Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Błażejewski Wojciech
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Żebrowski Jan (1935- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
RODZICE
(4)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PRACA SPOŁECZNA
(1)
RODZINA
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(2)
wychowanie
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
metoda Montessori
(1)
mobbing
(1)
nauczanie początkowe
(1)
pedagogika społeczna
(1)
problemy wychowawcze
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła
(1)
szkoła specjalna
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie do wartości
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
środowisko
(1)
środowisko wychowawcze
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja wydaje się zapełniać wyraźną lukę w zakresie szeroko rozumianej pedagogiki społecznej. Oto bowiem problematyka podejmowana przez jedenastu autorów pracy w głównej mierze odnosi się do kwestii procesu wychowania środowiskowego widzianego przez pryzmat współpracy głównych sił społecznych środowiska, nakierowanej na realizację celów oraz zadań edukacyjno-wychowawczych. Publikacja z powodzeniem służyć może bardzo szerokiemu gronu ludzi, którzy pragną zrozumieć istotę funkcjonowania demokratycznego społeczeństwa, mają chęć oraz wolę włączyć się w jego budowę, widzą potrzebę oraz sens samodoskonalenia oraz samorealizacji poprzez działanie na rzecz przeobrażania własnego środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4554.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej