Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Pawłowski Bogusław (1962- )
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Szubielska Magdalena
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Temat
SPOSTRZEGANIE
(5)
DZIECKO
(2)
ATRAKCYJNOŚĆ INTERPERSONALNA
(1)
Dziecko
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
ESTETYKA
(1)
INFORMACJA WIZUALNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osobowość
(1)
PAMIĘĆ
(1)
POZNANIE
(1)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
ROZUMIENIE
(1)
SOCJOTECHNIKA
(1)
STRES
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZUCIA
(1)
UKŁAD NERWOWY
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
WRAŻENIA
(1)
Wrażenia
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
ŚWIADOMOŚĆ
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
spostrzeganie
(2)
atrakcyjność fizyczna
(1)
badania psychologiczne
(1)
biopsychologia
(1)
culture
(1)
człowiek
(1)
emocje
(1)
mechanizm doboru płciowego
(1)
procesy poznawcze
(1)
psychologia
(1)
psychologia społeczna
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychopatologia
(1)
terapia
(1)
uczenie się
(1)
visual communication
(1)
visual sociology
(1)
wrażenia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Biologia atrakcyjności człowieka / pod red. nauk. Bogusława Pawłowskiego. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009. - IX, [1], 345 s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Książka stanowi wyśmienite kompendium wiedzy na temat ludzkiej atrakcyjności. Przedstawiono tu wszystkie aspekty biologicznego znaczenia atrakcyjności człowieka oraz mechanizmów ewolucyjnych, które ukształtowały ludzkie preferencje względem cech dziecięcych oraz morfologicznych cech ludzkiego ciała (wysokości, budowy i proporcji ciała i twarzy oraz koloru skóry), a także zapachu i głosu osób dorosłych. Szczegółowo omówiono współczesną myśl ewolucyjną (mechanizmy doboru płciowego, sygnalizację biologiczną), tak ważną dla zrozumienia zachowań i preferencji człowieka. Wskazano wiele uniwersalizmów zwiazanych z uznawaniem niektórych cech za atrakcyjne, a także zaproponowano ekologiczne przyczyny odmiennych preferencji w różnych kulturach i społeczeństwach. Napisana prostym, jasnym językiem będzie z pewnością fascynującą lekturą dla wszystkich czytelników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14950.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15781.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-112.
Praca dotycząca przemocy medialnej ? przede wszystkim przemocy obrazu telewizyjnego. Autorka przedstawia zjawisko przemocy ikonicznej, odsłania mechanizmy jej skutecznego działania, a jednocześnie metody przeciwdziałania jej wpływowi poprzez projektowanie strategii edukacyjnych i podejmowanie określonych działań badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5062 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6161.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst w j. angielskim
Comprehensively revised and updated, this edition provides a critical introduction to the study and interpretation of visual culture.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6853 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6852.XXIV.5 [Wypożyczalnia A], P.6851.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7652.XXIV.5 [Czytelnia A], 7651.XXIV.5 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 119)
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą. Rzadko kiedy zauważa się, że między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób „ułożenia w głowie” oglądanego komunikatu może być mniej lub bardziej trafny, co przekłada się na poziom jego rozumienia. Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki. Odbiorców znajdzie zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5799.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7231.V.7 [Czytelnia B], 7230.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4924.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej