Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(13)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(16)
Autor
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Zahorska Marta
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Johnson Gordon
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Rogalski Eugeniusz (1931- )
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Tuohy David
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
SZKOLNICTWO
(15)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
OŚWIATA
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
POLSKA
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
CAMBRIDGE (Wielka Brytania)
(1)
CORNFORD, FRANCIS MACDONALD (1874-1943)
(1)
DYREKTOR
(1)
GIMNAZJA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UNIVERSITY of CAMBRIDGE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Słowo kluczowe
Great Britain
(1)
University of Cambridge
(1)
decentralizacja
(1)
dyrektor
(1)
higher education
(1)
oświata
(1)
reforma
(1)
samorząd lokalny
(1)
szkolnictwo
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Autor
Forma i typ
Temat
iekonwencjonalne ujęcie problematyki szkoły, skupiające się na potencjalnych, drzemiących w nauczycielach i uczniach, czynnikach jej rozwoju. Autor - nauczyciel zaangażowany w proces zmian edukacyjnych w kilku krajach - zachęca do poszukiwania ukrytych założeń edukacji we własnej szkole (np. w odniesieniu do symboliki szkoły, do roli nauczyciela i ucznia), do badania własnych wyobrażeń, postaw i zachowań, by to osobiste rozumienie przyczyn takiego a nie innego działania szkoły uczynić podstawą zmian w zakresie własnej aktywności dydaktycznej, wychowawczej i organizacyjnej. Celem autora jest nie tyle odsłanianie i demaskowanie tych postaw i zachowań nauczycieli, które decydują o rzeczywistej (a nie oficjalnej) kulturze szkoły, o jej wewnętrznym życiu (duszy), ile zaproszenie do obserwacji i samopoznania. Książka jest napisana prostym i zrozumiałym językiem. Zawiera atrakcyjny zestaw ćwiczeń ułatwiających samopoznanie i rozwijanie nowych umiejętności. Oryginalny sposób narracji wykładu, przeplatany anegdotami i przykładami z życia sprawiają, że choć autor wymaga od czytelnika odwagi patrzenia w lustro, książkę czyta się z przyjemnością. Pozycja adresowana została do studentów pedagogiki, studentów kierunków nauczycielskich, a także nauczycieli-praktyków i uczestników podyplomowych studiów nauczycielskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3072 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1761.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1760.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Książkaj est systematycznym i zwięzłym przybliżeniem reform w obrębie szkolnictwa, jakie przeprowadzano w XX wieku, głównie w Europie i Stanach Zjednoczonych. Analizując rozległe inspiracje filozoficzne i moralne, jakie wpłynęły w rezultacie na myśl pedagogiczną, pokazuje, jak zmieniały się koncepcje wychowania, zakres obowiązków ucznia, a także sama instytucja szkoły. Autor w krytyczny sposób śledzi próby zreformowania, czy też przebudowania szkoły, od dominującej jeszcze na początku XX wieku szkoły herbartowskiej, przez progresywizm, nowe wychowanie, esencjalizm, alternatywizm (łącznie z ruchem tzw. szkoły otwartej), aż do pedagogiczny integryzm. Każdy z rozdziałów pracy poświęcony jest innemu nurtowi i prezentuje jego główne założenia, tezy, ale także i krytykę. Jednym słowem, jest to ciekawa wycieczka po historii myśli pedagogicznej w XX wieku i jej społecznych efektach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4846.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5236.V.3 [Czytelnia B], 5237.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to praca pokonferencyjna. Seminaria skupione były na czterech głównych tematach: Problemy reformy edukacyjnej, Tendencje w dydaktyce, Reforma w realizacji i dialogu oraz Szkolnictwo wyższe wobec reformy edukacji. Tytuł pracy zbiorowej związany jest z zagadnieniami reformy systemu oświaty oraz dialogiki pedagogicznej. Poświęcenie pracy zbiorowej tym zagadnieniom należy uznać za przedsięwzięcie dobrze umotywowane i użyteczne poznawczo oraz praktycznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2238 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3528.V.3 [Czytelnia B], 3529.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jaka powinna być polska szkoła u progu nowego tysiąclecia w wolnym i demokratycznym państwie? Na te pytania usiłuje znaleźć odpowiedź znany działacz oświatowy - profesor Tadeusz Pilch. Co można zaakceptować we wprowadzonej reformie a co należało by zmienić? Zdaniem autora we wprowadzanej reformie w zbyt małym stopniu uwzględniono wychowanie przedszkolne oraz kształcenie ustawiczne, czyli oświatę dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2560.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Przemiany jakie dokonały się w Polsce po 1989 roku dotyczyły również edukacji. Doprowadziły do zwiększenia samodzielności nauczycieli, powstania nowego sektora szkół (niepaństwowych, zwanych społecznymi) ale również do coraz większego podporządkowania oświaty prawom rynkowym.Autorka publikacji jest socjologiem - pracownikiem naukowym Uniwersytetu Warszawskiego a zawarte w książce przemyślenia oparła na wielu badaniach, prowadzonych między innymi wśród nauczycieli i rodziców. Na problem przemian w oświaciemspogląda jakby z dwóch pozycji: "żabiej" (jako członek komitetu klasowego a póżniej szkolnego) oraz "bocianiej" jako badacz naukowy wspomnianego problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2563 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1288.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Jesto to przekrojowe podsumowanie projektów reform oświatowych w Polsce w latach 1973-2005. Książka przedstawia główne tezy raportów i projektów reform w ujednoliconych ramach tematycznych. Zwięźle i przystępnie omawia argumenty wysuwane na rzecz podjęcia każdej reformy, jej cele i zadania, najważniejsze tezy, postulaty autorów. Prezentuje realizację reform przez administrację oświatową. Podsumowuje i syntetyzuje główne fakty dotyczące edukacji, ułożone chronologicznie i problemowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4842 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5229.V.3 [Czytelnia B], 5228.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Książka dotyczy funkcjonowania gimnazjum oraz w mniejszym zakresie szkoły podstawowej. W publikacji prezentowane są interesujące wyniki badań postaw dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców wobec gimnazjum, dane dotyczące infrastruktury oświatowej oraz ocena jakości programów i podręczników gimnazjalnych - Ponadto czytelnik znajdzie w niej informacje na temat grupowania uczniów w gimnazjum, problemów wychowawczych i zagadnienia drugoroczności. Badania ISP pokazują, jak ważne jest systematyczne śledzenie trudności, których doświadcza polska oświata, i formułowanie na tej podstawie wniosków korygujących efekty wprowadzanych zmian. Niniejsze opracowanie umożliwia merytoryczną | dyskusję wszystkim zainteresowanym poprawą jakości oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2675.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poza ławką szkolną / Kazimierz Denek. - Poznań : "Eruditus", 2002. - 223, [1] s. ; 20 cm.
Publikacja umożliwia zapoznanie się z preferowanymi przez autora formami zagospodarowania czasu wolnego (wycieczki szkolne, obozy wędrowne) przez młodzież. Czytelnik odnajdzie w niej szereg poszukiwań zależności między rekreacją, sportem, kulturą fizyczną, a kształceniem ogólnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5500 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6912.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Część tekstów służy lepszemu rozumieniu polskiej rzeczywistości oświatowej, część - przystosowaniu warsztatu pedagogicznego nauczycieli do wymogów zmieniającej się szkoły. Czytelnik znajdzie w książce m.in. bezstronną analizę brytyjskich i amerykańskich zapożyczeń w polskiej reformie oświaty, omówienie "prywatnej pedagogiki" nauczycieli, konfrontację stereotypów na temat młodzieży z jej własnymi opiniami o sobie, niebanalne spojrzenie na programy szkolne i zewnętrzną kontrolę ich realizacji, wskazówki na temat, jakie nauczanie prowadzi do najlepszych wyników w sprawdzianach osiągnięć. ję polecamy nauczycielom, pracownikom oświaty, studentom pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2295 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2294.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór artykułów ukazujących dokonujące się w ostatnich latach przemiany w systemie polskiej edukacji oraz rolę nauczyciela w procesie zaistniałych zmian. Jest ona przeznaczona dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich oraz nauczycieli pragnących wzbogacić swą wiedzę o współczesnej szkole i kompetencjach zawodowych pedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3825.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowym celem badań do publikacji było ustalenie jaką wiedzą o reformie dysponują nauczyciele, jaki mają wobec reformy stosunek emocjonalny i wreszcie czy są gotowi uczestniczyć w jej realizacji. W badaniach uwzględniono wskaźniki dotyczące kariery zawodowej nauczycieli oraz położenia społeczno-ekonomicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2550.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Poszczególne artykuły w książce stanowią próbę określenia kondycji współczesnej pedgogiki w aspekcie teoretycznym i praktycznym. Nie wyczerpano oczywiście wszystkich kwestii związanych z tą problematyką, ale zaprezentowano wiele interesujących stanowisk i poglądów. Publikacja jest adresowana do wychowawców wszystkich szczebli szkolnictwa, do studentów i rodzicow.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6724.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem konferencji naukowej, której celem była ocena wprowadzonych reform w polityce społecznej. Dotyczyła następujących problemów: dylematy społeczne wprowadzonych reform, reforma ochrony zdrowia, reforma edukacyjna, reforma administracyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.454 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1350.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Analizy zawarte w tej publikacji wskazują na złożoność problemów przed jakimi staje współczena szkoła i nauczyciel. W części pierwszej omówiono problemy szkoły na przestrzeni wieków. Część druga poświęcona jest kształceniu nauczycieli w okresie przemian edukacyjnych. Część trzecia stanowi analizy dotyczące poszukiwań odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia ucziowskie wynoszone z interakcji nauczyciel uczeń są rozumiane jako oddziaływania wychowawcze przygotowujące jednostke do wkroczenia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8251.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7292 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This entertaining account of Cambridge around the turn of the twentieth century contains the centenary edition of the complete text of F. M. Cornford's famous satire of 1908 on university politics, Microcosmographia Academica, together with a full account of the controversies which gave rise to it. Cambridge during this period was being subjected to pressure for reform from within and outside the University, forcing it to radical social and academic change, above all by extending and altering the curriculum and by admitting women. All these matters, many of which remain in debate at the beginning of the twenty-first century in Cambridge and in the wider academic community, provoked fierce debates and provided a rich context for Cornford's pamphlet. The book is illustrated with a selection of contemporary photographs and portraits.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7200.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8091.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 7)
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Cechą szczególną polskiej oświaty jest jej daleko posunięta decentralizacja, więc problematyka przekazywania uprawnień zarządczych w oświacie samorządom i szkołom jest ważna dla polskich oświatowców. Niniejszy tom Biblioteczki przedstawia analizy i raporty dotyczące doświadczeń międzynarodowych oraz kształtowania się ustroju polskiej oświaty w ciągu minionego dwudziestolecia, w podziale na dwie dekady: tworzenie systemu (lata 1990-1999) i stabilizacja systemu (lata 2000-2010). Omawiane są także kluczowe dla jakości oświaty relacje między dyrektorem szkoły i samorządem.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Książka jest pokłosiem Ogólnopolskiej Konferenji Naukowej, która odbyła się 25-26 maja 2000 roku w Kazimierzu Dolnym. Zamieszczone w publikowanych materiałach zróżnicowane teksty wielu autorów prezentujących różne środowiska naukowe, różne koncepcje badawcze ukazują ogromną różnorodność i złożoność problematyki rewalidacji i resocjalizacji we współczesnej pedagogice specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1945 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1946.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej