Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(17)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(23)
only on-site
(16)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(11)
Wypo┼╝yczalnie
(12)
Czytelnie
(17)
Author
Kozioł Leszek
(3)
Batorski Jarema
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
D─Öbski Maciej
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
G├│rska-Warsewicz Hanna
(1)
J─Ödrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Koniorczyk Gra┼╝yna
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Milian Lech (1932- )
(1)
Reformat Beata
(1)
Rzeczycka Anna
(1)
Sarnowski Janusz
(1)
Sikora Jan
(1)
Staszewska Jolanta
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Tokarz Anna
(1)
Wartecki Andrzej
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Śniadek Joanna
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
┼╗yminkowska Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(10)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(18)
English
(2)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(15)
TURYSTYKA
(5)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć (postawa)
(2)
Przedsi─Öbiorstwo turystyczne
(2)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
CONTROLLING
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
Innowacje
(1)
KADRY
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
Model biznesowy
(1)
ORGANIZACJA UCZ─äCA SI─ś
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
Turystyka
(1)
ZARZ─äDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů
(1)
Zarz─ůdzanie strategiczne
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Monografia
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Domain
Zarz─ůdzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
20 results Filter
Book
In basket
W ksi─ů┼╝ce zaprezentowano nowoczesne uj─Öcie ekonomiki i przedsi─Öbiorstwa turystycznego oraz problematyk─Ö zarz─ůdzania operacyjnego i strategicznego tym przedsi─Öbiorstwem. Przedstawiono rol─Ö przedsi─Öbiorstwa na rynku turystycznym, zr├│┼╝nicowanie przedsi─Öbiorstw turystycznych, a tak┼╝e oczekiwania dalsze i konkurencyjne tego typu przedsi─Öbiorstw. Wiele miejsca w ksi─ů┼╝ce po┼Ťwi─Öcono na om├│wienie instrument├│w bezpo┼Ťredniego i po┼Ťredniego oddzia┼éywania na zachowania przedsi─Öbiorc├│w, a tak┼╝e organizacji finans├│w. Publikacja przeznaczona jest dla student├│w i przedsi─Öbiorc├│w z bran┼╝y turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6109 [Magazyn 1], P.6108 [Magazyn 1], P.6107 [Magazyn 1], P.6106 [Magazyn 1], P.6105 [Magazyn 1], P.6104 [Magazyn 1], P.6103 [Magazyn 1], P.5928 [Magazyn 1], P.5927 [Magazyn 1], P.5926 [Magazyn 1], P.4912 [Magazyn 1], P.4911 [Magazyn 1], P.4910 [Magazyn 1] (13 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 5479.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5478.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Celem publikacji jest u┼Ťwiadomienie czytelnika jakim wymaganiom osobnicyzm trzeba sprosta─ç i jak kierowa─ç lud┼║mi zorganizowanymi w zesp├│┼é. Ksi─ů┼╝ka przedstawia og├│ln─ů problematyk─Ö socjopsychologiczn─ů przedsiebiorstwa z dostosowaniem jej do specyfiki przedsi─Öbiorstwa turystycznego. Opracowanie podejmuje tak┼╝e wybrane problemy rynku turystycznego w aspekcie kszta┼étuj─ůcych ten┼╝e rynek potrzeb konsumenckich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3800.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Przedmiot zarz─ůdzanie przedsi─Öbiorstwem turystycznym wyk┼éadany jest na wielu uczelniach w kraju. Jednak┼╝e do tej pory na rynku nie ma w zasadzie podr─Öcznika, kt├│ry by w spos├│b kompleksowy ujmowa┼é podstawowe problemy zarz─ůdcze wyst─Öpuj─ůce w podmiotach funkcjonuj─ůcych w bran┼╝y turystycznej. Pr├│b─Ö wype┼énienia (cho─çby cz─Ö┼Ťciowego) tej luki podj─Öli autorzy opracowania. Wykorzystali w zwi─ůzku z tym swoje wieloletnie do┼Ťwiadczenie nabyte zar├│wno w praktyce gospodarczej, jak r├│wnie┼╝ w wieloletniej dzia┼éalno┼Ťci dydaktycznej prowadzonej na wy┼╝szych uczelniach. Ksi─ů┼╝ka ta, zdaniem autor├│w, powinna by─ç u┼╝yteczna dla grup spo┼éecznozawodowych, kt├│re pragn─ů uzupe┼éni─ç, uporz─ůdkowa─ç czy pog┼é─Öbi─ç sw─ů wiedz─Ö z r├│┼╝nych zagadnie┼ä zwi─ůzanych z zarz─ůdzaniem przedsi─Öbiorstwem turystycznym. S─ů to np. nauczyciele akademiccy, praktycy ┼╝ycia gospodarczego posiadaj─ůcy w┼éasne przedsi─Öbiorstwa lub pragn─ůcy je za┼éo┼╝y─ç czy osoby zatrudnione w sektorze turystyki, zar├│wno na stanowiskach wykonawczych, jak i kierowniczych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5768 [Magazyn 1], P.5767 [Magazyn 1], P.5766 [Magazyn 1], P.5373 [Magazyn 1], 6980 [Magazyn 2] (5 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6639.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6638.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. po rozdz.
Podr─Öcznik Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç w turystyce wraz z praktycznymi przyk┼éadami jest przewodnikiem dla nowoczesnych mened┼╝er├│w rynku turystycznego. Pozwala na: zrozumienie znaczenia przedsi─Öbiorczo┼Ťci w zarz─ůdzaniu; obni┼╝anie ryzyka planowania przedsi─Öwzi─Ö─ç; formu┼éowanie i wdra┼╝anie przedsi─Öwzi─Ö─ç przedsi─Öbiorczych; poznanie przedsi─Öbiorczo┼Ťci mi─Ödzynarodowej na przyk┼éadzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Publikacja zosta┼éa przygotowana przez Zesp├│┼é i Partner├│w Katedry Zarz─ůdzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiello┼äskiego w Krakowie. Podr─Öcznik jest adresowany do student├│w, aktualnych i potencjalnych przedsi─Öbiorc├│w oraz pracownik├│w instytucji publicznych, a tak┼╝e spo┼éecznych, wspomagaj─ůcych profesjonalizm i przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç w zarz─ůdzaniu turystyk─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9939 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 11577.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11576.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki, skypty WSHiG Poznań)
Prezentowany podr─Öcznik przeznaczony jest g┼é├│wnie dla student├│w Wy┼╝szej Szko┼éy Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu. Mo┼╝e by─ç te┼╝ wykorzystywany w procesie dydaktycznym innych uczelni o specjalno┼Ťci nauczania z zakresu hotelarstwa, gastronomii, turystyki i rekreacji oraz dla praktyk├│w rozpatrywanej bran┼╝y. Istotne zmiany w dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej, w tym r├│wnie┼╝ dotycz─ůce swobody przedsi─Öbiorstw turystycznych, wymusi┼éy na autorach podr─Öcznika wprowadzenie adekwatnych jego tre┼Ťci, a tym samym spowodowa┼éy zmian─Ö dotychczasowego jego tytu┼éu. Autorzy w ramach prezentowanego podr─Öcznika szczeg├│ln─ů uwag─Ö zwracaj─ů, poza zagadnieniami teoretycznymi, na zagadnienia praktyczne z zakresu zarz─ůdzania finansami w przedsi─Öbiorstwie turystycznym. St─ůd te┼╝ wprowadzono szereg nowych przyk┼éad├│w s┼éu┼╝─ůcych potrzebom dokonywanych analiz ilo┼Ťciowo-jako┼Ťciowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8172.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9504.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podr─Öcznik przybli┼╝a Czytelnikowi problematyk─Ö przedsi─Öbiorczo┼Ťci w odniesieniu do przedsi─Öbiorstw turystycznych. Tre┼Ť─ç podr─Öcznika zosta┼éa podzielona na sze┼Ť─ç rozdzia┼é├│w. Rozdzia┼é pierwszy wyja┼Ťnia poj─Öcia przedsi─Öbiorczo┼Ťci i przedsi─Öbiorcy, omawia rodzaje przedsi─Öbiorc├│w i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej. Rozdzia┼é drugi systematyzuje wiedz─Ö teoretyczn─ů i empiryczn─ů dotycz─ůc─ů strategicznego zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem turystycznym. Rozdzia┼é trzeci dotyczy finansowego wsparcia M┼ÜP turystycznych, wykorzystania kapita┼éu w┼éasnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdzia┼é czwarty skupia si─Ö na dzia┼éaniu przedsi─Öbiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale pi─ůtym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia zwi─ůzane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przyk┼éadowy biznesplan przedsi─Öbiorstwa agroturystycznego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11689.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12878.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 99-100.
