Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Brdulak Halina
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Czyżewska Marta
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Nowacki Robert
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(9)
INNOWACJE
(4)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
KADRY
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
REKLAMA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
Gatunek
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(6)
konkurencyjność
(3)
innowacje
(2)
kompetencje
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
działalność innowacyjna
(1)
działalność reklamowa
(1)
finansowanie
(1)
gospodarka
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
jakość
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał zagraniczny
(1)
konsumpcja
(1)
kultura organizacji
(1)
marketing-mix
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
organizacja
(1)
private equity
(1)
projekt innowacyjny
(1)
projekt jakościowy
(1)
przedsiębiorstwo przemysłowe
(1)
przedsiębiorstwo usługowe
(1)
reklama
(1)
rozwój
(1)
rynek międzynarodowy
(1)
strategia
(1)
strategia marketingowa
(1)
transfer technologii
(1)
usługi bankowe
(1)
venture capital
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie relacjami
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
Istotne znaczenie dla osiągnięcia, podtrzymania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku ma kapitał ludzki. Co więcej, wiedza i kompetencje uznawane są przez niektórych ekonomistów za ostateczne i jedyne źródło przewagi komparatywnej na progu XXI wieku. Najważniejszymi jej elementami są odpowiednio ustrukturyzowane zasoby, a zwłaszcza rzadkie, unikatowe umiejętności, które stanowią tzw. kluczowe kompetencje organizacji. Ich kształtowanie nie jest zadaniem łatwym , choć pilnym i koniecznym w sytuacji, gdy tylko 1/3 polskich przedsiębiorstw jest konkurencyjna na rynkach międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10276.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Przedsiębiorczość)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest określenie warunków istotnych dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw. Autorzy poszczególnych rozdziałów swoje rozważania opierali bazując na analizie przedmiotu oraz na wynikach badań pierwotnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wyników badań, autorzy sformułowali wnioski i rekomendacje mające na celu wsparcie działań skierowanych na tworzenie sprzyjających warunków dla prowadzenia działalności innowacyjnej, które również zawarli w swoich rozważaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11873.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13053.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-238.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11143.IX.17 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12135.IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Na gruncie ekonomii, a zwłaszcza rozważań o charakterze makroekonomicznym, zjawiska związane z pojęciem innowacji nabrały szczególnego znaczenia w ostatnich dziesięcioleciach dwudziestego wieku.(...) Z kolei w obszarze nauk o zarządzaniu wyraźny wzrost zainteresowania zjawiskiem innowacji jest pochodną poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej oraz badań dotyczących obszaru wiążącego się z pojęciem aktywów niematerialnych. Tak więc w kategoriach wagi naukowej problematykę proponowanej publikacji należy uznać za ważną i jak najbardziej godną popularyzacji. Dyskusję na temat innowacyjności należy także uznać za bardzo istotną w kategoriach znaczenia praktycznego, zwłaszcza w odniesieniu do polskiej gospodarki".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2962 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4032.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3098 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik akademicki zawierający najnowszą wiedzę na temat luki kompetencyjnej polskich przedsiębiorstw, pojawiającej się w warunkach konkurencji globalnej. Autorzy koncentrują uwagę na prawidłowym zdefiniowaniu pojęcia luki kompetencyjnej i sposobach jej identyfikacji w przedsiębiorstwie, na jej analizie w kontekście takich zjawisk organizacyjnych jak: innowacje, kultura organizacyjna, konkurencyjność, procesy uczenia się itp. oraz na metodach jej niwelowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5632.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7119.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Netografia s. 243.
Bibliogr. s. 233-241.
Książka stanowi wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-poznawcze przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokalnym (regionalnym) i ogólnopolskim. Myślą przewodnią monografii jest stwierdzenie, że ciągłe doskonalenie innowacyjności i jakość wdrażana we wszystkich obszarach funkcjonowania, pozwalają organizacjom na osiąganie szeregu strategicznych korzyści, przez co możliwe jest nie tylko tworzenie, ale i skuteczne utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. (z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Borowieckiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12934.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14064.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-241
Książka pokazuje główne bariery rozwojowe polskich przedsiębiorstw - brak możliwości finansowania rozwoju, brak dostępu do szkoleń i wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania, nadmierny fiskalizm państwa. Z badań przeprowadzonych przez autora wynika, że słaba kondycja i niska konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw wynika też z małej świadomości przedsiębiorców, niechęci do uczenia się, do współpracy z innymi przedsiębiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana książka może dostarczyć ciekawych przemyśleń polskim menedżerom, którzy chętnie narzekają na fiskalizm państwa i drogie kredyty, ale nie szukają przyczyn niepowodzeń biznesowych we własnych postawach i działaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10292.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej