Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(13)
Status
available
(15)
only on-site
(12)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(9)
Wypo┼╝yczalnie
(8)
Czytelnie
(12)
Author
Bauman Zygmunt (1925- )
(2)
Aldridge Alan (1947- )
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bywalec Czes┼éaw (1945- )
(1)
Chmielewska Barbara
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Gay Paul du
(1)
Goszczy┼äski Wojciech (1983- )
(1)
G├│rnik-Durose Ma┼égorzata (1960- )
(1)
Kie┼╝el Ewa
(1)
Makowski Grzegorz
(1)
Mr├│z Bogdan
(1)
Obirek Stanis┼éaw (1956- )
(1)
S├Âderqvist Jan (1961- )
(1)
Wyrwas-Wi┼Ťniewska Monika
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
┼╗akowski Maciej
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(12)
Kiribati
(1)
Language
Polish
(13)
Subject
SPO┼╗YCIE
(12)
KONSUMENCI (ekon.)
(6)
JAKO┼Ü─ć ┼╗YCIA
(3)
BUD┼╗ETY RODZINNE
(1)
CENTRA HANDLOWE
(1)
DZIECKO
(1)
ELITA SPOŁECZNA
(1)
GALERIA MOKOTÓW (Warszawa)
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
INTERNET
(1)
KULTURA
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
OD┼╗YWIANIE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA
(1)
ROLNICTWO
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
(1)
Spo┼╝ycie
(1)
UBÓSTWO
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Subject: time
1989-
(2)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
13 results Filter
Book
In basket
(Key Concepts)
Bibliogr. s. 189-200. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka jest jasnym i zwi─Öz┼éym wprowadzeniem do problematyki konsumpcji i najwa┼╝niejszych debat nad natur─ů i konsekwencjami spo┼éecze┼ästwa konsumpcyjnego. "Konsumpcja" analizuje zwi─ůzek mi─Ödzy rozwojem konsumeryzmu a przemianami ┼Ťwiata pracy, w┼é─ůczaj─ůc w to now─ů potrzeb─Ö "pracy emocjonalnej". Pokazuje tak┼╝e ograniczenia organizacji konsumenckich i ochrony samego konsumenta w kulturze promocji, zdominowanej przez globalne marki i przesyconej reklamami, korporacyjnym sponsoringiem i product placement.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 13491 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 13490.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13489.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomia)
Bibliogr. s. 287-290. Indeks.
Przedmiotem rozwa┼╝a┼ä w tej ksi─ů┼╝ce s─ů problemy zwi─ůzane z istot─ů, typologi─ů, determinantami, prawid┼éowo┼Ťciami oraz efektami rozwoju konsumpcji i to zar├│wno w wymiarze jednostki ludzkiej, jak i w skali ca┼éego spo┼éecze┼ästwa. Jakkolwiek dominuje podej┼Ťcie ekonomiczne, to jednak na ka┼╝dym niemal kroku wskazuje si─Ö r├│wnie┼╝ na pozaeokonomiczne, czyli spo┼éeczne, kulturowe oraz etyczne aspekty konsumpcji. Ksi─ů┼╝k─Ö tak skonstruowano, by w miar─Ö harmonijnie po┼é─ůczy─ç elementarne zagadnienia konsumpcji z takich dziedzin, jak teoria konsumpcji czy ekonomika konsumpcji, z rowa┼╝aniami o konsumpcji szerszej natury - teoretycznej i praktycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12335 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12334.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13493.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 260-272.
Ksi─ů┼╝ka prezentuje, na przyk┼éadzie kilku kraj├│w europejskich, w tym Polski, pr├│by budowania nowych, alternatywnych sieci ┼é─ůcz─ůcych rolnictwo z konsumentami, sprzyjaj─ůcych tworzeniu systemu zr├│wnowa┼╝onej produkcji i konsumpcji ┼╝ywno┼Ťci. Praca zosta┼éa w du┼╝ym stopniu po┼Ťwi─Öcona kszta┼étowaniu ruch├│w spo┼éecznych zwi─ůzanych z wytwarzaniem i dostarczaniem ┼╝ywno┼Ťci. Autor opisuje do┼Ťwiadczenia pa┼ästw europejskich w tym zakresie, m.in. Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii oraz nieliczne przypadki alternatywnych dzia┼éa┼ä w Polsce. Poza cz─Ö┼Ťci─ů analityczno-opisow─ů, w publikacji znajduje si─Ö wiele interesuj─ůcych rozwa┼╝a┼ä o kondyscji wsp├│┼éczesnej socjologii wsi i rolnictwa oraz o nowych nurtach teoretycznych w niej wyst─Öpuj─ůcych. (z Przedmowy)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14912.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Culture Media and Identities)
This innovative text offers a novel understanding of relations between the economic and the cultural. The book shows how cultural products are produced, marketed and sold in an increasingly global economy. Chapters examine the emergence of truly global cultural products and the strategies of global cultural players such as Sony. Throughout, the book illustrates that contemporary cultural goods and services are inextricably bound up with economic processes of production, circulation and exchange.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11267.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Tekst cz─Ö┼Ťc. ros.
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja prezentuje r├│┼╝ne oblicza i uwarunkowania konsumpcjonizmu, pocz─ůwszy od przybli┼╝enia marze┼ä i aspiracji konsumpcyjnych mieszka┼äc├│w polskich wsi popegeerowskich, a sko┼äczywszy na opisie mentalno┼Ťci, stylu ┼╝ycia i konsumpcji ameryka┼äskiego pokolenia baby boomu. R├│┼╝norodno┼Ť─ç perspektyw i punkt├│w widzenia, uwzgl─Ödniaj─ůca r├│wnie┼╝ do┼Ťwiadczenia mi─Ödzynarodowe (USA, ┼üotwa i Ukraina), pozwala naszkicowa─ç szerszy kontekst upowszechniania si─Ö wzorc├│w ekspansywnego konsumpcjonizmu. Ksi─ů┼╝ka oparta jest na wynikach bada┼ä empirycznych prowadzonych w r├│┼╝nych o┼Ťrodkach akademickich w Polsce i za granic─ů. Publikacja jest adresowana do student├│w, pracownik├│w wy┼╝szych uczelni, instytut├│w badawczych, agencji reklamowych i firm zajmuj─ůcych si─Ö badaniami marketingowymi oraz wszystkich os├│b, kt├│re chc─ů lepiej zrozumie─ç rol─Ö, jak─ů odgrywa konsumpcja we wsp├│┼éczesnych spo┼éecze┼ästwach, a tak┼╝e pozna─ç mechanizmy zachowa┼ä konsumenckich w globalizuj─ůcej si─Ö gospodarce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8737 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently unavailable
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10211.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Cultura / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
W tej ksi─ů┼╝ce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk wsp├│┼éczesnych wzor├│w i strategii ┼╝yciowych, bada wp┼éyw postaw konsumpcyjnych na wzory zachowa┼ä w r├│┼╝nych, na poz├│r niezwi─ůzanych z sob─ů, aspektach ┼╝ycia spo┼éecznego takich jak wsp├│┼éczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podzia┼éy i uwarstwienie spo┼éeczne, wsp├│lnoty i zwi─ůzki partnerskie, budowa to┼╝samo┼Ťci, wytwarzanie i u┼╝ytkowanie czy wreszcie preferowanie okreslonych warto┼Ťci.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10952 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8406.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C], 9786.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9785.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Tyt. oryg.: N├Ątokraterna - boken om det elektoniska klassamh├Ąllet.
Indeks.
Ksi─ů┼╝ka jest g┼éosem w publicznej debacie po┼Ťwi─Öconej wp┼éywowi zmian w dziedzinie technologii informacyjnych na przemiany spo┼éeczne. Autorzy pr├│buj─ů odpowiedzie─ç m.in. na pytania: Co stanie si─Ö z pa┼ästwem, polityk─ů, demokracj─ů? Co si─Ö stanie z tworzeniem to┼╝samo┼Ťci i wzorami konsumpcji? Jak b─Öd─ů funkcjonowa─ç nowe elektroniczne sieci? Jak w┼éadza i spo┼éeczny status b─Öd─ů dystrybuowane w nowo powstaj─ůcych hierarchiach? Zdaniem autor├│w: "Netokratyczna elita szybko krystalizuje si─Ö w┼Ťr├│d obeznanej z internetem polskiej m┼éodzie┼╝y. M┼éodzi Polacy s─ů dzisiaj zdeterminowani, by maksymalnie wykorzysta─ç cz┼éonkostwo Polski w Unii Europejskiej. To w┼éa┼Ťnie oni najlepiej wykorzystaj─ů powstaj─ůc─ů infrastruktur─Ö IT. R├│wnocze┼Ťnie coraz liczniejszy staje si─Ö polski konsumatriat, nowa podklasa pogr─ů┼╝onych w letargu leniwc├│w. Naszym celem jest wyja┼Ťnienie istoty zachodz─ůcych zmian, wyt┼éumaczenie, co wed┼éug nas si─Ö stanie i dlaczego, zapewnienie podstawowych instrument├│w, dzi─Öki kt├│rym b─Ödzie mo┼╝na sobie poradzi─ç z nowym spo┼éecznym paradygmatem".
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8604 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8603.VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10030.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Obyczaje, Prawo i Polityka, ┼╗ycie Codzienne)
Bibliogr. s. 167-[172].
Ksi─ů┼╝ka Grzegorza Makowskiego zosta┼éa oparta na badaniach przeprowadzonych w Galerii Mokot├│w - najwi─Ökszym dotychczas centrum handlowym w Europie ┼Ürodkowowschodniej. Zawiera nie tylko interesuj─ůcy opis funkcjonowania centrum handlowego, ale r├│wnie┼╝ analiz─Ö spo┼éecznego znaczenia o┼Ťrodk├│w rozrywkowo-handlowych oraz wp┼éywu, jaki wywieraj─ů na rozw├│j kultury popularnej. Drobiazgowa analiza socjologiczna jest poparta mn├│stwem przyk┼éad├│w obecno┼Ťci o┼Ťrodk├│w handlowych w ┼╝yciu spo┼éecznym i kulturalnym, w filmie, teatrze, a nawet poezji i religii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8745 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8744.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10218.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: "Work, Consumerism and the New Poor".
Wsp├│┼écze┼Ťnie w niepami─Ö─ç odchodzi poj─Öcie trwa┼éo┼Ťci, zar├│wno w odniesieniu do przedmiot├│w, jak i do stosunk├│w mi─Ödzyludzkich. Jak zauwa┼╝y┼éa Hannah Arendt, ┼Ťwiat cz┼éowieka w du┼╝ej mierze zawdzi─Öcza sw─ů realno┼Ť─ç i trwa┼éo┼Ť─ç temu, ┼╝e otaczaj─ůce go przedmioty s─ů bardziej trwa┼ée od czynno┼Ťci, w wyniku kt├│rych powsta┼éy (przyk┼éadem na to mo┼╝e by─ç szczeg├│lne znaczenie domu rodzinnego jako miejsca powrotu i jedno┼Ťci rodziny). W ┼Ťwiecie nowoczesnych sprz─Öt├│w, kt├│re pe┼éni─ů jedynie rol─Ö chwilowych gad┼╝et├│w, ta prawid┼éowo┼Ť─ç jest jednak zagro┼╝ona. Niezwykle ┼éatwo dzisiaj cz┼éowiekowi ÔÇ×wymieni─çÔÇŁ swe otoczenie, jego poszczeg├│lne elementy i wi─Öksze fragmenty. Coraz bardziej unika on te┼╝ powi─ůza┼ä z otaczaj─ůcymi go rzeczami, domagaj─ůc si─Ö produkt├│w zaprojektowanych wy┼é─ůcznie pod k─ůtem jakiego┼Ť okre┼Ťlonego celu. Podobnie dzieje si─Ö w ┼Ťwiecie relacji i stosunk├│w mi─Ödzyludzkich. Nie zmuszaj─ůc si─Ö do zobowi─ůza┼ä i nadmiernej odpowiedzialno┼Ťci, unika si─Ö spoufalania, budowania trwa┼éych i wiernych stosunk├│w. Ludzie staj─ů si─Ö coraz bardziej wymienialni ÔÇô tak jak przedmioty ÔÇô i jednocze┼Ťnie unikaj─ů odpowiedzialno┼Ťci za kogo┼Ť/co┼Ť, uciekaj─ůc w samotno┼Ť─ç, brak relacji i zobowi─ůza┼ä.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7050.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7884.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Film i Media Audiowizualne)
Dziecko w ┼Ťwiecie medi├│w i konsumpcji to ksi─ů┼╝ka analizuj─ůca sytuacj─Ö wsp├│┼éczesnego dziecka, jego pozycj─Ö spo┼éeczno-kulturow─ů, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska s─ů opisane w kontek┼Ťcie tocz─ůcych si─Ö aktualnie proces├│w kulturowych charakterystycznych dla spo┼éecze┼ästwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieci┼ästwa. Wp┼éywaj─ů one na spos├│b socjalizowania dzieci, ofert─Ö medialn─ů, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieci┼ästwa, lecz tak┼╝e macierzy┼ästwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzy┼Ťci, ale rodzi te┼╝ pewne zagro┼╝enia, takie jak cho─çby anoreksja czy niebezpiecze┼ästwa wynikaj─ůce z dost─Öpu do ┼║r├│de┼é internetowych. Zar├│wno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przygl─ůdaj─ů si─Ö autorzy ksi─ů┼╝ki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6587 [Magazyn 1], P.6586 [Magazyn 1], P.6585 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6584.VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B], P.4640.VI.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7472.VI.11 [Czytelnia B], 5011.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Materia┼éy z interdyscyplinarnej dyskusji "Psychologia, konsumpcja, jako┼Ť─ç ┼╝ycia", wrzesie┼ä 2009, Gda┼äsk.
Bibliogr. przy ref.
┼╗yjemy w kulturze konsumpcji. Konsumpcja towarzyszy prawie wszystkim aspektom naszego codziennego funkcjonowania. Fakt ten ma istotne konsekwencje psychologiczne, je┼Ťli chodzi o to┼╝samo┼Ť─ç jednostkow─ů, poczucie w┼éasnej warto┼Ťci, poczucie szcz─Ö┼Ťcia i dobrostanu psychicznego. Jednak konsumpcja to zjawisko, kt├│rego nie mo┼╝na zrozumie─ç na gruncie jednej dyscypliny naukowej. Dlatego niniejsza ksi─ů┼╝ka zawiera refleksje teoretyczne i prezentuje wyniki bada┼ä zar├│wno psycholog├│w, jak i ekonomist├│w i socjolog├│w, systematyzuj─ůce wiedz─Ö na temat r├│┼╝nych aspekt├│w tego zjawiska w kontek┼Ťcie jako┼Ťci ┼╝ycia cz┼éowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12068.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 207-212.
Konsumpcja, zachowania konsument├│w na rynku i ich racjonalno┼Ť─ç staj─ů si─Ö coraz wa┼╝niejszymi zagadnieniami wsp├│┼éczesnej ekonomii. W ksi─ů┼╝ce Autorzy prezentuj─ů wyniki bada┼ä proces├│w konsumpcji polskich gospodarstw domowych oraz racjonalno┼Ťci wydatk├│w i konsumpcji w ┼Ťwietle przyj─Ötych kryteri├│w. Przedstawiaj─ů r├│wnie┼╝ ocen─Ö racjonalno┼Ťci zachowa┼ä konsument├│w na rynku oraz wp┼éyw na te zachowania procesu integracji Polski z Uni─ů Europejsk─ů. W kontek┼Ťcie racjonalno┼Ťci zosta┼éy tak┼╝e rozpatrzone: gospodarowanie dochodami pieni─Ö┼╝nymi przez gospodarstwa domowe, oddzia┼éywania interpersonalne, znaczenie wizerunku/reputacji przedsi─Öbiorstwa w procesach podejmowania decyzji przez konsument├│w oraz zachowania dzieci i m┼éodzie┼╝y jako konsument├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12337 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12336.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13497.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.441 [Magazyn 2] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again