Prowadzenie dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej w okresie nasilaj─ůcej si─Ö konkurencji i ryzyka, stawia przed przedsi─Öbiorstwem zadania zwi─ůzane z utrzymaniem si─Ö na rynku oraz sta┼éego zwi─Ökszania efektywno┼Ťci funkcjonowania firmy. Konieczne jest wi─Öc szukanie rozwi─ůza┼ä dla prowadzonej dzia┼éalno┼Ťci i zapoznanie si─Ö z okre┼Ťlonymi w publikacji, kt├│re dotycz─ů: - maj─ůtku przedsi─Öbiorstwa, - amortyzowania ┼Ťrodk├│w trwa┼éych w kontek┼Ťcie efekt├│w generowanych przez przedsi─Öbiorstwo, - zarz─ůdzania kapita┼éem obrotowym jako procesu zapewniaj─ůcego p┼éynno┼Ť─ç przedsi─Öbiorstwa, - pozyskania ┼║r├│de┼é finansowania przedsi─Öbiorstwa w kr├│tkim i d┼éugim okresie, wraz z uwzgl─Ödnieniem kosztu kapita┼éu oraz d┼║wigni finansowej, - czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na poziom wyniku finansowego. Problematyka zawarta w publikacji nawi─ůzuje do praktyki gospodarczej, zwi─ůzanej z funkcjonowaniem przedsi─Öbiorstw, w szczeg├│lno┼Ťci funkcjonuj─ůcych w bran┼╝y turystycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10566.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-158.
Monografia jest rezultatem bada┼ä nad zarz─ůdzaniem przedsi─Öbiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia si─Ö. Podj─Öte badania umo┼╝liwi┼éy poszukiwanie niestandardowych sposb├│w i metod zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jako┼Ťciowe jako wsp├│listotne z analizami ilo┼Ťciowymi. Pozwoli┼éo to na aplikacj─Ö zarz─ůdzania wiedz─ů i organizacyjnego uczenia si─Ö do przestrzeni biznesu turystycznego, sformu┼éowanie i wykorzystanie metodyki paradoks├│w sytuacji kryzysowej w analizie przedsi─Öbiorstw turystycznych, identyfikacj─Ö modeli zarz─ůdzania w sytuacjach trudnych, a tak┼╝e zaproponowanie metodyki tworzenia potencja┼éu do zarz─ůdzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsi─Öbiorstwa ucz─ůcego si─Ö w kryzysie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14047.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
W publikacji podj─Öto ocen─Ö klastra jako perspektywy dla przedsi─Öbiorstw dzia┼éaj─ůcych na rynku turystycznym Wyb├│r rynku turystycznego zosta┼é podyktowany tym, ┼╝e turystyka zajmuje coraz wa┼╝niejsze miejsce w rozwoju Polski. Fakt zniesienia wiz, barier celnych, mo┼╝liwo┼Ť─ç swobodnego przemieszczania si─Ö mi─Ödzy krajami UE wyra┼║nie zwi─Öksza sk┼éonno┼Ť─ç do podr├│┼╝owania. Z tego powodu zwi─Öksza si─Ö zapotrzebowanie na ofert─Ö turystyczn─ů, kt├│ra potrafi zaspokoi─ç ujawniaj─ůce si─Ö oczekiwania turyst├│w. Wskazane jest te┼╝ tworzenie nowych ofert i kreowanie nowych kierunk├│w popytu. Temu zadaniu mog─ů sprosta─ç klastry turystyczne, kt├│re tworz─ůc wsp├│lny produkt, s─ů w stanie zaoferowa─ç pakiety us┼éug, jakich dotychczas nie oferowano. Opracowanie jest przeznaczone dla praktyk├│w i teoretyk├│w zarz─ůdzania turystyk─ů poszukuj─ůcych nowych sposob├│w funkcjonowania na rynku w celu osi─ůgni─Öcia sukcesu oraz student├│w studi├│w ekonomicznych ze specjalizacj─ů zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem turystycznym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8974 [Magazyn 1], P.8973 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7750.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10548.XX.4 [Czytelnia B], 8757.XX.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 114-117.
Opracowanie jest pierwsz─ů w Polsce pr├│b─ů przedstawienia problematyki zarz─ůdzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarz─ůdzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczeg├│lnych jego instrument├│w w dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematyk─Ö rekrutacji i selekcji pracownik├│w, szkole┼ä, motywowania i oceniania pracownik├│w, a tak┼╝e identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych. W pracy wskazano na mo┼╝liwo┼Ť─ç wykorzystania om├│wionych metod i narz─Ödzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacj─ů podstawowych zagadnie┼ä teoretycznych, znaczne miejsce zajmuj─ů studia przypadk├│w i przyk┼éady praktycznego zastosowania poszczeg├│lnych instrument├│w zarz─ůdzania zasobami ludzkimi. Ksi─ů┼╝ka jest adresowana do student├│w uczelni ekonomicznych kszta┼éc─ůcych si─Ö w specjalno┼Ťciach zwi─ůzanych z szeroko rozumian─ů gospodark─ů turystyczn─ů, a tak┼╝e do przedstawicieli bran┼╝y turystycznej, kadry mened┼╝erskiej i pracownik├│w biur podr├│┼╝y, hoteli, plac├│wek gastronomicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5672.XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7177.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego, Poznań ISSN 0303-5107 ; nr 59)
Niniejsze opracowanie jest podr─Öcznikiem akademickim adresowanym do student├│w uczelni o profilu turystyczno-hotelarskim oraz uczelni kszta┼éc─ůcych, w ramach r├│┼╝nych kierunk├│w, specjalist├│w dla szeroko rozumianej gospodarki turystycznej. Autorzy poszczeg├│lnych rozdzia┼é├│w opracowania starali si─Ö nie tylko przybli┼╝y─ç czytaj─ůcemu podstawowe poj─Öcia z zakresu organizacji i zarz─ůdzania, ale przede wszystkim przedstawi─ç najistotniejsze problemy organizacji i zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwami turystycznymi, takie z kt├│rymi spotykaj─ů si─Ö na co dzie┼ä w┼éa┼Ťciciele i mened┼╝erowie tych firm. Autorzy maj─ů nadziej─Ö, ┼╝e mimo wielu kontrowersyjnych stwierdze┼ä zawartych w niniejszej pracy, tre┼Ťci w niej pomieszczone b─Öd─ů przydatne nie tylko studentom, ale tak┼╝e praktykom gospodarczym rozwi─ůzuj─ůcym konkretne problemy w procesie zarz─ůdzania firmami turystycznymi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6675 [Magazyn 1], P.6674 [Magazyn 1], P.6673 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7516.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7515.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Z wyra┼║nym op├│┼║nieniem w stosunku do wielu bran┼╝ przemys┼éowych, do procesu ekologizacji do┼é─ůczy┼éa tak┼╝e turystyka. Wydawa─ç by si─Ö mog┼éo, ┼╝e turystyka jako typowa bran┼╝a sektora us┼éug stwarza najmniejsze zagro┼╝enie ┼Ťrodowiska. Tymczasem zagro┼╝enie to mo┼╝e by─ç bardzo du┼╝e. Z drugiej strony podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci turystycznych obszar├│w i podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci handlowej s─ů walory ┼Ťrodowiskowe. Konieczno┼Ť─ç ta spowodowa┼éa aktywn─ů postaw─Ö przedsi─Öbiorstw turystycznych wobec ekologii. Zarz─ůdzanie ┼Ťrodowiskiem jest bowiem szans─ů na przetrwanie przedsi─Öbiorstwa turystycznego. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom edukacyjnym w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.428 [Magazyn 1], 547 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.427.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Wy┼╝szej Szko┼éy Zarz─ůdzania i Bankowo┼Ťci w Krakowie / red. nacz. Magdalena Kowalska-Musia┼é ; 66)
Praca, dotycz─ůca zastosowania w praktyce kontrolingu w przedsi─Öbiorstwach hotelowych jest unikatow─ů i niezwykle u┼╝yteczn─ů ksi─ů┼╝k─ů w praktyce zarz─ůdzania na trudnym wsp├│┼éczesnym rynku turystycznym. Niew─ůtpliwie mocn─ů stron─ů du┼╝ej cz─Ö┼Ťci tekstu Ksi─ů┼╝ki jest erudycja Autorki w stosowaniu terminologii profesjonalnego zarz─ůdzania hotelami. Na podkre┼Ťlenie zas┼éuguje rzetelno┼Ť─ç oferty zastosowania kontrolingu, zw┼éaszcza finansowego w efektywnym zarz─ůdzaniu hotelami przedstawionej w ksi─ů┼╝ce w┼éa┼Ťcicielom, mened┼╝erom i studiuj─ůcym na kierunkach zarz─ůdzanie w turystyce, rachunkowo┼Ť─ç i finanse czy turystyka. Jest to oferta tym cenniejsza, ┼╝e pojawia si─Ö na rynku akurat w okresie du┼╝ych wyzwa┼ä i zaostrzonej walki o przetrwanie przedsi─Öbiorstw "hotelarskich w biznesie turystycznym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8942 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 10510.XX.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10509.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Bibliografia strony 289-300.
Niniejszy podr─Öcznik jest skierowany do student├│w uczelni ekonomicznych, przede wszystkim studi├│w licencjackich na kierunku Gospodarka Turystyczna lub pokrewnych, zainteresowanych uporz─ůdkowaniem podstawowej, elementarnej wiedzy ekonomicznej (na poziomie wy┼╝szym) z zakresu zarz─ůdzania, marketingu, element├│w ekonomiki i finans├│w przedsi─Öbiorstw turystycznych. Podmioty te, b─Öd─ůc wyodr─Öbnion─ů klas─ů (typem) przedsi─Öbiorstw us┼éugowych, zaspakajaj─ů potrzeby, w tym oczekiwania, r├│┼╝nych grup turyst├│w (ÔÇ×wypoczynkowychÔÇŁ, biznesowych itp.). Staraj─ů si─Ö czyni─ç to lepiej ni┼╝ ich konkurenci, z zyskiem dla siebie i dla swoich interesariuszy, a wi─Öc i z satysfakcj─ů dla klienta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia B
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. 18832.XX.4
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka omawia kwestie zwi─ůzane z uruchomieniem i prowadzeniem dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej w Polsce oraz innych krajach UE. Przede wszystkim jednak skupia si─Ö na uwarunkowaniach prowadzenia tej dzia┼éalno┼Ťci w Polsce w obszarze turystyki. Centralnym punktem podj─Ötych rozwa┼╝a┼ä jest sam przedsi─Öbiorca, gdy┼ť to on prowadzi dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů i pe┼éni okre┼Ťlona rol─Ö w gospodarce turystycznej. Rozwa┼╝ania odnosz─ů si─Ö zar├│wno do sytuacji obecnej przedsi─Öbiorc├│w, jak i cz─Ö┼Ťciowo do mo┼╝liwo┼Ťci i perspektywy ich rozwoju w najbli┼╝szych latach w Polsce w zwi─ůzku z planowan─ů u nas za trzy lata imprez─ů sportow─ů EURO 2012.ÔÇŁ
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8647 [Magazyn 1], P.8646 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 10097.XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10096.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony [225]-241.
G┼é├│wnym przes┼éaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako ┼║r├│d┼éa budowania konkurencyjno┼Ťci oraz ukazanie powi─ůza┼ä mi─Ödzy markami destynacji, produkt├│w i przedsi─Öbiorstw w kontek┼Ťcie marki pracodawcy. Wynika to z faktu, i┼╝ wci─ů┼╝ istnieje deficyt opracowa┼ä, kt├│re traktowa┼éyby problematyk─Ö marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsi─Öbiorstwa, pokazuj─ůc przy tym wyst─Öpuj─ůce mi─Ödzy nimi wsp├│┼ézale┼╝no┼Ťci. Podj─Öcie tej tematyki, z tak r├│┼╝nych perspektyw, nale┼╝y uzna─ç za rozwi─ůzanie innowacyjne, skutkuj─ůce spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinuj─ůce konkurencyjno┼Ť─ç na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje si─Ö tym bardziej pilna, ┼╝e wci─ů┼╝ odczuwane s─ů skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kre┼Ťli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w kt├│rym funkcjonuj─ů obecnie podmioty bran┼╝y turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17238 [Magazyn 1], P.17237 [Magazyn 1], P.17236 [Magazyn 1], P.17235 [Magazyn 1], P.17234 [Magazyn 1], P.17233 [Magazyn 1] (6 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17015.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17014.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
Na stronie tytu┼éowej tak┼╝e tom 1029. oznaczaj─ůcy numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wy┼╝sz─ů Szko┼é─Ö Pedagogiczn─ů w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 455-472.
W pracy wykorzystano zwart─ů i czasopi┼Ťmiennicz─ů literatur─Ö przedmiotu zar├│wno polsk─ů, jak i zagraniczn─ů, w┼éa┼Ťciwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z bada┼ä, a tak┼╝e inne materia┼éy ┼║r├│d┼éowe, w tym pozyskane drog─ů elektroniczn─ů. Istotnym ┼║r├│d┼éem informacji w cz─Ö┼Ťci empirycznej by┼éy wyniki w┼éasnych bada┼ä w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, kt├│re umo┼╝liwi┼éy weryfikacj─Ö wielu zaprezentowanych pogl─ůd├│w. Publikacja stanowi pr├│b─Ö kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zw┼éaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a tak┼╝e opartej na praktycznych do┼Ťwiadczeniach biznesowych oraz opracowanie w┼éasnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsi─Öbiorstwach turystycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17799 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19146.XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19145.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
ÔÇ×Zeszyty Naukowe Ma┼éopolskiej Wy┼╝szej Szko┼éy Ekonomicznej w TarnowieÔÇŁ ukazuj─ů si─Ö ju┼╝ od 20 lat. W okresie tym opublikowano w nich ponad 600 artyku┼é├│w naukowych i publikacji dydaktycznych. (...) R├│wnie┼╝ ten Zeszyt stanowi─ů prace pracownik├│w naukowych i dydaktycznych szk├│┼é wy┼╝szych i o┼Ťrodk├│w naukowych w kraju i zagranic─ů. Mamy wi─Öc badania pracownik├│w Sopockiej Szko┼éy Wy┼╝szej, Politechniki Gda┼äskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Politechniki Pozna┼äskiej, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Ma┼éopolskiej Wy┼╝szej Szko┼éy Ekonomicznej w Tarnowie, Banking University we Lwowie, The State University of New York at Oswego, University of Neapolis Pafos. W tre┼Ťci publikacji mo┼╝na wyr├│┼╝ni─ç kilka nurt├│w i w─ůtk├│w badawczych, a mianowicie: pomiar i raportowanie spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu, poboru podatk├│w w Polsce i krajach Unii Europejskiej, migracji ekonomicznych do Polski; badanie wp┼éywu regulacji prawnych i audytu na efektywno┼Ť─ç wydatkowania ┼Ťrodk├│w publicznych, analiz─Ö czynnik├│w kszta┼étuj─ůcych oczekiwania finansowe student├│w, badanie wp┼éywu e-learningu na funkcjonowanie bibliotek publicznych; teoretyczne uj─Öcie modelu kompetencyjnego pracownik├│w turystyki, hotelarstwa i bran┼╝y eventowej, znaczenia analizy zbior├│w danych typu Big Data, czy wykorzystanie metody analizy ergonomicznej w zarz─ůdzaniu projektami, wynikaj─ůcej z normy EN 16710-2. (...)
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematyk─Ö innowacji w jej poszczeg├│lnych obszarach tematycznych z uwzgl─Ödnieniem uwarunkowa┼ä i determinant zar├│wno wewn─Ötrznych, jak i zewn─Ötrznych. Celem jest prezentacja pogl─ůd├│w i bada┼ä specjalist├│w zajmuj─ůcych si─Ö teori─ů i praktyk─ů szeroko rozumianych innowacji, reprezentuj─ůcych r├│┼╝ne dyscypliny naukowe, instytucje i do┼Ťwiadczenie zawodowe, jak te┼╝ inspirowanie dalszych analiz i dzia┼éa┼ä. W tre┼Ťci publikacji wyr├│┼╝niono kilka nurt├│w, w kt├│rych pomieszczono artyku┼éy omawiaj─ůce wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozwa┼╝ania na temat innowacji w zarz─ůdzaniu przedsi─Öbiorstwem, z uwzgl─Ödnieniem otoczenia instytucjonalnego. W─ůtki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotycz─ů szerokiego spektrum innowacji w procesie zarz─ůdzania, a mianowicie kontekstu nadzoru w┼éa┼Ťcicielskiego, strategii zarz─ůdzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania dzia┼éalno┼Ťci innowacyjnej czy przedsi─Öbiorczo┼Ťci. W ramach tego nurtu przedstawiono r├│wnie┼╝ genez─Ö polityki innowacyjnej kraj├│w rozwijaj─ůcych si─Ö na przyk┼éadzie Indii. Nurt drugi zosta┼é zaw─Ö┼╝ony do problematyki innowacji w zarz─ůdzaniu organizacjami nale┼╝─ůcymi do sektora us┼éug turystycznych. Innowacyjno┼Ť─ç organizacji dzia┼éaj─ůcych w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz wi─Ökszego zainteresowania zar├│wno badaczy, jak i praktyk├│w gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwi─ůza┼ä przez firmy specjalizuj─ůce si─Ö w turystyce, ale te┼╝ ze wzrostu oczekiwa┼ä klient├│w. Kolejny nurt oscyluje wok├│┼é problematyki zarz─ůdzania wiedz─ů w kontek┼Ťcie metodologii zarz─ůdzania rozwojem przedsi─Öbiorstwa ukierunkowanego na generowanie post─Öpu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on tak┼╝e kwestie zarz─ůdzania wiedz─ů w obszarach zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů, polityki informacyjnej czy analizy instrument├│w wspomagaj─ůcych zarz─ůdzanie wiedz─ů w urz─Ödach administracji samorz─ůdowej. Interesuj─ůcym uj─Öciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest w─ůtek badawczy dotycz─ůcy dydaktyki kognitywnej w kontek┼Ťcie nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna by─ç inspiracj─ů do dalszych bada┼ä i rozwa┼╝a┼ä na temat potencja┼éu innowacyjnego, zdolno┼Ťci innowacyjnej, dzia┼éalno┼Ťci innowacyjnej czy innowacji.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again