Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(9)
Status
only on-site
(9)
available
(7)
Branch
Magazyny
(3)
Wypo┼╝yczalnie
(4)
Czytelnie
(9)
Author
Pier┼Ťcionek Zdzis┼éaw
(2)
Adamik Anna
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Szo┼éno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
┼ü─ůczak Andrzej
(1)
Śliwińska Krystyna
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWO
(6)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(3)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okr─Ög)
(1)
MARKETING
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć MI─śDZYNARODOWA
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Subject: time
2001-0
(4)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
12 results Filter
Authority data
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Zagadnienie w┼éa┼Ťciwego miejsca marketingu w praktyce gospodarczej, a w szczeg├│lno┼Ťci docenianie rangi marketingu w kszta┼étowaniu proces├│w biznesowych przedsi─Öbiorstw, stanowi jeden z wa┼╝niejszych wsp├│┼éczesnych problem├│w poznawczych i praktycznych. Niniejsza praca sta┼éa si─Ö pr├│ba pokazania znaczenia marketingu w dzia┼éalno┼Ťci spo┼éeczno-gospodarczej przedsi─Öbiorstw i organizacji na wsp├│┼éczesnych rynkach w warunkach konkurencji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6982 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7783 IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7782 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta zosta┼éa napisana na podstawie bada┼ä najlepszych polskich przedsi─Öbiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku bada┼ä stwierdzono, ┼╝e najwi─Öksza grupa naszych przedsi─Öbiorstw utrzymuje si─Ö na rynkach UE dzi─Öki przewadze kosztowej (g┼é├│wnie w sektorach o ┼Ťrednio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzi─Öki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jako┼Ťci. Zasadniczym nurtem rozwa┼╝a┼ä w niniejszej ksi─ů┼╝ce jest ocena ┼║r├│de┼é przewagi konkurencyjnej polskich przedsi─Öbiorstw na rynkach UE.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6705 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 294-304.
Rozw├│j globalizacji postawi┼é przed przedsi─Öbiorstwami szczeg├│lne wyzwania. Osi─ůgni─Öcie mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci sta┼éo si─Ö konieczne nie tylko dla firm chc─ůcych internacjonalizowa─ç sw─ů dzia┼éalno┼Ť─ç, ale tak┼╝e dla tych, kt├│re pragn─ů osi─ůga─ç sukcesy na rynkach rodzimych, na kt├│rych s─ů obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsi─Öbiorstw zagranicznych. W ksi─ů┼╝ce podj─Öto pr├│b─Ö odpowiedzi na odwieczne pytanie, kt├│re zadaj─ů sobie przedsi─Öbiorstwa - co nale┼╝y zrobi─ç, ┼╝eby si─Ö dynamicznie rozwija─ç w skali rynku krajowego i mi─Ödzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjno┼Ťci trzeba zwr├│ci─ç szczeg├│ln─ů uwag─Ö. Intensywno┼Ť─ç konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, ┼╝e nie wystarczy ju┼╝ tylko dobre zarz─ůdzanie i okre┼Ťlenie, kt├│re czynniki konkurencyjno┼Ťci s─ů istotne, lecz konieczne si─Ö staje okre┼Ťlenie ich po┼╝─ůdanych cech oraz konfiguracji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11017 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12072 IX.2 [Czytelnia C], 11993 IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-269.
Rozw├│j gospodarczy Polski w coraz wi─Ökszym stopniu stymuluj─ů przedsi─Öbiorstwa wkraczaj─ůce i skutecznie konkuruj─ůce na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynnik├│w zdobywania przewagi konkurencyjnej umo┼╝liwiaj─ůcych stabilny rozw├│j przedsi─Öbiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego te┼╝ bardzo wa┼╝nym zagadnieniem staje si─Ö poznanie, w jaki spos├│b wy┼éaniaj─ůca si─Ö nowa klasa polskich przedsi─Öbiorstw skutecznie konkuruj─ůcych na rynkach europejskich tworzy i rozwija ┼║r├│d┼éa swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat proces├│w i mechanizm├│w tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasob├│w i umiej─Ötno┼Ťci stanowi─ůcych ┼║r├│d┼éo przewagi konkurencyjnej mo┼╝e pom├│c w procesie dalszego zwi─Ökszania konkurencyjno┼Ťci polskich przedsi─Öbiorstw. Jej posiadanie staje si─Ö obecnie warunkiem koniecznym do prawid┼éowego stosowania nowoczesnych metod i narz─Ödzi umo┼╝liwiaj─ůcych tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasob├│w i umiej─Ötno┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11110 IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12084 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 156-163.
W ksi─ů┼╝ce autorka prezentuje koncepcje teoretyczne dotycz─ůce budowania potencja┼éu konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw, tworzenia ┼║r├│de┼é przewag konkurencyjnych oraz osi─ůgania po┼╝─ůdanej pozycji konkurencyjnej na rynku zbytu. Na podstawie wynik├│w bada┼ä empirycznych przedstawia oczekiwania i preferencje m┼éodzie┼╝y odno┼Ťnie do stosowanych instrument├│w konkurowania w kategorii produkt├│w odzie┼╝owych. Autorka podj─Ö┼éa pr├│b─Ö skonstruowania modelu kszta┼étowania pozycji konkurencyjnej przedsi─Öbiorstw odzie┼╝owych w segmencie m┼éodych konsument├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11517 IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12750 IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie. Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka po┼Ťwi─Öcona jest problematyce kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw oraz mo┼╝liwo┼Ťciom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zw┼éaszcza tkwi─ůcych w r├│┼╝nych formach ich wsp├│┼épracy z otoczeniem rynkowym, w tym r├│wnie┼╝ mi─Ödzynarodowym. Autorzy przedstawiaj─ů w niej zar├│wno analizy zagadnie┼ä teoretycznych, jak i warto┼Ťciowe wyniki przeprowadzonych ostatnio bada┼ä empirycznych, u┼éatwiaj─ůcych zrozumienie proces├│w budowy konkurencyjno┼Ťci i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery cz─Ö┼Ťci po┼Ťwi─Öcone: teoretycznym podstawom kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli wsp├│┼édzia┼éania z otoczeniem rynkowym w kszta┼étowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kszta┼éowania konkurencyjno┼Ťci ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12149 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-217.
Konstrukcja i tre┼Ť─ç niniejszej monograai zosta┼éy podporz─ůdkowane odpowiedzi na pytanie a czy i jak klastry mog─ů oddzia┼éywa─ç na konkurencyjno┼Ť─ç oraz internacjonalizacj─Ö arm bior─ůcych w nich udzia┼é. Autorzy odwo┼éali si─Ö do literatury przedmiotu i przeprowadzili badania w┼Ťr├│d polskich przedsi─Öbiorstw z trzech klastr├│w. Procesy tworzenia klastr├│w w gospodarkach potransformacyjnych, w tym tak┼╝e w gospodarce polskiej, jeszcze przez wiele lat b─Öd─ů stanowi┼éy zajmuj─ůcy i zas┼éuguj─ůcy na uwag─Ö problem badawczy. W praktyce gospodarczej obserwuje si─Ö swoist─ů mod─Ö na zainteresowanie tymi inicjatywami. zach─Öcaj─ůco przedstawiaj─ů si─Ö pozytywne efekty uzyskane dzi─Öki klastrom w licznych rozwini─Ötych gospodarkach rynkowych. S─ůdzi─ç nale┼╝y, ┼╝e tak┼╝e w gospodarce polskiej jest miejsce na to, aby to do┼Ť─ç wyraanowane rozwi─ůzanie regulacyjne wnosi┼éo w d┼éu┼╝szej perspektywie wk┼éad w budowanie mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci bran┼╝ polskiej gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10581 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Praca niniejsza z┼éo┼╝ona z pi─Öciu cz─Ö┼Ťci analizuje wybrane aspekty konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw na jednolitym rynku europejskim. Analizie poddano warunki rozwoju przedsi─Öbiorstw lubuskich, regionu po┼éo┼╝onego przy granicy ze "star─ů pi─Ötnastk─ů". Zwr├│cono uwag─Ö na istot─Ö i znaczenie bezpo┼Ťrednich inwestycji zagranicznych. Wielk─ů rol─Ö w rywalizacji o rynek odgrywa sektor naukowo-badawczy, kt├│ry swymi badaniami powinien z jednej strony odpowiada─ç na zapotrzebowanie rynku a z drugiej wyznacza─ç nowe standardy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8230 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowo-Badawcze Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Monografia obejmuje sze┼Ť─ç zwartych opracowa┼ä autorskich przygotowanych przez zesp├│┼é specjalist├│w reprezentuj─ůcych zar├│wno finanse, rachunkowo┼Ť─ç, marketing, jak i zarz─ůdzanie. Stanowi rezultat prac badawczych prowadzonych w ramach Zak┼éadu Ekonomiki Przedsi─Öbiorstw oraz Rozwoju Regionalnego w Wy┼╝szej Szkole Ekonomii i Innowacji. Kierowana jest do szerokiego grona odbiorc├│w tak teoretyk├│w, jak i praktyk├│w, kt├│rym nieobce s─ů dylematy racjonalizacji wydatkowania ┼Ťrodk├│w wsp├│lnotowych, nie tylko w aspekcie skuteczno┼Ťci, ale przede wszystkim efektywno┼Ťci realizacji projekt├│w finansowanych przy wsparciu z bud┼╝etu Unii Europejskiej. Autorzy ┼╝ywi─ů nadzieje, i┼╝ niniejsza publikacja stanie si─Ö ┼║r├│d┼éem inspiracji do podejmowania kolejnych wysi┼ék├│w badawczych w tym obszarze. Pos┼éu┼╝y r├│wnie┼╝ jako materia┼é dydaktyczny dla student├│w i s┼éuchaczy studi├│w podyplomowych z zakresu problematyki pozyskiwania i wykorzystania funduszy unijnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10779 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again