Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(9)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(10)
available
(8)
Branch
Magazyny
(3)
Wypo┼╝yczalnie
(5)
Czytelnie
(10)
Author
Kruczek Zygmunt
(2)
Zmy┼Ťlony Piotr
(2)
Bryła Paweł (ekonomia)
(1)
Głuszczuk Dariusz
(1)
Jastrz─Öbski Cezary
(1)
J─Ödrysiak Tadeusz
(1)
Lewandowski Henryk Jan
(1)
Majewski Janusz
(1)
Obr─Öbalski Marek
(1)
Orłowski Dominik
(1)
Palich Piotr (1951- )
(1)
Sobczak El┼╝bieta
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Wo┼║niczko Magdalena
(1)
Zdon-Korzeniowska Małgorzata
(1)
Żabiński Arkadiusz
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(12)
Subject
PRODUKT REGIONALNY
(8)
TURYSTYKA
(4)
AGROTURYSTYKA
(3)
KUCHNIA REGIONALNA
(2)
Produkt regionalny
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
MARKETING NARODOWY
(1)
Marketing
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
Produkty ekologiczne
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
TURYSTYKA KULINARNA
(1)
Turystyka
(1)
USŁUGI
(1)
┼╗ywno┼Ť─ç
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Francja
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Podr├│┼╝e i turystyka
(1)
14 results Filter
Authority data
PRODUKT REGIONALNY (hasło przedmiotowe)
Authority data
PRODUKT REGIONALNY - Polska (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Bibliogr. s. 123-125.
Regionalny produkt kulinarny mie┼Ťci si─Ö w promocji dziedzictwa kulinarnego poszczeg├│lnych gospodarstw domowych i ich rodzinnej tradycji ┼╝ywieniowej. Nast─Öpnie przenosi si─Ö on na ┼Ťrodowisko regionalne, narodowe i dociera sw─ů odmienno┼Ťci─ů na kra┼äce ┼Ťwiata. Wszystkie zak─ůtki ┼Ťwiata mog─ů pochwali─ç si─Ö r├│┼╝nymi niesamowitymi potrawami, kt├│re cz─Östo stanowi─ů tabu kulturowe w konsumpcji. Przyrz─ůdzane bywaj─ů na rozmaite, czasem naprawd─Ö dziwne sposoby. Wsp├│┼éczesne publikaq"e, skupiaj─ůce si─Ö najcz─Ö┼Ťciej na nadzwyczaj kolorowych obrazkach, niestety nie pokazuj─ů potraw stanowi─ůcych tajemnice narod├│w pod wzgl─Ödem zawarto┼Ťci, techniki i sposobu sporz─ůdzania, a tak┼╝e warunk├│w spo┼╝ywania, np. na cmentarzu czy w buszu. ┼Üwiat w dobie Internetu jeszcze d┼éugo nie b─Ödzie mia┼é mo┼╝liwo┼Ťci poznania kulturowej r├│┼╝norodno┼Ťci kuchni ┼Ťwiata, a w tym regionalnego dziedzictwa kulinarnego, kt├│re jest wa┼╝nym produktem turystycznym przyci─ůgaj─ůcym swoist─ů odmienno┼Ťci─ů zainteresowanych go┼Ťci - podr├│┼╝nik├│w, pragn─ůcych pozna─ç odmienno┼Ť─ç kulinarn─ů regionu. W opracowaniach krajowych odnosimy si─Ö do poszczeg├│lnych wojew├│dztw, natomiast m├│wi─ůc o produkcie regionalnym nale┼╝y wyj┼Ť─ç poza granice Polski czy Europy maj─ůc na wzgl─Ödzie zainteresowania turyst├│w z r├│┼╝nych stron ┼Ťwiata. Warto wypromowa─ç ofert─Ö, kt├│ra - z jednej strony oryginalna regionalnie - b─Ödzie akceptowalna i interesuj─ůca jako atrakcja kulinarna dla turyst├│w z kraj├│w odmiennych kulturowo - klimatycznie, obyczajowo i religijnie. T─Ö zasad─Ö powinni pozna─ç uczniowie w czasie szkolenia, a tak┼╝e kucharze i restauratorzy promuj─ůcy w zak┼éadach swoje oryginalne specjalno┼Ťci. Tak przygotowana oferta powinna r├│wnie┼╝ promowa─ç tereny wiejskie, kt├│re s─ů kolebk─ů tradycji kulinarnych i ekologicznego pozyskiwania ┼╝ywienia. Promocja danego rejonu poprzez produkt regionalny stawia przed nami jeszcze wiele pyta┼ä, a zastosowanie i promocja w┼éa┼Ťciwego produktu w tworzeniu i organizacji zak┼éad├│w folklorystycznych odgrywa istotn─ů rol─Ö w stworzeniu oferty, pozwalaj─ůcej pozyska─ç konsument├│w - turyst├│w z r├│┼╝nych stron ┼Ťwiata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15308 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka koncentruje si─Ö na zjawsiku wiejskiego produktu turystycznego. Sk┼éada si─Ö z dw├│ch cz─Ö┼Ť─çi: pierwsz─ů tworz─ů artyku┼éy naukowe po┼Ťwi─Öcone analizie poduktowego podej┼Ťcia w turystyce wiejskiej, druga to komunikaty o zr├│┼╝nicowanej tematyce, w wi─Ökszo┼Ťci dotycz─ůcej tak┼╝e produktu turystycznego. Publikacja podejmuje r├│wnie┼╝ termat roli Internetu w marketingu wiejskiego produktu turystycznego oraz przedstawia informacje dotycz─ůce mi─Ödzynarodowych targ├│w AGROTRAVEL.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13403 XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9838 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9837 XXI.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11375 XXI.1 [Czytelnia B], 11374 XXI.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-297.
Podr─Öcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studi├│w uzupe┼éniaj─ůcych magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kszta┼écenia (za┼é─ůcznik nr 108 do Rozporz─ůdzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wy┼╝szego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne ┼Ťwiata wed┼éug UNWTO, opisano gospodark─Ö turystyczn─ů w regionach, tworzenie regionalnych produkt├│w turystycznych, om├│wiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przyk┼éady ilustruj─ůce zagadnienia teoretyczne.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14408 XXI.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15309 XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 247-[256].
Turystyka kulinarna, jako jeden z wa┼╝niejszych segement├│w turystyki, w ostatnich latach rozwija si─Ö dynamicznie. Coraz wi─Öcej turyst├│w jest zainteresowanych poznawaniem kuchni i tradycji kulinarnych os├│b w innych krajach czy regionach, pr├│buj─ůc charakterystycznych produkt├│w ┼╝ywno┼Ťciowych i potraw. Pozwala na to szybko rozwijaj─ůca si─Ö gastronomia, zapewniaj─ůca mieszka┼äcom i turystom mo┼╝liwo┼Ť─ç konsumpcji tradycyjnych posi┼ék├│w, cz─Östo r├│wnie┼╝ w autentycznej oprawie. Wyj─ůtkowa i oryginalna oferta gastronomiczna mo┼╝e wspomaga─ç rozw├│j miejscowo┼Ťci pozbawionych walor├│w przyrodniczych czy kulturowych. Autorzy przedstawili m.in.: istot─Ö turystyki kulinarnej, znaczenie gastronomii w turystyce, sztuk─Ö kulinarn─ů, rodzaje i formy organizacji turystyki kulinarnej, kuchni─Ö polsk─ů i jej tradycje ┼╝ywieniowe, kuchnie regionalne w Polsce, tradycyjne i regionalne produkty ┼╝ywno┼Ťciowe w Polsce oraz ich ochron─Ö w Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15054 XX.1.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15954 XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Na polskim rynku turystycznym podejmowane s─ů liczne inicjatywy maj─ůce na celu motywowanie przedsi─Öbiorc├│w i wspieranie ich w dzia┼éaniach prowadz─ůcych do tworzenia markowych produkt├│w. Tworzenie markowych produkt├│w turystycznych jest procesem d┼éugotrwa┼éym, wymagaj─ůcym wsp├│┼édzia┼éania administracji pa┼ästwowej, regionalnej i lokalnej. W opracowaniu przedstawiono wiele artyku┼é├│w, w kt├│rych autorzy przedstawiaj─ů w┼éasne pogl─ůdy dotycz─ůce: kreacji produkt├│w markowych, rynkowego wizerunku wiejskiego produktu turystycznego, determinant├│w rozwoju produkt├│w markowych w turystyce wiejskiej, dziedzictwa kulturowego jako sk┼éadnika marki regionalnej oraz turystyki wiejskiej jako elementu polskiej marki turystycznej. Niniejsza monografia podejmuje pr├│b─Ö usystematyzowania wymienionych zagadnie┼ä. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö zwr├│cono na znaczenie marki produktu turystycznego w podniesieniu atrakcyjno┼Ťci turystycznej regionu, a tym samym jego rozwoju spo┼éeczno-kulturowego i ekonomicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9928 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
E-book
CD
In basket
(Prace badawcze w turystyce)
P┼éyta zawiera wersj─Ö elektroniczn─ů ksi─ů┼╝ki o sygn. B.656 XX CZYT., B.660 WYP.
Rachunek satelitarny turystyki prezentuje wszechstronny obraz polskiej gospodarki turystycznej w uj─Öciu statystycznym. Opracowanie sk┼éada si─Ö z zestawu tablic statystycznych, zamieszczonych w jego partii ko┼äcowej i cz─Ö┼Ťci tekstowej. Cz─Ö┼Ť─ç tekstowa prezentuje metodologie rachunku, analiz─Ö najwa┼╝niejszych wynik├│w rachunku: spo┼╝ycie turystyczne, produkcj─Ö i wk┼éad turystyki w PKB, wykorzystanie si┼éy roboczej, nak┼éady na ┼Ťrodki trwa┼ée, podatki i dotacje oraz propozycje do dlaszego doskonalenia metodologii rachunku satelitarnego turystyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. CD.16 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 387-407.
Praca sk┼éada si─Ö z trzech rozdzia┼é├│w. Pierwszy rozdzia┼é dotyczy zagadnie┼ä terminologicznych, jak r├│wnie┼╝ zawiera om├│wienie stanu wiedzy na podstawie literatury przedmiotu. W swym charakterze przyjmuje profil teoretyczny i stanowi kontekst uzasadnienia problemu. W rozdziale drugim skupiono si─Ö na przedstawieniu w┼éasnych bada┼ä empirycznych w┼Ťr├│d sprzedawc├│w produkt├│w regionalnych i ekologicznych. Uczyniono to w dwu pr├│bach, obejmuj─ůcych kierownik├│w sklep├│w spo┼╝ywczych w Polsce i przedstawicieli specjalistycznych punkt├│w sprzeda┼╝y detalicznej we Francji. Ponadto ukazano studia przypadku czterech firm specjalizuj─ůcych si─Ö w dystrybucji produkt├│w regionalnych i ekologicznych we Francji na podstawie wywiad├│w pog┼é─Öbionych i analizy zawarto┼Ťci ich stron internetowych. Ostatni rozdzia┼é pracy po┼Ťwi─Öcony jest prezentacji w┼éasnych wynik├│w bada┼ä w dwu pr├│bach konsument├│w: reprezentatywnej dla doros┼éych mieszka┼äc├│w Polski i z┼éo┼╝onej z m┼éodych i wykszta┼éconych konsument├│w. Na podstawie analizy danych uzyskanych w pierwszej z nich przeprowadzono weryfikacj─Ö hipotez badawczych dotycz─ůcych zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy kluczowymi zmiennymi. W aneksie om├│wiono europejskie oznaczenia jako┼Ťci produkt├│w regionalnych i ekologicznych, jak r├│wnie┼╝ wybrane oznaczenia nadawane przez instytucje krajowe, szczeg├│lnie w Polsce i we Francji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18447 XIII.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18446 XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf., 9-11 kwietnia 2010 r., Kielce.
Bibliogr. przy wi─Ökszo┼Ťci ref.
W niniejszej publikacji zosta┼éy zebrane referaty omawiaj─ůce m.in. zagadnienia turystyki wiejskiej jako szansy rozwoju wsi, ┼║r├│d┼éa finansowania rozwoju us┼éug zwi─ůzanych z pobytem turyst├│w na wsi, doskonalenie produkt├│w turystyki wiejskiej, nowoczesne technologie informacji i dystrybucji w turystyce wiejskiej, prawne aspekty tworzenia i sprzeda┼╝y produkt├│w turystycznych, wsp├│┼épracy w dziedzinie turystyki wiejskiej i agroturystyki. Ksi─ů┼╝ka prezentuje r├│wnie┼╝ trzy skomercjalizowane produkty turystyki wiejskiej: "Krain─Ö ┼╗ubra", "Ma┼éopolsk─ů Wie┼Ť Pachn─ůc─ů Zio┼éami" i Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemys┼éu Rolno-Spo┼╝ywczego w Szreniawie. Cz─Ö┼Ť─ç druga prezentuje pr├│by i sposoby komercjalizacji turystyki w regionie ┼Ťwi─Ötokrzyskim, kszta┼étowanie wizerunku gospodarstwa za pomoc─ů narz─Ödzi promocji, wykorzystanie walor├│w przyrodniczych i kulturowych oraz pomoc otoczenia biznesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12229 XX.1.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 201-213.
W niniejszym opracowaniu autorka przedstawi┼éa metodyk─Ö kszta┼étowania regionalnych produkt├│w turystycznych oraz dzia┼éa┼ä podejmowanych przez podmioty odpowiedzialne za ich wsp├│┼étworzenie. Szczeg├│┼éowo om├│wi┼éa wymogi Unii Europejskiej stawiane polskim regionom w zakresie budowy i rozwoju produkt├│w turystycznych, a tak┼╝e podstawy i uwarunkowania rozwoju tych produkt├│w w Polsce. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö po┼Ťwi─Öci┼éa kwestii prawid┼éowego definiowania poj─Öcia regionalnego produktu turystycznego. Na podstawie bada┼ä empirycznych autorka dokona┼éa diagnozy stanu rozwoju regionalnych produkt├│w turystycznych w Polsce oraz identyfikacji dzia┼éa┼ä podejmowanych w poszczeg├│lnych wojew├│dztwach przez polskie w┼éadze samorz─ůdowe w zakresie kszta┼étowania tych produkt├│w. Ksi─ů┼╝ka jest adresowana nie tylko do os├│b studiuj─ůcych problematyk─Ö zarz─ůdzania turystyk─ů, ale r├│wnie┼╝ do praktyk├│w, ludzi odpowiedzialnych za stymulowanie rozwoju na poziomie gmin, region├│w czy poszczeg├│lnych miejscowo┼Ťci, a wi─Öc pracownik├│w instytucji publicznych dzia┼éaj─ůcych w sferze turystyki, w tym administracji rz─ůdowej, samorz─ůdowej oraz organizacji spo┼éecznych propaguj─ůcych rozw├│j turystyki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8033 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8032 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9388 XX.5 [Czytelnia B], 9387 XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
In basket
Wsp├│┼éczesna polityka publiczna, deklarowana w oficjalnych strategiach i programach, opiera si─Ö na zintegrowanym podej┼Ťciu terytorialnym (integrated territorial approach), w kt├│rym kluczowym przes┼éaniem jest wykorzystywanie endogenicznych potencja┼é├│w wyodr─Öbnionych funkcjonalnie terytori├│w, a tak┼╝e integracja dzia┼éa┼ä publicznych w wymiarze przestrzennym wraz z wielopoziomowym systemem zarz─ůdzania. W uj─Öciu tym w┼éadzom lokalnym i regionalnym przypisuje si─Ö nie tylko rol─Ö ÔÇ×miejscowych i prowincjonalnych gospodarzyÔÇŁ, dbaj─ůcych o zaspokojenie zbiorowych potrzeb okre┼Ťlonych wsp├│lnot samorz─ůdowych, ale r├│wnie┼╝ dostrzega si─Ö ich partycypacj─Ö w ponadlokalnych i ponadregionalnych procesach rozwoju. Struktury te mog─ů i powinny uczestniczy─ç w rozwi─ůzywaniu problem├│w gospodarki rynkowej, a ich aktywizacji z pewno┼Ťci─ů s┼éu┼╝─ů publikacje po┼Ťwi─Öcone teoretycznym i praktycznym aspektom gospodarki lokalnej i regionalnej, w tym Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroc┼éawiu z cyklu Gospodarka regionalna w teorii i praktyce. Tegoroczna edycja tych Prac zawiera tematycznie wybrane referaty wyg┼éoszone na XXII Konferencji Naukowej Katedry Gospodarki Regionalnej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroc┼éawiu pt. Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce (Mys┼éakowice, 17-19 wrze┼Ťnia 2014 roku).
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Polityka ekonomiczna to ksi─ů┼╝ka wydana w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroc┼éawiu, a jej poszczeg├│lne cz─Ö┼Ťci stanowi─ů znacz─ůcy dorobek. Sk┼éadaj─ů si─Ö na ni─ů opracowania autorstwa pracownik├│w najbardziej licz─ůcych si─Ö w Polsce o┼Ťrodk├│w naukowych. Artyku┼éy zawarte w niniejszej ksi─ů┼╝ce s─ů po┼Ťwi─Öcone rozwa┼╝aniom dotycz─ůcym wieloaspektowych zagadnie┼ä naukowo-badawczych zwi─ůzanych z polityk─ů ekonomiczn─ů zar├│wno w Polsce, jak i w krajach Unii Europejskiej. Liczne grono autor├│w prezentuje wyniki swoich docieka┼ä naukowych w postaci teoretycznych i empirycznych analiz dotycz─ůcych stymulowania konkurencyjno┼Ťci sektora MSP, problem├│w jego finansowania oraz absorpcji ┼Ťrodk├│w unijnych na rzecz rozwoju innowacyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw w Polsce. Publikacja zawiera ponadto artyku┼éy odnosz─ůce si─Ö do wsp├│┼éczesnych proces├│w demograficznych, polityki regionalnej i lokalnej, rozwoju produkcji rolnej i obszar├│w wiejskich, problem├│w sektora us┼éug turystycznych i transportowych, jak r├│wnie┼╝ polityki pa┼ästwa w obszarze rynku pracy i efektywno┼Ťci funkcjonowania sektora publicznego. Ksi─ů┼╝ka jest adresowana do ┼Ťrodowisk naukowych, student├│w wy┼╝szych uczelni i os├│b, kt├│re w praktyce zajmuj─ů si─Ö finansami publicznymi na szczeblu centralnym lub samorz─ůdowym. Poszczeg├│lne artyku┼éy by┼éy recenzowane przez profesor├│w uniwersytet├│w, w wi─Ökszo┼Ťci kierownik├│w katedr ekonomii lub polityki ekonomicznej, kt├│rym chcia┼ébym serdecznie za ich prac─Ö podzi─Ökowa─ç. Sk┼éadam te┼╝ wyrazy uznania i po-dzi─Ökowania pracownikom Katedry Ekonomii i Polityki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroc┼éawiu oraz wszystkim osobom i instytucjom zaanga┼╝owanym w powstanie tej publikacji. Jestem w pe┼éni przekonany, ┼╝e ksi─ů┼╝ka Polityka ekonomiczna b─Ödzie Pa┼ästwa inspirowa─ç do dalszych bada┼ä i docieka┼ä naukowych oraz do przygotowywania w przysz┼éo┼Ťci r├│wnie interesuj─ůcych opracowa┼ä. Jerzy Soko┼éowski
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again