Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Zahorska Marta
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Rogalski Eugeniusz (1931- )
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
SZKOLNICTWO
(12)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
OŚWIATA
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
POLSKA
(2)
DYREKTOR
(1)
GIMNAZJA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Słowo kluczowe
decentralizacja
(1)
dyrektor
(1)
oświata
(1)
reforma
(1)
samorząd lokalny
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jest to praca pokonferencyjna. Seminaria skupione były na czterech głównych tematach: Problemy reformy edukacyjnej, Tendencje w dydaktyce, Reforma w realizacji i dialogu oraz Szkolnictwo wyższe wobec reformy edukacji. Tytuł pracy zbiorowej związany jest z zagadnieniami reformy systemu oświaty oraz dialogiki pedagogicznej. Poświęcenie pracy zbiorowej tym zagadnieniom należy uznać za przedsięwzięcie dobrze umotywowane i użyteczne poznawczo oraz praktycznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2238 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3528.V.3 [Czytelnia B], 3529.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jaka powinna być polska szkoła u progu nowego tysiąclecia w wolnym i demokratycznym państwie? Na te pytania usiłuje znaleźć odpowiedź znany działacz oświatowy - profesor Tadeusz Pilch. Co można zaakceptować we wprowadzonej reformie a co należało by zmienić? Zdaniem autora we wprowadzanej reformie w zbyt małym stopniu uwzględniono wychowanie przedszkolne oraz kształcenie ustawiczne, czyli oświatę dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2560.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemiany jakie dokonały się w Polsce po 1989 roku dotyczyły również edukacji. Doprowadziły do zwiększenia samodzielności nauczycieli, powstania nowego sektora szkół (niepaństwowych, zwanych społecznymi) ale również do coraz większego podporządkowania oświaty prawom rynkowym.Autorka publikacji jest socjologiem - pracownikiem naukowym Uniwersytetu Warszawskiego a zawarte w książce przemyślenia oparła na wielu badaniach, prowadzonych między innymi wśród nauczycieli i rodziców. Na problem przemian w oświaciemspogląda jakby z dwóch pozycji: "żabiej" (jako członek komitetu klasowego a póżniej szkolnego) oraz "bocianiej" jako badacz naukowy wspomnianego problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2563 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1288.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy funkcjonowania gimnazjum oraz w mniejszym zakresie szkoły podstawowej. W publikacji prezentowane są interesujące wyniki badań postaw dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców wobec gimnazjum, dane dotyczące infrastruktury oświatowej oraz ocena jakości programów i podręczników gimnazjalnych - Ponadto czytelnik znajdzie w niej informacje na temat grupowania uczniów w gimnazjum, problemów wychowawczych i zagadnienia drugoroczności. Badania ISP pokazują, jak ważne jest systematyczne śledzenie trudności, których doświadcza polska oświata, i formułowanie na tej podstawie wniosków korygujących efekty wprowadzanych zmian. Niniejsze opracowanie umożliwia merytoryczną | dyskusję wszystkim zainteresowanym poprawą jakości oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2675.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór artykułów ukazujących dokonujące się w ostatnich latach przemiany w systemie polskiej edukacji oraz rolę nauczyciela w procesie zaistniałych zmian. Jest ona przeznaczona dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich oraz nauczycieli pragnących wzbogacić swą wiedzę o współczesnej szkole i kompetencjach zawodowych pedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3825.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowym celem badań do publikacji było ustalenie jaką wiedzą o reformie dysponują nauczyciele, jaki mają wobec reformy stosunek emocjonalny i wreszcie czy są gotowi uczestniczyć w jej realizacji. W badaniach uwzględniono wskaźniki dotyczące kariery zawodowej nauczycieli oraz położenia społeczno-ekonomicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2550.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem konferencji naukowej, której celem była ocena wprowadzonych reform w polityce społecznej. Dotyczyła następujących problemów: dylematy społeczne wprowadzonych reform, reforma ochrony zdrowia, reforma edukacyjna, reforma administracyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.454 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1350.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poza ławką szkolną / Kazimierz Denek. - Poznań : "Eruditus", 2002. - 223, [1] s. ; 20 cm.
Publikacja umożliwia zapoznanie się z preferowanymi przez autora formami zagospodarowania czasu wolnego (wycieczki szkolne, obozy wędrowne) przez młodzież. Czytelnik odnajdzie w niej szereg poszukiwań zależności między rekreacją, sportem, kulturą fizyczną, a kształceniem ogólnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5500 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6912.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Poszczególne artykuły w książce stanowią próbę określenia kondycji współczesnej pedgogiki w aspekcie teoretycznym i praktycznym. Nie wyczerpano oczywiście wszystkich kwestii związanych z tą problematyką, ale zaprezentowano wiele interesujących stanowisk i poglądów. Publikacja jest adresowana do wychowawców wszystkich szczebli szkolnictwa, do studentów i rodzicow.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6724.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Część tekstów służy lepszemu rozumieniu polskiej rzeczywistości oświatowej, część - przystosowaniu warsztatu pedagogicznego nauczycieli do wymogów zmieniającej się szkoły. Czytelnik znajdzie w książce m.in. bezstronną analizę brytyjskich i amerykańskich zapożyczeń w polskiej reformie oświaty, omówienie "prywatnej pedagogiki" nauczycieli, konfrontację stereotypów na temat młodzieży z jej własnymi opiniami o sobie, niebanalne spojrzenie na programy szkolne i zewnętrzną kontrolę ich realizacji, wskazówki na temat, jakie nauczanie prowadzi do najlepszych wyników w sprawdzianach osiągnięć. ję polecamy nauczycielom, pracownikom oświaty, studentom pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2295 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2294.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Analizy zawarte w tej publikacji wskazują na złożoność problemów przed jakimi staje współczena szkoła i nauczyciel. W części pierwszej omówiono problemy szkoły na przestrzeni wieków. Część druga poświęcona jest kształceniu nauczycieli w okresie przemian edukacyjnych. Część trzecia stanowi analizy dotyczące poszukiwań odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia ucziowskie wynoszone z interakcji nauczyciel uczeń są rozumiane jako oddziaływania wychowawcze przygotowujące jednostke do wkroczenia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8251.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7292 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 7)
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Cechą szczególną polskiej oświaty jest jej daleko posunięta decentralizacja, więc problematyka przekazywania uprawnień zarządczych w oświacie samorządom i szkołom jest ważna dla polskich oświatowców. Niniejszy tom Biblioteczki przedstawia analizy i raporty dotyczące doświadczeń międzynarodowych oraz kształtowania się ustroju polskiej oświaty w ciągu minionego dwudziestolecia, w podziale na dwie dekady: tworzenie systemu (lata 1990-1999) i stabilizacja systemu (lata 2000-2010). Omawiane są także kluczowe dla jakości oświaty relacje między dyrektorem szkoły i samorządem.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Książka jest pokłosiem Ogólnopolskiej Konferenji Naukowej, która odbyła się 25-26 maja 2000 roku w Kazimierzu Dolnym. Zamieszczone w publikowanych materiałach zróżnicowane teksty wielu autorów prezentujących różne środowiska naukowe, różne koncepcje badawcze ukazują ogromną różnorodność i złożoność problematyki rewalidacji i resocjalizacji we współczesnej pedagogice specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1945 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1946.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej