Form of Work
Książki
(21)
Status
only on-site
(18)
available
(12)
Branch
Magazyny
(5)
Wypożyczalnie
(7)
Czytelnie
(18)
Author
Pawlak Zbigniew
(3)
Gierszewska Grażyna
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Biliński Witold
(1)
Blackwell Edward
(1)
Ciechan-Kujawa Marlena
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czepurko Aleksander
(1)
Dittmann Paweł (1950- )
(1)
Filar Ewa
(1)
Fiore Frank (1946- )
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Kluzek Marta
(1)
Komorowski Jan (ekonomia)
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Miller Michael (1958- )
(1)
Nowaczyk Tomasz
(1)
Opolski Krzysztof
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sekuła Zofia
(1)
Skrzypek Jerzy
(1)
Tokarski Andrzej
(1)
Tokarski Maciej
(1)
Waśniewski Krzysztof Antoni
(1)
Williams Kevan
(1)
Wójcik Jacek
(1)
Łukaszewicz Joanna
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(17)
Country
Poland
(21)
Language
Polish
(21)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(21)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
BUDŻET
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
KADRY
(1)
PLANOWANIE GOSPODARCZE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
21 results Filter
Book
In basket
Biznesplan od podstaw / Edward Blackwell. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2005. - 194 s. : tab. ; 21 cm.
(Onepress Exclusive)
W książce "Biznes od podstaw" Czytelnik znajdzie omówienie wszystkich etapów tworzenia dobrego biznesplanu: określanie szczegółowej i realnej koncepcji przedsięwzięcia; planowanie przepływów pieniężnych i zapotrzebowania na kapitał; pozyskiwanie kapitału; wprowadzanie biznesplanu w życie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4447 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznes Plan / Ewa Filar, Jerzy Skrzypek. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2004. - 213, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Do książki dołączona jest dyskietka o sygn. D.66.
Autorzy wiele uwagi poświęcili najważniejszej i najtrudniejszej części biznes planu - planowi finansowemu, którego prawidłowe opracowanie decyduje o rzetelności dostarczanych informacji, mających podstawowy wpływ na skuteczność zarządzania firmą. Omówili również konstrukcję szczególnego rodzaju biznes planu - planu restrukturyzacji firmy. Książka adresowana jest zwłaszcza do tych osób, które będą samodzielnie przygotowywać plany działania firmy, programy naprawcze czy programy restrukturyzacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.3762 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Celem książki jest pomoc w napisaniu biznesplanu. Autor szczegółowo, krok po kroku opisuje cały proces jego przygotowania, tak by każdy mógł sporządzić swój biznesplan bez większego trudu i w krótkim czasie. Przedstawia elementy, które muszą znaleźć się w każdym biznesplanie - od określenia celów i opisania strategii rynkowej po stworzenie planu wdrożenia i przygotowanie prezentacji, która przyciągnie uwagę inwestorów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4941 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Michael Miller. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2002. - 348 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Książka zawiera podstawowe wskazówki potrzebne do przygotowania biznesplanu. Uczy, w jaki sposób określać odbiorcę planu, rozpoznawać rynek i jego podstawowe potrzeby, przygotować strategię i ocenić ewentualne formy finansowania. Krok po kroku wprowadza w tajniki tworzenia poszczególnych części typowego biznesplanu. Pokazuje, w jaki sposób napisać przekonujący tekst, zawierający wszystkie niezbędne elementy biznesplanu. Na końcu każdego rozdziału czytelnik znajdzie specjalne "zadania domowe", pomocne w pisaniu biznesplanu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4038 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 157-158.
Książka napisana została z myślą o tych, którzy muszą sprawdzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub rozwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania: Czy to się opłaci? Pokazano tu, na praktycznych przykładach konkretnych przedsiębiorstw, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8344 IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9712 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Brilliant business plan : what to know and do to make the perfect plan, 2011.
Udane przedsięwzięcie wymaga dobrze przygotowanego biznesplanu. Autor przedstawił w książce podstawowe zagadnienia związane z planowaniem przedsięwzięć biznesowych, zawarł praktyczne rady, jak - krok po kroku, szybko i w prosty sposób - stworzyć własny biznesplan, a także objaśnił, jak najlepiej zaprezentować i wdrożyć ten plan w życie. Jesli pragniesz rozpocząć własną działalność biznesową albo zwiększyć efektywność, a zatem i rentowność istniejącej firmy, ta książka jest właśnie dla Ciebie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12217 IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13335 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : CeDeWu, 2010. - 306 s. : il. ; 24 cm.
(ABC Przedsiębiorcy)
Bibliogr. s. 303-05.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów. Opracowanie ma charakter praktycznego przewodnika, którego kolejne części przedstawiają wykorzystanie biznesplanu w ocenie zdolności kredytowej, w ocenie "specyficznego" podmiotu jakim jest gospodarstwo rolne, a także w możliwości pozyskania środków unijnych w realizacji zakładanych celów działalności. W publikacji zrezygnowano z szerszych rozważań teoretycznych na rzecz praktycznych wskazówek związanych z prawidłowym opracowaniem biznesplanu. W książce zamieszczono również schematy i tablice oraz zestawy pytań sprawdzających wiedzę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12244 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Głównym celem książki jest przedstawienie standardów sporządzania biznes planów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, a także wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznes planu. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza ma charakter wprowadzenia do tematyki biznes planu. Druga część książki poświęcona jest prezentacji podstawowych elementów biznes planu. Celem części trzeciej jest prezentacja praktycznych rozwiązań stosowanych w zakresie budowy biznes planu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6133 IX.3 [Czytelnia C], 5334 IX.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Książka wskazuje na wiele istotnych funkcji biznesplanu jako narzędzia bieżącego zarządzania firmą. Obejmuje takie zagadnienia jak: funkcje i struktura biznesplanu, biznesplan a strategiczne zarządzanie firmą, finansowy wymiar biznesplanu, ocena przedsięwzięcia gospodarczego. Publikacja omawia wyczerpująco problematykę biznesplanu, podając liczne przykłady. Przedstawia sygnalizowane zagadnienia w sposób kompleksowy i wszechstronny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4418 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan : zastosowania i przykłady / Zbigniew Pawlak. - Warszawa : "Poltext", [dr. 2011], cop. 2001. - 284 s. : il. ; 24 cm.
(Warsztaty Menedżerskie.)
Data dr. ustalona na podstwie rozmowy z wydawcą.
Na s. red. cop. 2001.
Bibliogr.
Książka w przystępny, a jednocześnie kompleksowy sposób ukazuje ogólne zasady, standardy techniki przygotowywania biznesplanów. Autor wyjaśnia jak budować profesjonalny biznesplan, a także czym się kierować dokonując analizy i oceny tego dokumentu. W książce zwrócono uwagę na kluczową rolę biznesplanu w uruchamianiu działalności gospodarczej, zarządzaniu strategicznym, podejmowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych, restrukturyzacji, likwidacji i wycenie przedsiębiorstw, a także konkursach na kontrakty menedżerskie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14592 [Magazyn 1], P.13412 [Magazyn 1] (2 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. P.14604, P.14603, P.14602, P.14601, P.14600, P.14599, P.14598, P.14597, P.14596, P.14595, P.14594, P.14593, P.14591, P.14590, P.14589, P.14588, P.14587, P.14586, P.14585, P.14584, P.14583, P.14582, P.14581, P.14580, P.14579, P.14578, P.14577, P.14576, P.14575, P.14574, P.14573, P.14572, P.14571, P.14570, P.14569, P.14568, P.14567, P.14566, P.14565, P.14564, P.14563, P.14562, P.14561, P.14560, P.14559, P.14558, P.14557, P.14556, P.14555, P.14554, P.14553, P.14552, P.14551, P.14550, P.14549, P.14548, P.14547, P.14546, P.14545, P.14544, P.14543, P.14542, P.14541, P.14540, P.14539, P.14538, P.14537, P.14536, P.14535, P.14534, P.14533, P.14532, P.14531
Book
In basket
Biznesplan : zastosowania i przykłady / Zbigniew Pawlak. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2003. - 284 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Warsztaty Menedżerskie)
Książka w przystępny, a jednocześnie w kompleksowy sposób ukazuje ogólne zasady, standardy i techniki przygotowywania biznesplanów. Autor bazując na bogatych doświadczeniach wyjaśnia jak budować profesjonalny biznesplan, a także czym się kierować dokonując analizy i oceny tego dokumentu. W książce zwrócono uwagę na kluczową rolę biznesplanu w uruchamianiu działalności gospodarczej, zarządzaniu strategicznym, podejmowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych, restrukturyzacji, likwidacji i wycenie przedsiębiorstw, a także konkursach na kontrakty menedżerskie. Publikacja skierowana jest do tych wszystkich, którzy stoją przed zadaniem przygotowania biznesplanu, wszechstronnej jego oceny oraz podjęcia na tej podstawie ważnych decyzji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1511 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2934 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan : zastosowania i przykłady / Zbigniew Pawlak. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2005. - 284 s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Warsztaty Menedżerskie)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3763 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
W książce podjęto próbę przedstawienia obecnego stanu wiedzy na temat konstruowania prognoz i zaprezentowano szerzej te spośród wielu znanych metod prognozowania zjawisk gospodarczych, które najlepiej dostosowane są do potrzeb przedsiębiorstw. Omówiono zarówno znaczenie prognoz dla zarządzania, jak i sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach jak: - klasyfikacja metod prognozowania, - dane prognostyczne i ich analiza, - metody prognozowania oparte na modelach szeregu czasowego, - metody prognozowania oparte na modelach ekonometrycznych, - metody prognozowania oparte na modelach analogowych, - metody prognozowania oparte na modelach ze zmiennymi wiodącymi, - prognozowanie na podstawie metod jakościowych, - integracja metod ilościowych z ocenami ekspertów, - system prognostyczny przedsiębiorstwa, - prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5588 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7042 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 191-200.
Zamiarem autora nie było przygotowanie kompletnego podręcznika do studiowania tego przedmiotu, lecz napisanie książki, która będzie miała cechy podręcznika, ale jednocześnie będzie prezentowała wyniki badań prowadzonych samodzielnie przez autora lub ze współpracownikami. Eklektyczny charakter tej publikacji (podręcznik i monografia w jednym) wynika z faktu, że na rynku księgarskim występuje bardzo wiele podręczników z zakresu biznesu międzynarodowego, w związku z czym przygotowywanie kompletnego, wyczerpującego, odrębnego, nowego podręcznika wydawało się autorowi zbyteczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8805 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10278 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie podstawowej wiedzy z zakresu planowania finansowego w przedsiębiorstwie oraz umożliwienie Czytelnikowi nabycia umiejętności sporządzania planu finansowego do oceny płynności finansowej oraz efektywności inwestycji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11159 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12178 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 357-362.
Celem publikacji jest upowszechnienie kompleksowego podejścia do budżetowania wyrażającego interdyscyplinarny charakter tej metody, w którym wybory decydentów realizują proaktywny model przedsiębiorstwa otwarty na otoczenie i partycypację w zmianach, sprzyjający integracji załogi wokół celów przedsiębiorstwa. Model ten może być pomocny w warunkach pokryzysowej recesji, gdy tak dużo zależy od mobilizacji potencjału ludzkiego, odpowiedzialnej współpracy i gotowości do zmian. Obszerny ładunek innowacyjności wnosi do budżetowania koncepcja zarządzania projektami inwestycyjnymi. Metoda ta jest szczególnie przydatna tym, którzy dostrzegają liczne korzyści wykorzystania budżetowania i chcą zmierzyć się z realizacją najbardziej złożonych przedsięwzięć.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16197 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16196 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Indeks.
Zagadnienie planowania zatrudnienia, choć niezmiernie ważne, jest rzadko poruszane w polskiej literaturze przedmiotu i bywa, że zaniedbywane w praktyce. Autorka podkreśla ogromne znaczenie właściwego planowania zatrudnienia i rozwoju zawodowego pracowników dla zwiększenia elastyczności i dochodowości firm. Przedstawia różne rodzaje planów zatrudnienia optymalizujących wykorzystanie potencjału wewnętrznego i zewnętrznego rynku pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6323 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Na książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bibliogr. s. 59-[62].
Książka stanowi kompendium wiedzy teoretycznej i faktograficznej z zakresu lokalizacji działalności gospodarczej. Obejmuje zagadnienia: przedsiębiorstwa jako podstawowego podmiotu działalności gospodarczej, podstawowych teorii lokalizacji działalności gospodarczej, czynników lokalizacji, wpływu lokalizacji na środowisko przyrodnicze, atrakcyjności inwestycyjnej regionów oraz rewitalizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.998 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 89-92.
W książce omówiono teoretyczne podstawy i praktyczne rezultaty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa. Pokazano, jak kadra zarządzająca wykorzystuje zasady i metody odnowy strategicznej, w sytuacji gdy przedsiębiorstwo wymaga radykalnej zmiany celów i obszaru działalności. Autorzy dają odpowiedź na pytania: czym jest odnowa strategiczna przedsiębiorstwa, jak przeprowadzać odnowę strategiczną w przedsiębiorstwie oraz jakie są doświadczenia polskich przedsiębiorstw w tej dziedzinie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10306 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3885 [Magazyn 1], P.3884 [Magazyn 1], P.3883 [Magazyn 1], P.3882 [Magazyn 1], P.3881 [Magazyn 1], P.3880 [Magazyn 1], P.3879 [Magazyn 1], P.3878 [Magazyn 1], P.3877 [Magazyn 1], P.3876 [Magazyn 1] (10 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again