Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Bauman Zygmunt (1925- )
(1)
Jabłoński Arkadiusz (1963- )
(1)
Kunz Tomasz (1969- )
(1)
Ortega Y Gasset Jose (1883-1955)
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
SPOŁECZEŃSTWO
(3)
FILOZOFIA
(2)
EUROPA
(1)
HISTORIOZOFIA
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
KRYZYS
(1)
KULTURA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA
(1)
POPPER, KARL R.
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZKICE LITERACKIE HISZPAŃSKIE
(1)
WYCHOWANIE dla POKOJU
(1)
Słowo kluczowe
filozofia
(2)
społeczeństwo
(2)
epistemologia
(1)
filozofia społeczna
(1)
krytycyzm
(1)
krytyka
(1)
metodologia
(1)
socjologia filozoficzna
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
teoria wiedzy
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Tyt. oryg.: Rebelión de las masas.
„Bunt mas” to książka ceniona przez psychologów i socjologów na całym świecie. Stanowi swoistą biblię na temat zachowań różnych ludzkich zbiorowości, a w szczególności ukazuje wizję autora na temat buntu, który ma oddzielić naszą epokę od całej wcześniejszej historii. Pozycja ta, której twórcą jest wybitny hiszpański filozof i pisarz, José Ortega y Gasset, nieustannie pozostaje jednym z najbardziej wpływowych dzieł XX wieku. „Masy możemy zdefiniować jako zjawisko psychologiczne, nie musi to być koniecznie tłum złożony z indywidualnych jednostek.” „Masy to ludzie przeciętni. W ten sposób to, co było jedynie ilością, tłumem, nabiera znaczenia jakościowego; staje się wspólną społeczną nijakością. Masy to zbiór ludzi nie wyróżniających się niczym od innych, będących jedynie powtórzeniem typu biologicznego”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3704.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks
Autor na nowo próbuje opisać współczesny świat przy pomocy zaproponowanej wcześniej kategorii „płynnej nowoczesności”. Pisze o życiu w płynnym nowoczesnym świecie, po którym poruszamy się jak po ruchomych piaskach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7137.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8001.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 603-665. Indeks
W rozdziale pierwszym niniejszej pracy, w świetle czy też w "reflektorze" propozycji badań krytycyzmu wiedzy, poddane zostaną wstępnej analizie dokonania austriackiego myśliciela. W rozdziale drugim podjęto kwestię tradycji myślenia krytycznego, która z jednej strony nadała specyficzny kształt regułom kulturowym Zachodu, z drugiej zaś stanowi dla Poppera ramy odniesienia problemowego, które określają specyfikę jego podejścia krytycznego. W rozdziale trzecim dokonano zestawienia tez teorii społecznej Poppera z problemami właściwymi socjologii. W rozdziale czwartym pracy przedstawione zostaną zręby metodologii badań krytycyzmu wiedzy. Rozdział piąty, ostatni, podejmuje zagadnienie badań krytycyzmu wiedzy a budowania społeczeństwa wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7065 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7910.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etos edukacji w XXI wieku / red. Irena Wojnar. - Warszawa : "Elipsa", 2000. - 347 s. ; 21 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Oto książka, której treść nie jest towarem! Nie sprzedaje się uczciwości i nie wróży "sukcesu" misja pedagogiczna, który czyni siebie zbytecznym prowadząc wychowanka do pełnej niezależności. W pewnych środowiskach wychowawca, dla którego naprawdę ważną nagrodą są postępy ucznia, wydaje się Don Kichotem. Pochwała tej książki nie obiecuje doraźnych korzyści czytelnikowi; jest sprzeczna z ideą "marketingu". Dzisiaj pośród "destrukcji normatywności" skierowanie refleksji ku sprawom niemal nieuchwytnym, sprawom, które rozgrywają się między "ja" i "ty", między nauczycielem i lokalną społecznością, między wychowawcą i wychowankiem, może wydać się oderwana od życia. A jednak w dłuższej perspektywie życia narodu właśnie sprawy etosu zawodowego i moralnego profilu, sprawiedliwości społecznej i zaangażowania po stronie dobra wspólnego decydują o naszym losie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2109.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej