Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(51)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(49)
dostępne
(43)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(18)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(49)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Adamik Anna
(2)
Brdulak Halina
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Flak Olaf
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gogołkiewicz Marek
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kamiński Tadeusz (1931- )
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lichniak Irena
(1)
Maciejowski Tomasz
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Miler Ryszard (ekonomia)
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Nowacki Robert
(1)
Pac Bohdan
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sowa Krzysztof
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Szpon Jakub
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Wieczorek Jacek
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Węgrzyn Grażyna
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Łączak Andrzej
(1)
Śliwińska Krystyna
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Świtalski Władysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(28)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(52)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(41)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(10)
INNOWACJE
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
Konkurencyjność
(4)
MARKETING
(4)
KADRY
(3)
KONKURENCJA
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
Audyt
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
Globalizacja
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MONOPOLE
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NOWY PRODUKT
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
REKLAMA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
Schroeder, Jerzy (1948- )
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
Turystyka
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(4)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(28)
konkurencyjność
(23)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(10)
innowacje
(6)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
logistyka
(5)
outsourcing
(5)
klaster
(4)
marketing
(4)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
strategia
(4)
zarządzanie strategiczne
(4)
Unia Europejska
(3)
franchising
(3)
globalizacja
(3)
inwestycje zagraniczne
(3)
kompetencje
(3)
marka
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
zarządzanie relacjami
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
fuzja
(2)
gospodarka
(2)
internacjonalizacja
(2)
kapitał intelektualny
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konkurencja
(2)
konsument
(2)
kultura organizacyjna
(2)
offshoring
(2)
przewaga konkurencyjna
(2)
rozwój
(2)
system logistyczny
(2)
turystyka
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie kompetencjami
(2)
Internet
(1)
Lean Management
(1)
Polska
(1)
analiza SWOT
(1)
badania marketingowe
(1)
biznes
(1)
competitiveness
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
działalność innowacyjna
(1)
działalność reklamowa
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
ekorozwój
(1)
finanse
(1)
finansowanie
(1)
fundusze europejskie
(1)
fundusze pomocowe
(1)
fundusze strukturalne
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
gospodarka światowa
(1)
handel elektroniczny
(1)
innowacyjne modele biznesu
(1)
integracja europejska
(1)
inwestycje
(1)
jakość
(1)
joint venture
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał rynkowy
(1)
kapitał zagraniczny
(1)
kartel
(1)
klient
(1)
kombinat
(1)
kompetencje logistyczne
(1)
komunikacja
(1)
konsorcjum
(1)
konsumpcja
(1)
korporacja ponadnarodowa
(1)
kultura organizacji
(1)
licencjonowanie
(1)
logistyka gospodarcza
(1)
marketing-mix
(1)
media masowe
(1)
menedżer
(1)
migracje
(1)
misja firmy
(1)
mobbing
(1)
model konkurencyjności
(1)
motywacja
(1)
motywowanie pracowników
(1)
młodzież
(1)
organizacja
(1)
organizacja nonprofit
(1)
organizacje publiczne
(1)
otoczenie organizacji
(1)
polityka innowacyjna
(1)
polityka regionalna
(1)
pomoc publiczna
(1)
portfel marek
(1)
postawa
(1)
prasa
(1)
private equity
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Współczesne wyzwania rynkowe, jak również związane z nimi zmiany zachodzące wokół funkcjonujących na rynku organizacji wskazują na złożoność i wielowymiarowość czynników, które przesądzają o możliwościach i kierunkach ich rozwoju. Walory i atuty posiadane przez przedsiębiorstwa, architektura oraz kompozycja zestawu elementów będących w dyspozycji firmy, jak również układ czynników zewnętrznych tworzą konfigurację stanowiącą o wartości organizacji, która przekłada się na jej potencjał konkurencyjny. Konkurencyjność organizacji może być rozpatrywana w różnych wymiarach i odniesiona do różnych organizacji, zarówno tych ukierunkowanych na zysk, jak i realizujących społecznie użyteczne cele czyli organizacji non profit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3598.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Częstochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Celem niniejszej publikacji jest zasygnalizowanie konieczności dostosowywania zmian w działalności całej organizacji i w filozofii jej działania do wymagań klientów. Punkt ciężkości przesunął się na rynek, to oznacza konieczność wykorzystywania dostępnych rozwiązań do badania potrzeb i preferencji nabywców. Dopiero na takich fundamentach można budować przewagę konkurencyjną organizacji. Wyzwaniem dla organizacji jest obecnie umiejętne wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi marketingowych w zintegrowanych działaniach zgodnych z opracowaną strategią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15673.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Śląska ; 378)
Bibliogr. s. 255-264.
W pracy podjęto próbę przeglądu dotychczasowego dorobku w zakresie tematyki zasobów marketingowych w celu zaproponowania kompleksowej definicji, która określałaby ich istotę i specyfikę, oraz zaprojektowania syntetycznego wskaźnika, pozwalającego ocenić potencjał konkurencyjny zasobów marketingowych przedsiębiorstwa. Starano się również udzielić odpowiedzi na pytanie, dlaczego zasoby marketingowe mogą stanowić źródło osiągania długotrwałej przewagi konkurencyjnej firmy oraz być dla niej źródłem wartości, a także w jaki sposób mierzyć ich siłę rynkową, która określa i warunkuje ich potencjał konkurencyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12292.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13416.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości. Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6705.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-304.
Rozwój globalizacji postawił przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Osiągnięcie międzynarodowej konkurencyjności stało się konieczne nie tylko dla firm chcących internacjonalizować swą działalność, ale także dla tych, które pragną osiągać sukcesy na rynkach rodzimych, na których są obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsiębiorstw zagranicznych. W książce podjęto próbę odpowiedzi na odwieczne pytanie, które zadają sobie przedsiębiorstwa - co należy zrobić, żeby się dynamicznie rozwijać w skali rynku krajowego i międzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjności trzeba zwrócić szczególną uwagę. Intensywność konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, że nie wystarczy już tylko dobre zarządzanie i określenie, które czynniki konkurencyjności są istotne, lecz konieczne się staje określenie ich pożądanych cech oraz konfiguracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12072.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11017.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11993.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji podjęto próbę wskazania kluczowych czynników rozwoju przedsiębiorczości w realiach gospodarki opartej na wiedzy. Obszary badawcze zaprezentowane w poszczególnych częściach opracowania są związane z próbą określenia determinantów rozwoju, jak również narzędzi sprzyjających osiąganiu przewagi konkurencyjnej. Problematyka związana z przedsiębiorczością bywa utożsamiana przede wszystkim z sektorem małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak dotyczy ona wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich charakter własności, rodzaj prowadzonej działalności czy wielkość. Przedsiębiorczość to także atrybut jednstek, zatrudnionych w różnych organizacjach gospodarujących, sprzyjający akceleracji rozwoju gospodarczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4977.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5601.IX.2 [Czytelnia C], 5602.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 101-108.
Podręcznik dydaktyczny „Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Część 1. Pojęcia, definicje, modele” jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów i przedsiębiorców chcących pogłębić analizę swojego przedsiębiorstwa. Aby w pełni przyswoić treść podręcznika, Czytelnik powinien mieć wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa co najmniej na poziomie tytułu licencjata nauk ekonomicznych. Niniejszy podręcznik stanowi kompendium wiedzy o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Zawiera przegląd definicji i uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstwa; prezentację składników konkurencyjności przedsiębiorstwa; wybrane modele konkurencyjności przedsiębiorstwa spotykane w literaturze przedmiotu; zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa podsumowujący treść wcześniejszych rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11532.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9922.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11531.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Informatycznej w Warszawie ISSN 1509-3670 ; 22)
W niniejszym opracowaniu monograficznym, autorzy ujmują logistykę przede wszystkim jako działalność praktyczną, pozwalającą polepszać jakość działania z punktu widzenia celu przedsiębiorstwa oraz wymagań współczesnego klienta. Zamieszczone w zeszycie naukowym teksty pozwolą Czytelnikowi osadzić logistykę w różnych sferach działalności gospodarczej z pozytywnym skutkiem dla przedsiębiorstwa i jego klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8642.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Książka jest zbiorem artykułów z X Warsztatów Metodologicznych, które odbyły się w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte są zagadnienia dotyczące teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsiębiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywności wyboru marek na rynku, praktycznych sposobów określania pozycji przedsiębiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narzędzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pogłębiających się procesów interakcji i globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7794.IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7793.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-204
Mając na uwadze wzrastającą rolę korporacji ponadnarodowych w gospodarce światowej, zrozumienie różnych aspektów działalności ponadnarodowych ma ogromne znaczenie na świecie. Jednym z kierunków badań jest analiza strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych, która jest wiodąca w literaturze światowej. W Polsce do tej pory nie prowadzono rozbudowanych badań dotyczących strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych oraz wpływu ich działalności na krajową gospodarkę wraz ze wszystkimi parametrami ekonomicznymi i społecznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10301.XI.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia całość wiedzy na temat konkurencyjności organizacji, od uogólnień teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie części, z czego pierwsza zawiera treści z zakresu ekonomicznych aspektów konkurencyjności przedsiębiorstw (zarządzania finansami, kapitału ludzkiego, kapitału zagranicznego, czy też pomiaru efektywności działania), druga część przedstawia dywagacje dotyczące organizacyjnych aspektów związanych z konkurencyjnością organizacji, takie jak problematyka integracji i współpracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacją, jak również zagadnienia związane z innowacyjnością przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-235. Indeks.
W książce Innowacje i konkurencyjność autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający przedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania procesów innowacyjnych. Książka przeznaczona jest dla teoretyków i praktyków ekonomii, kadry dydaktycznej wyższych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz studentów ekonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4590.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 511.)
Bibliogr. s. 355-374.
W monografii przedstawiono relatywnie rzadko podejmowaną w polskojęzycznej literaturze problematykę kompetencji logistyki i ich oddziaływania na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Rola logistyki jako koncepcji zarządzania przepływami towarów i informacji stale rośnie. Dotyczy to m.in. kompetencji logistyki rozumianych jako czynniki umożliwiające zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo. Kompetencje związane ze sferą logistyki zostały przedstawione na tle nowoczesnych koncepcji zarządzania strategicznego. Oprócz rozważań teoretycznych w monografii przedstawiono również wyniki badań empirycznych prowadzonych na świecie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14501.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15443.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 73)
Marketing przyszłości wymaga zaangażowania się przedsiębiorstwa w proces interakcji z wieloma uczestnikami rynku, badaniu ich potrzeb i dostosowywaniu się do ich wymagań, budując pozytywny wizerunek firmy jako pewnego, wiarygodnego partnera. Niniejszy Zeszyt Naukowy jest próbą przybliżenia tej bardzo różnorodnej tematyki. Składa się z trzech głównych części: konsument jako uczestnik procesów rynkowych, konkurencyjność przedsiębiorstw na współczesnym rynku i przedsiębiorstwo na globalnym rynku. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12852.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podejmuje problematykę obejmującą opracowanie koncepcji zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami sektora publicznego. Zgodnie z kierunkiem rozwoju procesów globalnych w gospodarce światowej i modelowaniem przedsięwzięć związanych z wprowadzeniem do Unii Europejskiej przedsiębiorstwa te stoją wobec konieczności osiągnięcia konkurencyjności na rynkach światowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4405 [Magazyn 1], 4863 [Magazyn 2], 6227 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4862.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-268. Indeks.
Upowszechnienie się Internetu radykalnie zmienia oblicze współczesnego biznesu, a umiejętność wykorzystania możliwości, jakie stwarza to narzędzie, staje się dla wielu firm niezbędne do przetrwania na rynku. Autor książki przedstawia rolę technologii internetowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej. W sposób kompleksowy omawia zastosowanie Internetu w poszczególnych obszarach działalności firm - zarówno tych, które funkcjonują wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, jak i organizacji tradycyjnych, które chcą korzystać z sieci przy realizacji określonej funkcji. Książka całościowo ujmuje problematykę wykorzystania Internetu w działalności gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6347.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
Istotne znaczenie dla osiągnięcia, podtrzymania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku ma kapitał ludzki. Co więcej, wiedza i kompetencje uznawane są przez niektórych ekonomistów za ostateczne i jedyne źródło przewagi komparatywnej na progu XXI wieku. Najważniejszymi jej elementami są odpowiednio ustrukturyzowane zasoby, a zwłaszcza rzadkie, unikatowe umiejętności, które stanowią tzw. kluczowe kompetencje organizacji. Ich kształtowanie nie jest zadaniem łatwym , choć pilnym i koniecznym w sytuacji, gdy tylko 1/3 polskich przedsiębiorstw jest konkurencyjna na rynkach międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16908.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [441].
Bibliogr. przy rozdz.
Za główny cel tej publikacji uznano "stworzenie usystematyzowanych podstaw pozwalających na rozumienie uwarunkowań złożoności procesów i zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz ich logiki". Autorzy postanowili przybliżyć uwarunkowania wyznaczające istotę przedsiębiorstwa, przyjmując - i słusznie - że jest to materia dostatecznie złożona i bogata, a zarazem niezbędna do poznania w studiach nad przedsiębiorstwem. Formuła książki pozwoliła w znacznej mierze zdyskontować dotychczasowy dorobek naukowy i rezultaty badań zespołu autorskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9037.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10612.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 491-503 i przy rozdz.
Publikacja przybliża Czytelnikowi tematykę zarządzania strategicznego. Zawarto w niej zagadnienia podstawowe, kwestie związane z konkurencyjnością, a także strategie, koncepcje ich tworzenia, metody oceny i sposoby wdrażania na wszystkich szczeblach organizacji. Książka została wzbogacona o tematy, takie jak: strategie tworzenia i rozwoju sieci, outsourcing, sieci klastrowe, organiczna koncepcja zarządzania strategicznego, strategiczna karta wyników, zarządzanie wiedzą i technologią oraz systemy zarządzania strategicznego. Autor dostarcza Czytelnikowi zweryfikowaną, zaawansowaną wiedzę w dziedzinie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Oprócz podstawowych wiadomości prezentuje nowe koncepcje zarządzania strategicznego, które są odpowiedzią na wzrost ryzyka i niepewności działania przedsiębiorstw, nowe technologie informacyjne oraz na nowe warunki umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11648 [Magazyn 1], P.11647 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11646.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12857.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej