Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(13)
Autor
Grieveson Margaret
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Barrett Barney
(1)
Chomacki Kate
(1)
Cummins Jo
(1)
Doughty Catherine J
(1)
Hird Jon
(1)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(1)
Levy Meredith
(1)
Long Michael H
(1)
Lowy Anna
(1)
McGrath Ian (1945- )
(1)
Murgatroyd Nicholas
(1)
Oxenden Clive (1953- )
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sharma Pete (1956- )
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Vernot Gerard
(1)
Wilden Shaun
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Wielka Brytania
(5)
Wirginia (USA)
(2)
Język
angielski
(12)
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
C1 plus
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Pomoce dydaktyczne
(11)
Język angielski
(8)
Nauczanie języków obcych
(8)
Nauczanie
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Blended learning
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
Kształcenie
(1)
M-learning
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Praca zespołowa
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Poradnik
(2)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Językoznawstwo
(9)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
English language
(10)
teaching
(7)
language teaching
(5)
study and teaching
(3)
English teacher
(2)
group work
(2)
lower secondary school
(2)
photocopiable materials
(2)
primary school
(2)
whiteboard activities
(2)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(1)
English
(1)
QR code
(1)
animation
(1)
audio recording
(1)
blended learning
(1)
communication skills
(1)
digital literacy
(1)
digital storytelling
(1)
educational context
(1)
feedback
(1)
integracja sensoryczna
(1)
kształcenie
(1)
language classroom
(1)
learning methods
(1)
logopedia
(1)
methods of teaching
(1)
mobile learning
(1)
multimedia
(1)
multimodal approach
(1)
pedagogika
(1)
photo
(1)
photocopiable material
(1)
political context
(1)
problem-solving strategies
(1)
psychologia
(1)
social context
(1)
teaching materials
(1)
technology
(1)
teenager
(1)
terapia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
układ nerwowy
(1)
video
(1)
zaburzenia
(1)
zaburzenia komunikacyjne
(1)
zaburzenia społeczne
(1)
zespół Aspergera
(1)
ćwiczenia
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-234. Indeksy.
"Teaching Materials and the Roles of EFL/ESL Teachers" is published amidst a decade long increase in academic publications and training courses concerned with the evaluation and design of English language teaching materials. It is timely to consider what effect the advice on offer has had on teachersĺ practice. Are teachers evaluating materials carefully, using textbooks in the ways expected by textbook writers, developing their own materials, and mediating between materials and learners in the ways advised in the professional literature? The book explores these issues from a variety of perspectives. The views of publishers/textbook writers, those contributing to the professional literature, and teacher educators are synthesised to establish a 'theory' of how teachers can best fulfil their roles vis-a-vis materials and learners. This is then compared with 'practice', as represented by published accounts of teachersĺ actual practices and learnersĺ perspectives. The conclusion reached is that teacher education in materials evaluation and design is essential and suggestions are offered as to the form this might take.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14558.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Includes photocopiable Grammar, Communicative, and Vocabulary activities.
How will English File get your students talking? Advanced Plus is for higher-level students who want to push the boundaries of their English learning. Advanced Plus is a genuine step-up from the Advanced level, providing students with new, more challenging input with a focus on concepts such as finer shades of meaning, using language flexibly, more abstract and complex topics and an appreciation of humour.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22544.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fifty Ways to Teach Teenagers: Tips for ESL/EFL Teachers / Jo Cummis. - Second edition, reprinted. - Eugene : Wayzgoose Press, copyright 2014. - XI, 561 pages. ; 23 cm.
Index.
Teaching English as a second or foreign language is full of challenges: How do you hold students’ attention? How do you ensure that they get enough practice to really learn? Teaching teenagers presents unique challenges. Teachers are often looking for age- and level-appropriate activities to engage teens’ interest while providing meaningful practice. This book presents ideas and techniques appropriate for teenagers, divided into sections for Icebreakers & Warm-ups, Vocabulary Revision, Grammar, Reading, Writing, Speaking, and Listening. Several of the activities are illustrated with photographs from the instructor’s own classroom. The 'Fifty Ways to Teach' series gives you a variety of drills, games, techniques, methods, and ideas to help your students learn English. Many require little to no preparation or special materials. The ideas can be used with any textbook, or without a textbook at all. These short, practical guides aim to make your teaching life easier, and your students’ lives more rewarding and successful.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17988.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A supplementary photocopiable resource for teachers, including 17 topic areas, each with three activities at different levels: elementary, intermediate and upper-intermediate. This is a rich resource for stimulating extra communication practice in pairs and groups. The activities cover topics that teens like to talk about whatever their level. Activity types include board games, role plays, questionnaires, problem solving and projects, all ready to photocopy and go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17713.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
The major purpose of this book is to help students improve their school behavior. The activities described in the book cover six major areas. Briefly described they are: 1. Developing better communication skills through accurate perception, listening, and paraphrasing; 2. Learning how to cooperate with others through consensus in order to achieve appropriate goals; 3. Acquiring a better understanding of oneself and one's needs through giving and getting feedback; 4. Learning appropriate methods of self-disclosure of one's needs and desires; 5. Learning how to deal with conflicts in an appropriate manner in order to achieve a desired end; 6. Developing problem solving skills related to the student's values and legitimate goals.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22106.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja zawiera płytę o tej samej sygnaturze.
A bank of over 120 motivating activities for the CLIL Classroom consisting of a Photocopiable Resource Book and accompanying Interactive Whiteboard Software. The course is divided into 10 topic-based units such as: Life Cycles, Forces and Motion, Food etc. Each unit contains 6 lessons which are appropriate for different levels of ability. Each activity can be covered in one lesson and is simple to prepare, easy to adapt and motivating for young learners. Each activity focusses not only on cross-curricular content, but also on functions, structures and vocabulary areas. IWB user guide is available from www.deltapublishing.co.uk. Each activity is supplemented with weblinks for sourcing further information and ideas. Over 60 songs, chants, poems and dialogues to enliven the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17993.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
Bringing together an international and interdisciplinary team of contributors, this Handbook is a wide-ranging and invaluable reference guide to language teaching. A comprehensive reference work on language teaching, which combines the latest research findings, coverage of core topics, and examples of teaching experience from a variety of languages and settings Provides a unique breadth of coverage, including: the psycholinguistic underpinnings of language learning; social, political, and educational contexts; program design; materials writing and course design; teaching and testing; teacher education; and assessment and evaluation Offers a balanced evaluation of the major positions and approaches, including examining the increasingly important social and political context of language teaching. Written by an international and interdisciplinary group of authors from a dozen different countries; English is only one of the many languages used as examples throughout the volume
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17989.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Developing materials for Language Teaching / edited by Brian Tomlinson. - Second edition, reprinted. - London : Bloomsbury Academic, 2018. - XI, 561 pages. ; 23 cm.
Index.
Developing Materials for Language Teaching is the only publication which views current developments in materials development through the eyes of developers and users of materials from all over the world. In doing so it applies principles to practice in ways demonstrated to facilitate the effectiveness of language learning materials. The book provides critical overviews of recent changes in materials development and at the same time acts as a stimulus for innovation in the field. It is intended both for use as a course book on postgraduate and teacher training courses and as a resource for teachers, publishers and applied linguists in the field. The book contains updated versions of many of the chapters in the 2003 edition plus new chapters on corpus-informed materials development, materials development for blended learning, materials development for EAP, materials development for ESOL and materials development for young learners.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17346 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17964.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17963.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materials Development in Language Teaching / edited by Brian Tomlinson. - Second edition, reprinted. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - XIV, 368 pages. ; 23 cm.
(Cambridge Language Teaching Library)
Index.
Materials Development in Language Teaching aims to help readers apply current theoretical pronciples and research findings to the practical realities of developing and exploiting classroom materials. The authors also suggest new ideas and directions in materials development, which readers can pursue for themselves. This book is accessible to readers with little previous experience in the field, and is essential reading for all those involved in developing materials for language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17987.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 17972.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17971.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
This book is an ideal companion for any teacher interested in the use of technology in the language classroom. Blended Learning provides a practical, common-sense overview of the different technologies available, unlocking some of the confusing jargon, and offers ideas and suggestions as to how language teachers can use them to enhance and support their students' learning. The authors also examine the implications of the use of technology for language teaching methodology in general.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17961.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mobile Learning / Shaun Wilden. - Oxford : Oxford University Press, 2017. - 102 pages : illustrations ; 28 cm.
(Into the Classroom)
Mobile Learning provides clear guidance and essential support for teachers who want to use mobile devices in and outside the language classroom. Full of practical ideas and activities, it emphasizes the power of the mobile device as a tool for language learning. Mobile Learning helps teachers get started with using mobile devices and apps in class, shows how to make the most of in-built features (messaging, photos and audio recording), introduces more advanced project ideas (storytelling, video and animation, multimodal approaches), addresses issues such as acceptable use policies and staying safe, provides teachers with dozens of practical ideas and activities they can immediately incorporate into their teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18168.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17973.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21017.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej