Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Arends Richard I
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Rowntree Derek (1936- )
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Ładyżyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
SZKOLNICTWO
(10)
PEDAGOGIKA
(4)
NAUCZANIE
(3)
WYCHOWANIE
(3)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(2)
INTERNET
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
OCHOTNICZE HUFCE PRACY
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PRACA UMYSŁOWA
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Szkolnictwo
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręczniki akademickie
(1)
Słowo kluczowe
Centrum Informacji Zawodowej
(1)
OHP
(1)
Urząd Pracy
(1)
doradztwo zawodowe
(1)
kariera zawodowa
(1)
nauczyciel
(1)
oświata
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
społeczeństwo
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła
(1)
uczeń
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 925 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najważniejszym celem tego tomu jest uczynić problematycznym to, co pod wpływem niefortunnych lektur i codziennej rutyny stało się oczywiste. Tom otwierają dwa rozdziały, w których szkołę oglądamy z zewnętrznej strony, z perspektywy historycznej i spojrzenie na szkołę jako składnik życia społecznego. Trzy pozostałe rozdziały traktują o elementach szkoły: uczniu, nauczycielu i programie szkolnym. Treść poszczególnych rozdziałów może posłużyć jako podstawa pogłębionych dyskusji nad różnymi elementami życia szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1344.V.4 [Czytelnia B], P.1766.V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Skrypt dotyczy współczesnej edukacji w krajach rozwiniętych głównie europejskich i północnoamerykańskich. Z racji swej pozycji nadają one ton rozwojowi oświaty na świecie. Są nam bliskie historycznie i kulturowo a te europejskie również geograficznie. Skrypt zawiera 36 wybranych tematów związanych z edukacją wraz z podstawową literaturę i pytaniami kontrolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2775.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, która przygotowuje do efektywnej pracy w klasie szkolnej, jest przeznaczona przede wszystkim dla kandydatów na nauczycieli. Jest to pierwsza na rynku wydawniczym publikacja, która prezentuje tak wiele zagadnień dotyczących szkoły i klasy szkolnej oraz odwołuje się do badań empirycznych w tej dziedzinie. Jest to swego rodzaju podręcznik, który dostarcza rzeczywistej, zintegrowanej i zrozumiałej wiedzy podstawowej dotyczącej zjawisk edukacyjnych, która pomoże studentom powiązać teorię i rezultaty badań naukowych z praktyką nauczania, a także działaniami podejmowanymi przez nich w tej dziedzinie. Wiadomości zawarte w publikacji są ważne w poznaniu i zrozumieniu ogólnych zagadnień traktujących o szkole, a także określają punkt wyjścia zawodowego rozwoju każdego przyszłego nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3072.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4076.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademickie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu ; 17)
Bibliogr. s. 271-296, akty prawne w aneksie.
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników jest próbą modelowego ujęcia procesu rehabilitacji, odnoszonego do jego aspektów edukacyjnych. Przyjmujemy założenie, że proces rehabilitacji zawiera swoiste podstawy i wspólne elementy, które można odnieść do różnych niepełnosprawności. Podkreślamy w tej publikacji specyficzne potrzeby osób z różnymi niepełnosprawnościami, pamiętając zarazem, że są to jednostki w swej istocie normalne, dysponujące analogiczną pulą genów jak inne osoby. Problematyka zaprezentowana w poszczególnych rozdziałach książki eksponuje przede wszystkim podejście społeczno-humanistyczne i podmiotowe w procesie oddziaływań rehabilitacyjnych. Akcentuje również integracyjną perspektywę w podejmowaniu i rozwiązywaniu problemów jednostek niepełnosprawnych. Proces rehabilitacji w różnych jego odmianach wychodzi poza tradycyjną konwencję. Jest on próbą poszukiwania alternatywnych możliwości rozwoju człowieka z udziałem rodziny, szkoły i sieci placówek wspierających jego rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9466.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania : podręcznik akademicki. Część 2. Szkoła / redakcja naukowa Krzysztof Konarzewski. - Wydanie VII zmienione - 2 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 233, [1] strona : rysunki ; 24 cm.
Indeksy.
Podręcznik przedstawia najważniejsze przemiany zachodzące w instytucji szkolnej od czasów antycznych do początku naszego stulecia omawia istotne zmiany w oświacie po 1989 roku pomaga pojąć historyczny, społeczny i psychologiczny sens działalności zawodowej nauczyciela przybliża rolę nauczyciela i związane z nią trudności pokazuje przykłady, w jaki sposób poznać i zrozumieć ucznia oraz jego „świat" przygotowuje do racjonalnego wyboru programów nauczania, a także zachęca do tworzenia programów autorskich. Podręcznik przeznaczony dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz studentów pedagogiki. Niezwykle pomocny nauczycielom w ich codziennej praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22835.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczymy się nauczać / Richard I. Arends. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 531 s. ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Powszechnie używany w USA podręcznik dydaktyki. Uważany jest za podręcznik wszechstronny, obiektywny i napisany w sposób bardzo zrozumiały, z częstym odwoływaniem się do praktyki. Od polskich różni się szerszym traktowaniem roli nauczyciela, z uwzględnieniem różnych ważnych psychospołecznych aspektów jego pracy. Książka składa się z trzech części: pierwsza dotyczy kierowniczych funkcji w nauczaniu, druga - interakcyjnych funkcji nauczania, trzecia - organizatorskich funkcji nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1742 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3067.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka napisana została z myślą o uczniach i studentach, a także o uczestnikach wszelkiego rodzaju kursów. Autor przedstawia aktualne i realistyczne sugestie , które powinny zwiększyć efektywność uczenia się i pomóc w uzyskaniu jak najlepszych wyników. Omawia następujące zagadnienia: budowanie własnej wiedzy, organizowanie czasu pracy, sztuka aktywnego czytania, klimat zdobywania wiedzy, sporządzanie i wykorzystywanie notatek, jak sobie radzić z egzaminami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2564.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spośród książek poświęconych historii wychowania, jakie ukazały się w Polsce po roku 1980, dzieło S. I. Możdżenia należy do najgruntowniejszych, najbardziej wnikliwych i oryginalnych. Jest też rezultatem nie zbiorowej pracy, a indywidualnym wysiłkiem jednego autora, co bardzo korzystnie odbiło się na jego zawartości i spostości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5090 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6200.V.1 [Czytelnia B], 6201.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje aktualnie ważne problemy jak: uznawalność dyplomów i świadectw w krajach Unii Europejskiej, standardy kwalifikacji zawodowych: rynkowe i szkolne, problemy etyczne związane ze środowiskiem pracy. Problematyka książki została podzielona na 7 powiązanych z sobą części. Zaczyna się od definicji i charakterystyki współczesnych rynków pracy. Następnie podejmowane są zagadnienia dotyczące: zawodoznawstwa, klasyfikacji i kompetencji zawodowych, nowych zawodów i form zatrudnienia, poradnictwa zawodowego ujętego w syntetycznej formie współczesnych orientacji i tendencji w tej dziedzinie, szkolnych i pozaszkolnych systemów kształcenia zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4791.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5159.VII.3 [Czytelnia B], 5160.VII.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.175.
Książka obejmuje trzy grupy zagadnień. W pierwszej części znalazły się wstępne wiadomości dotyczące oligofrenopedagogiki jako nauki. Na temat etiologii upośledzenia umysłowego istnieje dość obszerna specjalistyczna literatura naukowa. Moje zadanie polegało nie na tym, aby podać skróconą wiedzę w tym zakresie, lecz na pokazaniu wzajemnego związku między stopniem upośledzenia umysłowego a planowaniem postępowania rewalidacyjnego. Druga część książki zawiera ogólne założenia organizacji szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo w Polsce. Analiza objęła głównie te placówki, które związane są z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w formie zorganizowanej opieki szkolnej i zakładowej. Odrębnego opracowania wymaga zagadnienie organizacji środowiska rewalidacyjnego w domu rodzinnym dziecka. Materiał dotyczący opieki nad dzieckiem upośledzonym umysłowo w dwóch wybranych państwach (Francja, Belgia) umieszczono w ostatniej części opracowania łącznie z problemem integracji upośledzonych umysłowo ze społeczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7053.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5089.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6198.V.1 [Czytelnia B], 6199.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest nie tylko dla studentów kierunków pedagogicznych, ale także może służyć tym, którzy chcą zaczerpnąć wiedzy z zakresu naukoznawstwa i dziejów kultury. Jest on nowym ujęciem historii nauki, oświaty i edukacji. Figurują w nim tematy, których nie spotyka się w poprzednich podręcznikach. Do nich należą rozdziały o wychowaniu w kulturze Bliskiego Wschodu, Bizancjum, w kulturze islamu. Omawia wartości wychowawcze Pisma Świętego, pedagogikę chrześcijańską św. Pawła, Ojców i Doktorów Kościoła i studia Polaków w obcych krajach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5088.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6197.V.1 [Czytelnia B], 6196.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 220-236.
Książka przybliża istotę poradnictwa jako relacji międzyosobowej lub działania społecznego i odsłania jego złożoność. Pozwala zrozumieć społeczno-ekonomiczny kontekst poradnictwa oraz poznać zasady organizacji poradnictwa kariery i przezwyciężyć bariery organizacyjne w rozwoju usług poradniczych. Pokazuje, jak optymalizować i racjonalizować działania różnych placówek poradniczych w środowisku lokalnym. Pomoże również studentom i praktykom w zdefiniowaniu własnej roli zawodowej. Książka napisana jasnym, precyzyjnym językiem w sposób nowatorski oddaje pełny obraz współczesnego poradnictwa kariery w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12788.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej