Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Drapińska Anna
(1)
Dziewanowska Katarzyna
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Piasecka Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Polcyn Jan
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Wawak Tadeusz (1946- )
(1)
Woźnicki Jerzy
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Światowy Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(2)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Temat
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(6)
SZKOLNICTWO
(4)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(3)
DYREKTOR
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
OŚWIATA
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
BENCHMARKING
(1)
DYREKTORZY SZKÓŁ
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
Marketing wartości
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Postawy
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(1)
UNIWERSYTETY KATOLICKIE
(1)
Ukraińcy
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Współdziałanie
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(6)
marketing
(3)
oświata
(3)
szkolnictwo
(3)
zarządzanie
(3)
zarządzanie jakością
(3)
dyrektor
(2)
szkoła
(2)
usługi edukacyjne
(2)
Krajowe Ramy Kwalifikacji
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
cudzoziemcy
(1)
decentralizacja
(1)
edukacja
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość kształcenia
(1)
komunikacja międzynarodowa
(1)
konflikt
(1)
kształcenie
(1)
menedżer
(1)
nauczyciel akademicki
(1)
niepełnosprawni
(1)
oprogramowanie
(1)
organizacja ucząca się
(1)
pedagogika
(1)
postawa
(1)
promocja
(1)
przywództwo
(1)
reforma
(1)
samorząd lokalny
(1)
samorząd terytorialny
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
studenci
(1)
szkoła wyższa
(1)
uniwersytet
(1)
wartości
(1)
wielokulturowość
(1)
wychowanie
(1)
zarządzanie personelem
(1)
zarządzanie relacjami
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
zróżnicowanie kulturowe
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Marketingowe zarządzanie szkołą /Amir Jan Fazlagić. - Warszawa : Wydawnictwa CODN - Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, cop. 2003. - 164 s. : il. ; 24 cm.
(Zarządzanie Szkołą)
Bibliogr. s. 162-164.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-303. Indeks.
Przywództwo w edukacji to nie prowadzenie grupy według znanych punktów orientacyjnych z mapą w ręku, to raczej podróż z wieloma objazdami, zawracaniem, pytaniem o drogę, i tylko, lub aż tylko na to trzeba być przygotowanym - na ciągłe zmiany kierunku, tempa i środka lokomocji. Podjęcie refleksji nad zarządzaniem sferą edukacji, przy założeniu integracji wiedzy z wielu obszarów, uważam za trafne i uzasadnione. Zmieniająca się rola szkoły, procesy demokratyzacji społeczeństwa oraz pewne negatywne zjawiska obserwowane w oświacie zachęcają do podjęcia refleksji na temat specyfiki zarządzania szkołą oraz wymagań wobec dyrektorów szkół, z perspektywy dorobku nauk o zarządzaniu i socjologii oświaty. Temat przywództwa edukacyjnego, któremu poświęcona jest niniejsza publikacja, należy do zaniedbanych w sensie teoretycznym obszarów badawczych, wpisujących się w nauki humanistyczne, a w szczególności w takie dyscypliny, jak nauki o zarządzaniu i pedagogika. Dobrze więc się stało, że Autor postanowił ten stan rzeczy zmienić, proponując nowy model przywództwa w zarządzaniu edukacyjnym (...). Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu edukacji bez uwzględnienia roli, jaką odgrywa przywództwo w edukacji, bez nowego podejścia do kierowania szkołą, skoncentrowanego na wydobywaniu potencjału przywódczego wśród nauczycieli, (...) i bez aktywnego podejścia do rzeczywistości, polegającego na jej odpowiednim kształtowaniu. Grzegorz Mazurkiewicz właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swych rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16282.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych s. 91
Książka podejmuje problematykę możliwości aplikacyjnych oprogramowania informatycznego w oświacie a zwłaszcza prezentuje dostępne na rynku oprogramowanie. Celem pracy jest wskazanie twórcom oprogramowania wspomagającego zarządzanie szkołą oczekiwanych funkcjonalności systemu. Przedstawiona w ksiażce metodyka powinna umożliwić decydentom oświatowym wybór takiego systemu, który zapewni całkowitą realizację stawianych przed szkołą zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7525.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-303.
Autorka proponuje w książce nowatorskie podejście do zarządzania i marketingu w szkolnictwie wyższym, jakim jest zarządzanie relacjami. Jest ono propozycją nowoczesnego zarządzania, które z jednej strony może pomóc uczelniom w osiąganiu przewagi konkurencyjnej, z drugiej zaś nie jest sprzeczne z akademickim etosem i misją. W książce opisano zarządzanie relacjami z różnymi podmiotami w otoczeniu rynkowym uczelni (np. klientami, przedsiębiorstwami, państwem). Szczególną uwagę zwrócono na relacje uczelni ze studentami. Oparto się zarówno na najnowszej literaturze światowej, jak i wynikach badań własnych. Czytelnik znajdzie tu naukowe teorie, potwierdzające słuszność wysuwanych tez, a także przykłady praktycznych narzędzi niezbędnych szkołom wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13144.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; 2)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Książka
W koszyku
Bibliograf. przy ref.
Publikacja ta może rozszerzyć wiedzę o uwarunkowaniach zarządzania jakością w uczelniach wyższych. Omawia pewne aspekty zasad tego zarządzania i szerzej doktrynę jakości w uczelniach. Prezentuje niektóre poglądy dotyczące sposobów podniesienia jakości, czynników ją warunkujących oraz doświadczeń niektórych uczelni w zakresie dbałosci o jakość nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1213.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7442 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-175.
"[Publikacja] dotyczy (...) aktualnych problemów doskonalenia funkcjonowania uczelni w warunkach wdrażania noweli norm prawnych dotyczących (...) uczelni publicznych i niepublicznych. Jednocześnie jest ona naukowym, bardzo interesującym sposobem prezentacji wybranych aspektów zarządzania jakością w szkołach wyższych w oparciu o wymogi normy ISO 9001:2008. (...) książka jest cenną pozycją naukową a jednocześnie poradnikiem dla tych, którzy interesują się i zajmują projakościową restrukturyzacją zarządzania w uczelniach w okresie wdrażania reformy szkolnictwa wyższego w Polsce". (z recenzji prof. nadz. dr. hab. Tadeusza Wawaka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13058.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
"Książka traktuje o możliwościach poprawy i doskonalenia jakości znajdujących się w sferze zarządzania szkołą wyższą. (...) Niniejsza monografia wychodzi naprzeciw nowym nurtom i tendencjom życia akademickiego: naukowo-badawczego, dydaktycznego i kulturowego, uwzględniając kontekst otoczenia, w tym kontekst prawny, techniczno-technologiczny i społeczno-gospodarczy. Stanowi interesujące kompendium wiedzy o zagadnieniach, z jakimi mierzy się dziś lub zmierzy się w niedalekiej przyszłości szkolnictwo wyższe i poszczególne uczelnie. Jest również ciekawym materiałem informacyjno-instruktażowym dla środowiska akademickiego. (...) Praca uwzględnia założenia tak zwanej reformy bolońskiej, a ponadto eksponuje - jako jeden z warunków powodzenia misji - potrzebę zmiany kultury organizacyjnej uczelni oraz wartości wyznawanych przez ich pracowników". (Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Lisieckiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13061.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Interesujące jest, że taką kategorię jak äklasowośćö można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym. (z recenzji prof.zw.dr.hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11807.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12989.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konferencje (Wyższa Szkoła Handlowa, Wrocław))
Celem publikacji jest przedstawienie sytuacji szkolnictwa wyższego w Polsce oraz w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Analiza porównawcza i opisowa systemów edukacyjnych i zachodzących w nich zmian jest szczególnie ważna i aktualna dla kształtowania się Europejskiego Społeczeństwa Wiedzy, jak również wyznaczania priorytetów oraz kierunków w dalszym rozwoju szkolnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5100.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 361-402. Indeks.
Książka Katarzyny Dziewanowskiej przynosi wiedzę wartościową dla środowiska naukowego, ale także cenną i zrozumiałą dla praktyków zarządzania publicznego i dla polityków. Rzadko się zdarza, żeby praca rzetelna pod względem naukowym i wykorzystująca różnorodne techniki badawcze była jednocześnie łatwa w odbiorze i zrozumiała dla odbiorców spoza środowiska akademickiego. Monografia dr Dziewanowskiej łączy te cechy. Może także stanowić wzór dla innych autorów pod względem przejrzystości wywodu, uporządkowania wątków i posługiwania się naukowym językiem. Wreszcie, pokazuje ona, jak pisząc na temat specyficzny dla jednej dyscypliny naukowej, można stworzyć pracę interesującą także z perspektywy interdyscyplinarnej (autor tej recenzji jest ekonomistą, a książkę przeczytał z dużym zainteresowaniem Dr hab. Mikołaj Herbst)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17834.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 7)
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Cechą szczególną polskiej oświaty jest jej daleko posunięta decentralizacja, więc problematyka przekazywania uprawnień zarządczych w oświacie samorządom i szkołom jest ważna dla polskich oświatowców. Niniejszy tom Biblioteczki przedstawia analizy i raporty dotyczące doświadczeń międzynarodowych oraz kształtowania się ustroju polskiej oświaty w ciągu minionego dwudziestolecia, w podziale na dwie dekady: tworzenie systemu (lata 1990-1999) i stabilizacja systemu (lata 2000-2010). Omawiane są także kluczowe dla jakości oświaty relacje między dyrektorem szkoły i samorządem.
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-173.
Książka, opracowana przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo podróż przez umiędzynarodowione, a więc kulturowo zróżnicowane środowisko wyższych uczelni. Prezentuje szerokie spektrum zachowań o podłożu społeczno-kulturowym i religijnym, które cudzoziemcy mogą uzewnętrzniać podczas pobytu w polskich ośrodkach akademickich, a także wyjaśnia, jak właściwie na nie reagować. Dostarcza wiedzy na temat zarządzania zachowaniami kulturowymi w szkolnictwie wyższym, przygotowania wizyt oraz obsługi obcokrajowców na terenie uczelni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18622.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18621.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej