Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(10)
Status
only on-site
(9)
available
(8)
Branch
Magazyny
(3)
Wypo┼╝yczalnie
(5)
Czytelnie
(9)
Author
Brdulak Halina
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Czy┼╝ewska Marta
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Nowacki Robert
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Stru┼╝ycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Wi┼Ťniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWO
(9)
INNOWACJE
(4)
ZARZ─äDZANIE WIEDZ─ä
(2)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
KADRY
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
REKLAMA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
ZARZ─äDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Subject: time
1989-
(3)
Genre/Form
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
11 results Filter
Authority data
Book
In basket
(Człowiek w Firmie)
Istotne znaczenie dla osi─ůgni─Öcia, podtrzymania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku ma kapita┼é ludzki. Co wi─Öcej, wiedza i kompetencje uznawane s─ů przez niekt├│rych ekonomist├│w za ostateczne i jedyne ┼║r├│d┼éo przewagi komparatywnej na progu XXI wieku. Najwa┼╝niejszymi jej elementami s─ů odpowiednio ustrukturyzowane zasoby, a zw┼éaszcza rzadkie, unikatowe umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re stanowi─ů tzw. kluczowe kompetencje organizacji. Ich kszta┼étowanie nie jest zadaniem ┼éatwym , cho─ç pilnym i koniecznym w sytuacji, gdy tylko 1/3 polskich przedsi─Öbiorstw jest konkurencyjna na rynkach mi─Ödzynarodowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5139 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 307-327.
W ksi─ů┼╝ce pokazano internacjonalizacj─Ö i globalizacj─Ö dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszcz─ůcego zagraniczne inwestycje bezpo┼Ťrednie. Jest to odmienne podej┼Ťcie od stosowanego dotychczas, kt├│re skupia┼éo si─Ö na zachowaniach firm wchodz─ůcych na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpo┼Ťrednich. Autory om├│wili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a nast─Öpnie przedstawili wyniki bada┼ä empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonuj─ůcych ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorz─ůdu gospodarczego i polityki gospodarczej. Ksi─ů┼╝ka jest przeznaczona dla student├│w kierunk├│w ekonomicznych w wy┼╝szych uczelniach r├│┼╝nych typ├│w, a tak┼╝e mened┼╝er├│w i przedsi─Öbiorc├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10276 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie i Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest okre┼Ťlenie warunk├│w istotnych dla rozwoju innowacyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw. Autorzy poszczeg├│lnych rozdzia┼é├│w swoje rozwa┼╝ania opierali bazuj─ůc na analizie przedmiotu oraz na wynikach bada┼ä pierwotnych przeprowadzonych w przedsi─Öbiorstwach wojew├│dztwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wynik├│w bada┼ä, autorzy sformu┼éowali wnioski i rekomendacje maj─ůce na celu wsparcie dzia┼éa┼ä skierowanych na tworzenie sprzyjaj─ůcych warunk├│w dla prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci innowacyjnej, kt├│re r├│wnie┼╝ zawarli w swoich rozwa┼╝aniach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11873 IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13053 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 234-238.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzgl─Ödniaj─ůce najnowsze badania z zakresu zarz─ůdzania reklam─ů i jego wp┼éywu na konkurencyjno┼Ť─ç przedsi─Öbiorstwa, kt├│re wype┼énia luk─Ö poznawcz─ů dotycz─ůc─ů rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodz─ů pomi─Ödzy tymi zagadnieniami. Zesp├│┼é autor├│w skoncentrowa┼é swoj─ů uwag─Ö na r├│┼╝nych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjno┼Ťci, mi─Ödzynarodowym kontek┼Ťcie prowadzenia dzia┼éa┼ä reklamowych, przebiegu proces├│w reklamowych w przedsi─Öbiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy w┼Ťr├│d jej odbiorc├│w, spinaj─ůc je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego. Zawarte w publikacji rozwa┼╝ania obejmuj─ů zar├│wno zagadnienia teoretyczne po┼Ťwi─Öcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawi─ůzuj─ůce do szeroko zakrojonych bada┼ä empirycznych polskich przedsi─Öbiorstw. Niezwykle wa┼╝nym walorem tej monografii jest przywo┼éanie i analiza wynik├│w bada┼ä empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsi─Öbiorstw, a dotycz─ůcych realizowanych w nich proces├│w zarz─ůdzania dzia┼éalno┼Ťci─ů reklamow─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11143 IX.17 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12135 IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
"Na gruncie ekonomii, a zw┼éaszcza rozwa┼╝a┼ä o charakterze makroekonomicznym, zjawiska zwi─ůzane z poj─Öciem innowacji nabra┼éy szczeg├│lnego znaczenia w ostatnich dziesi─Öcioleciach dwudziestego wieku.(...) Z kolei w obszarze nauk o zarz─ůdzaniu wyra┼║ny wzrost zainteresowania zjawiskiem innowacji jest pochodn─ů poszukiwania nowych ┼║r├│de┼é przewagi konkurencyjnej oraz bada┼ä dotycz─ůcych obszaru wi─ů┼╝─ůcego si─Ö z poj─Öciem aktyw├│w niematerialnych. Tak wi─Öc w kategoriach wagi naukowej problematyk─Ö proponowanej publikacji nale┼╝y uzna─ç za wa┼╝n─ů i jak najbardziej godn─ů popularyzacji. Dyskusj─Ö na temat innowacyjno┼Ťci nale┼╝y tak┼╝e uzna─ç za bardzo istotn─ů w kategoriach znaczenia praktycznego, zw┼éaszcza w odniesieniu do polskiej gospodarki".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2962 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4032 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podr─Öcznik akademicki zawieraj─ůcy najnowsz─ů wiedz─Ö na temat luki kompetencyjnej polskich przedsi─Öbiorstw, pojawiaj─ůcej si─Ö w warunkach konkurencji globalnej. Autorzy koncentruj─ů uwag─Ö na prawid┼éowym zdefiniowaniu poj─Öcia luki kompetencyjnej i sposobach jej identyfikacji w przedsi─Öbiorstwie, na jej analizie w kontek┼Ťcie takich zjawisk organizacyjnych jak: innowacje, kultura organizacyjna, konkurencyjno┼Ť─ç, procesy uczenia si─Ö itp. oraz na metodach jej niwelowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5632 IX.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7119 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Netografia s. 243.
Bibliogr. s. 233-241.
Ksi─ů┼╝ka stanowi warto┼Ťciowe studium teoretyczno-metodyczno-poznawcze przedstawiaj─ůce zagadnienia innowacyjno┼Ťci i jako┼Ťci polskich organizacji w sektorach przemys┼éowym oraz us┼éugowym w przekrojach lokalnym (regionalnym) i og├│lnopolskim. My┼Ťl─ů przewodni─ů monografii jest stwierdzenie, ┼╝e ci─ůg┼ée doskonalenie innowacyjno┼Ťci i jako┼Ť─ç wdra┼╝ana we wszystkich obszarach funkcjonowania, pozwalaj─ů organizacjom na osi─ůganie szeregu strategicznych korzy┼Ťci, przez co mo┼╝liwe jest nie tylko tworzenie, ale i skuteczne utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. (z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Borowieckiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12934 IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14064 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 231-241
Ksi─ů┼╝ka pokazuje g┼é├│wne bariery rozwojowe polskich przedsi─Öbiorstw - brak mo┼╝liwo┼Ťci finansowania rozwoju, brak dost─Öpu do szkole┼ä i wiedzy na temat nowoczesnego zarz─ůdzania, nadmierny fiskalizm pa┼ästwa. Z bada┼ä przeprowadzonych przez autora wynika, ┼╝e s┼éaba kondycja i niska konkurencyjno┼Ť─ç polskich ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw wynika te┼╝ z ma┼éej ┼Ťwiadomo┼Ťci przedsi─Öbiorc├│w, niech─Öci do uczenia si─Ö, do wsp├│┼épracy z innymi przedsi─Öbiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana ksi─ů┼╝ka mo┼╝e dostarczy─ç ciekawych przemy┼Ťle┼ä polskim mened┼╝erom, kt├│rzy ch─Ötnie narzekaj─ů na fiskalizm pa┼ästwa i drogie kredyty, ale nie szukaj─ů przyczyn niepowodze┼ä biznesowych we w┼éasnych postawach i dzia┼éaniach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10292 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelnik├│w, kt├│rzy maj─ů opanowan─ů podstawow─ů wiedz─Ö z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnie┼ä zwi─ůzanych z podstawami marketingu. Praca sk┼éada si─Ö z pi─Öciu rozdzia┼é├│w. W rozdziale pierwszym om├│wiono czynniki ekspansji przedsi─Öbiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdzia┼é drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku mi─Ödzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano r├│┼╝ne wariany organizacji dzia┼éalno┼Ťci marketignowej na rynkach mi─Ödzynarodowych. Rozdzia┼é pi─ůty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsi─Öbiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11673 IX.16.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12865 IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again