Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Baranowska Alicja (nauki rolnicze)
(1)
Bera Ryszard
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dominik Monika
(1)
Dudak Anna
(1)
Fatyga Robert
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Knap Maciej
(1)
Kondracki Stanisław
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mystkowska Iwona
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Radwańska Katarzyna
(1)
Ratajczak Sabina
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Stańczyk Anna (statystyka)
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Thieme Jerzy K
(1)
Us Magdalena
(1)
Wadowski Dariusz
(1)
Zadrożniak Bogumiła
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Łącka Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(5)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(2)
BEZROBOCIE
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
Pedagogika
(1)
ROLNICTWO
(1)
RYNEK PRACY
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZTUKA
(1)
UNIWERSYTETY KATOLICKIE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Temat: czas
2001-0
(9)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(3)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
RANKING
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(5)
absolwenci
(3)
rynek pracy
(3)
bezrobocie
(2)
jakość kształcenia
(2)
studenci
(2)
szkoła wyższa
(2)
uniwersytet
(2)
Biała Podlaska
(1)
Polska
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
badania naukowe
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
edukacja
(1)
integracja społeczna
(1)
kadra dydaktyczna
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kultura
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciel akademicki
(1)
niepełnosprawni
(1)
obowiązek szkolny
(1)
ocena
(1)
państwowa wyższa szkoła zawodowa
(1)
pedagogika
(1)
postawa
(1)
proces boloński
(1)
program kształcenia
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
studia
(1)
studia rolnicze
(1)
sztuka
(1)
wiek przedszkolny
(1)
województwo lubelskie
(1)
wychowanie
(1)
wykształcenie wyższe
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Indeks s. 394-404
W Polsce, jak i w całej Europie Wschodniej, szkolnictwo wyższe jest niezwykle oporne na zmiany i nie ma motywacji do efektywnej alokacji zasobów, ponieważ stabilność finansowa gwarantowana przez państwo usypia uczelnie. Państwo narzuca reżim finansowania podobny do zarządzania finansami w gospodarce socjalistycznej. Według oceny ekspertów OECD, Banku Światowego i znacznej części naszego środowiska akademickiego, szkolnictwo wyższe w Polsce jest w stanie głębokiego kryzysu wartości. Autor przedstawianej publikacji stworzył reformatorskie kompendium wiedzy dotyczące szkolnictwa wyższego. Z proponowanymi projektami można się zgadzać lub nie, ale z pewnością warto je poznać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8756.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.)
Bibliogr. s. 222-232.
W sektorze szkolnictwa wyższego pytanie „jak kształcić?” jest wciąż aktualne. Czy polskie uczelnie wyższe pozwalają zdobyć studentom wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne przydatne na rynku pracy? Po czym poznać, że dana uczelnia kształci na wysokim poziomie? Jakie działania powinna podejmować uczelnia wyższa, by zapewnić wysoką jakość kształcenia? W obliczu masowości kształcenia, zmian wynikających z nowelizacji ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, wdrażania wytycznych Procesu Bolońskiego, spadku liczby studentów i rosnącej konkurencji wśród uczelni wyższych, pytania te nabierają szczególnego znaczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15240.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 312-346. Indeks.
Problematyka tekstów zawartych w książce wskazuje na najbardziej, z punktu widzenia autorów, palące zjawiska i procesy dziejące się w uniwersytecie i wokół niego. W centrum uwagi poszczególnych tekstów znalazły się warunki rozwoju osoby i zmiany społecznej, jakie tworzy współczesna szkoła wyższa. Uczelnia nie jest wyspą; jest uwikłana w zdarzenia i procesy znacznie wykraczające poza tej terytorium, a o jej funkcjonowaniu decydują kwestie ekonomiczne oraz sposoby zarządzania na poszczególnych szczeblach jej organizacji. Należy pamiętać, że uczelnia zobowiązana jest w pierwszej kolejności do kształcenia studentów, wychowywania ich w poczuciu odpowiedzialności za państwo polskie, za umacnianie zasad demokracji i poszanowanie praw człowieka oraz kształcenie i promowanie kadr naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14773.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata oferta studiów pedagogicznych w Polsce, będąca odpowiedzią środowisk akademickich na potrzeby społeczne i oczekiwania rynku pracy, stanowi z jednej strony ważną i prężną część rynku studiów wyższych, z drugiej zaś jest wielkim wyzwaniem w zakresie organizacji edukacji nowoczesnej i wysokojakościowej. Organizatorzy tej edukacji - uczelnie wyższe - ponoszą niezbywalną odpowiedzialność za jakość produktu określanego mianem studiów wyższych - I i II stopnia. Dbałość o rozwój studiów pedagogicznych - tak pod kątem zakresu (poszerzenie oferty), jak i podnoszenie jakości - nie może być realizowane jedynie na poziomie poszczególnych gremiów, ukierunkowana na wspólne definiowanie problemów, diagnozę sytuacji, opracowywanie prognoz i w końcu poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz sposobów ich wdrażania. Publikacja stanowi silny głos w tej dyskusji. Wielkim walorem pracy jest zawarcie w niej stanowisk wielu wybitnych polskich pedagogów. Opracowanie składa się z czterech komplementarnych części, których zakresy treściowe ujmują szerokie spektrum problematyki jakości edukacji wyższej w obszarze nauk pedagogicznych. z recenzji prof. dr hab. Tamary Zacharuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD.
Podręcznik opisuje krok po kroku, jak pracować z osobami po kierunkach związanych z kulturą i sztuką , aby dzieki uczestnictwu w proponowanej ścieżce wsparcia rozpoczęły aktywność zawodową w przemysłach kreatywnych. Opisuje model aktywizacji zawodowej Model Art-Aktywator oraz specjalną platformę internetową, skierowaną do osób z wyższym wykształceniem, jak również do instytucji rynku pracy, instytucji kultury i przedsięborców. Książka zawiera również komplet materiałów do prowadzenia specjalistycznych szkoleń, dotyczących tematyki niezbędnej dla osób, które mają się odnaleźć zawodowo w ramach przemysłów kreatywnych (zarządzania, marektingu i promocji, reklamy, technik sprzedaży wytworów kultury, ochrony własności intelektualnej).
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 27-28 czerwca 2013 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja opisuje model państwowych wyższych szkół zawodowych, ich rolę w systemie szkolnictwa wyższeg oraz sposób funkcjonowania. Całość została podzielona na pięć części. Pierwsza zawiera 8 rozdziałów o tematyce ogólnej dotyczącej wszystkich bądź znacznej wielkości PSWZ w Polsce. Część druga obejmuje 10 opracowań dotyczących konkretnych uczelni. Część trzecia skupia 8 rozdziałów opisujących określoną rolę i funkcję PWSZ w rejonach ich funkcjonowania. W części czwartej omówiono specyficzne zagadnienia ze sfery dzialalności dydaktycznej, naukowo-badawczej i organizacyjnej PSW w Białej Podlaskiej. Ostatnia część zawiera krótkie informacje o PWSZ w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14261 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14259.V.3 [Wypożyczalnia B], P.14260.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15075.V.3 [Czytelnia B], 15076.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16591 [Magazyn 1], P.16590 [Magazyn 1], B.1292 [Magazyn 2], B.1291 [Magazyn 2], B.1290 [Magazyn 2] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1289.XVII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1288.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych s. 105-109.
Celem monografii, adresowanej głównie do studentów kierunku pedagogika, jest udzelenie odpowiedzi na pytanie, jakie w rzeczywistości są możliwości rozowjowe dzieci 5- i 6- letnich tuż przed rozpoczęciem przez nie edukacji szkolnej. Publikacja wpisuje się w ważny nurt rozważań o jakości edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i warta jest szerokiego upowszechnienia oraz przekazania instytucjom zajmującym się na co dzień edukacją dzieci w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16941 [Magazyn 1], P.16956 [Magazyn 1], P.16947 [Magazyn 1], P.16967 [Magazyn 1], P.16965 [Magazyn 1], P.16950 [Magazyn 1], P.16966 [Magazyn 1], P.16944 [Magazyn 1], P.16945 [Magazyn 1], P.16968 [Magazyn 1], P.16948 [Magazyn 1], P.16957 [Magazyn 1], P.17141 [Magazyn 1], P.16969 [Magazyn 1], P.16962 [Magazyn 1], P.16953 [Magazyn 1], P.16946 [Magazyn 1], P.16959 [Magazyn 1], P.16951 [Magazyn 1], P.16970 [Magazyn 1], P.16943 [Magazyn 1], P.16963 [Magazyn 1], P.16964 [Magazyn 1], P.16955 [Magazyn 1], P.16960 [Magazyn 1], P.16942 [Magazyn 1], P.16961 [Magazyn 1], P.16949 [Magazyn 1], P.16952 [Magazyn 1], P.16958 [Magazyn 1], P.17142 [Magazyn 1], P.16954 [Magazyn 1] (32 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16772.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16771.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109.
Monografia porusza zagadnienia związane z oceną skali bezrobocia wśród osób z wykształceniem wyższym, ma za zadanie pomóc przyszłym studentom w trafnym wyborze uczelni oraz kierunku studiów, a także przyczyni się do podjęcia aktywnych działań na rzecz osób z wykształceniem wyższym podejmowanych przez powiatowe urzędy pracy oraz inne instytucje działające na rzecz przeciwdziałania bezrobociu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16740.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej