Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(13)
Autor
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Albiński Piotr (1969- )
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brdulak Halina
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Rumiński Robert
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(9)
POLSKA
(4)
KADRY
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
GLOBALIZACJA
(2)
INNOWACJE
(2)
BANKI
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KREDYT
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
Gatunek
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(9)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
restrukturyzacja
(3)
globalizacja
(2)
innowacje
(2)
innowacyjność przedsiębiorstw
(2)
konkurencyjność
(2)
polityka innowacyjna
(2)
prywatyzacja
(2)
Unia Europejska
(1)
banki
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
kadra kierownicza
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kompetencje
(1)
kompetencje kierownicze
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
kredyt
(1)
kultura organizacji
(1)
kultura organizacyjna
(1)
marketing
(1)
marketing-mix
(1)
outsourcing
(1)
polityka gospodarcza
(1)
polityka rozwojowa
(1)
przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
przywództwo
(1)
region
(1)
rozwój
(1)
rynek finansowy
(1)
rynek międzynarodowy
(1)
strategia marketingowa
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
transformacja systemowa
(1)
województwo lubelskie
(1)
wynik finansowy
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
Istotne znaczenie dla osiągnięcia, podtrzymania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku ma kapitał ludzki. Co więcej, wiedza i kompetencje uznawane są przez niektórych ekonomistów za ostateczne i jedyne źródło przewagi komparatywnej na progu XXI wieku. Najważniejszymi jej elementami są odpowiednio ustrukturyzowane zasoby, a zwłaszcza rzadkie, unikatowe umiejętności, które stanowią tzw. kluczowe kompetencje organizacji. Ich kształtowanie nie jest zadaniem łatwym , choć pilnym i koniecznym w sytuacji, gdy tylko 1/3 polskich przedsiębiorstw jest konkurencyjna na rynkach międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 337-344. Indeks.
Organizacja i zasoby kadrowe to dwie dziedziny funkcjonowania przedsiębiorstw najczęściej podlegające procesom restrukturyzacyjnym. Prowadzone w firmach działania restrukturyzacyjne, które mają na celu poprawę ich sytuacji ekonomicznej, obejmują zwykle takie zmiany, jak łączenie, podział, likwidowanie lub wydzielanie jednostek organizacyjnych, redukcja zatrudnienia, rotacja pracowników czy zmianyw metodach ich doboru. Autorzy w sposób kompleksowy przedstawili zagadnienia związane z restrukturyzacją organizacyjną i kadrową, w znacznej mierze opierając się na wynikach własnych badań przeprowadzonych w latach 2000-2003.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8851 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10390.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [219]-224.
Przedmiotem niniejszego opracowania są kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce, ukazane w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej. Praca składa się z sześciu rozdziałow. Pierwszy rozdział charakteryzuje przywództwo i związane z nim podstawowe pojęcia i definicje. W drugim rozdziale omówiono kierunki rozwoju teorii przywódczych. Trzeci rozdział został poświęcony zadaniom stojącym przed przywódcą w organizacji działającej w nieprzewidywalnym otoczeniu oraz relacjom zachodzącym między przełożonym a pracownikami. W czwartym rozdziale przedstawiono charakterystykę trzech typów kompetencji przywódczych: osobistych, zespołowych i strategicznych. W rodziale piątym autor dokonał analizy i wyboru dwóch przywódców i ich przedsiębiorstw do przeprowadzenia analizy typu studium przypadku. Ostatni rozdział jest próbą oceny wpływu badanych zachowań, postaw i działań przywódczych na rozwój wybranych przedsiębiorstw. Pracę kończą jej główne wnioski, które autor sformułował w oparciu o wyniki przeprowadzonych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11392.IX.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12591.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych.
Opracowanie charakteryzuje się bardzo szerokim oraz wszechstronnym potraktowaniem zagadnień restrukturyzacji. Publikacja stanowi efekt pracy bardzo szerokiego, 20-osobowego Zespołu Autorskiego, skupiającego z jednej strony osoby, które łączą pracę naukowo-dydaktyczną na wyższych uczelniach z działalnością doradczą na rzecz praktyki gospodarczej. Autorzy pracy koncentrują równocześnie swoje osobiste zainteresowania na różnych obszarach i przejawach restrukturyzacji, jakimi są sfery: organizacji i zarządzania, marketingu czy też finansów przedsiębiorstw, powiązane dodatkowo z aspektami technicznymi i prawnymi ich funkcjonowania i restrukturyzowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8817 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10291.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 271-284.
Niniejsze opracowanie stanowi niezwykle interesującą pozycję, która wypełnia lukę na rynku wydawniczym obecjmującym pozycje literaturowe z zakresu przedsiębiorczości i nauk o przedsiębiorstwie. Zawarte w niej rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i praktyczne nawiązujące do polskiej rzeczywistości gospodarczej. Książka stanowi kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu rozwoju przedsiębiorstw i czynników, które go determinują. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych dotyczących oceny wpływu regionalnych uwarunkowań na możliwości rozwojowe firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. (z recenzji prof. SGH dr hab. Anny Skowronek-Mielczarek)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11396.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12595.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje prolematykę związaną z funkcjonoaniem przedsiębiorstwa w nowych warunkach. Autorzy przedstawili m.in. globalizacyjne aspekty konkurencyjności, kierunki polityki gospodarczej, strategię przedsiębiorstwa wobec globalizacji, rolę Internetu i wpływ technologii informatycznych na działanie przedsiębiorstwa, znaczenie marketingu w globalnych przedsiębiorstwach, zarządzanie zasobami ludzkimi w nowej sytuacji. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, ekonomii, międzynarodowych stosunków gospodarczych, politologii oraz wszystkich zainteresowanych problematyką globalizacji gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1667.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-207.
"Podstawowym celem książki jest przedstawienie czytelnikom wiedzy o zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym w podziale na jego podstawowe segmenty, jakimi są: organizacja i zarządzanie zasobami ludzkimi, znaczenie kadry menedżerskiej, techniki marketingowe usług transportowych, ukazanie i ocena analizy wskaźników ekonomicznych, która jest jednym z istotnych instrumentów zarządzania w warunkach zmiany otoczenia i dynamicznego rozwoju." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13842.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednim następstwem zmian zachodzących w otoczeniu współczesnego przedsiębiorstwa, w tym w szczególności procesów globalizacyjnych jest: zmiana struktury potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa na korzyść zasobów niematerialnych, wzrost ryzyka prowadzonej działalności, jak również międzynarodowa migracja kapitału w celu poszukiwania nowych źródeł wartości. Dla zarządzania finansowego oznacza to konieczność: rozszerzenia horyzontów poznawczych, wychodzenia poza tradycyjne ujęcia, tworzenie nowych paradygmatów, a co za tym idzie poszukiwania nowych metod, instrumentów i narzędzi zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7711.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8717.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. (670) 605)
Bibliogr. s. 275-286, wykaz aktów prawnych s. 286.
W książce zaprezentowano teoretyczne rozważania nad istotą małego i średniego przedsiębiorstwa (MŚP), możliwymi formami prawnymi prowadzenia działalności gospodarczej oraz rolą, jaką odgrywa sektor małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce krajów wysoko rozwiniętych i w Polsce. Ukazano charakterystyczne cechy tego sektora oraz bariery związane z pozyskiwaniem funduszy przez MŚP. Omowiono źródła finansowania podmiotów gospodarczych, zwracając szczególną uwagę na problematykę kredytowania sektora MŚP przez banki. Przedstawiono zasady, jakimi kierują się banki komercyjne realizując swoją politykę kredytową wobec podmiotów gospodarczych a także zagadnienie popytu małych i średnich przedsiębiorstw na kredyty bankowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9808.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Identyfikacja i realizacja strategii innowacyjnych przedsiębiorstw stanowi istotny wymóg podnoszenia racjonalności gospodarowania, a także główny element postępu cywilizacyjnego. Tworzenie gospodarki opartej na wiedzy (innowacyjności) wymaga wielu zmian, szczególnie w systemach edukacji i finansowania, czyli większego udziału kapitału prywatnego, funkcjonowania rynków finansowych oraz w kwalifikacjach (kluczowe kompetencje) przedsiębiorców i innowatorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4034.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-173.
Autorzy przedstawili istotę innowacji i procesów innowacyjnych, potencjał działalności innowacyjnej i czynniki ją determinujące, działalność innowacyjną w Polsce i Unii Europejskiej, rolę państw i Unii Europejskiej w stymulowaniu działalności innowacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11585 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11584.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12143.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Temat książki dotyczy problematyki bardzo aktualnej i potrzebnej, zwłaszcza że świadomość faktycznych skutków stosowania polityk unijnych jest niewielka i wymaga ciągłego monitorowania. Celem badań jest analiza wybranych polityk UE oraz zbadanie ich wpływu na procesy społeczno-gospodarcze w Polsce. Realizacja takiego celu jest ważna zarówno z punktu widzenia teorii jak i potrzeb praktyki gospodarczej. Praca stanowi interesującą, oryginalną analizę wybranych polityk z punktu widzenia teorii i praktyki jak i ich ciekawą syntezę. Metoda zastosowana do badań pozwala na wszechstronną ocenę omawianych polityk. Analiza prowadzona jest w płaszczyźnie historycznej, prawnonormatywnej i sferze realnej". (z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Chrabonszczewskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8274.XI.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9613.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej