Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(2)
Ładyżyński Andrzej
(2)
Arends Richard I
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kijanowski Piotr
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Paszkowska-Rogacz Anna
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Szala Marcin
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Waltoś Stanisław
(1)
Świętochowska Urszula (1932- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
SZKOLNICTWO
(8)
NAUCZANIE
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
Szkolnictwo
(2)
DYREKTOR
(1)
INTERNET
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
OCHOTNICZE HUFCE PRACY
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
ROLNICTWO
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
Tutoring
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kanada
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Słowo kluczowe
szkolnictwo
(4)
Unia Europejska
(2)
doradztwo zawodowe
(2)
proces boloński
(2)
Centrum Informacji Zawodowej
(1)
Kanada
(1)
OHP
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Urząd Pracy
(1)
badanie
(1)
decentralizacja
(1)
dyrektor
(1)
edukacja
(1)
jakość kształcenia
(1)
kariera zawodowa
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
oświata
(1)
pedagogika porównawcza
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
reforma
(1)
samorząd lokalny
(1)
studenci
(1)
studium przypadku
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
szkoła wyższa
(1)
tutor
(1)
tutoring
(1)
uniwersytet
(1)
wywiad
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zasadniczym celem tej książki jest odpowiedź na pytania o los szkoły istniejacej obecnie tzw. konwencjonalnej oraz o kształt edukacji dnia jutrzejszego. Poszukiwaniu odpowiedzi na pierwsze pytanie podporządkowano część - "Paradygmaty reform" i "Kierunki doskonalenia szkoły". Na drugie pytanie odpowiedź znaleziono w części - "Wizje edukacji jutra". Głównym przedmiotem książki są paradygmaty i wizje reform edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1285.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2553.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skrypt dotyczy współczesnej edukacji w krajach rozwiniętych głównie europejskich i północnoamerykańskich. Z racji swej pozycji nadają one ton rozwojowi oświaty na świecie. Są nam bliskie historycznie i kulturowo a te europejskie również geograficznie. Skrypt zawiera 36 wybranych tematów związanych z edukacją wraz z podstawową literaturę i pytaniami kontrolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2775.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. błędny ISBN (83-7174-917-1)
Bibliogr.
Opracowanie niniejsze może stanowić podstawowy materiał do wykorzystania -na studiach społecznych w tym politologicznych i przez nauczycieli. W pracy przedstawiono wybrane systemy europejskie i pozaeuropejskie, ich cechy charakterystyczne, różnice i podobieństwa, czynniki i uwarunkowania oraz kierunki przemian w systemach edukacyjnych w cywilizacji informacyjnej. pozaeuropejskich i europejskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7148 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8019.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7455 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczymy się nauczać / Richard I. Arends. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 531 s. ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Powszechnie używany w USA podręcznik dydaktyki. Uważany jest za podręcznik wszechstronny, obiektywny i napisany w sposób bardzo zrozumiały, z częstym odwoływaniem się do praktyki. Od polskich różni się szerszym traktowaniem roli nauczyciela, z uwzględnieniem różnych ważnych psychospołecznych aspektów jego pracy. Książka składa się z trzech części: pierwsza dotyczy kierowniczych funkcji w nauczaniu, druga - interakcyjnych funkcji nauczania, trzecia - organizatorskich funkcji nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1742 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3067.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Doradcy Zawodowego)
W okresie szybkich zmian społecznych i gospodarczych padają często pytania o jakość i poziom usług doradczych, o obowiązujący teoretyczny model doradztwa zawodowego oraz jego wymiar praktyczny, czy wreszcie o dostosowanie go do standardów europejskich. Książka pomaga przyjrzeć się jak dotychczas poradziły sobie z praktyczną realizacją wskazań Unii Europejskiej wybrane kraje piętnastki, a takze jakie tendencje wyznaczają kierunek dalszych działań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2703 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2704.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji omówiono najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania szkół wyższych, z uwzględnieniem najnowszych zmian m.in. w zakresie: tworzenia i likwidacji uczelni, badań naukowych i grantów, oceny jednostek naukowych, warunków uzyskania tytułu profesora, procedury uzyskiwania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego, postępowania dyscyplinarnego w sprawach nauczycieli akademickich i studentów, postępowania akredytacyjnego. Monografia umożliwia zainteresowanym wyjaśnienie sobie różnych wątpliwości dotyczących działania systemu. Książka prowadzi bowiem czytelnika przez świat współczesnej akademii w naszym kraju, poczynając od jej średniowiecznej tradycji, łącznie z jej współczesnym wcieleniem w postaci Procesu Bolońskiego, aż do bieżących, aktualnych uwarunkowań działania szkół wyższych. Książka stanowi wartościowe źródło przedstawiające w wyczerpujący sposób aktualne zagadnienia szkolnictwa wyższego w naszym kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7907.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.429 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo przedstawia analizę monograficzno – pedagogiczną systemów mających wpływ na postęp współczesnej dydaktyki i praktykę szkolną, dzięki rytyce werbalizmu połączonej z poglądowością polegającą na włączeniu do ekspozycji pedagogicznej pokazu ze wskazaniem potrzeby rozbudowania i rozwijania samodzielnego myślenia i działania uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3599.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 7)
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Cechą szczególną polskiej oświaty jest jej daleko posunięta decentralizacja, więc problematyka przekazywania uprawnień zarządczych w oświacie samorządom i szkołom jest ważna dla polskich oświatowców. Niniejszy tom Biblioteczki przedstawia analizy i raporty dotyczące doświadczeń międzynarodowych oraz kształtowania się ustroju polskiej oświaty w ciągu minionego dwudziestolecia, w podziale na dwie dekady: tworzenie systemu (lata 1990-1999) i stabilizacja systemu (lata 2000-2010). Omawiane są także kluczowe dla jakości oświaty relacje między dyrektorem szkoły i samorządem.
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 312-346. Indeks.
Problematyka tekstów zawartych w książce wskazuje na najbardziej, z punktu widzenia autorów, palące zjawiska i procesy dziejące się w uniwersytecie i wokół niego. W centrum uwagi poszczególnych tekstów znalazły się warunki rozwoju osoby i zmiany społecznej, jakie tworzy współczesna szkoła wyższa. Uczelnia nie jest wyspą; jest uwikłana w zdarzenia i procesy znacznie wykraczające poza tej terytorium, a o jej funkcjonowaniu decydują kwestie ekonomiczne oraz sposoby zarządzania na poszczególnych szczeblach jej organizacji. Należy pamiętać, że uczelnia zobowiązana jest w pierwszej kolejności do kształcenia studentów, wychowywania ich w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka oraz kształcenie i promowanie kadr naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14773.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to skrypt, który dotyczy współczesnej edukacji w krajach rozwiniętych, głównie europejskich i północnoamerykańskich. Zawiera 36 wybranych tematów związanych z edukacją wraz z podstawową literaturą i pytaniami kontrolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 458.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania. Treść książki obejmuje: założenia teoretyczne tutoringu opis procesu stawania się tutorem wdrażanie i finansowanie programów tutoringowych funkcjonowanie tutoringu w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych studia przypadków – opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach wywiady z praktykami tutoringu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21491.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21490.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-250.
Kształcenie w szkołach wyższych jest usługą, która ma wielu interesariuszy. Wśród usługobiorców najważniejszymi wydają się być studenci i potencjalni pracodawcy, co sprawia, że programy i metody kształcenia w uczelniach powinny być organizowane, tak aby uwzględniać ich wymagania. To, w jakim stopniu inherentne właściwości kształcenia realizowanego w danej uczelni spełniają wymagania interesariuszy tego procesu, a przede wszystkim wymagania studentów i pracodawców, określa jego jakość. W monografii przedstawiono sposoby realizacji działań poprzedzających badania jakości kształcenia, przyjmując, że dobrym przybliżeniem rzeczywistej wartości tej jakości będzie zbiór ocen jakości dokonywanych przez absolwentów uczelni z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przedstawiono również wyniki badań jakości kształcenia realizowanego w pięciu polskich publicznych uczelniach ekonomicznych. Zaprezentowano rezultaty porównawczej analizy jakości kształcenia w tych uczelniach, a w konsekwencji wyniki pozycjonowania uczelni na różnych wymiarach procesu edukacyjnego ocenianego przez ich absolwentów z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przy założeniu, że wybrane największe szkoły wyższe można potraktować jako reprezentację polskich publicznych uczelni ekonomicznych, wskazano na podstawie interpretacji uzyskanych wyników badań słabe i mocne strony edukacji ekonomicznej w polskim ekonomicznym szkolnictwie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 220-236.
Książka przybliża istotę poradnictwa jako relacji międzyosobowej lub działania społecznego i odsłania jego złożoność. Pozwala zrozumieć społeczno-ekonomiczny kontekst poradnictwa oraz poznać zasady organizacji poradnictwa kariery i przezwyciężyć bariery organizacyjne w rozwoju usług poradniczych. Pokazuje, jak optymalizować i racjonalizować działania różnych placówek poradniczych w środowisku lokalnym. Pomoże również studentom i praktykom w zdefiniowaniu własnej roli zawodowej. Książka napisana jasnym, precyzyjnym językiem w sposób nowatorski oddaje pełny obraz współczesnego poradnictwa kariery w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12788.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej