Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(30)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Witczak Hubert
(2)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Buko Jacek
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Godlewska-Majkowska Hanna (1960- )
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janasz Władysław (1940- )
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Jóźwik Bartosz
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Lundén Björn (1944- )
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(1)
Młodzikowska Danuta
(1)
Nawrot Rafał Aleksander
(1)
Puszcz Henryk
(1)
Pyka Jan (1946- )
(1)
Stos Daniel
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Stępniak-Kucharska Anna
(1)
Suszyński Cezary
(1)
Tomaszewicz Łucja
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wyciślak Sławomir
(1)
Zaborek Michał
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zalewa Piotr
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Żurakowska-Sawa Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(24)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(6)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(6)
INNOWACJE
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
KADRY
(2)
POLSKA
(2)
PRAWO GOSPODARCZE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO JEDNOOSOBOWE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
TURYSTYKA
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
CONTROLLING
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
KLASYFIKACJA
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
PODATEK
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRACOWNICY SAMORZĄDOWI
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
Spółki giełdowe
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Temat: czas
2001-0
(8)
1989-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(5)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(20)
restrukturyzacja
(7)
działalność gospodarcza
(5)
biznesplan
(4)
przedsiębiorczość
(4)
zarządzanie
(4)
prawo
(3)
prywatyzacja
(3)
przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
rozwój regionalny
(3)
spółka cywilna
(3)
Unia Europejska
(2)
finanse
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
innowacje
(2)
innowacyjność przedsiębiorstw
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
konkurencyjność
(2)
kontrola strategiczna
(2)
kultura organizacyjna
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
motywacja
(2)
podatek
(2)
przedsiębiorca
(2)
rynek turystyczny
(2)
spółka prawa handlowego
(2)
strategia
(2)
turystyka
(2)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
zatrudnienie
(2)
Regionalny Program Operacyjny
(1)
agroturystyka
(1)
analiza SWOT
(1)
analiza portfelowa
(1)
analiza strategiczna
(1)
benchmarking
(1)
biuro podróży
(1)
controlling
(1)
doradztwo
(1)
działalność badawczo-rozwojowa
(1)
dziedzictwo kulturowe
(1)
efekt zarażania
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
finansowanie
(1)
fundusze strukturalne
(1)
funkcja turystyczna
(1)
giełda papierów wartościowych
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
hotelarstwo
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
integracja
(1)
kariera zawodowa
(1)
kierowanie
(1)
kompetencje przedsiębiorcze
(1)
konkurencyjność regionalna
(1)
konsolidacja
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
kryzys
(1)
leasing
(1)
marketing
(1)
marketing partnerski
(1)
myślenie systemowe
(1)
organizacja
(1)
organizacja ucząca się
(1)
outsourcing
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
pilot wycieczek
(1)
polityka innowacyjna
(1)
polityka spójności
(1)
polityka strukturalna
(1)
pomoc publiczna
(1)
popyt turystyczny
(1)
praca zespołowa
(1)
prawo gospodarcze
(1)
produkt regionalny
(1)
produkt turystyczny
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
przekształcenia własnościowe
(1)
przemysł
(1)
przewodnik turystyczny
(1)
raj podatkowy
(1)
region
(1)
regionalizacja gospodarcza
(1)
rolnictwo
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój społeczny
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
samorząd terytorialny
(1)
samozatrudnienie
(1)
small business
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
spółdzielnia europejska
(1)
spółka akcyjna
(1)
spółka handlowa
(1)
spółka jawna
(1)
spółka kapitałowa
(1)
spółka komandytowa
(1)
spółka komandytowo-akcyjna
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka - poprzez analizę zjawisk i liczne przykłady - ilustruje rzeczywiste przejście procesu zmian w polskiej gospodarce w etap jakościowy, w którym do wzrostu i rozwoju nie wystarcza przywrócenie elementarnego porządku w gospodarce i uruchomienie rezerw prostych w przedsiębiorstwach. Zarządzanie staje się uniwersalnym wyzwaniem na poziomie najwyższego profesjonalizmu, wymagającym od menedżerów równoczesnego czerpania z narosłych doświadczeń, głębokiej wiedzy i - jak zawsze niezbędnej - intuicji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8815 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10289.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: determinanty koncepcji zrównoważonego rozwoju.
Bibliogr. s. 199-211.
"Sprawne funkcjonowanie współczesnej organizacji i jej sukces w gospodarce rynkowej zależy w największym stopniu od właściwego zarządzania, stanowiącego niejako główny proces gospodarczy. W zarządzaniu organizacją jednym z priorytetowych celów jest osiągnięcie korzystnego efektu ekonomicznego poprzez racjonalne kształtowanie ekonomiki przedsiębiorstwa. Korzystny efekt ekonomiczny zostanie osiągnięty, gdy prowadzenie działalności gospodarczej przez organizację realizowane będzie z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13828.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-145.
Efekt zarażania a działalność organizacji to publikacja podejmująca ważną tematykę związaną z objaśnieniem zjawiska, które wywiera istotny wpływ na działalność współczesnych przedsiębiorstw. Niejednokrotnie przesądza ono o ich przetrwaniu lub rozwoju. Zarażanie jest zjawiskiem o rozproszonym pojmowaniu, którego poznanie może się przyczynić do lepszego zrozumienia zachodzących zjawisk i adaptacji przedsiębiorstwa do zmian zachodzących w jego otoczeniu. Wzmiankowana problematyka została relatywnie słabo spenetrowana przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu, dlatego publikacja Sławomira Wyciślaka w niemałym stopniu wypełnia lukę piśmienniczą w obszarze nauk o zarządzaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14481.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ukazuje zarówno kwestie teoretyczne, odnoszące się do roli przedsiębiorcy w gospodarce, jak i problemy praktyczne, przedstawiające sposób postępowania zmierzający do uruchomienia własnej działalności gospodarczej, a także niezbędną wiedzę i umiejętności konieczne do prowadzenia tej działalności. Jest dobrym podręcznikiem akademickim i jednocześnie poradnikiem dla osób zamierzających uruchomić własną działalność gospodarczą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7601.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8601.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejszy zbiór artykułów dotyczy zagadnień konceptualizowania i wdrażania zmian organizacyjnych. Opierają się one na badaniach, których celem było rozpoznanie praktyk podejmowania decyzji o wprowadzeniu zmiany, struktury i nasilenia powstających na tym tle różnych obaw i oczekiwań pracowniczych, a wreszcie metod stosowanych w preparacyjnej i wdrożeniowej fazie procesu zmiany. Zgromadzony materiał układa się w wewnętrznie spójny, ale i zarazem, niestety, dość pesymistyczny w swojej wymowie obraz typu case study.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12900.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14020.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-277.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgdodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku można odnaleźć także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13098.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych s. 380. Indeks.
"Jednoosobowa firma" to napisany prostym i zrozumiałym językiem poradnik dla osób, które chcą założyć własną małą firmę i samodzielnie ją prowadzić. Książka jest kompletna i zawiera wszystkie ważne zagadnienia w zakresie rejestracji działalności gospodarczej, prowadzenia rachunkowości, rozliczania podatku dochodowego i podatku VAT, składania deklaracji podatkowych i zusowskich, odliczania ulg podatkowych itp. Zawiera również wiele praktycznych przykładów i wskazówek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14164 [Magazyn 1], P.14163 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14162.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15014.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-207.
"Podstawowym celem książki jest przedstawienie czytelnikom wiedzy o zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym w podziale na jego podstawowe segmenty, jakimi są: organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi, znaczenie kadry menedżerskiej, techniki marketingowe usług transportowych, ukazanie i ocena analizy wskaźników ekonomicznych, która jest jednym z istotnych instrumentów zarządzania w warunkach zmiany otoczenia i dynamicznego rozwoju." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13842.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Bibliogr. s. 261-299.
Książka odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13595.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy)
Bibliogr. s. 193-195.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12406.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13567.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera następujący główny spis treści: Rozdział I : Zarządzanie strategiczne- strukturalne i metodologiczna ramy strategii. Rozdział II : Strategie w przekroju procesów decyzyjnych przedsiębiorstwa. Rozdział III : Konceptualne podstawy strategii przedsiębiorstwa. Rozdział IV : Przedsiębiorstwo jako podmiot procesu transformacji gospodarczej. Rozdział V : Model strategii przedsiębiorstwa i kierunek jej zmian. Rozdział VI : Strategiczne implikacje otoczenia przedsiębiorstw- wybrane zagadnienia. Rozdział VII: Z warsztatu analizy strategicznej- problemy i doświadczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3550 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3549.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji. W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie. W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z władzami regionu. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym". (prof. zw. dr hab. Marian Strużycki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12674 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11088.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12053.XIII.3 [Czytelnia C], 12054.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Typologia przedsiębiorstw / Juliusz Engelhardt. - Warszawa : "CeDeWu", 2009. - 155 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 153-155.
Przedmiotem opracowania jest prezentacja podstawowych zasad ustrojowych wszelkich form przedsiębiorstw funkcjonujących w polskiej gospodarce po ich uprzednim zaklasyfikowaniu do poszczególnych grup rodzajowych. Tak rozumiany opis przedsiębiorstw można określić jako ich typologię przeprowadzoną na bazie ich podstawowej klasyfikacji. Warto bowiem wstępnie wyjaśnić, że klasyfikacja naukowa jest sposobem porządkowania rzeczy lub zjawisk z punktu widzenia wybranych kryteriów, którymi mogą być wspólne cechy ilościowe lub jakościowe. Wyodrębnione klasy rzeczy lub zjawisk dzieli się w ramach klasyfikacji na podklasy, grupy czy podgrupy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8846.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10367.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zespołowa jest ciekawym i rozwijającym doświadczeniem, przeplatanym chwilami przyjemności i zniechęcenia. Z jednej strony towarzyszy jej poczucie sensu wspólnego działania, z drugiej członkowie zespołu przeżywają frustrację z powodu trudności w ułożeniu wzajemnych relacji. Jednak naprawdę efektywne i dobrze zarządzane grupy są w stanie osiągnąć rezultaty przekraczające możliwości wynikające z pracy jednostek. W psychologii społecznej zjawisko to nosi nazwę "efektu synergii" - jest to sytuacja, w której efekt zespołowy przekracza prostą sumę wkładów indywidualnych. Autorzy tej książki podjęli trud odszukania w polskiej rzeczywistości przykładów zespołów biznesowych, których menedżerowie z dużym sukcesem praktykują promowanie w swoich firmach (Skanska, Nestlé, Danone, Intel, At Media) pracy zespołowej. Pokazują udane działania zespołów, ale i wskazują hipotetyczne zagrożenia. Podają także metody tworzenia skutecznych zespołów, sposoby zarządzania nimi oraz modele wdrażania pracy zespołowej w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12124.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-248.
„Restrukturyzacja przedsiębiorstw. Przesłanki i procedury”, to praca prezentująca tematykę związaną z projektowaniem i wprowadzaniem zmian w przedsiębiorstwie. Podręcznik zawiera podstawowe zagadnienia z teorii i praktyki zmian restrukturyzacyjnych. Podręcznik ukazuje przy pomocy jakich metod i technik restrukturyzacyjnych przedsiębiorstwa mogą doprowadzić do poprawy swojej efektywności ekonomicznej w sferze finansowej, majątkowo-produkcyjnej, organizacyjnej oraz decyzyjno-własnościowej. Przedstawiono również powiązania przeprowadzonych zmian w jednej sferze działalności z pozostałymi obszarami funkcjonowania podmiotu. Publikacja składa się z dziewięciu rozdziałów, w których przedstawiono zagadnienia dotyczące : istoty przedsiębiorstwa, zmian restrukturyzacyjnych, restrukturyzacji poszczególnych obszarów działania podmiotów gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8889.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 188-194.
Specyfika zachowań nabywców instytucjonalnych skłania do przyjęcia marketingu partnerskiego jako podstawy działań rynkowych firmy. W książce podjęto zatem próbę odpowiedzi na pytanie: "Jak skutecznie działać na rynku przedsiębiorstw?". Autor przybliżył w książce: sposoby działania firmy na rynku przedsiębiorstw, procesy zakupu na rynku przedsiębiorstw, relacje między firmami, podstawowe koncepcje marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw (w tym złożoność i wielostronność powiązań firmy oraz zarządzanie portfelem nabywców), wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego przez polskie przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13353.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14358.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10276.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zebrane w dwóch tomach artykuły odnoszą się do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej regionów Unii Europejskiej w sposób wybiórczy, nie stanowią opracowania kompletengo i zamkniętego. Tom drugi zawiera artykuły odnoszące się przede wszystkim do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej w Polsce. W jego strukturze wyodrębniono trzy części. Pierwsza część obejmuje artykuły na temat czynników zwiększających spójność ekonomiczno-społeczną polskich regionów, druga przedstawia przykłady rozwoju ekonomiczno-społecznego w wybranych polskich regionach a trzecia odnosi się do związanej z polityką regionalną działalności przedsiębiorstw. Książka stanowi istotne wprowadzenie do zagadnienia europejskiej polityki spójności ekonomiczno-społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13045.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 337-344. Indeks.
Organizacja i zasoby kadrowe to dwie dziedziny funkcjonowania przedsiębiorstw najczęściej podlegające procesom restrukturyzacyjnym. Prowadzone w firmach działania restrukturyzacyjne, które mają na celu poprawę ich sytuacji ekonomicznej, obejmują zwykle takie zmiany, jak łączenie, podział, likwidowanie lub wydzielanie jednostek organizacyjnych, redukcja zatrudnienia, rotacja pracowników czy zmianyw metodach ich doboru. Autorzy w sposób kompleksowy przedstawili zagadnienia związane z restrukturyzacją organizacyjną i kadrową, w znacznej mierze opierając się na wynikach własnych badań przeprowadzonych w latach 2000-2003.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8851 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10390.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej