Forma i typ
Książki
(8)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Magazyny
(4)
Wypożyczalnie
(4)
Czytelnie
(6)
Autor
Lemmermann Heinz
(3)
Leki Ilona
(2)
Worsowicz Monika
(2)
Brummett Barry (1951- )
(1)
Coenen Hans Georg (1931- )
(1)
Fiołek-Lubczyńska Bogumiła
(1)
Gryksa Edyta
(1)
Grzegorzewski Krzysztof
(1)
Nation I. S. P
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
nieznany (d)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Temat
RETORYKA
(8)
JĘZYK ANGIELSKI
(3)
DYSKUSJA
(2)
KONFERENCJE
(2)
NEGOCJACJE
(2)
PORADNIKI
(2)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
13 wyników Filtruj
Rekord wzorcowy
RETORYKA (hasło przedmiotowe)
Książka
W koszyku
(de Gruyter Studienbuch)
Tekst w j. niemieckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5996 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja werbalna : szkoła retoryki / Heinz Lemmermann. - Wyd. 2 dodr. - Wrocław : "Astrum", 1999. - 239 s. ; 21 cm.
Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla uczniów, studentów i wszystkich osób zainteresowanych zdobyciem podstawowej wiedzy z zakresu retoryki. Dostarcza wskazówek i rad, które warto wykorzystać podczas przygotowywania mów i dyskusji. Pomyślany jest przede wszystkim jako poradnik, pomocny w różnych sytuacjach dnia codziennego. Chcesz być wybitnym mówcą? - możesz to osiągnąć, korzystając z informacji w nim zawartych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1411 III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5023 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rhetoric in Popular Culture / Barry Brummett. - Ed. 2. - Thousand Oaks, London : SAGE Publications, cop. 2006. - XIII, [1], 309 s. : il. ; 23 cm.
Słowo kluczowe: rhetoric ; popular culture ; criticism
Tekst w j. angielskim
This book joins together two vital scholarly traditions: rhetorical criticism and critical studies. With updated examples from popular culture throughout the text; updated material on Marxist, psychoanalytic, feminist, media-centered, and culture-centered criticism; as well as a new discussion on "super-signs", neo-Aristotelian methods, and intertextuality, the text enables students to apply the growing and cutting-edge methodologies of critical studies to the study of rhetoric, and to link those new approaches to the rhetorical tradition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6859 [Magazyn 1], P.6858 [Magazyn 1], P.6857 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7656 XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7655 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Academic writing : exploring processes and strategies / Ilona Leki. - 2nd ed., 16th print. - Cambridge : Cambridge University Press, 2012. - XXIX, [1], 433 s. ; 24 cm.
The book a clear and carefully aequenced presentation of all stages of the writing process - is based on the premise that beginning writers develop confidence by having many opportunities to express their own ideas, to receive fedback in a nonthreatening environment, and to experience success. Emphasizing the academic applications of the writing principles introduced, the text features processes and strategies for producing texts and for preparing and polishing them to meet academic writing standards. Suggested readings to accompany the writing assignments asre collected in an Appendix at the end of the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13604 XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
While taking students through the writing process, this book also teaches attention to form, format, and accuracy.The Instructor's Manual provides chapter summaries and teaching suggestions for the Student's Book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.997 XXIV.13 [Wypożyczalnia A], B.996 XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nie każdy w swej karierze zawodowej musi wygłaszać "wielkie" przemówienia. Pewne jest, że każdy musi umieć dyskutować, pertraktować, prowadzić rozmowy służbowe. Na cóż zda się wiedza i dobre pomysły, jeśli nie potrafimy przekonać do nich naszymi wypowiedziami i argumentami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4655 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4654 III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5024 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie każdy w swej karierze zawodowej musi wygłaszać „wielkie" przemówienia. Pewne jest, że każdy musi umieć dyskutować, pertraktować, prowadzić rozmowy służbowe. Na cóż zda się wiedza i dobre pomysły, jeśli nie potrafimy przekonać do nich naszymi wypowiedziami i argumentami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1410 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching ESL/EFL reading and writing / I. S. P. Nation. - New York ; London : Routledge, 2009. - XI, 171 s. ; 23 cm.
(ESL & Applied Linguistics Professional Series)
Bibliogr. s. 163-168. Indeks.
Using a framework based on principles of teaching and learning, this guide for teachers and teacher trainees provides a wealth of suggestions for helping learners at all levels of proficiency develop their reading and writing skills and fluency. By following these suggestions, which are organized around four strands-meaning-focused input, meaning-focused output, language-focused learning, and fluency development ľ teachers will be able to design and present a balanced program for their students. "Teaching ESL/EFL Reading and Writing", and its companion text, "Teaching ESL/EFL Listening and Speaking", are similar in format and the kinds of topics covered, but do not need to be used together. Drawing on research and theory in applied linguistics, their focus is strongly hands-on, featuring: easily applied principles, a large number of useful teaching techniques, and guidelines for testing and monitoring. All Certificate, Diploma, Masters and Doctoral courses for teachers of English as a second or foreign language include a teaching methods component. The texts are designed for and have been field tested in such programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14556 XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Praca jest zbiorem ciekawych artykułów dotyczących historii kultury i tradycji starożytnej Grecji i Rzymu, skierowaną do grona czytelników zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką antyczną. Pierwszym tekstem jest „Pieśń na cześć Pejtaufeja, Usi oraz Klasyki, tzn. pieśń na cześć Katowickiego Koła Polskiego Towarzystwa Filologicznego, które kończy lat dziewięćdziesiąt, Uniwersytetu Śląskiego, który wkrótce osiągnie półwiecze, oraz Katedry Filologii Klasycznej w Katowicach, która zdołała przetrwać ćwierć wieku.” Pieśń, autorstwa dr Anny Szczepaniak, została napisana w języku greckim i przetłumaczona na język polski. Obok przekładu tekstu Repozjanusa, który do tej pory nie został wydany w języku polskim, czytelnik może sięgnąć po artykuły dotyczące problemu starożytnej perswazji. Ich treści zostały zreferowane podczas CVII Walnego Zjazdu Polskiego Towarzystwa Filologicznego, w ramach którego zorganizowana została konferencja naukowa Antyczne Techniki Perswazyjne (14-16.09.2017, Katowice). Wspomniane teksty to: “References to Historical Figures as a Means of Persuasion in Ancient Rhetoric. A Research Methodology Applicable to Cicero”; “Ispirazioni antiche nella retorica politica del ’300: dall’immagine alla parola. Il caso di Cola di Rienzo e Francesco Petrarca”; “Persuasion and Religion, i.e. How to Convince Somebody about Religious Illusion”; “If Cloud Cuckoo Land Were Conquered by the Nazis…”.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Część pierwsza pracy rozpada się na trzy rozdziały, z których pierwszy omawia kategorię stosowności w tradycji teorii retoryki, rozdział drugi – problem opozycji stosowne/niestosowne w mediach, rozdział trzeci – stosowność w medialnym życiu publicznym. Jednocześnie cała część pierwsza może być uznana za rozumowany stan badań zagadnienia. Jest to godne pochwały, bowiem połączenie – perfekcyjne – dwóch elementów, klasycznego stanu badań wraz z próbą opisania aktualnej sytuacji (…) świadczy o dwóch faktach. Po pierwsze – o dobrym opanowaniu warsztatów, zarówno w zakresie filologii (tu: retoryki), jak i wiedzy o mediach; po drugie – o umiejętności zreferowania złożonych zagadnień w sposób trafny, jasny i zwięzły. Część druga pracy to analiza pięciu przykładów na stosowność/niestosowność w sztuce dziennikarskiej. (…) badaczka słusznie zwraca uwagę, iż w klasycznej teorii retoryki zasada stosowności otrzymała zarówno teoretyczne, jak i praktyczne wskazówki co do posługiwania się nią. Postulat przywrócenia jej w dzisiejszej praktyce medialnej, jaki stawia badaczka, nie jest „moralizowaniem”, ale wynikiem obserwacji analitycznej konkretnych „zachowań dziennikarskich”. Fragment recenzji prof. dr. hab. Jakuba Z. Lichańskiego
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Książka Krzysztofa Grzegorzewskiego „Homo rhetoricus” w telewizyjnym dziennikarstwie politycznym (programy z lat 2005-2007) jest poświęcona retoryce polityków i dziennikarzy w czasach czwartej Rzeczpospolitej - demaskuje sztuczki i chwyty słowne, jakimi posługuje się władza i opozycja w celu manipulowania społeczeństwem. Autor wprowadza czytelnika w świat telewizyjnego dziennikarstwa politycznego, który rządzi się swoimi prawami: wykorzystuje błyskotliwość dziennikarzy, spryt polityków, zapierającą dech w piersiach sensacyjną narrację, operuje erystycznymi pojedynkami i epatuje atrakcyjnością przekazu. Skupia uwagę na najlepszych w kraju publicystach telewizyjnych i najpopularniejszych politykach w latach 2005-2007 oraz najgłośniejszych aferach w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytania: w jaki sposób wpłynąć na decyzje wyborcze widzów, jak odnieść sukces komercyjny, jak wygrać wybory i skutecznie pognębić politycznego przeciwnika.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niechaj Czytelników nie zaskoczy wielość tematów, problemów i stanowisk badawczych zaprezentowanych w publikacji. Autorzy podjęli bowiem nie lada wyzwanie – podążania tropami, jakie na swej wieloletniej drodze naukowej pozostawiła Profesor Barbara Bogołębska. Retoryka, dziennikarstwo, stylistyka, literaturoznawstwo, media, genologia, perswazja – to najważniejsze z nich. Tom dedykowany Pani Profesor jest okazją do spotkania z praktycznym zastosowaniem różnych podejść metodologicznych, warsztatem dziennikarskim oraz refleksjami nad procesem twórczym. Mamy nadzieję, że dla badaczy szeroko rozumianej komunikacji medialnej, praktyków, a także studentów kierunków humanistycznych stanie się on inspiracją do samodzielnych, wielodyscyplinarnych studiów prowadzących do lepszego rozumienia zjawisk, których jesteśmy świadkami i uczestnikami. Redaktorki
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej