Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(11)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Status
available
(12)
only on-site
(11)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(4)
Wypo┼╝yczalnie
(10)
Czytelnie
(11)
Author
Śliwiński Rafał
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Dorożyńska Agnieszka
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Go┼éembska El┼╝bieta (1946- )
(1)
Hadry┼Ť-Nowak Alicja
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(1)
Najlepszy Eugeniusz (1940- )
(1)
Pakulska Teresa
(1)
Pietrasieński Paweł
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Popczyk Wojciech
(1)
Sobański Konrad
(1)
Yip George S
(1)
Zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Mened┼╝erowie
(1)
Subject
GLOBALIZACJA
(4)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(4)
PRZEDSI─śBIORSTWO WIELONARODOWE
(3)
FINANSE MI─śDZYNARODOWE
(2)
Finanse mi─Ödzynarodowe
(2)
HANDEL MI─śDZYNARODOWY
(2)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć MI─śDZYNARODOWA
(2)
Przedsi─Öbiorstwo mi─Ödzynarodowe
(2)
Finanse przedsi─Öbiorstw
(1)
Globalizacja
(1)
Handel mi─Ödzynarodowy
(1)
INTERNET
(1)
Internacjonalizacja przedsi─Öbiorstw
(1)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA MI─śDZYNARODOWA
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING MI─śDZYNARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MI─śDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
Mi─Ödzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mruk, Henryk
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç mi─Ödzynarodowa
(1)
Przedsi─Öbiorstwo
(1)
Rozliczenia mi─Ödzynarodowe
(1)
Schroeder, Jerzy
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
ZARZ─äDZANIE
(1)
Zarz─ůdzanie strategiczne
(1)
ŁAŃCUCH DOSTAW
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(2)
Ksi─Öga pami─ůtkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podr─Öcznik
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
16 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-202.
Ksi─ů┼╝ka jest cennym opracowaniem, kt├│re dobrze wyra┼╝a teoretyczn─ů i praktyczn─ů wiedz─Ö o realiach prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej przez przedsi─Öbiorstwa w skali mi─Ödzynarodowej na tle procesu globalizacji. Przedstawiono w nim w spos├│b jasny i pogl─ůdowy szereg wiadomo┼Ťci podstawowych dla sfery finans├│w i rynk├│w finansowych. Mozna wymieni─ç takie tematy jak: zasady funkcjonowania gie┼édy, historia powstania gie┼éd, podstawowe transakcje, jakie mog─ů by─ç zawierane na gie┼édach, czy metody wyceny przedsi─Öbiorstw. Zalet─ů pracy jest te┼╝ przedstawienie wielu aktualnych i wa┼╝nych informacji na temat rozwoju, zmian sytuacji finansowej w r├│┼╝nych cz─Ö┼Ťciach ┼Ťwiata, np. w Ameryce Po┼éudniowej. Ciekawe s─ů opisy kryzys├│w w Argentynie, Rosji i USA. (z recenzji prof. dr. hab. Marka Pawlaka i dr. hab. Jana Komorowskiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11317.VIII.4.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12455.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Międzynarodowe finanse przedsiębiorstw / Konrad Sobański. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2018 r., (wyd. I). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - 458 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(FFF Finanse)
Do udost─Öpniania na czytniku e-book.
Bibliografia na stronach 399-406. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce po┼éo┼╝ono nacisk na praktyczne uj─Öcie omawianej tematyki. W poszczeg├│lnych rozdzia┼éach zosta┼éy zaprezentowane ilustracje omawianych problem├│w zaczerpni─Öte z ┼╝ycia gospodarczego (kazusy ÔÇ×┼Üwiat finans├│wÔÇŁ) oraz praktyczne przyk┼éady z wykorzystaniem rzeczywistych danych pochodz─ůcych z baz danych, m.in. Thomson Reuters Eikon, EMIS Professional, International Financial Statistics, czy World Development Indicators. Przy rozwi─ůzywaniu przyk┼éad├│w praktycznych przedstawiono m.in. wykorzystanie kalkulatora finansowego Texas Instruments BA II Plus Professional, kt├│ry jest oficjalnie dopuszczony podczas mi─Ödzynarodowego egzaminu CFA (Chartered Financial Analyst) i polskiego egzaminu na doradc─Ö inwestycyjnego. Opr├│cz tego w podr─Öczniku znalaz┼éo si─Ö r├│wnie┼╝ studium przypadku dotycz─ůce zarz─ůdzania ryzykiem kursu walutowego w polskim przedsi─Öbiorstwie PKM Duda S.A. przygotowane w ramach programu Leonardo da Vinci ÔÇ×Transfer of experiential and innovative teaching methods for business educationÔÇŁ finansowanego przez Uni─Ö Europejsk─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnia C
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. E.82.VIII.4.4
Book
In basket
Bibliogr. s. 417-420. Indeks.
Podr─Öcznik zawiera wiedz─Ö o finansowaniu przedsi─Öbiorstw mi─Ödzynarodowych. Autor przeanalizowa┼é m.in.: bilans obrot├│w bie┼╝─ůcych i przep┼éywy kapita┼éu, kurs walutowy i mechanizm dostosowawczy, rynki walutowe i typy transakcji, derywaty walutowe, ryzyko kursowe, kursowe ryzyko kr├│tko- i d┼éugookresowe, zarz─ůdzanie ryzykiem (ksi─Ögowym, kr├│tko- i d┼éugookresowym), mi─Ödzynarodowe finansowanie kr├│tkoterminowe, finansowanie handlu zagranicznego, kapita┼é obrotowy i bie┼╝─ůc─ů polityk─Ö kredytow─ů, przep┼éywy finansowe, strategie inwestycyjne, ocen─Ö efektywno┼Ťci inwestycji zagranicznych, ryzyko polityczne a inwestycje mi─Ödzynarodowe, opodatkowanie dochod├│w zagranicznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12886 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12885.VIII.4.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13997.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Przedsiębiorstwo Współczesne / red. Irena Lichniak)
Bibliogr. s. 239-249.
G┼é├│wnym celem opracowania jest identyfikacja procesu global resourcingu w uj─Öciu mikro- (przedsi─Öbiorstwo) i makroekonomicznym (pa┼ästwo) w warunkach post─Öpuj─ůcej globalizacji i ukierunkowania nowego paradygmatu na rozw├│j zr├│wnowa┼╝ony na przyk┼éadzie dzia┼éalno┼Ťci korporacji transnarodowych. Po┼é─ůczenie uj─Öcia mikro- i makroekonomicznego wynika z przekonania, ┼╝e w wyniku umi─Ödzynarodowienia rynek ┼Ťwiatowy przestaje by─ç jedynie zbiorem rynk├│w krajowych, staj─ůc si─Ö globalnym rynkiem produkt├│w, na kt├│rym g┼é├│wnymi podmiotami i beneficjentami s─ů korporacje transnarodowe. Te ostatnie odgrywaj─ů kluczow─ů rol─Ö w koordynacji gospodarki ┼Ťwiatowej. Prezentacja zjawiska w r├│┼╝nych skalach taksonomicznych (mikro, mezo, makro), tj. przyj─Öcie podej┼Ťcia holistycznego jako metody badawczej, wpisuje si─Ö zarazem w za┼éo┼╝enia nowego paradygmatu rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8271.XI.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9610.XI.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 294-304.
Rozw├│j globalizacji postawi┼é przed przedsi─Öbiorstwami szczeg├│lne wyzwania. Osi─ůgni─Öcie mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci sta┼éo si─Ö konieczne nie tylko dla firm chc─ůcych internacjonalizowa─ç sw─ů dzia┼éalno┼Ť─ç, ale tak┼╝e dla tych, kt├│re pragn─ů osi─ůga─ç sukcesy na rynkach rodzimych, na kt├│rych s─ů obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsi─Öbiorstw zagranicznych. W ksi─ů┼╝ce podj─Öto pr├│b─Ö odpowiedzi na odwieczne pytanie, kt├│re zadaj─ů sobie przedsi─Öbiorstwa - co nale┼╝y zrobi─ç, ┼╝eby si─Ö dynamicznie rozwija─ç w skali rynku krajowego i mi─Ödzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjno┼Ťci trzeba zwr├│ci─ç szczeg├│ln─ů uwag─Ö. Intensywno┼Ť─ç konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, ┼╝e nie wystarczy ju┼╝ tylko dobre zarz─ůdzanie i okre┼Ťlenie, kt├│re czynniki konkurencyjno┼Ťci s─ů istotne, lecz konieczne si─Ö staje okre┼Ťlenie ich po┼╝─ůdanych cech oraz konfiguracji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11017.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12072.IX.2 [Czytelnia C], 11993.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Przedsi─Öbiorstwo w biznesie mi─Ödzynarodowym : aspekty ekonomiczne, finansowe i mened┼╝erskie / Marian Gorynia. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 502, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(EEE - Ekonomia)
Bibliografia, netografia na stronach 467-491. Indeks.
"Przedsi─Öbiorstwo w biznesie mi─Ödzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem g┼é├│wnych cz─Ö┼Ťci, z czterdziestoma rozdzia┼éami. Na wst─Öpie, autor przybli┼╝a poj─Öcie przedsi─Öbiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki. Czytelnik dowiaduje si─Ö, czym jest biznes mi─Ödzynarodowy, jakie s─ů jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje si─Ö z zagadnieniem ekspansji przedsi─Öbiorstw zar├│wno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Tw├│rca nie pomija przegl─ůdu koncepcji relacji mi─Ödzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocze┼Ťnie omawiaj─ůc wsp├│┼éczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Du┼╝─ů uwag─Ö przywi─ůzuje si─Ö do strategii globalnej, jak r├│wnie┼╝ w zakresach: ekspansji przedsi─Öbiorstw, konkurencyjno┼Ťci, marketingu czy finans├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20236.XI.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Marketing bez tajemnic)
Bibliogr. s. 147-148.
W ksi─ů┼╝ce autor wyja┼Ťnia istot─Ö internacjonalizacji dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstw i mi─Ödzynarodowych strategii marketingowych. Omawia metody wej┼Ťcia przedsi─Öbiorstw na rynki zagraniczne, opisuje mi─Ödzynarodowe orientacje przedsi─Öbiorstw oraz podpowiada, jak kszta┼étowa─ç instrumenty marketingu na rynku mi─Ödzynarodowym. Autor u┼Ťwiadamia korzy┼Ťci standaryzacji i indywidualizacji mi─Ödzynarodowych strategii marketingowych dla przedsi─Öbiorstw oraz przedstawia wnioski dla polskich przedsi─Öbiorstw chc─ůcych wej┼Ť─ç z sukcesem na rynki zagraniczne, a zw┼éaszcza na unijny Jednolity Rynek Wewn─Ötrzny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6952 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7745.IX.16.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7744.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─Öga pami─ůtkowa dedykowana prof. Henrykowi Mrukowi.
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Monografia "Handel i finanse mi─Ödzynarodowe w ┼Ťwietle wyzwa┼ä XXI wieku" stanowi pr├│b─Ö przedstawienia wieloaspektowo┼Ťci i z┼éo┼╝ono┼Ťci funkcjonowania przedsi─Öbiorstw w "globalnej wiosce". Jej Autorzy prezentuj─ů r├│┼╝norodne zagadnienia zar├│wno w uj─Öciu teoretycznym, jak i praktycznym, kt├│re zwi─ůzane s─ů z: -tendencjami oraz wyzwaniami w sferze mi─Ödzynarodowych stosunk├│w gospodarczych; -oraz budowaniem mi─Ödzynarodowej pozycji rynkowej przedsi─Öbiorstwa. Ksi─ů┼╝ka jest przeznaczona zar├│wno dla student├│w uczelni ekonomicznych, badaczy zajmuj─ůcych si─Ö omawian─ů problematyk─ů, jak r├│wnie┼╝ dla przedsi─Öbiorstw funkcjonuj─ůcych na rynkach zagranicznych i tych, kt├│re dopiero zamierzaj─ů rozpocz─ů─ç dzia┼éania tego typu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18227.XI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20265.XI.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20264.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: "Total global strategy II" 2002.
Bibliogr. Indeks.
Rozw├│j ┼Ťwiatowej gospodarki sprawia, ┼╝e coraz wi─Öcej firm ma charakter ponadnarodowy dzia┼éaj─ů w wielu pa┼ästwach, cz─Östo wr─Öcz w skali globalnej. Strategie ich funkcjonowania musz─ů wi─Öc z jednej strony uwzgl─Ödnia─ç wiele czasami odmiennych wyzwa┼ä p┼éyn─ůcych z r├│┼╝nych rynk├│w, a z drugiej stanowi─ç jednak sp├│jn─ů strategi─Ö dzia┼éania ca┼éej firmy. Autor przedstawi┼é zasady tworzenia skutecznej strategii globalnej i osi─ůgania globalnej integracji. Zilustrowa┼é je wieloma przyk┼éadami, a ka┼╝dy rozdzia┼é ko┼äcz─ů pytania problemy u┼éatwiaj─ůce zrozumienie tych skomplikowanych zjawisk gospodarczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8816.XII.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10290.XII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Logistyka.)
Bibliogr. s. 151-160. Indeks.
Monografia jest pierwsz─ů w Polsce ksi─ů┼╝k─ů po┼Ťwi─Öcon─ů miejscu i roli zarz─ůdzania logistycznego w gospodarce mi─Ödzynarodowej. Jej celem jest ukazanie istoty zwi─ůzku mi─Ödzy najnowszymi metodami zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem czy korporacj─ů transnarodow─ů a logistyk─ů jako strategi─ů dla firmy. Praca oparta jest na najnowszych, pochodz─ůcych z 2015 roku, wynikach bada┼ä empirycznych przeprowadzonych w przedsi─Öbiorstwach mi─Ödzynarodowych, w kt├│rych logistyka s┼éu┼╝y uzyskaniu oraz utrzymaniu przewagi konkurencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16177.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategiczne zarz─ůdzanie przedsi─Öbiorstwem mi─Ödzynarodowym / redakcja naukowa Rafa┼é ┼Üliwi┼äski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 203 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka ma na celu przybli┼╝enie charakteru i kierunk├│w zmian strategicznych zwi─ůzanych z otoczeniem globalnym, zarz─ůdzaniem zasobami ludzkimi, zarz─ůdzaniem r├│┼╝norodno┼Ťci─ů kulturow─ů, strategicznych uwarunkowa┼ä przyw├│dztwa, oraz podejmuje problem sukcesji w przedsi─Öbiorstwach rodzinnych, a tak┼╝e przedstawia problem zarz─ůdzania w┼éasno┼Ťci─ů intelektualn─ů przedsi─Öbiorstwa mi─Ödzynarodowego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18245.IX.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20325.IX.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20324.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 274-283.
Bardzo wa┼╝n─ů rol─Ö w ┼╝yciu gospodarczym wszystkich kraj├│w, tak┼╝e Polski, odgrywaj─ů ma┼ée i ┼Ťrednie przedsi─Öbiorstwa (MSP). Ich funkcjonowanie jest przejawem przedsi─Öbiorczo┼Ťci spo┼éecze┼ästwa. Charakteryzuj─ů si─Ö dynamicznym podej┼Ťciem do otoczenia - szybko reaguj─ů na powstaj─ůce potrzeby i zmiany preferencji nabywczych klient├│w. Dzia┼éaj─ůc w przemy┼Ťle i us┼éugach, uzupe┼éniaj─ů ofert─Ö du┼╝ych przedsi─Öbiorstw i podmiot├│w sektora publicznego, dla kt├│rych cz─Östo stanowi─ů zaplecze kooperacyjne. Ma┼ée i ┼Ťrednie przedsi─Öbiorstwa w rezultacie zapewniaj─ů zatrudnienie wielu pracownikom i tworz─ů znaczn─ů cz─Ö┼Ť─ç produktu krajowego brutto. W dobie globalizacji coraz cz─Ö┼Ťciej uczestnicz─ů te┼╝ w mi─Ödzynarodowym obrocie gospodarczym, prowadz─ůc dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů przekraczaj─ůc─ů granice pa┼ästwa lub podejmuj─ůc j─ů za granic─ů. Dzia┼éalno┼Ť─ç ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw na rynkach zagranicznych stanowi przedmiot niniejszej publikacji. Skoncentrowano si─Ö na polskich MSP w okresie po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8284.XI.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9627.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, g┼é├│wnie polskich i ukrai┼äskich uczonych, w zakresie uwarunkowa┼ä proces├│w i rezultat├│w internacjonalizacji przedsi─Öbiorstw oraz jej wp┼éywu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wk┼éad w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsi─Öbiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Mo┼╝e pos┼éu┼╝y─ç jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co b─Ödzie sprzyja─ç zwi─Ökszonej innowacyjno┼Ťci w budowaniu strategii i organizacji firm przechodz─ůcych transformacj─Ö. Mo┼╝e te┼╝ by─ç przes┼éank─ů do zacie┼Ťniania wsp├│┼épracy biznes├│w z r├│┼╝nych kraj├│w i do wsp├│lnych bada┼ä w tym wzgl─Ödzie. Ksi─ů┼╝ka powsta┼éa jako rezultat mi─Ödzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. ÔÇ×Internacjonalizacja polskich przedsi─Öbiorstw ÔÇô uwarunkowania, modele, wyniki bada┼äÔÇŁ. Zamieszczone studia przypadk├│w i analizy jako┼Ťciowe mog─ů u┼éatwi─ç przedsi─Öbiorstwom dostosowanie si─Ö do warunk├│w dzia┼éania na nowych rynkach. B─Öd─ů te┼╝ pomocne mened┼╝erom oraz przedsi─Öbiorcom w zrozumieniu konieczno┼Ťci i metod dostosowania si─Ö do globalnej konkurencji, kt├│ra generuje nowe akcenty w zarz─ůdzaniu.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia dotyczy wa┼╝nego z perspektywy naukowej i aplikacyjnej problemu zachowa┼ä przedsi─Öbiorstw na rynkach mi─Ödzynarodowych. Problem jest poznawczo wa┼╝ny, gdy┼╝ dominuj─ůce przekonanie o lokalnej skali dzia┼éania rzadko jest konfrontowane z rozpoznaniem rzeczywistych strategii przedsi─Öbiorstw rodzinnych . Jest to widoczne zw┼éaszcza na gruncie polskim. Autor analizuje tendencje w rozwoju wsp├│┼éczesnego otoczenia biznesu i konfrontuje je z zachowaniami strategicznymi przedsi─Öbiorstw rodzinnych. Z punktu widzenia aplikacyjnego praca jest form─ů wspierania przedsi─Öbiorstw rodzinnych w ich wysi┼ékach funkcjonowania na rynkach zagranicznych - poznanie uwarunkowa┼ä tych zachowa┼ä pozwoli na zastosowanie skutecznych instrument├│w przez w┼éa┼Ťcicieli, instytucje wspierania biznesu, o┼Ťrodki akademickie i dzia┼éania rz─ůdu. Tradycyjne spojrzenie na zachowania przedsi─Öbiorstw rodzinnych przez inwestor├│w i instytucje finansowe stawia je w pozycji ÔÇ×upo┼ŤledzonejÔÇŁ w stosunku do konkurent├│w nierodzinnych . Jak wynika z bada┼ä zamieszczonych w pracy, s─ů to skojarzenia nie tylko niesprawiedliwe, lecz nieprawdziwe.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem monografii jest przedstawienie najwa┼╝niejszych aspekt├│w organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsi─Öbiorstw zar├│wno na etapie przygotowania strategii wej┼Ťcia, jak i obecno┼Ťci na rynku docelowym. Publikacja ┼é─ůczy uj─Öcie teoretyczne z praktyk─ů ┼╝ycia gospodarczego. Zawiera liczne przyk┼éady i rekomendacje dotycz─ůce zachowania firm dokonuj─ůcych ekspansji za granic─ů. Odbiorc─ů ksi─ů┼╝ki mo┼╝e by─ç szerokie grono Czytelnik├│w, m.in. akademicy, studenci kierunk├│w ekonomicznych i zarz─ůdzania, w tym specjalno┼Ťci o profilu mi─Ödzynarodowym, czy kadra mened┼╝erska przedsi─Öbiorstw. Opracowanie zawiera pi─Ö─ç rozdzia┼é├│w, w kt├│rych obok rozwa┼╝a┼ä dotycz─ůcych przyczyn, form i motyw├│w ekspansji om├│wione zosta┼éy wybrane zagadnienia zwi─ůzane z organizacj─ů procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupe┼énieniem tre┼Ťci s─ů dwa aneksy, w kt├│rych, na licznych przyk┼éadach, pokazano etykiet─Ö biznesow─ů w r├│┼╝nych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynk├│w w zakresie przygotowania strategii promocji uwzgl─Ödniaj─ůce specyfik─Ö kulturow─ů, j─Özykow─ů i oczekiwania klient├│w. Wyb├│r kraj├│w podyktowany by┼é przede wszystkim ich zr├│┼╝nicowaniem zar├│wno w zakresie geograficznym, jak i spo┼éeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ÔÇ×Studia Prawno-EkonomiczneÔÇŁ s─ů jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ci─ůg┼éych, koncentruj─ůcych uwag─Ö na problematyce wsp├│lnej dla ┼Ťrodowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich ┼éamach wypowiadaj─ů si─Ö wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesor├│w i doktor├│w habilitowanych), a ponadto debiutuj─ůcy, utalentowani m┼éodzi pracownicy nauki z terenu ca┼éego kraju, s─ů wi─Öc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasi─Ög oddzia┼éywania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docieraj─ů one nie tylko do ┼Ťrodowisk naukowych w ca┼éym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zar├│wno gospodarczej, jak i obejmuj─ůcej radc├│w prawnych oraz s─ůdownictwo. ┼Üwiadczy o tym og├│lne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcj─Ö coraz to nowych autor├│w, ch─Ötnych do publikacji swoich artyku┼é├│w. W ostatnich latach ÔÇ×Studia Prawno-EkonomiczneÔÇŁ goszcz─ů na swoich ┼éamach osoby rozpoczynaj─ůce swoj─ů karier─Ö zawodow─ů w innych o┼Ťrodkach akademickich. S─ů tak┼╝e jedn─ů z wa┼╝niejszych pozycji wymiany mi─Ödzybibliotecznej.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again