Form of Work
Książki
(80)
Status
only on-site
(74)
available
(58)
unavailable
(4)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(29)
Wypożyczalnie
(34)
Czytelnie
(74)
Author
Brdulak Halina
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Grzywacz Jacek
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Kamińska Alfreda
(2)
Strużycki Marian
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Witczak Hubert
(2)
Zarzecki Dariusz
(2)
Albiński Piotr (1969- )
(1)
Angowski Marek
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Buła Piotr
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Frąckowiak Waldemar (1950- )
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grzanka Izabela
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Jóźwik Bartosz
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Karpuś Piotr
(1)
Kolarz Magdalena
(1)
Kopczuk Anatoliusz
(1)
Koralewski Michał
(1)
Korol Janusz
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kołosowska Bożena (1956- )
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Misiąg Franciszek
(1)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nawrot Rafał Aleksander
(1)
Nowacki Robert
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Podedworna-Tarnowska Dorota
(1)
Puszcz Henryk
(1)
Rudawska Iga
(1)
Rumiński Robert
(1)
Ruszała Jerzy
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Rzemieniak Magdalena Lidia
(1)
Samul Joanna
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Soboń Magdalena
(1)
Stos Daniel
(1)
Stępniak-Kucharska Anna
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Suszyński Cezary
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szramowski Dawid Adam
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Tokarski Maciej
(1)
Tomaszewicz Łucja
(1)
Towarnicka Halina
(1)
Waniak-Michalak Halina
(1)
Wargacki Marian
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wojnicka Elżbieta
(1)
Wyciślak Sławomir
(1)
Węcławski Jerzy (1953- )
(1)
Zaborek Michał
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zalewa Piotr
(1)
Zalewski Romuald I
(1)
Zieliński Kazimierz (ekonomia)
(1)
Year
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(80)
Language
Polish
(80)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(49)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(24)
INNOWACJE
(16)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
GLOBALIZACJA
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
ZARZĄDZANIE
(4)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(4)
BANKI
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
KADRY
(3)
MARKETING
(3)
BUDŻETY TERENOWE
(2)
FACTORING
(2)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(2)
KONKURENCJA
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
ROLNICTWO
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
CONTROLLING
(1)
EKONOMETRIA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KLASYFIKACJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KREDYT
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBUSKIE, województwo
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PODATEK
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
POMOC PUBLICZNA
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
PRZEDSIEBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
REKLAMA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
SIŁA ROBOCZA
(1)
SPÓŁKI KAPITAŁOWE
(1)
SPÓŁKI KOMANDYTOWO-AKCYJNE
(1)
USŁUGI
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WIEŚ
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
Subject: time
1989-
(16)
Subject: place
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
96 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 385-389, akty prawne s. 389-390.
Rozwój rynku kapitałowego w Polsce sprawia, że nasilają się procesy łączenia i przejmowania przesiębiorstw. Książka, jedna z pierwszych na polskim rynku, dostarcza kompendium wiedzy dotyczącej tych procesów, pokazując transakcje kupna i sprzedaży przedsiębiorstw oraz rynek kontroli; strategie w procesie nabycia przedsiębiorstwa; metody wyceny przedsiębiorstw; instytucjonalno-prawne ramy fuzji i przejęć; program konsolidowania i wzrostu wartości po nabyciu. Dzięki temu czytelnik może dobrze poznać te skomplikowane procesy, zrozumieć ich logikę i znaczenie. Książka, łącząc zagadnienia pochodzące z ekonomii, zarządzania, prawa, rachunkowości, finansów, stanowi doskonały podręcznik dla osób studiujących te dziedziny, ale może być również przydatna dla studentów dziennikarstwa, marketingu, bankowości oraz słuchaczy MBA i studiów podyplomowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1958 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1957 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10276 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie i Przedsiębiorczość)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest określenie warunków istotnych dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw. Autorzy poszczególnych rozdziałów swoje rozważania opierali bazując na analizie przedmiotu oraz na wynikach badań pierwotnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wyników badań, autorzy sformułowali wnioski i rekomendacje mające na celu wsparcie działań skierowanych na tworzenie sprzyjających warunków dla prowadzenia działalności innowacyjnej, które również zawarli w swoich rozważaniach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11873 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13053 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Przedmiotem niniejszej pracy jest identyfikacja podstawowych szans i zagrożeń oraz nadziei i obaw pojawiających się na drodze polskich przedsiębiorstw w postępujących procesach globalizacji, przedsiębiorstw poddanych restrukturyzacji i prywatyzacji. Przedmiotem rozważań są także problemy konkurencyjności polskich przedsiębiorstw oraz ich zachowania strategiczne, które mają wpływ na ich adaptacyjność w nowych warunkach gospodarowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4419 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Bibliogr.
Książka - poprzez analizę zjawisk i liczne przykłady - ilustruje rzeczywiste przejście procesu zmian w polskiej gospodarce w etap jakościowy, w którym do wzrostu i rozwoju nie wystarcza przywrócenie elementarnego porządku w gospodarce i uruchomienie rezerw prostych w przedsiębiorstwach. Zarządzanie staje się uniwersalnym wyzwaniem na poziomie najwyższego profesjonalizmu, wymagającym od menedżerów równoczesnego czerpania z narosłych doświadczeń, głębokiej wiedzy i - jak zawsze niezbędnej - intuicji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8815 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10289 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 234-238.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11143 IX.17 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12135 IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Ekonomii ; 171)
Bibliogr. s. 252-276.
Przedsiebiorczość i innowacyjność stały się czynnikami przesądzającymi o wzroście gospodarczym zarówno przedsiebiorstw jak i gospodarek poszczególnych krajów. Przyjęta konstrukcja opracowania oraz podjęta tematyka stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju problematyka nie posiada bogatej literatury (poza najnowszymi badaniami OECD). Wprawdzie ostatnie dwie dekady obfitują w liczne opacowania na temat innowacji, jednak zazwyczaj nie mają one kompleksowego charakteru i dotyczą głównie możliwości wprowadzania innowacji technologicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9433 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11072 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. 429-430.
Bibliogr. przy rozdz.
Usługi zyskują na znaczeniu nie tylko jako wyodrębniony sektor gospodarki narodowej. W działalność usługową angażują się coraz częściej przedsiębiorstwa dwóch pozostałych sektorów: przemysłu i rolnictwa. Usługi zostają „wbudowane” w końcowy rezultat procesu produkcyjnego, stanowią element kompleksowej oferty wielu przedsiębiorstw przemysłowych i rolnych. Jak deklaruje menedżer jednego z globalnych koncernów, zawsze, kiedy nie możemy bezpośrednio dotrzeć do klienta z jakimś produktem, oferujemy mu usługi powiązane z produktem naszej konkurencji. W publikacji autorzy poświęcają szczególną uwagę aktywności podmiotów gospodarczych na rynku usług oraz zagadnieniom związanym z klientem i konsumpcją na rynku usług.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15108 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16012 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 135-145.
Efekt zarażania a działalność organizacji to publikacja podejmująca ważną tematykę związaną z objaśnieniem zjawiska, które wywiera istotny wpływ na działalność współczesnych przedsiębiorstw. Niejednokrotnie przesądza ono o ich przetrwaniu lub rozwoju. Zarażanie jest zjawiskiem o rozproszonym pojmowaniu, którego poznanie może się przyczynić do lepszego zrozumienia zachodzących zjawisk i adaptacji przedsiębiorstwa do zmian zachodzących w jego otoczeniu. Wzmiankowana problematyka została relatywnie słabo spenetrowana przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu, dlatego publikacja Sławomira Wyciślaka w niemałym stopniu wypełnia lukę piśmienniczą w obszarze nauk o zarządzaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14481 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
Book
In basket
Bibliogr. s. 239-248.
„Restrukturyzacja przedsiębiorstw. Przesłanki i procedury”, to praca prezentująca tematykę związaną z projektowaniem i wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie. Podręcznik zawiera podstawowe zagadnienia z teorii i praktyki zmian restrukturyzacyjnych. Podręcznik ukazuje przy pomocy jakich metod i technik restrukturyzacyjnych przedsiębiorstwa mogą doprowadzić do poprawy swojej efektywności ekonomicznej w sferze finansowej, majątkowo-produkcyjnej, organizacyjnej oraz decyzyjno-własnościowej. Przedstawiono również powiązania przeprowadzonych zmian w jednej sferze działalności z pozostałymi obszarami funkcjonowania podmiotu. Publikacja składa się z dziewięciu rozdziałów, w których przedstawiono zagadnienia dotyczące : istoty przedsiębiorstwa, zmian restrukturyzacyjnych, restrukturyzacji poszczególnych obszarów działania podmiotów gospodarczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8889 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Przyczyną nieadekwatnej innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce są nie tylko niesprzyjające warunki, ale także niewystarczająca racjonalna stymulacja, które są rezultatem interakcyjnego oddziaływania sfery B+R, rynku i produkcji. Bariery zahamowań procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach sektorów przemysłowego i bankowego mają charakter systemowy i obejmują wewnętrzną niespójność polityki ekonomicznej, mechanizmów strukturotwórczych oraz samej sfery B+R. Autorzy wychodzą z założenia konieczności i potrzeby korekty polityki gospodarczej w Polsce, aby mając na uwadze specyficzne cechy procesu innowacyjnego, istotna rolę w jego stymulowaniu odgrywał czynnik publiczny, a na poziomie regionów - samorządy, które powinny współuczestniczyć w polityce proinnowacyjnej dostosowanej do lokalnych uwarunkowań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2963 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4033 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Zebrane w dwóch tomach artykuły odnoszą się do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej regionów Unii Europejskiej w sposób wybiórczy, nie stanowią opracowania kompletengo i zamkniętego. Tom drugi zawiera artykuły odnoszące się przede wszystkim do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej w Polsce. W jego strukturze wyodrębniono trzy części. Pierwsza część obejmuje artykuły na temat czynników zwiększających spójność ekonomiczno-społeczną polskich regionów, druga przedstawia przykłady rozwoju ekonomiczno-społecznego w wybranych polskich regionach a trzecia odnosi się do związanej z polityką regionalną działalności przedsiębiorstw. Książka stanowi istotne wprowadzenie do zagadnienia europejskiej polityki spójności ekonomiczno-społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13045 XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. 337-344. Indeks.
Organizacja i zasoby kadrowe to dwie dziedziny funkcjonowania przedsiębiorstw najczęściej podlegające procesom restrukturyzacyjnym. Prowadzone w firmach działania restrukturyzacyjne, które mają na celu poprawę ich sytuacji ekonomicznej, obejmują zwykle takie zmiany, jak łączenie, podział, likwidowanie lub wydzielanie jednostek organizacyjnych, redukcja zatrudnienia, rotacja pracowników czy zmianyw metodach ich doboru. Autorzy w sposób kompleksowy przedstawili zagadnienia związane z restrukturyzacją organizacyjną i kadrową, w znacznej mierze opierając się na wynikach własnych badań przeprowadzonych w latach 2000-2003.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8851 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10390 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Myślenie kategoriami innowacyjności we współczesnej gospodarce przekłada się na cały system postępu w budowaniu nowych wartości przedsiębiorstwa i ciągłego ulepszania instrumentacji konkurencyjno-rynkowej w zakresie produkcji dóbr i ich dystrybucji. Przygotowana przez doktorantów monografia poświęcona problematyce innowacji świadczy o ambicjach autorów i wysokim poziomie prób życiowych, jakie są podejmowane w pierwszych latach studiów doktoranckich. Monografia jest interesującym studium poznawczym osadzonym w realiach polskiej transformacji, ale równolegle nawiązującym do doświadczeń europejskich i światowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5387 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6690 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest kompleksowym studium gruntownie systematyzującym wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Autorzy wyczerpująco wyjaśniają istotę i przedmiot tego zarządzania. W nowatorski sposób rozważają kolejne fazy w procesie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Przedstawiają analizę i krytyczną ocenę uwarunkowań strategicznych, zagadnienia formułowania celów i strategicznego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa, kwestię implementacji strategii oraz nadzorowania i kontrolowania (controllingu) ich realizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8531 [Magazyn 1], P.8530 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 9953 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9952 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again