Form of Work
Książki
(14)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Status
only on-site
(11)
available
(5)
unavailable
(3)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(2)
Wypożyczalnie
(6)
Czytelnie
(12)
Author
Taylor David (1945- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bierach Alfred J. (1924- )
(1)
Biffle Chris
(1)
Blank Steven G
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Connors Roger
(1)
Dorf Bob
(1)
Duckworth Angela (1970- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Kruse Kevin (1967- )
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lees John (1958- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Piskorska Agata
(1)
Raich Mario
(1)
Romanek Arkadiusz
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Smith Tom
(1)
Stine Jean
(1)
Szymański Maciej
(1)
Werbanowska Marta
(1)
Wilk Jadwiga
(1)
Wittenberg-Cox Avivah
(1)
Year
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(18)
Canada
(1)
Language
Polish
(18)
English
(1)
Subject
SUKCES
(9)
Sukces
(4)
KARIERA
(3)
SAMOREALIZACJA
(3)
PRACA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
Zarządzanie
(2)
AWANS
(1)
Czas
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MENTORING
(1)
Nauczyciele
(1)
Osobowość
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES ZAWODOWY
(1)
Startup
(1)
Sukces szkolny
(1)
WYPALENIE ZAWODOWE
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
PORADNIKI
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki
(1)
Domain
Rozwój osobisty
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
20 results Filter
Book
In basket
(HR / Wolters Kluwer Polska)
Temat: MENTORING ; SUKCES
Tyt. oryg.: Naked coach : business coaching made simple
Książka jest kierowana do liderów biznesu, trenerów, specjalistów HR, konsultantów, którzy na co dzień wykorzystują coaching. Autor zaprasza do odbycia wraz z nim sześciu podróży, w czasie których czytelnik będzie mógł odnaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania: Czym jest coaching? Jak znaleźć odpowiedniego trenera? Czym jest autocoaching? Jaką rolę może odgrywać coaching w budowaniu relacji z ludźmi? Jakie znaczenie ma coaching w życiu zawodowym i prywatnym? Autor za pomocą konkretnych przykładów i przypowieści pokazuje, jak odrzucić to co hamuje naszą aktywność, a także jak osiągać sukces oraz powtarzalne i trwałe korzyści finansowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10374 IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
SUKCES (hasło przedmiotowe)
zob. też KARIERA (hasło przedmiotowe) ; PRAKSEOLOGIA (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: POWODZENIE
Book
In basket
(HR / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Naked leader, 2002
Książka stawia czytelnikowi wyzwania inspirujące do wyznaczania i osiągania najbardziej ambitnych celów. Autor zaprasza do odbycia wraz z nim siedmiu podróży, w czasie których czytelnik będzie mógł odnaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania: - Czym jest sukces? - Jak go odnieść? - Czy każdy może z powodzeniem pełnić funkcję lidera? - Jak odkryć, kim się jest naprawdę? Zdaniem autora lider bez maski potrafi odważnie marzyć, realizować swoje plany, panować nad własnym życiem i karierą oraz konsekwentnie dążyć do celu. Samodzielnie określa, co jest dla niego prawdziwym sukcesem, oraz świadomie kształtuje swoje relacje prywatne i zawodowe. David Taylor udowadnia, że aby odnieść sukces, wystarczy spełnić kilka prostych warunków: - Zrozumieć, gdzie tak na prawdę się jest - Określić, gdzie chce się być - Zdefiniować, co i kiedy należy zrobić, aby dotrzeć w pożądane miejsce - I po prostu - zrobić to!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10375 IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce Grades K-12.
Na okładce: The revolutionary teaching system, based on cutting edge learning research, used by thousends of educators around the world.
Bibliografia strona 280.
Whole Brain Teaching, a grass roots, education reform movement, begun in 1999 by three Southern California teachers, has attracted an astonishing following among educators across the U.S. and in 30 foreign countries. Based on cutting edge scientific research, Whole Brain Teaching recognizes that students learn the most when they are engaged in lessons that involve seeing, hearing, doing, speaking and feeling. Join the revolution! Transform your students from passive receivers of information to dynamic creators of high energy lessons. "In my 38 years in education, I have never seen a more successful classroom management system than Whole Brain Teaching. It's simple, effective and powerful.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17404 XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Upór : potęga pasji i wytrwałości / Angela Duckworth ; przekład Piotr Cieślak. - Łódź : Galaktyka, copyright 2016. - [2], XI, [1], 333, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 289-290. Indeks.
Amerykańska psycholog Angela Duckworth pokazuje rodzicom, studentom, pedagogom, sportowcom i ludziom biznesu - zarówno doświadczonym, jak i tym świeżo upieczonym - że tajemnicą wyjątkowych osiągnięć nie jest wyłącznie talent oraz łut szczęścia, ale szczególne połączenie pasji i wytrwałości, które autorka nazywa „uporem”. Dzięki tej książce poznasz odpowiedzi na następujące pytania: Dlaczego wszelkie wysiłki wkładane w realizację celu liczą się dwukrotnie? Jak można nauczyć się uporu, bez względu na iloraz inteligencji lub okoliczności? Co rozbudza życiowe pasje? Jak dużą część skutecznego postępowania stanowi cierpienie, a jak dużą euforia? Co jest lepsze dla dziecka: pobłażliwość czy wysokie standardy? Na czym polega magia Reguły Trudnych Spraw?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18327 XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Book
In basket
O zarządzaniu sobą / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 217 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 211-212.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on managing yourself, 2010.
Żyjemy w czasach, w których oczekiwania wobec pracowników stale rosną. Niejednokrotnie sprostanie im jest możliwe tylko dzięki nagięciu granic własnej wytrzymałości. Zdarza się jednak, że i to nie wystarcza. W "O zarządzaniu sobą" Czytelnik znajdzie narzędzia, które pozwolą mu z nowej perspektywy przyjrzeć się własnemu życiu i kształtować je w sposób jeszcze bardziej świadomy. Dowie się, jak skutecznie zarządzać sobą i wykorzystać nowe szanse, które dają dzisiejsze czasy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13443 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 189-191. Indeks.
Książka zdradza sekrety zarządzania karierą i rozwojem zawodowym. Czerpiąc z doświadczeń osób, które osiągnęły największe sukcesy, autor podpowiada, jak starać się o awans, jak negocjować podwyżkę wynagrodzenia i lepsze warunki pracy, jak pokonywać kolejne szczeble kariery, a jeśli okaże się to konieczne - jak szukać zatrudnienia w innej firmie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5561 IX.4.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7013 IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik.)
Na okładce podtytuł: Jak wykorzystać ukryte zasoby umysłu i odnieść sukces.
Bibliografia 325-326. Indeks.
To poradnik, jakiego jeszcze nie było, który pomoże Ci uwolnić nie wykorzystywane dotąd pokłady umysłu, dzięki którym będzie Cię stać na najbardziej niezwykłe osiągnięcia. Co wyróżnia człowieka, któremu udało się odnieść znaczący sukces, od rzesz tych, którzy bezskutecznie walczą o awans, grubszy portfel, spełnienie się w związku, urzeczywistnienie marzeń? Odpowiedź na to pytanie poznasz właśnie w tej książce, dowiesz się, że cały sekret osiągania tego, co nieosiągalne, polega na uaktywnieniu całości potencjału, jaki kryje ludzki mózg. Jak się okazuje, większość ludzi wykorzystuje zaledwie dziesięć procent zasobów swojego umysłu. Jean Marie Stein prezentuje nowatorską metodę, opartą na najnowszych badaniach naukowych, a służącą uwolnieniu owego ogromnego i zupełnie niewykorzystanego rezerwuaru, jakim jest mózg - w taki sposób, by zaczął on funkcjonować na najwyższych obrotach. Dzięki wypróbowanym, prostym do opanowania ćwiczeniom będziesz mógł się nauczyć, jak zoptymalizować całą swoją inteligencję, we wszystkich jej formach, by osiągnąć upragnione cele w takich sferach, jak finanse, kariera, twórczość, sport i uczucia. Zaproponowane tu techniki przynoszą natychmiastowe korzyści - poczynając od umiejętności zapamiętywania istotnych szczegółów, i to raz na zawsze, a skończywszy na byciu twórczym na życzenie. Dzięki Super Brain Power coś, co wydawało się niewyobrażalne, staje się rzeczywistością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17302 III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biznes)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka jest głosem w dyskusji o znaczeniu kobiet w życiu gospodarczym oraz wszechstronną analizą społeczno-kulturową tożsamości płci w aspekcie biznesowym. Autorki twierdzą, że w świetle obecnej sytuacji na rynku pracy warunkiem sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa jest wykorzystanie potencjału kobiet jako konsumentek i zarządzających oraz zainwestowanie środków w rozwój ich talentu. Przedstawiają argumenty za dokonaniem zmiany w świecie korporacyjnym i proponują rozwiązania dla przedsiębiorstw rozumiejących czynniki motywujące kobiety na światowych rynkach i w miejscach pracy. Unikalnym walorem książki są przytoczone przez autorki przykłady i prezentacja ciekawych wyników badań, które mogą zachęcić liderów korporacyjnych, aby odważnie inwestowali w potencjał kobiet i dzięki temu odnosili sukcesy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14664 III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Mowa ciała kluczem do sukcesu / Alfred J. Bierach ; tł. Jadwiga Wilk. - [Wyd. 3]. - Wrocław : "Astrum", 2001. - 255 s. : il. ; 21 cm.
(Psychologia Społeczna / "Astrum")
Tyt. oryg.: "Körpersprache : erfolgreich anwenden und verstehen" 1996.
Bibliogr.
Spojrzenie, chód, sylwetka, gesty czy gra palców mówią o nas więcej, aniżeli możemy wyrazić lub ukryć za pomocą słów. Mowa ciała kluczem do sukcesu pozwala szybko nauczyć się skutecznie rozpoznawać i oceniać sygnały wysyłane w rozmaitych okolicznościach przez ciało. Książka ta zawiera opis przykładowych sytuacji, w których mowę ciała można wykorzystać w sposób efektywny, oraz zestaw ćwiczeń ułatwiający osiągnięcie tego celu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2835 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: czas ; zarządzanie czasem ; sukces
Każdy z nas ma jednakową ilość czasu na dobę: 1440 minut. Ani więcej, ani mniej. Nie można pożyczyć ani dokupić brakującego czasu. To właśnie on jest najcenniejszym zasobem, dlatego warto nauczyć się nim właściwie gospodarować.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.17978 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19515 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19514 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Power)
Tytuł oryginalny: "The startup owner's manual. Vol. 1, The step-by-step guide for building a great company" 2012.
Indeks.
Ta książka nie jest lekturą do poduszki na jedną, bezsenną noc. Nie należy pochłaniać jej bezrefleksyjnie, by następnie odłożyć na półkę i już do niej nie wrócić. Wręcz przeciwnie - jeśli chcesz skorzystać z tego niezwykłego podręcznika, studiuj go po trochu, systematycznie i wracaj do niego regularnie. Niech stanie się Twoim najlepszym przyjacielem na najbliższe sześć do trzydziestu miesięcy... ponieważ właśnie taki czas musisz dać sobie i swojemu przedsięwzięciu, by stało się rentowną firmą, zdolną do odniesienia rynkowego sukcesu. Dla ułatwienia pracy z podręcznikiem został on podzielony na cztery części. Z pierwszej dowiesz się, czym jest Customer Development. Poznasz też jego manifest, czyli katalog czternastu zasad, którymi powinny kierować się startupy przystępujące do wdrażania tej metodologii zarządzania, opracowanej specjalnie dla nich. Następna część opisuje proces przełożenia wizji założycielskiej na szablon modelu biznesowego, a następnie na szereg hipotez, weryfikowanych przy udziale klientów. W części trzeciej znajduje się opis programu testów pozwalających zorientować się, jaka jest potencjalna rentowność Twojej firmy. Autorzy przygotowali też dla Ciebie listy kontrolne, pomocne przy sprawdzaniu postępów na kolejnych etapach związanych z realizacją procesu Customer Development.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17785 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 19120 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 19119 IX.5
Book
In basket
Tyt. oryg.: Change the culture, change the game : the breakthrough strategy for energizing your organization and creating accountability for results, 2011.
Książka przedstawia strategię, której celem jest pomoc liderom w przyspieszaniu zmiany kultury organizacyjnej. W tym znakomitym przewodniku po transformacji kulturowej autorzy proponują model "piramidy rezultatów", prostą i łatwą do zapamiętania metodologię wpływania na sposób myślenia i działania ludzi tak, by osiągnięte zostały pożądane rezultaty. Doskonalenie umiejętności przyspieszania zmiany kulturowej jest kompetencją niezbędną każdemu liderowi, który chce, by jego organizacja była coraz bardziej konkurencyjna. W książce Czytelnik znajdzie dokładną metodologię rozwoju tej umiejętności - metodologię, która jest wykorzystywana przez najbardziej poważane firmy na świecie. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12607 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka powstała z potrzeby uporządkowania refleksji o kwestiach podstawowych dla każdego człowieka aktywnego i kreatywnego, a przede wszystkim działającego w sferze biznesu. Treść książki ma podpowiadać jak kontrolować swój rozwój, jak instrumentalizować i obiektywizować jego poszczególne elementy, czyli jak planować i panować nad rozwojem osobistym na drodze do sukcesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.225 III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 212-233.
W książce skoncentrowano się na zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem człowieka w organizacji. Zmaga się on z różnymi problemami zarówno w samej organizacji, jak i poza nią. Z jednej strony napotyka trudności wywołujące stres, z drugiej zaś odczuwa zadowolenie z pracy, osiąga sukces zawodowy. Wszystko to wpływa na zachowanie człowieka i podejmowane przez niego działania. Dużą zaletą książki jest prezentacja sposobów radzenia sobie ze stresem i jednocześnie wykorzystywanie tego doświadczenia do osiągania większej satysfakcji z pracy czy poprawy jakości życia. Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, socjologii i zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.8795 III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10268 III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Oddajemy w ręce Czytelnika rezultat XIV edycji podjętego przez nas przedsięwzięcia badawczego z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami. Jest to przedsięwzięcie o długoletniej tradycji, gdyż pierwsza publikacja z tego cyklu pojawiła się w 1993 roku. Tematem przewodnim w roku 2018 są Wyzwania wobec funkcji personalnej w organizacjach w warunkach rynku pracownika. Zainteresowanie tą problematyką jest wynikiem obserwacji poczynionych w praktyce organizacyjnej, monitorowania problemów zgłaszanych przez kadry kierownicze oraz rezultatów badań naukowych publikowanych w różnych czasopismach.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Przedkładana Czytelnikowi publikacja (wraz z Pracami Naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 511) stanowi rezultat projektu badawczego z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami. Tematem przewodnim tegorocznej, XIV edycji – o czym była mowa we wstępie do PN 511 – są Wyzwania wobec funkcji personalnej w organizacjach w warunkach rynku pracownika. O ile jednak w pierwszej części wyzwania były rozpatrywane w kontekście problemów zarządczo-ekonomicznych, o tyle tutaj poddawane są one dyskusji na tle problemów zarządczo-psychologicznych. Oba tomy publikacji mają zatem nie tylko charakter interdyscyplinarny, ale są też względem siebie komplementarne.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Tematyka niniejszego numeru „Management Forum” wpisuje się w szeroki nurt dotyczący zmian, doskonalenia i rozwoju mających zapewnić organizacjom sukces – rozumiany również jako utrzymanie przewagi konkurencyjnej – w szybko zmieniającym się, niepewnym otoczeniu. Niestabilność uwarunkowań technologicznych, prawnych czy ekonomicznych zmusza współczesne organizacje do ciągłego ulepszania swoich modeli biznesowych, procesów, struktur czy praktyk zarządzania oraz poszukiwania źródeł nowych rozwiązań i innowacji. Tom otwiera interesujący artykuł poświęcony społecznym i kulturowym aspektom sukcesu organizacji, w którym autor postuluje konieczność szerszego, wielowymiarowego spojrzenia na efektywność przedsiębiorstwa, uwzględniającego godzenie sprzeczności między różnymi kategoriami tego sukcesu, wpływ różnych interesariuszy, a także poszerzającego wymiary efektywności o tzw. efektywność społeczną oraz dobrostan psychologiczny pracowników. Kolejny artykuł poświęcony jest przedsiębiorczości technologicznej jako mechanizmowi rozwoju strategicznego organizacji. Za centralną kategorię konceptu przedsiębiorczości technologicznej autor uznaje szansę technologiczną, przyjmując, że jej eksploracja i eksploatacja stanowią dwie główne składowe procesu przedsiębiorczości technologicznej, leżącej u podstaw rozwoju strategicznego organizacji i uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Źródłem tej przewagi mogą być także – jak przekonuje autorka następnego artykułu – badania uniwersyteckie, z zastrzeżeniem jednak, że musi zostać spełnionych wiele warunków niezbędnych do tego, aby skutecznie finansować badania, a następnie zapewnić upowszechnienie ich wyników wśród zainteresowanych przedsiębiorstw. Celem kolejnego artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania analizy sieci społecznych (Social Network Analysis – SNA) jako metody badawczej umożliwiającej spojrzenie na sieć z perspektywy całościowej, konkretnej grupy przedsiębiorstw lub pojedynczego uczestnika oraz postawienie diagnozy stanowiącej punkt wyjścia do doskonalenia struktury sieci oraz procesów w niej zachodzących, np. wymiany informacji, wiedzy czy towarów. Coraz powszechniejszym sposobem doskonalenia różnych aspektów funkcjonowania organizacji stają się w ostatnich latach tzw. modele dojrzałości, które podpowiadają pewną sprawdzoną drogę postępowania, zwiększającą prawdopodobieństwo sukcesu w zarządzaniu procesami, projektami, wiedzą itd. W kolejnym artykule przedstawiono zarys takiego właśnie modelu dojrzałości, dotyczącego zagadnienia zarządzania ryzykiem reputacji, który może stanowić dla menedżerów swego rodzaju mapę drogową umożliwiającą stopniowe, konsekwentne wdrażanie polityki, procesów i praktyk mających szczególne znaczenie dla kontrolowania ryzyka reputacji. Do modelu dojrzałości odwołuje się również autorka ostatniego artykułu, przedstawiając kluczowe czynniki sukcesu w zarządzaniu projektami w podstawowych jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce. Przyjmując założenie o istnieniu związku pomiędzy dojrzałością projektową a doskonałością zarządzania projektami, autorka poddała weryfikacji relacje zawiązujące się pomiędzy specyficznymi praktykami a poziomami dojrzałości projektowej badanych jednostek, co pozwoliło na wyznaczenie tych czynników, które mają istotny wpływ na osiągany organizacji poziom doskonałości w zarządzaniu projektami.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Artykuły zamieszczone w niniejszym, piętnastym zeszycie „Gospodarki Przestrzennej”, przygotowanym w Katedrze Gospodarki Przestrzennej Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, poświęcone są wybranym problemom planowania i zagospodarowania przestrzennego. Wszystkie publikowane teksty odzwierciedlają aktualne problemy badawcze Autorów z rozmaitych dziedzin gospodarki przestrzennej. W zeszycie zaprezentowano wyniki badań naukowych dotyczących takich obszarów gospodarki przestrzennej, jak: kurczące się małe miasta, obszary metropolitalne, efektywność projektów innowacyjnych, turystyka uzdrowiskowa, wartość rekreacyjna zbiorników wodnych, wydajność pracy w samorządzie terytorialnym, klastry, potencjał rozwojowy obszarów problemowych, zarządzanie krajobrazem kulturowym na obszarach wiejskich, czynniki i przejawy suburbanizacji postindustrialnej, inwestycje na obszarach oddziały-wania dużych miast, funkcja turystyczna obiektów podziemnych, transport zrówno-ważony w miastach i inne. Treści zawarte w artykułach stanowią osobiste poglądy Autorów na przedstawione w nich problemy. Każdy artykuł podlegał recenzowaniu przez dwóch recenzentów z wiodących ośrodków naukowych w kraju.Wyrażamy przekonanie, że publikacja ta będzie stanowiła istotny wkład w rozwój gospodarki przestrzennej jako interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy, będzie także inspiracją do dalszych badań i analiz porównawczych. Większość artykułów, oprócz wartości czysto naukowej, ma także walor aplikacyjny. Pozwala to z optymizmem spoglądać w przyszłość tej szybko rozwijającej się dziedziny naukowej, jaką jest gospodarka przestrzenna. W imieniu Komitetu Redakcyjnego Jacek Potocki, Jerzy Ładysz
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Oddajemy w ręce Czytelników kolejny numer czasopisma „Informatyka Ekonomiczna”. Zawarte w nim artykuły naukowe prezentują szerokie spektrum poglądów oraz przemyśleń autorów wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem oraz stosowaniem nowoczesnych technologii w organizacjach. Przedstawiają one także kierunki naukowe oraz tendencje w zakresie współpracy między podmiotami gospodarczymi a ośrodkami naukowymi z całej Polski. Należy podkreślić unikatowy charakter niniejszego numeru czasopisma oraz jego niezmierną wartość naukową – powstał on w wyniku wymiany naukowej między ośrodkami akademickimi, zainicjowanej w ramach kolejnej już XI konferencji naukowo-dydaktycznej Naukowego Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej. Jej zorganizowanie w bieżącym roku przypadło Instytutowi Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, który w tym roku obchodzi 40-lecie swojego istnienia. Przesłankami dla wyboru prezentowanej tematyki były z jednej strony odnotowane w literaturze trendy rozwoju nowych technologii informacyjnych wykorzystywanych w zarządzaniu, z drugiej zaś – problematyka zarządzania i realizacji projektów informatycznych jako przedsięwzięć inwestycyjnych z uwypukleniem aspektów związanych z aktualnymi kierunkami implementacji innowacyjnych rozwiązań informatycznych wspomagających funkcjonowanie współczesnych organizacji. Wybrane do opublikowania w aktualnym 31 numerze „Informatyki Ekonomicznej” prace podzielone zostały na trzy główne bloki tematyczne. Pierwszy blok tematyczny związany jest z prezentacją kierunków i współczesnych koncepcji rozwoju informatyzacji. W obszarze tym znalazły się artykuły: E. Ziemby, M. Bratnickiego, C. Olszak, J. Kisielnickiego, T. Lipczyńskiego, I. Pawełoszek, M. Mach-Król, J. Korczaka, M. Hernesa, M. Baca, J. Zawiły-Niedźwieckiego, I. Chomiak-Orsy, A. Nowickiego, E. Abramek, A. Sołtysik-Piorunkiewicz, H. Sroki, M. Sobińskiej, M. Tabakow oraz B. Franczyka. Druga grupa artykułów to prace poświęcone problematyce zarządzania projektami informatycznymi, wśród których można wymienić prace takich autorów, jak: M. Lasek, A. Adamus, V. Tasic, L. Drelichowski, M. Niedźwiedziński, W. Chmielarz, M. Zborowski, B. Wachnik, M. Twardochleb, S. Łacheciński oraz M. Kieruzel. Trzecia grupa, stanowiąca swoistą kontynuację tematyki projektów informatycznych, obejmuje artykuły poświęcone zagadnieniom związanym z trendami informatyzacji organizacji, a w szczególności prezentacji projektów innowacyjnych rozwiązań informatycznych. W tym obszarze znalazły się opracowania: A. Szewczyk, J. Korczaka, H. Dudycz, M. Dyczkowskiego, M. Lasek, D. Kosieradzkiego, D. Jelonek, Ł. Łysika, R. Kutery, P. Machury, B. Butryn, M. Laski, J. Sobieskiej-Karpińskiej, M. Hernesa, B. Śmiałkowskiej, T. Dudka, A. Bytniewskiego oraz L. Rozenberga.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again