Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(34)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(34)
only on-site
(27)
unavailable
(5)
Branch
Magazyny
(20)
Wypo┼╝yczalnie
(19)
Czytelnie
(27)
Author
Chmielewska Barbara
(3)
Mr├│z Bogdan
(3)
Bauman Zygmunt (1925- )
(2)
Bywalec Czes┼éaw (1945- )
(2)
Gulbicka Bo┼╝ena
(2)
Jano┼Ť-Kres┼éo Miros┼éawa
(2)
Adamowicz Mieczys┼éaw (1939- )
(1)
Aldridge Alan (1947- )
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Bobrowska Agnieszka (nauki ekonomiczne)
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Carley Michael
(1)
Cypryański Piotr
(1)
D─ůbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Gardocka-Jałowiec Anna
(1)
Gay Paul du
(1)
Goszczy┼äski Wojciech (1983- )
(1)
G├│rnik-Durose Ma┼égorzata (1960- )
(1)
Kasek Mariola
(1)
Kie┼éczewski Dariusz (1967- )
(1)
Kie┼╝el Ewa
(1)
Kramer J├│zefa (1930- )
(1)
Kulpaka Paweł
(1)
Kusi┼äska Alicja (1934- )
(1)
Kwasek Mariola
(1)
Makowski Grzegorz
(1)
Obirek Stanis┼éaw (1956- )
(1)
Podolec Barbara
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Spapens Philippe
(1)
Stawowy Ludwik
(1)
S├Âderqvist Jan (1961- )
(1)
Ulman Paweł
(1)
Wałęga Agnieszka
(1)
Witek Jolanta
(1)
Wo┼Ť Augustyn
(1)
Wyrwas-Wi┼Ťniewska Monika
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
zbiorowa Praca
(1)
┼üangowska-Szcz─Ö┼Ťniak Urszula
(1)
┼╗akowski Maciej
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(2)
Country
Poland
(34)
Kiribati
(1)
Language
Polish
(35)
Subject
SPO┼╗YCIE
(32)
KONSUMENCI (ekon.)
(12)
BUD┼╗ETY RODZINNE
(6)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(5)
JAKO┼Ü─ć ┼╗YCIA
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(2)
EKOROZWÓJ
(2)
GOSPODARSTWO ROLNE
(2)
OD┼╗YWIANIE
(2)
ROLNICTWO
(2)
Spo┼╝ycie
(2)
CENTRA HANDLOWE
(1)
DZIECKO
(1)
ELITA SPOŁECZNA
(1)
GALERIA MOKOTÓW (Warszawa)
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje
(1)
KULTURA
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
OWOCE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA
(1)
PRZETWORY OWOCOWO-WARZYWNE
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
SEKTOR PRYWATNY
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
(1)
UBÓSTWO
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
┼╗YWNO┼Ü─ć
(1)
Subject: time
1989-
(3)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
35 results Filter
Book
In basket
(Ekonomia)
Bibliogr. s. 287-290. Indeks.
Przedmiotem rozwa┼╝a┼ä w tej ksi─ů┼╝ce s─ů problemy zwi─ůzane z istot─ů, typologi─ů, determinantami, prawid┼éowo┼Ťciami oraz efektami rozwoju konsumpcji i to zar├│wno w wymiarze jednostki ludzkiej, jak i w skali ca┼éego spo┼éecze┼ästwa. Jakkolwiek dominuje podej┼Ťcie ekonomiczne, to jednak na ka┼╝dym niemal kroku wskazuje si─Ö r├│wnie┼╝ na pozaeokonomiczne, czyli spo┼éeczne, kulturowe oraz etyczne aspekty konsumpcji. Ksi─ů┼╝k─Ö tak skonstruowano, by w miar─Ö harmonijnie po┼é─ůczy─ç elementarne zagadnienia konsumpcji z takich dziedzin, jak teoria konsumpcji czy ekonomika konsumpcji, z rowa┼╝aniami o konsumpcji szerszej natury - teoretycznej i praktycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12335 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12334.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13493.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Spectrum)
Słowo kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; konsument
Tylko jedna z wielu r├│l spo┼éecznych, w jakich funkcjonujemy w ci─ůgu swego ┼╝ycia, jest realizowana w atmosferze rozrywki i nieustaj─ůcego ┼Ťwi─Öta, w┼Ťr├│d nadzwyczajnych zach─Öt, w coraz to nowych, specjalnie dla niej aran┼╝owanych warunkach: to rola konsumenta wszelakich d├│br oferowanych we wsp├│┼éczesnym ┼Ťwiecie. W parkach rozrywki, centrach handlowych, restauracjach, hotelach, na stadionach i uniwersytetach, w ko┼Ťcio┼éach i muzeach oraz w wielu innych miejscach jeste┼Ťmy czarowani i oczarowywani, zach─Öcani, nak┼éaniani czy wr─Öcz zmuszani do bycia konsumentami. George Ritzer przekonuje nas, ┼╝e dzieje si─Ö tak w spo┼éecze┼ästwach, w kt├│rych produkowanie traci na znaczeniu, a konsumpcja staje si─Ö coraz wa┼╝niejsza, wobec czego centrum uwagi r├│wnie┼╝ przenosi si─Ö ze ┼Ťrodk├│w produkcji na ┼Ťrodki konsumpcji. Magiczny ┼Ťwiat konsumpcji zaw┼éaszcza kolejne dziedziny ┼╝ycia spo┼éecznego, narzuca im swoje prawa i wywiera przemo┼╝ny wp┼éyw na nasz spos├│b my┼Ťlenia i styl ┼╝ycia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 13488 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13487.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13486.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Key Concepts)
Bibliogr. s. 189-200. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka jest jasnym i zwi─Öz┼éym wprowadzeniem do problematyki konsumpcji i najwa┼╝niejszych debat nad natur─ů i konsekwencjami spo┼éecze┼ästwa konsumpcyjnego. "Konsumpcja" analizuje zwi─ůzek mi─Ödzy rozwojem konsumeryzmu a przemianami ┼Ťwiata pracy, w┼é─ůczaj─ůc w to now─ů potrzeb─Ö "pracy emocjonalnej". Pokazuje tak┼╝e ograniczenia organizacji konsumenckich i ochrony samego konsumenta w kulturze promocji, zdominowanej przez globalne marki i przesyconej reklamami, korporacyjnym sponsoringiem i product placement.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 13491 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 13490.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13489.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 260-272.
Ksi─ů┼╝ka prezentuje, na przyk┼éadzie kilku kraj├│w europejskich, w tym Polski, pr├│by budowania nowych, alternatywnych sieci ┼é─ůcz─ůcych rolnictwo z konsumentami, sprzyjaj─ůcych tworzeniu systemu zr├│wnowa┼╝onej produkcji i konsumpcji ┼╝ywno┼Ťci. Praca zosta┼éa w du┼╝ym stopniu po┼Ťwi─Öcona kszta┼étowaniu ruch├│w spo┼éecznych zwi─ůzanych z wytwarzaniem i dostarczaniem ┼╝ywno┼Ťci. Autor opisuje do┼Ťwiadczenia pa┼ästw europejskich w tym zakresie, m.in. Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii oraz nieliczne przypadki alternatywnych dzia┼éa┼ä w Polsce. Poza cz─Ö┼Ťci─ů analityczno-opisow─ů, w publikacji znajduje si─Ö wiele interesuj─ůcych rozwa┼╝a┼ä o kondyscji wsp├│┼éczesnej socjologii wsi i rolnictwa oraz o nowych nurtach teoretycznych w niej wyst─Öpuj─ůcych. (z Przedmowy)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14912.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2393 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta jest pe┼éna idei, nad kt├│rymi trzeba si─Ö zastanowi─ç i na podstawie kt├│rych trzeba zacz─ů─ç dzia┼éa─ç. Zawarta jest w niej g┼é─Öboka analiza naszych wsp├│lnych problem├│w oraz warianty zbiorowych dzia┼éa┼ä, kt├│re mog─ů pom├│c w osi─ůgni─Öciu nowej ekologicznej r├│wnowagi mi─Ödzy znacznie wi─Öksz─ů ludno┼Ťci─ů ┼Ťwiata a zdolno┼Ťci─ů ┼Ťrodowiska do podtrzymywania ┼╝ycia. Dokonano w niej w nowy, bardzo interesuj─ůcy spos├│b analizy kompleksowych problem├│w w odniesieniu do restrukturyzacji produkcji globalnej i zmian stylu ┼╝ycia. Ta dobrze napisana, ┼éatwa do czytania ksi─ů┼╝ka stanowi wa┼╝ny i oryginalny wk┼éad do zbiorowego my┼Ťlenia o przysz┼éych warunkach ekorozwoju. Dzielenia si─Ö ┼Ťwiatem wytycza drog─Ö jak─ů musz─ů p├│j┼Ť─ç rz─ůdy i obywatele na ┼Ťwiecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3729.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 279-[301].
Celem ksi─ůzki jest pr├│ba spojrzenia na rol─Ö konsumenta we wsp├│┼éczesnej gospodarce oaz problematyke zachowa┼ä konsumenckich z trzech perspektyw. Pierwsza cz─Ö┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki oferuje perspektyw─Ö globaln─ů i koncentruje si─Ö na przegl─ůdzie najwa┼╝niejszych czynnik├│w kszta┼étuj─ůcych zachowania wsp├│┼éczesnych konsument├│w w epoce globalizacji i Internetu. Cz─Ö┼Ť─ç druga omawia nowe trendy konsumenckie oraz pokazuje w jaki spos├│b nowe technologie zmieniaj─ů i modeluja zachowania wsp├│┼éczesnego konsumenta. Trzecia perspketywa to pr├│ba spojrzenia na relacje konsument├│w z przedsi─Öbiorstwem jako najwa┼╝niejszym podmiotem gospodarczym, kt├│ry ma zaspokaja─ç ich r├│┼╝ne potrzeby.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13416.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14391.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-294.
Konsumpcja i zachowania konsumenckie stanowi─ů dziedzin─Ö wiedzy, kt├│ra podlega nieustannym zmianom. W ksi─ů┼╝ce autor przedstawia podstawow─ů wiedz─Ö o charakterze interdyscyplinarnym, niezb─Ödn─ů do prawid┼éowego poznania problematyki szeroko pojmowanej konsumpcji, a tak┼╝e zrozumienia preferencji i zachowa┼ä gospodarstw domowych podejmuj─ůcych decyzje konsumpcyjne na rynku. Autor omawia w niej: podstawowe poj─Öcia zwi─ůzane z konsumpcj─ů, gospodarstwem domowym oraz potrzebami i sposobami ich zaspokajania, wp┼éyw r├│┼╝nych determiant na zachowania konsumenckie, nowe trendy w zachowaniach konsument├│w na rynku, ekonomiczne i psychologiczne teorie konsumpcji, modelowanie zachowa┼ä konsument├│w na rynku, mierniki pomiaru konsumpcji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12333 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12236.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13492.IX.16.6 [Czytelnia C], 13360.IX.16.6 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
(Cultura / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
W tej ksi─ů┼╝ce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk wsp├│┼éczesnych wzor├│w i strategii ┼╝yciowych, bada wp┼éyw postaw konsumpcyjnych na wzory zachowa┼ä w r├│┼╝nych, na poz├│r niezwi─ůzanych z sob─ů, aspektach ┼╝ycia spo┼éecznego takich jak wsp├│┼éczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podzia┼éy i uwarstwienie spo┼éeczne, wsp├│lnoty i zwi─ůzki partnerskie, budowa to┼╝samo┼Ťci, wytwarzanie i u┼╝ytkowanie czy wreszcie preferowanie okreslonych warto┼Ťci.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10952 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8406.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C], 9786.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9785.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 216-218. Indeks.
Podr─Öcznik zawiera najnowsz─ů, usystematyzowan─ů wiedz─Ö o konsumpcji, jej strukturze, prawid┼éowo┼Ťciach i uwarunkowaniach. Przedstawiono w nim teori─Ö konsumpcji, pocz─ůwszy od terminologii, typologii, poprzez determinanty, prawid┼éowo┼Ťci i efekty rozwoju konsumpcji, rozpatrywane zar├│wno w wymiarze mikro (jednostka ludzka, gospodarstwo domowe), jak i makro (spo┼éecze┼ästwo). Ksi─ů┼╝ka ma charakter interdyscyplinarny, poniewa┼╝ konsumpcja, jako g┼é├│wny czynnik rozwoju gospodarczego, jest omawiana nie tylko w kategoriach ekonomicznych, ale r├│wnie┼╝ w kontek┼Ťcie spo┼éecznym, psychologicznym i etycznym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8308 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 9676.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9675.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 359-382. Indeks.
Przes┼éank─ů podj─Öcia wskazanej tematyki pracy jest niezmienna aktualno┼Ť─ç problematyki konsumpcji zar├│wno na p┼éaszczy┼║nie nauki, jak i praktyki. Badania konsumpcji w zakresie jej miejsca w ┼╝yciu gospodarczym i spo┼éecznym przesz┼éy d┼éug─ů drog─Ö, tj. od podej┼Ťcia do niej jako tylko i wy┼é─ůcznie u┼╝ytkowania d├│br i us┼éug, traktowania jako biernego efektu rozwoju gospodarczego, do uznania jej za aktywny, integralny czynnik procesu gospodarowania, szczeg├│lnego rodzaju dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů. Dotychczas przeprowadzone (w oparciu o r├│┼╝ne ┼║r├│d┼éa informacji, kt├│re nieustannie poszerzaj─ů si─Ö) badania konsumpcji wyra┼║nie wskazuj─ů, ┼╝e jest to kategoria dynamiczna, wymagaj─ůca systematycznych analiz, kt├│rych cech─ů powinno by─ç podej┼Ťcie interdyscyplinarne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16998.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Culture Media and Identities)
This innovative text offers a novel understanding of relations between the economic and the cultural. The book shows how cultural products are produced, marketed and sold in an increasingly global economy. Chapters examine the emergence of truly global cultural products and the strategies of global cultural players such as Sony. Throughout, the book illustrates that contemporary cultural goods and services are inextricably bound up with economic processes of production, circulation and exchange.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11267.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 279-290.
W ksi─ů┼╝ce podj─Öta zosta┼éa probematyka relacji mi─Ödzy konsumpcj─ů i rozwojem zr├│wnowa┼╝onym. Autor podejmuje w niej pytanie, w jaki spos├│b nale┼╝a┼éoby okresli─ç kategori─Ö konsumpcji ┼╝r├│wnowa┼╝onej oraz na ile procesy wsp├│┼éczesnej konsumpcji odpowiadaj─ů tej idei: zatem czy jest mo┼╝liwe stopniowe wdra┼╝anie takich wzorc├│w spo┼╝ycia, kt├│re czyni┼éyby bardziej realnym wdro┼╝enie koncepcji zr├│wnowa┼╝onego rozwoju. Ksi─ů┼╝ka traktuje zarazem o samej konsumpcji. Autor po┼Ťwi─Öci┼é te┼╝ wiele miejsca charakterystyce niezwykle obfitej ilo┼Ťci trend├│w i tendencji, kt├│re w procesach spo┼╝ycia s─ů dostrzegalne. Na podstawie ksi─ů┼╝ki Czytelnik mo┼╝e spr├│bowa─ç samodzielnie odpowiedzie─ç na pytanie: co w┼éa┼Ťciwie oznacza fakt, ┼╝e wsp├│┼éczesne spo┼éecze┼ästwo jest spo┼éecze┼ästwem konsumpcyjnym oraz jakie z tym faktem wi─ů┼╝─ů si─Ö szanse i zagro┼╝enia, a tak┼╝e jakie zjawiska i zmiany w ┼Ťwiecie konsument├│w maj─ů trwa┼éy charakter oraz jak wp┼éyn─ů na przysz┼éo┼Ť─ç ludzkiej cywilizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7585.XVII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8586.XVII.2 [Czytelnia C], 8585.XVII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Tekst cz─Ö┼Ťc. ros.
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja prezentuje r├│┼╝ne oblicza i uwarunkowania konsumpcjonizmu, pocz─ůwszy od przybli┼╝enia marze┼ä i aspiracji konsumpcyjnych mieszka┼äc├│w polskich wsi popegeerowskich, a sko┼äczywszy na opisie mentalno┼Ťci, stylu ┼╝ycia i konsumpcji ameryka┼äskiego pokolenia baby boomu. R├│┼╝norodno┼Ť─ç perspektyw i punkt├│w widzenia, uwzgl─Ödniaj─ůca r├│wnie┼╝ do┼Ťwiadczenia mi─Ödzynarodowe (USA, ┼üotwa i Ukraina), pozwala naszkicowa─ç szerszy kontekst upowszechniania si─Ö wzorc├│w ekspansywnego konsumpcjonizmu. Ksi─ů┼╝ka oparta jest na wynikach bada┼ä empirycznych prowadzonych w r├│┼╝nych o┼Ťrodkach akademickich w Polsce i za granic─ů. Publikacja jest adresowana do student├│w, pracownik├│w wy┼╝szych uczelni, instytut├│w badawczych, agencji reklamowych i firm zajmuj─ůcych si─Ö badaniami marketingowymi oraz wszystkich os├│b, kt├│re chc─ů lepiej zrozumie─ç rol─Ö, jak─ů odgrywa konsumpcja we wsp├│┼éczesnych spo┼éecze┼ästwach, a tak┼╝e pozna─ç mechanizmy zachowa┼ä konsumenckich w globalizuj─ůcej si─Ö gospodarce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8737 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently unavailable
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10211.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Tyt. oryg.: N├Ątokraterna - boken om det elektoniska klassamh├Ąllet.
Indeks.
Ksi─ů┼╝ka jest g┼éosem w publicznej debacie po┼Ťwi─Öconej wp┼éywowi zmian w dziedzinie technologii informacyjnych na przemiany spo┼éeczne. Autorzy pr├│buj─ů odpowiedzie─ç m.in. na pytania: Co stanie si─Ö z pa┼ästwem, polityk─ů, demokracj─ů? Co si─Ö stanie z tworzeniem to┼╝samo┼Ťci i wzorami konsumpcji? Jak b─Öd─ů funkcjonowa─ç nowe elektroniczne sieci? Jak w┼éadza i spo┼éeczny status b─Öd─ů dystrybuowane w nowo powstaj─ůcych hierarchiach? Zdaniem autor├│w: "Netokratyczna elita szybko krystalizuje si─Ö w┼Ťr├│d obeznanej z internetem polskiej m┼éodzie┼╝y. M┼éodzi Polacy s─ů dzisiaj zdeterminowani, by maksymalnie wykorzysta─ç cz┼éonkostwo Polski w Unii Europejskiej. To w┼éa┼Ťnie oni najlepiej wykorzystaj─ů powstaj─ůc─ů infrastruktur─Ö IT. R├│wnocze┼Ťnie coraz liczniejszy staje si─Ö polski konsumatriat, nowa podklasa pogr─ů┼╝onych w letargu leniwc├│w. Naszym celem jest wyja┼Ťnienie istoty zachodz─ůcych zmian, wyt┼éumaczenie, co wed┼éug nas si─Ö stanie i dlaczego, zapewnienie podstawowych instrument├│w, dzi─Öki kt├│rym b─Ödzie mo┼╝na sobie poradzi─ç z nowym spo┼éecznym paradygmatem".
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8604 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8603.VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10030.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Obyczaje, Prawo i Polityka, ┼╗ycie Codzienne)
Bibliogr. s. 167-[172].
Ksi─ů┼╝ka Grzegorza Makowskiego zosta┼éa oparta na badaniach przeprowadzonych w Galerii Mokot├│w - najwi─Ökszym dotychczas centrum handlowym w Europie ┼Ürodkowowschodniej. Zawiera nie tylko interesuj─ůcy opis funkcjonowania centrum handlowego, ale r├│wnie┼╝ analiz─Ö spo┼éecznego znaczenia o┼Ťrodk├│w rozrywkowo-handlowych oraz wp┼éywu, jaki wywieraj─ů na rozw├│j kultury popularnej. Drobiazgowa analiza socjologiczna jest poparta mn├│stwem przyk┼éad├│w obecno┼Ťci o┼Ťrodk├│w handlowych w ┼╝yciu spo┼éecznym i kulturalnym, w filmie, teatrze, a nawet poezji i religii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8745 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8744.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10218.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Film i Media Audiowizualne)
Dziecko w ┼Ťwiecie medi├│w i konsumpcji to ksi─ů┼╝ka analizuj─ůca sytuacj─Ö wsp├│┼éczesnego dziecka, jego pozycj─Ö spo┼éeczno-kulturow─ů, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska s─ů opisane w kontek┼Ťcie tocz─ůcych si─Ö aktualnie proces├│w kulturowych charakterystycznych dla spo┼éecze┼ästwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieci┼ästwa. Wp┼éywaj─ů one na spos├│b socjalizowania dzieci, ofert─Ö medialn─ů, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieci┼ästwa, lecz tak┼╝e macierzy┼ästwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzy┼Ťci, ale rodzi te┼╝ pewne zagro┼╝enia, takie jak cho─çby anoreksja czy niebezpiecze┼ästwa wynikaj─ůce z dost─Öpu do ┼║r├│de┼é internetowych. Zar├│wno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przygl─ůdaj─ů si─Ö autorzy ksi─ů┼╝ki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6587 [Magazyn 1], P.6586 [Magazyn 1], P.6585 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6584.VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B], P.4640.VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7472.VI.11 [Czytelnia B], 5011.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: "Work, Consumerism and the New Poor".
Wsp├│┼écze┼Ťnie w niepami─Ö─ç odchodzi poj─Öcie trwa┼éo┼Ťci, zar├│wno w odniesieniu do przedmiot├│w, jak i do stosunk├│w mi─Ödzyludzkich. Jak zauwa┼╝y┼éa Hannah Arendt, ┼Ťwiat cz┼éowieka w du┼╝ej mierze zawdzi─Öcza sw─ů realno┼Ť─ç i trwa┼éo┼Ť─ç temu, ┼╝e otaczaj─ůce go przedmioty s─ů bardziej trwa┼ée od czynno┼Ťci, w wyniku kt├│rych powsta┼éy (przyk┼éadem na to mo┼╝e by─ç szczeg├│lne znaczenie domu rodzinnego jako miejsca powrotu i jedno┼Ťci rodziny). W ┼Ťwiecie nowoczesnych sprz─Öt├│w, kt├│re pe┼éni─ů jedynie rol─Ö chwilowych gad┼╝et├│w, ta prawid┼éowo┼Ť─ç jest jednak zagro┼╝ona. Niezwykle ┼éatwo dzisiaj cz┼éowiekowi ÔÇ×wymieni─çÔÇŁ swe otoczenie, jego poszczeg├│lne elementy i wi─Öksze fragmenty. Coraz bardziej unika on te┼╝ powi─ůza┼ä z otaczaj─ůcymi go rzeczami, domagaj─ůc si─Ö produkt├│w zaprojektowanych wy┼é─ůcznie pod k─ůtem jakiego┼Ť okre┼Ťlonego celu. Podobnie dzieje si─Ö w ┼Ťwiecie relacji i stosunk├│w mi─Ödzyludzkich. Nie zmuszaj─ůc si─Ö do zobowi─ůza┼ä i nadmiernej odpowiedzialno┼Ťci, unika si─Ö spoufalania, budowania trwa┼éych i wiernych stosunk├│w. Ludzie staj─ů si─Ö coraz bardziej wymienialni ÔÇô tak jak przedmioty ÔÇô i jednocze┼Ťnie unikaj─ů odpowiedzialno┼Ťci za kogo┼Ť/co┼Ť, uciekaj─ůc w samotno┼Ť─ç, brak relacji i zobowi─ůza┼ä.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7050.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7884.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.448 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 285-288.
Sytuacja na rynku pracy w Polsce od wielu lat budzi niepok├│j w┼Ťr├│d jego uczestnik├│w, obserwator├│w i analityk├│w. Zjawisko bezrobocia utrzymuje si─Ö wci─ů┼╝ na wysokim poziomie, powoduj─ůc pog┼é─Öbianie si─Ö ub├│stwa wielu rodzin. Bior─ůc pod uwag─Ö fakt, ┼╝e status cz┼éonk├│w gospodarstwa domowego na rynku pracy decyduje w spos├│b bezpo┼Ťredni o ich sytuacji materialnej i poziomie ┼╝ycia, warto powi─ůza─ç analiz─Ö aktywno┼Ťci ekonomicznej ludno┼Ťci z analiz─ů kszta┼étowania si─Ö bud┼╝et├│w gospodarstw domowych. Celem pracy jest pr├│ba wyja┼Ťnienia prawid┼éowo┼Ťci w zakresie kszta┼étowania si─Ö aktywno┼Ťci ekonomicznej ludno┼Ťci, poznania mechanizmu kszta┼étowania si─Ö poziomu i struktury wydatk├│w gospodarstwa domowego, a tak┼╝e poznania zwi─ůzk├│w mi─Ödzy tymi dwiema kategoriami, w ┼Ťwietle cech demograficznych i spo┼éeczno-ekonomicznych gospodarstw domowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7026.VIII.4.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7843.VIII.4.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again