Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Camarda Sylwia
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Psycholodzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Temat
Rozwój psychiczny
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dzieci
(2)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
DZIECKO
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Testy psychologiczne
(1)
UCZUCIA
(1)
Wczesna interwencja
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(4)
diagnoza
(2)
rozwój dziecka
(2)
autyzm
(1)
badania
(1)
choroba przewlekła
(1)
edukacja
(1)
jadłowstręt psychiczny
(1)
maltretowanie fizyczne
(1)
metoda Montessori
(1)
moczenie mimowolne
(1)
narkotyki
(1)
próba samobójcza
(1)
rozwój psychiczny
(1)
tiki
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
wykorzystywanie seksualne
(1)
zaburzenia dysocjacyjne
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia lękowe
(1)
zaburzenia nastroju
(1)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia psychosomatyczne
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia snu
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zespół Aspergera
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
żarłoczność psychiczna
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Na książce błędne oznaczenie wydania: Wydanie 5.
Bibliografia, netografia na stronach 151-162 i przy rozdziałach.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20147.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20146.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22365.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22364.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, 229-235.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20149.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20148.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pediatry, ISSN 0303-7827 ; 49)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W dzisiejszych czasach określenie ädziecko sprawiające problemyö jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko äsprawiające problemyö, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13863.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14824.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej