Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(37)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(46)
Autor
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(3)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Makieła Zbigniew
(2)
Nowakowski Marcin Konstanty
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Przychocka Iwona
(2)
Allard Régis
(1)
Bansal Pratima
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Barrow Colin
(1)
Barrow Paul 1948-
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bizon Wojciech
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Bouquet Brigitte
(1)
Brown Robert 1937-
(1)
Bryx Marek (1953- )
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Chauviére Michel
(1)
Chick Anne
(1)
Connors Roger
(1)
Coulton Gary
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Fisher Alan
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Glinka Beata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grajewska Monika (ekonomia)
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Guzal-Dec Danuta
(1)
Gwiazda Adam (1946- )
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hockerts Kai
(1)
Hoffman Andrew J
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jancz Anna
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Kalinowski Sławomir Leszek (1964-2021)
(1)
Klimek Jan
(1)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Lizurej Alicja
(1)
Mair Johanna
(1)
Majkut Robert
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Pomykalska Bożyna
(1)
Pomykalski Przemysław
(1)
Poszewicki Andrzej
(1)
Potts Patricia
(1)
Powell Martin
(1)
Raich Mario
(1)
Ratajczak Zofia (1937- )
(1)
Ribes Bruno
(1)
Robinson Jeffrey
(1)
Romanowski Robert
(1)
Rudden Joe
(1)
Saar Małgorzata Anna
(1)
Sasin Robert
(1)
Sassier Monique
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Siara Olga
(1)
Siedlecka Agnieszka
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Smith Tom
(1)
Staniszewska Aleksandra
(1)
Strzałecki Andrzej (1937- )
(1)
Stuss Magdalena Maria
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szlęzak-Matusewicz Joanna
(1)
Szulczewska-Remi Aleksandra
(1)
Taleb Nassim (1960- )
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Warżała-Wojtasiak Magdalena
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Wojciechowski Henryk
(1)
Wojtasiak Wojciech
(1)
Yip George S
(1)
Zięba Krzysztof (ekonomia)
(1)
Zwolińska-Ligaj Magdalena
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(51)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(49)
angielski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(33)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(8)
Przedsiębiorczość
(8)
INNOWACJE
(6)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(6)
ROZWÓJ REGIONALNY
(5)
ZARZĄDZANIE
(5)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
Zarządzanie
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
Biznesplan
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
Innowacje
(2)
MARKETING
(2)
MIASTA
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORCY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
Przedsiębiorczość akademicka
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
REGIONY (adm.)
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
SUKCES
(2)
TURYSTYKA
(2)
Decyzje
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Gasparski, Wojciech (1936-2022)
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INTERNET
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Język angielski
(1)
Język środowiskowy
(1)
KADRY
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NAUKA
(1)
Niepewność
(1)
OBSZARY CHRONIONE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
Podatek
(1)
Polityka fiskalna
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prognozowanie
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
SAMOREALIZACJA
(1)
SPÓŁDZIELCZOŚĆ
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
WSPÓŁPRACA NAUKOWO-TECHNICZNA
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Złożoność
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Białoruś
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Opracowanie
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Monografia
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorczość
(26)
innowacyjność
(8)
rozwój regionalny
(7)
konkurencyjność
(5)
przedsiębiorczość społeczna
(5)
przedsiębiorstwo
(5)
biznesplan
(4)
innowacje
(4)
kultura organizacyjna
(4)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
biznes międzynarodowy
(3)
kapitał ludzki
(3)
kreatywność
(3)
marketing międzynarodowy
(3)
przedsiębiorczość akademicka
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
zarządzanie
(3)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
biznes
(2)
business
(2)
działalność gospodarcza
(2)
finanse
(2)
finansowanie
(2)
globalizacja
(2)
gospodarka
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
handel międzynarodowy
(2)
inkubator przedsiębiorczości
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał
(2)
kariera zawodowa
(2)
kompetencje kierownicze
(2)
miasto
(2)
parki technologiczne
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
region
(2)
sektor bankowy
(2)
społeczność lokalna
(2)
turystyka
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Bank Centralny
(1)
Internet
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
(1)
badania marketingowe
(1)
bank spółdzielczy
(1)
beletrystyka
(1)
business English
(1)
business enterprise
(1)
business planning
(1)
company environment
(1)
cover letter
(1)
e-biznes
(1)
economic
(1)
edukacja przedsiębiorcza
(1)
ekonomia społeczna
(1)
enterprise
(1)
entrepreneurship
(1)
environment
(1)
etyka
(1)
filozofia
(1)
finance
(1)
firma rodzinna
(1)
fuzja
(1)
gospodarstwo agroturystyczne
(1)
gospodarstwo rolne
(1)
granice
(1)
handel zagraniczny
(1)
innowacyjne przedsiębiorstwo
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instruction
(1)
integracja europejska
(1)
intencje przedsiębiorcze
(1)
job
(1)
kapitał finansowy
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał społeczny
(1)
klaster
(1)
komercjalizacja
(1)
kompetencje przesiębiorcze
(1)
konsolidacja
(1)
korporacja
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
kryzys finansowy
(1)
law
(1)
literatura faktu
(1)
logistyka międzynarodowa
(1)
management
(1)
marketing
(1)
marketing strategy
(1)
media
(1)
model biznesu
(1)
natural environment
(1)
nauka
(1)
obszar chroniony
(1)
odpowiedzialność
(1)
opieka zdrowotna
(1)
organizacja charytatywna
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliografia, netografia na stronach 349-368. Indeks.
Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych, a także rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego układów regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczególne podkreślenie zasługuje duża waga i aktualność podjętej problematyki badawczej przez redaktorów oraz interesująca koncepcja układu recenzowanego tomu [rec. Prof. dr hab. Zbigniew Zioło]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18007 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19618.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19617.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Like most U.S. businesses, many builders shut down operations for some time in 2020, reinvented processes to ensure safety, provided health training to workers, limited visits to model homes, and adapted to remote work for office staff. Builders in 2020 also had to quickly learn how to navigate the uncertainties of supply-chain disruptions that skyrocketed pricing and decreased the availability of building materials. As if these issues were not challenging enough, the industry's chronic labor shortage worsened as fear of the virus spread among workers and subcontractors. Whether you build two homes or 2,000 homes a year, The Cost of Doing Business Study, 2022 Edition provides statistics and analysis so you can see how you compare to other builders. This one-of-a-kind resource discusses financial performance according to builder type and size, as well as industry-wide averages using these key indicators including gross margins, net profit, cost of sales, operating expenses, and financial ratios. Results from this survey provide single-family builders with current information to benchmark their employees' level of compensation and benefits.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21554.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Based on tried and tested business methodology used at the leading business school, Cranfield School of Management, this 10th edition of The Business Plan Workbookguides you through all the necessary steps to constructing a winning business plan. This is a practical run-through of 26 key areas of development of strategic planning. It will allow you to think of these areas in isolation through the use of assignments that ensure you have stress-tested your business proposition. This guide covers how to - Come up with a winning business idea - Complete market and competitive research - Set up a winning marketing strategy - Forecast watertight financials and projections - Define realistic operations and staffing - Deliver an unforgettable pitch to potential backers and investors.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21553.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-[242].
W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12949.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14082.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 291-296.
Przedsiębiorczość jest złożonym zjawiskiem o charakterze interdyscyplinarnym, ponieważ system ekonomiczny nie istnieje samodzielnie. Jest powiązany z szeroko rozumianymi strukturami społecznymi, kulturą, otoczeniem instytucjonalnym oraz prawnym czy wreszcie, w wymiarze jednostkowym, z konstrukcją charakterologiczno-osobowościową osób uczestniczących w systemie. W tak przyjętej perspektywie, książka obejmuje analizę: znaczenia terminu „przedsiębiorczość” i perspektywy teoretycznej, która najpełniej oddaje istotę złożoności zjawiska przedsiębiorczości; uwarunkowań ekonomicznych przedsiębiorczości i przedsiębiorczości w teorii ekonomii; uwarunkowań instytucjonalnych i formalno-prawnych tego zjawiska ; uwarunkowań psychologicznych przedsiębiorczości; wpływu uwarunkowań socjologicznych, czyli oddziaływania kultury, struktur społecznych i stratyfikacji na przedsiębiorczość; wpływu klimatu społecznego na przedsiębiorczość, nierzadko kształtowanego przez realizację w praktyce idei społecznej odpowiedzialności biznesu; najważniejszych cech statystycznych przedsiębiorczości i wpływających na to zjawisko wskaźników makroekonomicznych; najważniejszych cech statystycznych przedsiębiorczości lokalnej i wpływających na nią cech bazy gospodarczej; charakterystyki profilu socjologicznego przedsiębiorców, na przykładzie osób prowadzących działalność gospodarczą we Wrocławiu. Książka łączy w sobie analizę teoretyczną z wynikami badań empirycznych, zarówno tych najnowszych, jak także już nieco wcześniej zrealizowanych, jakkolwiek wciąż wartościowych. Dzięki takiemu podejściu badawczemu w sposób komplementarny zostały scharakteryzowane uwarunkowania przedsiębiorczości w interdyscyplinarnej perspektywie, wraz ze wskazaniem profilu socjologicznego przedsiębiorców działających w wymiarze lokalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14282.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15194.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-132.
Tematyka książki jest bardzo różnorodna. Wprowadzeniem do rozważań jest rozdział opisujący potrzebę interdyscyplinarności płaszczyzny badawczej przedsiębiorczości. Kontynuacją rozważań jest rodział dotyczący potencjału rozwojowego polskich przedsiębiorstw i roli raportów dotyczących przedsiębiorczości w skali makro. Rozdział trzeci dotyka problemów związanych z przedsiębiorczością społeczną. Rozdział czwarty jest opisem konkretnego typu przedsiębiorczości, jaką jest przedsiębiorczość rodząca się, inaczej preprzedsiębiorczość. Rozdziały piąty i szósty są poświęcone psychologicznym aspektom przedsiębiorczści: jej komponentm i cechom przedsiębiorczych kobiet. Ostatni rozdział opisuje edukację przedsiębiorczą na poziomie studiów wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15771.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość / Krzysztof Zięba. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 239 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 223-239.
Książka Krzysztofa Zięby jest pierwszą w Polsce, skierowaną do szerokiego grona odbiorców publikacją poświęconą preprzedsiębiorczości. Preprzedsiębiorcę definiuje się jako kogoś, kto jest aktywnie zaangażowany w proces zakładania własnej, jeszcze nienarodzonej firmy. Ich liczba w Polsce jest szacowana na około milion osób. Publikacja przedstawia problematykę preprzedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i preprzedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15211 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16512.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16511.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Business English : Starting a company : średni B1-B2. - Poznań : SuperMemo World sp. z o.o., [copyright 2018]. - 123 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Business English)
Na okładce: Business English. Angielski: Starting a company.
Business English – Starting a company to kurs języka związanego z najważniejszymi obszarami działalności młodej, startującej na rynku firmy. Pozwala również doskonalić język osobom szukającym swojego miejsca na rynku pracy – wraz z bohaterami kursu napiszesz po angielsku CV i list motywacyjny, a także przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21778.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21777.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-168.
Książka omawia wybrane obszary i kierunki rozwoju przedsiębiorczości indywisualnej i korporacyjnej osadzone w szeroko rozumianych możliwościach czynnika ludzkiego - w jego potencjale. Książka składa się z sześciu rozdziałów: - wstępnego, dwóch koncentrujących się na źródłach przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej oraz trzech poświęconych wybranym uwarunkowaniom przedsiębiorczości w ramach przedsiębiorstwa (rozszerzonego), determinującym rozwój przedsiębiorczości kadr i stymulującym osiąganie efektu synergicznego ich przedsiębiorczych działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13587.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik obejmuje podstawowy wykład biznesu międzynarodowego podporządkowany koncepcji przedsiębiorstwa widzianego jako uczestnika międzynarodowych strategii i międzynarodowych operacji. Treść jego obejmuje wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych, korporacji transnarodowych. Podręcznik uwzględnia w szerszym zakresie, niż to się zwykle dzieje, problematykę zarządzania finansowego. Wiąże kwestie decyzji finansowych z całokształtem decyzji strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Jest to wyjście naprzeciw współczesnym tendencjom w myśleniu o internacjonalizacji, co jest bardzo potrzebne przedsiębiorstwom polskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3547 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3548.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podtytuł, który autorzy nadali niniejszemu podręcznikowi - Od internacjonalizacji do globalizacji - wskazuje na kierunek przemian we współczesnej gospodarce światowej oraz na znaczenie problematyki globalizacji. Biorąc pod uwagę zaawansowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw w Polsce, położony został nacisk na kierunek przemian. Warunki konkurowania na rynku ulegają ciągłej ewolucji. Podstawowe tendencje tej ewolucji można określić następująco: globalizacja, regionalizacja oraz „nowa gospodarka”. Przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku międzynarodowym musi się z tymi tendencjami zmierzyć, a ściślej: wpisać się w te tendencje, o ile dąży do sukcesu na skalę międzynarodową. Biznes międzynarodowy jest w niniejszym podręczniku wykładany jako integralna dyscyplina wiedzy, konieczna do opanowania przez menedżera stojącego wobec wyzwań, jakie stwarza biznes prowadzony ponad granicami państw, na skalę międzynarodową czy globalną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3034 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3033.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4066.XI.4 [Czytelnia C], 4067.XI.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Praca jest zbiorem artykułów na temat psychologicznych problemów przedsiębiorczości. Autorzy przedstawiają wyniki badań dotyczących różnych aspektów aktywności człowieka, ukierunkowanej na osiąganie ambitnych celów. Są tu rozważania o zachowaniu się ludzi dążących do poprawy swojego losu, zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i społecznym. Przedsiębiorczość jest tu rozpartywana jako zjawisko wielowymiarowe i pokazanie różnorodności ujęć było jednym z celów tej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13590.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik w sposób syntetyczny omawia zasadnicze problemy i prawidłowości, na jakie napotyka przedsiębiorca chcący nawiązywać kontakty z zagranicznymi podmiotami gospodarczymi oraz prowadzić samodzielną działalność na rynkach zagranicznych. Punktem wyjścia rozważań są zagadnienia powstania i rozwoju rynków międzynarodowych. W kolejnych rozdziałach autorzy zajęli się zagadnieniami mechanizmów kształtowania handlu międzynarodowego, działalnością transakcyjną na rynkach międzynarodowych, rozliczaniem i finansowaniem handlu międzynarodowego, internacjonalizacją działalności gospodarczej, działalnością marketingową na rynkach zagranicznych oraz zarządzaniem kadrą w biznesie międzynarodowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3588 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3589.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Poruszana w publikacji problematyka, łącząca przedsiębiorczość ze sferą etyki i odpowiedzialności, powoduje, że może ona stanowić inspirację nie tylko dla badaczy poszukujących nowych wyzwań badawczych, ale może być przydatna dla przedsiębiorców w sferze identyfikacji wyzwań z jakimi współczesny przedsiębiorca musi się mierzyć. Do nich należy odpowiedź na nową instytucję etycznego i zrównoważonego ładu korporacyjnego, potrzebę formalizacji standardów etycznych, jak też podjęcie działań ukierunkowanych na zapewnienie zrównoważonego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22765.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22764.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fuzje uczelni : czy w szaleństwie jest metoda? / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 510 stron : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 471-510.
Najnowsza książka prof. dr hab. Łukasza Sułkowskiego służy rozpoznaniu obszaru kształtowania się rynku uczelni i reformowania systemów nauki i szkolnictwa wyższego opartego na konsolidacjach. Obok doświadczeń międzynarodowych oraz analizy porównawczej fuzji uczelni, w publikacji zgłębiane są koncepcje, metody i przykłady zaczerpnięte z biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19859.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-274.
Autorka podejmuje niezykle doniosłą problematykę zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Przedsiębiorczość, a ściśle rzecz biorąc - talenty przedsiębiorczości, to jeden z pięciu zasobów terytorium decydujących o szansach jego rozwoju społeczno-gospodarczego, a co za tym idzie - o powodzeniu w rywalizacji konkurencyjnej. Zasób ten nabiera szczególnego znaczenia w gospodarce, która powinna opierać swoją strategię rozwoju na konieczności doganiania krajów przodujących, co wymaga transformacji zasobów i systemów gospodarowania oraz daleko idących przemian społecznych. Na takiej drodze znalazła sie Polska i podjęła te wyzwania. Dla Polski rozwój przedsiębiorczości jest warunkiem sprostania temu wyzwaniu. Praca ta, oprócz walorów merytorycznych, realizuje jednocześnie cel społecznej użyteczności nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10985.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11954.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Dynamizacja gospodarek krajów wysoko rozwiniętych możliwa jest jedynie dzięki lepszemu wykorzystaniu ich potencjału społecznego. Odbywać się to powinno m.in. poprzez stymulowanie rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej. Ten proces musi obejmować zarówno stwarzanie odpowiednich warunków instytucjonalno-finansowych, jak i rozwój i podnoszenie poziomu edukacji z zakresu przedsiębiorczości. Mimo wyraźnie zarysowanych potrzeb, nie było dotąd w Polsce opracowania, które w kompleksowy sposób ujmowałoby najważniejsze z tego zakresu problemy i zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11153.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12154.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-183 i przy rozdz.
Niniejszy podręcznik przybliża Czytelnikowi problematykę przedsiębiorczości w odniesieniu do przedsiębiorstw turystycznych. Treść podręcznika została podzielona na sześć rozdziałów. Rozdział pierwszy wyjaśnia pojęcia przedsiębiorczości i przedsiębiorcy, omawia rodzaje przedsiębiorców i prezentuje teoretyczne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Rozdział drugi systematyzuje wiedzę teoretyczną i empiryczną dotyczącą strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Rozdział trzeci dotyczy finansowego wsparcia MŚP turystycznych, wykorzystania kapitału własnego i obcego oraz funduszy strukturalnych. Rozdział czwarty skupia się na działaniu przedsiębiorstw turystycznych na konkurencyjnym rynku. W rozdziale piątym poruszono teoretyczne i metodologiczne zagadnienia związane z biznesplanem, natomiast w ostatnim przedstawiono przykładowy biznesplan przedsiębiorstwa agroturystycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11689.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12878.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 155-160 i przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9045 [Magazyn 1], 10626 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16891.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej