Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Garbat Marcin
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Harewska Natalia
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Komar Witold
(1)
Kosiński Piotr (ilustrator)
(1)
Kukołowicz Tomasz (1984- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Szymczak Wioletta
(1)
Wilk Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(5)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
SOCJOLOGIA
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adopcja
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
GOSPODARKA
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
Instytut Socjologii (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II. INSTYTUT SOCJOLOGII
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
Nauki społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
Piecza nad dzieckiem
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Postawy
(1)
Pracodawcy
(1)
Prawo rodzinne
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rynek pracy
(1)
SOCJOLODZY
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Socjologia
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
UCZNIOWIE
(1)
Ukraińcy
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wykształcenie
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(3)
Praca zbiorowa
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(7)
niepełnosprawni
(3)
integracja społeczna
(2)
adaptacja zawodowa
(1)
adopcja
(1)
aktywność zawodowa
(1)
analiza dyskursu
(1)
antropologia społeczna
(1)
aspiracje
(1)
badania
(1)
badania społeczne
(1)
bariery architektoniczne
(1)
biblioteka
(1)
cudzoziemcy
(1)
ergonomia
(1)
filozofia społeczna
(1)
katolicka nauka społeczna
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzynarodowa
(1)
konflikt
(1)
kształcenie
(1)
makrosocjologia
(1)
menedżer
(1)
mikrostruktura
(1)
nauki społeczne
(1)
organizacja ucząca się
(1)
postawa
(1)
praca
(1)
pracodawca
(1)
pracownik
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rodzina zastępcza
(1)
rynek pracy
(1)
socjolog
(1)
socjologia
(1)
socjologia Internetu
(1)
socjologia filozoficzna
(1)
socjologia gospodarki
(1)
socjologia grup etnicznych
(1)
socjologia kultury
(1)
socjologia mediów
(1)
socjologia moralności
(1)
socjologia prawa
(1)
socjologia religii
(1)
socjologia sportu
(1)
socjologia wiedzy
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
studenci
(1)
wielokulturowość
(1)
wybór zawodu
(1)
zawód
(1)
zróżnicowanie kulturowe
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest to zbiór rozmów z profesorami i wybitnymi absolwentami socjologii (a także studentami). Książka podzielona jest na trzy części, gdzie autorzy pozwalają znaleźć odpowiedź na pytania : Jak socjolog patrzy na świat?, Po co nam socjologia?, Co po socjologii?. Książka jest zbiorem rozmów (m.in. z Antonim Sułkiem, Henrykiem Domańskim, Martą Bucholc) przeprowadzonych i opracowanych przez studentów Instytutu oraz osoby zaprzyjaźnione.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11307.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12441.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros. Streszcz. ang. przy ref.
Publikacja jest wynikiem konferencji naukowej. Zawiera artykuły polskich i zagranicznych autorów pogrupowane w rozdziały: Społeczny wymiar nowej ekonomii, Nowa ekonomia a rozwój społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16827.VI.6 [Czytelnia B], 7918.VI.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książkę tę można by nazwać próbą określenia kanonów i dogmatów stosowanych w szkole i to zarówno w sprawach dotyczących przekazywania wiadomości jak i wychowania. Tak prowadzone nauczanie hamuje jednak rozwój intelektualny młodego człowieka, nie pozwala mu na samodzielne myślenie i twórcze poszukiwanie. Co zatem zrobić, by to zmienić? Jedno wydaje się pewne. Konieczna jest zmiana sposobu kształcenia nauczycieli. Autor nie daje gotowej recepty jak to zrobić, sugeruje jedynie pewne metody, omawia próby podejmowane przez innych. Jednego jest pewny, trzeba za wszelką cenę próbować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2124.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2125.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Interesujące jest, że taką kategorię jak äklasowośćö można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym. (z recenzji prof.zw.dr.hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11807.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12989.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka ma charakter informacyjno-podręcznikowy. Poszczególne części zawierają: ogólny zarys problematyki, omówienie zagadnień związanych z edukacją, potrzebami edukacyjnymi, wartościami, stylami życia, wyjaśnienia metodologiczne; ponadto zarys sytuacji szkoły jako instytucji wiodącej w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży oraz wartości i style życia, jakie najczęściej reprezentują, a także wzajemne implikacje pomiędzy edukacją, wartościami i stylami życia. Podręcznik adresowany jest do studentów pedagogiki, kadry naukowej oraz pedagogów praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1902.V.3 [Czytelnia B], 3186.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"(...) tekst książki zawiera wartościowe treści na temat sytuacji studentów niepełnosprawnych w uczelniach wyższych, różnych aspektów ich funkcjonowania w roli studenta, ich edukacji na poziomie wyższym i radzenia sobie z trudnościami w toku studiów. W treściach rozdziałów zawarte są cenne wskazania dotyczące kierunków i sposobów zmian niezbędnych w obiektach uczelni oraz w ich funkcjonowaniu w celu stwarzania młodzieży niepełnosprawnej pełnych szans powodzenia w edukacji na poziomie wyższym". (z recenzji prof. dr hab. Aleksandry Maciarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13016.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 603-621.
Opracowane przez Jagodę Jezior studium jest rezultatem wieloletniej pracy badawczej prowadzonej na terenie województwa lubelskiego pod kątem wartości wyższego wykształcenia na rynku pracy. Podstawą opracowania jest kilkanaście projektów badawczych, w których uwzględniono opinię różnych kategorii respondentów reprezentujących pracodawców i pracobiorców. Przyjęta wieloaspektowa perspektywa badawcza, oparta na niezmiennie bogatych danych źródłowych, pozwala na uzyskanie wyważonej i niezwykle rzetelnej ekspertyzy, z czym mamy do czynienia w przedłożonej rozprawie. Autorka nie tylko analizuje, interpretuje i zestawia - z największą wnikliwością i skrupulatnością - obszerny materiał empiryczny, ale także nad prowadzonym przedsięwzięciem roztacza cenną refleksję metodologiczną, która sama w sobie stanowi wielką wartość podjętego przedsięwzięcia. Książka jest świadectwem gigantycznej pracy, jaka została wykonana, by uzyskać efekt, z którym Czytelnik ma szansę zapoznać się podczas lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17684.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dyskursu Publicznego : kultura, retoryka, demokracja)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Antologia tłumaczeń pięciu tekstów anglo- i niemieckojęzycznych została przygotowana u progu kolejnej reformy systemu nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce. Ma cechy dobrego podręcznika metodologii badań społecznych oraz dostarcza użytecznych narzędzi opisywania zmian zachodzących w rodzimym szkolnictwie wyższym. Pozwala jednocześnie uzyskać perspektywę porównawczą zapoznając czytelnika z konkretnymi kategoriami analitycznymi stosowanymi do opisu stanu sytuacji bieżącej i scenariuszy rozwoju szkolnictwa wyższego w przyszłości w innych krajach. Używane w tekstach narzędzia analizy dyskursu stają się szczególnie przydatne w warunkach wyraźnie nasilonej, publicznej dyskusji na temat problemów polskiej nauki i edukacji akademickiej, w której głos zabierają różni aktorzy społeczni: dziennikarze, akademicy, politycy, przedsiębiorcy. Teorie i badania dyskursu zastosowane w rozprawach zamieszczonych w antologii dostarczają pojęć i kategorii zapewniających bardziej świadomy udział w tej debacie oraz pozwalają zrozumieć, w jaki sposób dzieje uniwersytetu zależą od tego, kto, co i jak o nim mówi. Dla badaczy i badaczek uniwersytetu kwestie związane z dyskursem nie powinny być obojętne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19858.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Źródła i Monografie / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 467)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
W publikacji w sposób przekrojowy i syntetyczny przedstawiono rozwój i procesy instytucjonalizacji poszczególnych dyscyplin, osiągnięcia naukowe, a także nowe pola zainteresowań w ramach każdej z nich. W wielu prezentowanych w tomie tekstach czytelnik znajdzie odniesienia do dorobku uznanych myślicieli, którzy współtworzyli socjologię w KUL i uczestniczyli w debacie na temat jej tożsamości i naukowej autonomii. Ich idee, teorie i badania są ciągle źródłem inspiracji dla współczesnej myśli socjologicznej i odzwierciedlają jednocześnie puls socjologii uprawianej w KUL w socjologii jako nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17954.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17953.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej : teoria a praktyka / Natalia Harewska, Grażyna Gajewska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 275, [2] strony : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-244 i bibliografia, netografia na stronach 273-275.
Książka składa się z dwóch autorskich części. Pierwszą stanowi analiza naukowa Natalii Harewskiej pt. Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej, będąca w znacznej mierze częścią niepublikowanej rozprawy doktorskiej (2021). Druga zawiera opracowanie Grażyny Gajewskiej pt. Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej i postaw wobec adopcji dziecka realizowana w szkole wyższej, stanowiące rozwinięcie i próbę nowego ujęcia publikowanych wcześniej przez autorkę rozważań (Gajewska, 2009b, 2020, 2021). Liczymy, że zaprezentowane w pracy opisy i wyjaśnienia, studium aktualnej literatury oraz przedstawione wyniki badań wzbogacą stan wiedzy na ten bardzo ważny i nadal mało rozpoznany temat. Jednocześnie być może zainspirują innych badaczy do dalszych studiów. Wierzymy także, że będą one miały również zastosowanie w praktyce, życiu społecznym czy edukacyjnym, a profesjonalizacja pieczy zastępczej w Polsce, szczególnie rodzinnej, będzie na coraz wyższym poziomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21835.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21834.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-173.
Książka, opracowana przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo podróż przez umiędzynarodowione, a więc kulturowo zróżnicowane środowisko wyższych uczelni. Prezentuje szerokie spektrum zachowań o podłożu społeczno-kulturowym i religijnym, które cudzoziemcy mogą uzewnętrzniać podczas pobytu w polskich ośrodkach akademickich, a także wyjaśnia, jak właściwie na nie reagować. Dostarcza wiedzy na temat zarządzania zachowaniami kulturowymi w szkolnictwie wyższym, przygotowania wizyt oraz obsługi obcokrajowców na terenie uczelni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18622.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18621.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej