charakter i mo┼╝e stanowi─ç podstaw─Ö do prowadzenia pog┼é─Öbionych bada┼ä naukowych..." Z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta, prof. zw. UEP
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14904.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15713.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 305-317.
Ksi─ů┼╝ka zawiera kompendium wiedzy o istocie, specyfice zarz─ůdzania i uwarunkowaniach rozwoju ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw oraz wiedzy aplikacyjnej niezb─Ödnej w kszta┼étowaniu zachowa┼ä strategicznych przedsi─Öbiorstwa. Jej autorzy przyj─Öli, ┼╝e przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç i umiej─Ötno┼Ť─ç tworzenia nowych byt├│w gospodarczych to atrybuty, kt├│re mo┼╝na zdobywa─ç i doskonali─ç. Za┼éo┼╝yli dalej, ┼╝e ma┼éa firma nie jest miniatur─ů wielkiego przedsi─Öbiorstwa, zatem nie da si─Ö przej─ů─ç wprost na jej potrzeby tych samych metod, technik i koncepcji zarz─ůdzania, kt├│re sprawdzi┼éy sie w du┼╝ym przedsi─Öbiorstwie. Uznano r├│wnie┼╝, ┼╝e podstawowe znaczenie dla rozwoju ma┼éych firm, a nawet dla ich prze┼╝ycia, ma przyj─Öcie w procesie decyzyjnym optyki strategicznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12286 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12285.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13411.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [315]-327.
W opracowaniu dokonano analizy przedsi─Öbiorczo┼Ťci jako g┼é├│wnej determinanty sukcesu, rozumianej nie tylko jako prowadzenie dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej, lecz tak┼╝e jako umiej─Ötno┼Ť─ç samodzielnego rozwi─ůzywania problem├│w. Aby zapewni─ç przejrzysto┼Ť─ç i logik─Ö powi─ůza┼ä zagadnie┼ä tematycznych, w publikacji zastosowano podzia┼é na dwie cz─Ö┼Ťci obejmuj─ůce problemy po┼Ťwi─Öcone przedsi─Öbiorczo┼Ťci i zarz─ůdzaniu ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum temat├│w po┼Ťwi─Öconych przedsi─Öbiorczo┼Ťci, zarz─ůdzaniu, ekonomii, finansom, prawu i studiom mi─Ödzynarodowym w kontek┼Ťcie ponad dwudziestoletnich do┼Ťwiadcze┼ä polskich przedsi─Öbiorstw. Ksi─ů┼╝ka ta stanowi wynik bada┼ä naukowych i do┼Ťwiadcze┼ä dydaktycznych autor├│w oraz uczestnictwa w procesach przedsi─Öbiorczo┼Ťci i zarz─ůdzania, konsultacji i wywiad├│w z polskimi przedsi─Öbiorcami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14466.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15391.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja ma na celu pokazanie u┼╝ytecznych narz─Ödzi zarz─ůdzania ma┼éym i ┼Ťrednim przedsi─Öbiorstwem w wymagaj─ůcych i trudnych uwarunkowaniach rynkowych, z jakimi mamy wsp├│┼écze┼Ťnie do czynienia. Wskazuje, i┼╝ opr├│cz uwarunkowa┼ä ekonomicznych, istotne w procesach zarz─ůdzania dzia┼éalno┼Ťci─ů biznesow─ů jest tak┼╝e uwzgl─Ödnianie oczekiwa┼ä zewn─Ötrznych i wewn─Ötrznych interesariuszy. A to oznacza konieczno┼Ť─ç wzi─Öcia pod uwag─Ö w procesach zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem okre┼Ťlonych ogranicze┼ä i mo┼╝liwo┼Ťci ┼Ťrodowiskowych oraz spo┼éecznych i etycznych. Ksi─ů┼╝ka nawi─ůzuje do tych warunk├│w, pokazuj─ůc, jak zastosowa─ç okre┼Ťlone narz─Ödzia zarz─ůdzania strategicznego i operacyjnego, zarz─ůdzania zasobami i procesami w kontek┼Ťcie wymaga┼ä zr├│wnowa┼╝onego rozwoju.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15130 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16140.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 206-208.
Ksi─ů┼╝ka po┼Ťwi─Öcona jest nowym kierunkom strategii i zarz─ůdzania marketingowego, obejmuj─ůcego wszystkie poziomy i dzia┼éy w firmie, nastawionego na rynek i klienta. Autor udowadnia, ┼╝e dogodniejszy grunt dla realizacji nowych koncepcji marketingowych istnieje w ma┼éych i ┼Ťrednich firmach o wy┼╝szym poziomie kultury rynkowej ni┼╝ w przedsi─Öbiorstwach du┼╝ych i wielkich. Przedstawia metody i narz─Ödzia wdra┼╝ania innowacyjnego podej┼Ťcia marketingowego, z uwzgl─Ödnieniem wymiaru strategicznego i operacyjnego oraz wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych uwarunkowa┼ä skuteczno┼Ťci podejmowanych dzia┼éa┼ä. Na zako┼äczenie om├│wione s─ů wyniki bada┼ä aktywno┼Ťci marketingowej w sektorze M┼ÜP. Ksi─ů┼╝ka zawiera r├│wnie┼╝ wiele przyk┼éad├│w z praktyki firm, kt├│re osi─ůgn─Ö┼éy sukces rynkowy dzi─Öki stosowaniu nowoczesnego marketingu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11265.IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12362.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce om├│wiono wiele nowych metod i system├│w wspomagaj─ůcych zarz─ůdzanie r├│┼╝nymi sferami dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa. Opracowane rozwi─ůzania metodyczne i informatyczne obejmuj─ů cztery grupy zagadnie┼ä: wspomaganie decyzji logistycznych przedsi─Öbiorstwa w zarz─ůdzaniu ┼éa┼äcuchem dostaw; metody i systemy komputerowe wspomagaj─ůce planowanie produkcji; zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů w us┼éugach przemys┼éowych i przedsi─Öbiorstwach produkcyjnych; operacyjne prognozowanie popytu na rynkach docelowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8808 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10282.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka przybli┼╝a wiele wa┼╝nych aspekt├│w funkcjonowania MSP przy zachowaniu odpowiednich proporcji mi─Ödzy zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi. Jej walorem jest po┼éo┼╝enie akcentu na takie istotne w dzia┼éalno┼Ťci MSP zagadnienia, jak m.in. podejmowanie decyzji i ich optymalizacja, zastosowanie zdolno┼Ťci mened┼╝erskich w systemie funkcjonowania przedsi─Öbiorstwa oraz wykorzystanie informacji i wiedzy w procesie podejmowania decyzji mened┼╝erskich. Ksi─ů┼╝k─Ö t─Ö mo┼╝na poleci─ç jako lektur─Ö obowi─ůzkow─ů zar├│wno studentom uczelni i wydzia┼é├│w ekonomicznych, jak i praktykom gospodarczym, w tym szczeg├│lnie mened┼╝erom.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6989.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7796.IX.2 [Czytelnia C], 7795.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 231-241
Ksi─ů┼╝ka pokazuje g┼é├│wne bariery rozwojowe polskich przedsi─Öbiorstw - brak mo┼╝liwo┼Ťci finansowania rozwoju, brak dost─Öpu do szkole┼ä i wiedzy na temat nowoczesnego zarz─ůdzania, nadmierny fiskalizm pa┼ästwa. Z bada┼ä przeprowadzonych przez autora wynika, ┼╝e s┼éaba kondycja i niska konkurencyjno┼Ť─ç polskich ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw wynika te┼╝ z ma┼éej ┼Ťwiadomo┼Ťci przedsi─Öbiorc├│w, niech─Öci do uczenia si─Ö, do wsp├│┼épracy z innymi przedsi─Öbiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana ksi─ů┼╝ka mo┼╝e dostarczy─ç ciekawych przemy┼Ťle┼ä polskim mened┼╝erom, kt├│rzy ch─Ötnie narzekaj─ů na fiskalizm pa┼ästwa i drogie kredyty, ale nie szukaj─ů przyczyn niepowodze┼ä biznesowych we w┼éasnych postawach i dzia┼éaniach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10292.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(ABC Przedsi─Öbiorcy.)
Bibliogr. s. 149-153.
Ksi─ů┼╝ka ÔÇ×Zarz─ůdzanie finansami ma┼éych przedsi─Öbiorstw" stanowi opis podstawowych problem├│w gospodarki finansowej ma┼éych przedsi─Öbiorstw wraz z uwzgl─Ödnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane tre┼Ťci odnosz─ů si─Ö w du┼╝ej cz─Ö┼Ťci do praktycznych problem├│w finansowych jakie musz─ů by─ç rozwi─ůzywane przez w┼éa┼Ťcicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi tak┼╝e w du┼╝ej cz─Ö┼Ťci pog┼é─Öbion─ů analiz─Ö wybranych problem├│w. Zakresem opracowania obj─Öto: - gradacj─Ö i specyfik─Ö finansowania ma┼éych przedsi─Öbiorstw, - samofinansowanie dzia┼éalno┼Ťci inwestycyjnej, - pozyskiwanie ┼Ťrodk├│w pieni─Ö┼╝nych za pomoc─ů r├│wnowa┼╝nika odpis├│w amortyzacyjnych w przychodach, - mo┼╝liwo┼Ť─ç wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwi─Ökszania zdolno┼Ťci inwestycyjnych, - polityk─Ö i ryzyko zwi─Ökszania zad┼éu┼╝enia d┼éugoterminowego, - wp┼éyw polityki finansowej pa┼ästwa na potencjalne decyzje ma┼éych przedsi─Öbiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efekt├│w rynku ma┼éego kredytu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14463.VIII.4.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15388.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Bibliogr. przy rozdz.
W ksi─ů┼╝ce przedstawiono uwarunkowania i specyfik─Ö funkcji personalnej w ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstwach (M┼ÜP), strategie i metody stosowane w tego typu organizacjach, kwestie elastycznych form zatrudnienia i wynagradzania. Podano tak┼╝e kilka przyk┼éad├│w realizacji funkcji personalnej w przedsi─Öbiorstwach r├│┼╝nych bran┼╝. W siedmiu odr─Öbnych tematycznie cz─Ö┼Ťciach zaprezentowano zagadnienia dotycz─ůce m.in.: przedsi─Öbiorczo┼Ťci i aktywno┼Ťci zawodowej starszych pracownik├│w w M┼ÜP; przeciwdzia┼éania pracoholizmowi w ma┼éych przedsi─Öbiorstwach; pozyskiwania kadry kierowniczej i procedur diagnozowania utalentowanych pracownik├│w; relacji sieciowych w M┼ÜP i ich wp┼éywu na realizacj─Ö zada┼ä personalnych, a tak┼╝e wykorzystania technik informatycznych; stresu zawodowego i zarz─ůdzania konfliktem; kszta┼étowania wynagrodze┼ä i problemu p┼éacy godziwej; metod diagnozy i zarz─ůdzania opartego na kompetencjach; roli unijnych instrument├│w wspierania rozwoju kapita┼éu ludzkiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13497.IX.4.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14455.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Small Business)
Bibliogr. s. 236.
Tysi─ůce kobiet w Polsce codziennie zastanawiaj─ů si─Ö nad za┼éo┼╝eniem w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej. Niestety, znaczna cz─Ö┼Ť─ç z tych marzycielek nie realizuje swojej wizji i nie pod─ů┼╝a za w┼éasnym instynktem. Dlaczego? Poza ryzykiem, wpisanym w ka┼╝dy skok na g┼é─Öbok─ů wod─Ö, powtrzymuje je konieczno┼Ť─ç dope┼énienia wielu formalno┼Ťci i skomplikowana procedura zak┼éadania i prowadzenia w┼éasnej formy. W ksi─ů┼╝ce znajdziesz konkretne wskaz├│wki pozwalaj─ůce zorientowa─ç si─Ö w przepisach i nie utkn─ů─ç na jakiej┼Ť rafie. Niezale┼╝nie od tego, jaki typ dzia┼éalno┼Ťci planujesz prowadzi─ç, zdob─Ödziesz wiedz─Ö o obowi─ůzuj─ůcym prawie, regu┼éach pisania biznesplanu i mo┼╝liwo┼Ťciach sfinansowania swojego przedsi─Öwzi─Öcia. Dowiesz si─Ö tak┼╝e wi─Öcej o wyborze sposobu opodatkowania w zale┼╝no┼Ťci od typu dzia┼éalno┼Ťci oraz o dzia┼éaniach marketingowych. Nast─Öpnie przejrzysz szczeg├│┼éowe propozycje i pomys┼éy autorki dotycz─ůce r├│┼╝nych dziedzin prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci - od apteki do szko┼éy ta┼äca - oraz gotowe wzory wa┼╝nych um├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12744.IX.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13781.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 117-118.
Celem ksi─ů┼╝ki jets podanie praktycznych wskaz├│wek dla mened┼╝er├│w i w┼éa┼Ťcicieli firm, jak nale┼╝y post─Öpowa─ç, aby utrzyma─ç p┼éynno┼Ť─ç finanow─ů przedsi─Öbiorstwa. W ksi─ů┼╝ce przedstawiono szczeg├│┼éowo: podstawy planowania finans├│w i p┼éynno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa, opracowanie rocznego planu finansowego i zarz─ůdzanie ryzykiem p┼éynn┼Ťci firmy ; narz─Ödzia poprawy p┼éynno┼Ťci finansowej w przedsi─Öbiorstwie: faktoring, leasing, nowe instrumenty finansowe; zasady analizy ekonomicznej, finansowej i wska┼║nikowej jako metody zapewnienia p┼éynno┼Ťci inansowej; najcz─Ö┼Ťciej pope┼éniane b┼é─Ödy w planowaniu p┼éynno┼Ťci finansowej przedsi─Öbiorstwa.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13091 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.13090.VIII.4.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14182.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 179-182. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce om├│wiono najwa┼╝niejsze kwestie zwi─ůzane z zarz─ůdzaniem finansami przedsi─Öbiorstwa, zgodnie z zasadami obowi─ůzuj─ůcymi obecnie w Unii Europejskiej. Zalet─ů opracowania jest pokazanie wzajemnych powi─ůza┼ä mi─Ödzy podejmowanymi decyzjami finansowymi oraz zwr├│cenie uwagi na logik─Ö zdarze┼ä finansowych w gospodarce rynkowej. Szczeg├│┼éowo om├│wiono tu nast─Öpuj─ůce zagadnienia: zasay planowania finansowego w przedsi─Öbiorstwie, zdywersyfikowane ┼║r├│d┼éa finansowania, metody badania i oceny sytuacji finansowej przesi─Öbiorstwa, alternatywne ┼║r├│d┼éa finansowania i znaczenie amortyzacji, warunki uzyskiwania kredytu bankowego oraz badanie wiarygodno┼Ťci i zdolno┼Ťci kredytowej, wp┼éyw agencji ratingowych na globalne rynki finansowe. Opr├│cz wiedzy teoretycznej zawiera przyk┼éady i wyliczenia stanowi─ůce du┼╝─ů pomoc przy poznaniu praktycznej strony finans├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.14007 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14006.VIII.4.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14884.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / [Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu], ISSN 2084-6193 ; nr 232)
Bibliogr., netogr. s. 434-454.
G┼é├│wnym celem monografii jest identyfikacja i ocena stanu spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci ma┼éego przedsi─Öbiorstwa (w tym zarz─ůdzania spo┼éeczn─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů), a tak┼╝e okre┼Ťlenie kierunk├│w jego doskonalenia wraz z propozycj─ů praktycznych zalece┼ä w tym zakresie przy uwzgl─Ödnieniu uwarunkowa┼ä wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych. W pracy pos┼éu┼╝ono si─Ö metod─ů analizy opisowej na podstawie rozleg┼éych studi├│w polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu. Praca sk┼éada si─Ö z pi─Öciu rozdzia┼é├│w, w kt├│rych przedstawiono m.in.: istot─Ö i teoretyczne podstawy spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa, modelow─ů koncepcj─Ö teoretyczn─ů dotycz─ůc─ů spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci ma┼éego przedsi─Öbiorstwa, doskonalenie spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci ma┼éego przedsi─Öbiorstwa poprzez sposoby eliminacji dysfunkcji w obszarze zarz─ůdzania spo┼éeczn─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů, mo┼╝liwo┼Ťci tworzenia infrastruktury spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci oraz wyzwania badawcze zwi─ůzane ze spo┼éeczn─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů ma┼éego przedsi─Öbiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13130.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14218.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika ┼Ül─ůska ; 249)
Bibliogr. s. 126-[134].
W monografii przedstawiono koncepcj─Ö spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu (CSR) z uwzgl─Ödnieniem jej genezy, norm i inicjatywy z ni─ů zwi─ůzanych; zwr├│cono r├│wnie┼╝ uwag─Ö na konieczno┼Ť─ç rozpatrywania tej koncepcji z punktu widzenia zarz─ůdzania strategicznego. Zaprezentowano tematyk─Ö system├│w zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem ich doskonalenia. W monografii zamieszczono r├│wnie┼╝ przewodnik wdra┼╝ania spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10684.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 165-170.
Ksi─ů┼╝ka pe┼éni rol─Ö doradcy dla os├│b zainteresowanych uruchomieniem dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej w sieci, a nast─Öpnie jej prowadzeniem. Om├│wiono w niej krok po kroku wszystkie czynno┼Ťci, jakie nale┼╝y wykona─ç, by prawid┼éowo przygotowa─ç kampani─Ö marketingow─ů przedsi─Öbiorstwa w Internecie. Ka┼╝dy etap procedury zosta┼é zaprezentowany zgodnie z obowi─ůzuj─ůcym ustawodawstwem i obowi─ůzuj─ůcymi normami. W ksi─ů┼╝ce Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na nast─Öpuj─ůce pytania: Co kryje si─Ö pod poj─Öciem marketing i jaka jest r├│┼╝nica pomi─Ödzy jego form─ů tradycyjn─ů a internetow─ů? Co to jest marketing internetowy? Jak prawid┼éowo przygotowa─ç stron─Ö WWW przedsi─Öbiorstwa oraz jak j─ů rozwija─ç, by przynosi┼éa korzy┼Ťci przedsi─Öbiorcy? Jak zoptymalizowa─ç sw├│j biznes w Internecie w interakcji z u┼╝ytkownikami i wyszukiwarkami? Jak dokonywa─ç eksploracji kolejnych element├│w, kt├│re s─ů niezb─Ödne podczas optymalizacji strony internetowej oraz podczas interakcji z potencjalnym klientem? Jakich narz─Ödzi internetowych u┼╝ywa─ç, by prowadzi─ç skuteczn─ů kampani─Ö marketingow─ů w sieci?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14015.IX.16.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14891.IX.16.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 155-156.
Wsp├│┼éczesne przedsi─Öbiorstwa, dostosowuj─ůce dzia┼éalno┼Ť─ç do dynamicznych zmian zachodz─ůcych w gospodarce, s─ů nastawione na zwi─Ökszanie swojej warto┼Ťci. Oznacza to, ┼╝e ich podstawowym celem sta┼éo si─Ö maksymalizowanie bogactwa w┼éa┼Ťcicieli firmy. Wyb├│r strategii, dzi─Öki kt├│rej ten cel b─Ödzie osi─ůgni─Öty w najwi─Ökszym stopniu i ustalenie warto┼Ťci firmy wymagaj─ů rozleg┼éej wiedzy, obejmuj─ůcej m.in. takie zagadnienia jak: finansowa charakterystyka decyzji, analiza zarz─ůdzania przez warto┼Ť─ç, fazy ┼╝ycia firmy, prognozowanie przysz┼éych przychod├│w ze sprzeda┼╝y, sposoby szacowania stopy dyskontowej, zastosowanie zmodyfikowanego modelu MVA w zarz─ůdzaniu firm─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8813.VIII.4.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10286.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie. Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka po┼Ťwi─Öcona jest problematyce kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw oraz mo┼╝liwo┼Ťciom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zw┼éaszcza tkwi─ůcych w r├│┼╝nych formach ich wsp├│┼épracy z otoczeniem rynkowym, w tym r├│wnie┼╝ mi─Ödzynarodowym. Autorzy przedstawiaj─ů w niej zar├│wno analizy zagadnie┼ä teoretycznych, jak i warto┼Ťciowe wyniki przeprowadzonych ostatnio bada┼ä empirycznych, u┼éatwiaj─ůcych zrozumienie proces├│w budowy konkurencyjno┼Ťci i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery cz─Ö┼Ťci po┼Ťwi─Öcone: teoretycznym podstawom kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli wsp├│┼édzia┼éania z otoczeniem rynkowym w kszta┼étowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kszta┼éowania konkurencyjno┼Ťci ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W obliczu narastaj─ůcej niepewno┼Ťci wnioskowanie przez analogi─Ö jest powszechn─ů form─ů stosowan─ů przez zarz─ůdzaj─ůcych ma┼éymi i ┼Ťrednimi przedsi─Öbiorstwami. Staj─ůc przed wyzwaniami strategicznymi czy b─Öd─ůc w trudnych sytuacjach biznesowych, mened┼╝erowie wracaja my┼Ťlami do podobnych sytuacji ze swojego ┼╝ycia lub do tych, o kt├│rych s┼éyszeli, i wykorzystuj─ů to jako lekcj─Ö wzi─Öte z przesz┼éych do┼Ťwiadcze┼ä. W kontek┼Ťcie du┼╝ej z┼éo┼╝ono┼Ťci decyzji strategicznych, kiedy wnioskowanie dedukcyjne jest ograniczone, odwo┼éanie sie do do┼Ťwiadczenia jest jak najbardziej racjonalnym zachowaniem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9926.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11547.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The standout business plan : make it irresistible, and get the funds you need for your startup or growing business.
Do udost─Öpniania na czytniku e-book.
Je┼╝eli planujesz ubiega─ç si─Ö o fundusze na za┼éo┼╝enie lub rozw├│j startupu lub firmy, jednym z niezb─Ödnych dokument├│w, od kt├│rego wiele zale┼╝y, jest biznesplan. Jego rzetelne przygotowanie i atrakcyjne przedstawienie b─Öd─ů mia┼éy kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o kierunku rozwoju Twojego przedsi─Öwzi─Öcia. Je┼╝eli chcesz zwi─Ökszy─ç swoje szanse na pozyskanie ┼Ťrodk├│w, trzymasz w r─Ökach klucz do sukcesu! Wykorzystaj go dobrze i przed przyst─ůpieniem do pracy nad biznesplanem zapoznaj si─Ö z cennymi informacjami zawartymi w tej ksi─ů┼╝ce. Dowiedz si─Ö, w jakim celu tworzy si─Ö biznesplan i jak si─Ö do tego najlepiej przygotowa─ç. Naucz si─Ö prezentowa─ç informacje na temat Twojej firmy, jej konkurencji oraz strategii. Odkryj potencja┼é wykresu ÔÇ×s┼éo┼äce i chmuryÔÇŁ i zobacz, jak przewidywa─ç potencjalne zagro┼╝enia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. E.155.IX.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again