Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Bartuś Ewa
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kwiatkowska Sylwia
(1)
Ploch Leszek
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Opieka społeczna
(3)
Piecza zastępcza
(3)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(3)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(2)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(2)
COVID-19
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Epidemie
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
POGOTOWIE OPIEKUŃCZE
(1)
Prawa dziecka
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
STOWARZYSZENIE SOS WIOSKI DZIECIĘCE
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(2)
opieka zastępcza
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
rodzina zastępcza
(2)
adopcja
(1)
dom dziecka
(1)
dziecko zdolne
(1)
instytucje
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
młodzież zdolna
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
opieka nad dzieckiem
(1)
opieka społeczna
(1)
organizacja pracy
(1)
ośrodek adopcyjno-opiekuńczy
(1)
pandemia
(1)
placówka specjalna
(1)
pogotowie opiekuńcze
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rodzina
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzinne pogotowie opiekuńcze
(1)
rodzinny dom dziecka
(1)
wioska dziecięca
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie
(1)
wychowawca
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
włączanie społeczne
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skompliowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12787.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Placówki opiekuńczo-wychowawcze : historia i współczesność / Maria Kolankiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 211, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 201-211.
W książce znajdziemy historię istnienia placówek opiekuńczych. Choć nosiły różne nazwy, m.in. dom dziecka, ochronka czy sierociniec, zawsze pełniły podobną funkcję. Ich rolą jest zapewnienie bezpiecznego środowiska dla dzieci, które z różnych powodów nie mogą mieszkać w swoim domu rodzinnym. Opiekunowie i nauczyciele sprawują w placówkach opiekę, zapewniają edukację oraz uczestniczą w procesie wychowywania swoich podopiecznych. Stawiają przy tym czoła problemom dorastania dzieci i młodzieży, a także ich tęsknocie za rodziną. Jest to szczególny rodzaj opieki, wymagający wiedzy oraz predyspozycji. Każda placówka mierzy się również ze stawianymi jej przez państwo wymogami zawartymi w przepisach, które regulują pracę ośrodków. Zasady funkcjonowania placówek zmieniają się w zależności od tego, w jakim stopniu uznawana jest podmiotowość dziecka i jak rozumiane są jego potrzeby, w zależności od zmian w sytuacji społecznej ich rodzin, a także wraz ze zmianami politycznymi. Książka Marii Kolankiewicz przybliża czytelnikowi zarys historyczny tych zmian. Dzięki temu można lepiej zrozumieć, jaki państwo miało i ma stosunek do opieki nad dziećmi i w jakiej relacji znajdują się rodziny wobec instytucji państwowych. Książka charakteryzuje również mieszkańców placówek oraz pokazuje, jakie zadania czekają na osoby, które podejmują się pracy w tym obszarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18661.IV.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22491.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22490.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 286-327.
Przedstawiana monografia łączy dwa obszary tematyczne - problematykę pieczy zastępczej oraz problematykę dzieci uzdolnionych. Oba, w sensie rozłącznym mają już swoje znakomite omówienie i wieloletnią tradycję dyskursu naukowego na świecie oraz w Polsce, co zresztą Autorka pokazuje poprzez przegląd obu dyskursów wraz z wykazaniem licznych opracowań polskich oraz światowych. Razem, w połączeniu, obie kategorie zagadnieniowe pojawiają się w mojej ocenie po raz pierwszy właśnie w recenzowanej propozycji. Fakt ten nadaje monografii zdecydowany, by nie powiedzieć ogromny, walor oryginalności oraz pokazuje Autorkę jako badaczkę spostrzegawczą, wrażliwą na luki w wiedzy naukowej oraz umiejętną w wyszukaniu oryginalnej ścieżki, która łączy oba pola tematyczne. Już za to należy się Autorce i jej monografii uznanie i pochwała i odpowiedzialna rekomendacja do publikacji pracy. Dodać do tego należy, uznanie za wysiłek badawczy jaki został poniesiony oraz jego efekty w postaci rzetelnych rezultatów naukowych. prof. dr hab. Ewa Jarosz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18577.IV.6 [Magazyn 1], P.18576.IV.6 [Magazyn 1], P.18575.IV.6 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21902.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21901.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-325.
W Polsce system opieki nad dzieckiem osieroconym i opuszczonym składa się z form rodzinnych i instytucjonalnych. Obie te formy istnieją obok siebie w zasadzie od początków dziejów opieki nad dzieckiem. Obecnie można jednak zauważyć dążenie ustawodawców do znacznego ograniczania instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem na rzecz powstawania form małych, rodzinnych. Dużą wagę przykłada się także do wspomagania rodziny naturalnej, aby pobyt dziecka poza domem był możliwie jak najkrótszy. Książka ukazuje, w sposób wielowymiarowy problematykę opieki nad dzieckiem, które z różnych względów nie może przebywać w domu rodzinnym i musi zostać objęte inną formą opieki. Mimo teoretycznego charakteru przybliża ona Czytelnika do omawianych zagadnień także poprzez możliwość poznania historii dzieci umieszczanych w zastępczych środowiskach wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12061.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-124.
"Niniejsza publikacja jest próbą analizy pomocy osobom, które stanowią szczególną grupę społeczną zagrożoną wykluczeniem społecznym. Autorki opracowując książkę odwołały się do aktualnych przepisów dotyczących opieki, przeprowadziły wywiady osobiście i telefonicznie. Drodzy czytelnicy. Otrzymują Państwo książkę, która jest bogata w elementy treściowe, obecne w każdym rozdziale. Autorki tworząc to opracowanie dokonały tego poprawnie tak od strony metodologicznej, jak i formalnej, posługując się bogatą literaturą oraz ciekawymi wywiadami, zaś poprawnie wykonane przypisy pozwolą czytelnikowi na łatwiejsze dotarcie do interesującej go wiadomości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21940.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej