Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Kielin Jacek
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Kohut Dorota
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
RODZICE
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
CHORZY w RODZINIE
(2)
PORADNIKI
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Czytanie
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KOBIETA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
Muzykoterapia
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Temat: miejsce
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(2)
aktywność zawodowa
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
fizjoterapia
(1)
integracja sensoryczna
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
logopedia
(1)
macierzyństwo
(1)
masaż
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
okres prenatalny
(1)
przepuklina oponowo-rdzeniowa
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzice
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
rozszczep kręgosłupa
(1)
stymulacja dotykowa
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapeuta
(1)
terapia zajęciowa
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
usprawnianie ruchowe
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
zdrowotność
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Poradnik w zwięzłej formie przedstawia podstawową wiedzę na temat uwarunkowań, prawidłowego przebiegu i najczęstszych zaburzeń rozwojowych oraz sposbów wspomagania i leczenia. Czytelnicy znajdą w nim omówienie działań terapeutycznych stosowanych przez specjalistów: kinezyterapii, fizykoterapii, hipoterapii. Rodziców zainteresują z pewnością przedstawione w książce różnorodne sposoby samodzielnej pracy z dzieckiem, np." masaż Shantali, ćwiczenia relaksacyjne i usprawniające czynności rąk, muzykoterapia. Książka przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Może być też interesującą lekturą dla lekarzy pediatrów, neurologów, fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14952 [Magazyn 1], P.14953 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12078.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13187.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to czytelnie przedstawione narzędzie badawcze stosowane do oceny wpływu zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne na uczestników, zwłaszcza w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego. W książce zamieszczono dwie skale. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka. Ułatwia prowadzenie i rejestrację obserwacji wybranych aspektów zachowania. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) służy natomiast do oceny dorosłego w roli partnera dziecka podczas zajęć. Ponadto umożliwia ocenę wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4550.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8376 [Magazyn 1], 9753 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Wielu specjalistów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo uważa, że w prowadzeniu skutecznej terapii dzieci kluczową rolę odgrywają ich rodzice. Tymczasem autor książki zauważa, że współpraca ta w zasadzie rzadko kończy się sukcesem. Jacek Kielin uważa, że współpraca z rodzicami jako podstawa relacji pomiędzy specjalistą pracującym z dzieckiem a jego rodzicem się nie sprawdza i często może nawet szkodzić wszystkim zaangażowanym w to osobom. Rodzice nie będą nigdy dla terapeutów równorzędnymi partnerami w procesie terapii ich dzieci, gdyż mimo wielkich chęci, gorącego serca i miłości, jaką darzą swoją pociechę, nie mają przecież zawodowego przygotowania, specjalistycznej wiedzy i nie posiadają predyspozycji potrzebnych do pracy terapeutycznej. Z dziećmi nie współpracujemy, ale im pomagamy. Rodzicom także, jak mi się wydaje powinniśmy pomagać, bo oni proszą o pomoc, a nie o współpracę - pisze Jacek Kielin. Jego książka ma ułatwić psychoterapeutom to zadanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3206.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1928.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-143.
W publikacji wskazano na aspekty zdrowotne u rodziców dzieci z niepełnosprawnością ruchową wynikające z konieczności podejmowania dodatkowego wysiłku fizycznego związanego z opieką i pielęgnacją. Przeprowadzone badania wskazują na potrzebę wdrożenia systematycznych programów profilaktycznych i leczniczych skierowanych do rodziców dzieci z niepełnosprawnością motoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16328.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 337-354.
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej