Form of Work
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Ksi─ů┼╝ki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(2)
only on-site
(2)
Branch
Magazyny
(1)
Wypo┼╝yczalnie
(1)
Czytelnie
(2)
Author
Bendyk Edwin
(1)
Czapliński Przemysław
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Giza Anna
(1)
Hausner Jerzy
(1)
Mencwel Andrzej
(1)
Pawłowicz Magda
(1)
Pawłowicz-Sosnowska Ewa
(1)
Rakowski Tomasz
(1)
Zarycki Tomasz
(1)
Zybała Andrzej
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(3)
English
(1)
Subject
System warto┼Ťci
(2)
Edukacja ekologiczna
(1)
Etyka
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Gorzów Wielkopolski)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Racibórz)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego (Leszno)
(1)
Postawy proekologiczne
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie moralne
(1)
┼Üwiadomo┼Ť─ç ekologiczna
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gorz├│w Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Racib├│rz (woj. ┼Ťl─ůskie)
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona ┼Ťrodowiska
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowa┼ä niniejszej publikacji s─ů teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie mo┼╝liwo┼Ťci i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19849 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 215-240.
Pro-ecological education related to the process of shaping human attitude towards the environment that surrounds him, is particularly associated with making the pupil aware of the fact that he is part of his own environment, and at the same time man constitues a cognitive and exploratory entity in his environment, which in turn can be: natural environment in which the man is trying to explore it, discover its natural resources as well as its threats; socio-economic and socio-political environment, which has been associated with the so-called "city" (polis) since ancient times; an esthetic and ethical environment connected with moral aspects and defined values. In the present publication, we focus on the latter definition of environment, paying attention to its axiological aspects. Pro-ecological education can be perceived as a specific direction of education that has also developed its own methodology, and today has become a field of human education based on shaping his attitudes and behaviour. Additionaly, this trend encompasses education by providing a human being with knowledge about ecosystems, biosystems and sociosystems, considered not only from axiological and methodological, but mainly from existential perspectives. On the basis of the collected literature of the subject, which today is perceived as the field of education, it is essential to devote our attention to in the theoretical part of the publication so that we could undertake the analysis of specific data on the basis of the achieved results of our own empirical research. This type of education - like any other- needs to be also associated with values - especially pro-ecological ones that pedagogical axiology deals with.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18073 [Magazyn 1], P.18072 [Magazyn 1], P.18071 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19817 XVII.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19816 XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Wyp┼éata ┼Ťwiadcze┼ä z tytu┼éu szk├│d na osobie z ubezpiecze┼ä odpowiedzialno┼Ťci cywilnej stanowi w ostatnim czasie istotne wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Odnotowuje si─Ö znaczny wzrost liczby i warto┼Ťci roszcze┼ä z tego tytu┼éu. W badaniach i ocenach tych tendencji na rozwini─Ötych rynkach ubezpieczeniowych pojawiaj─ů si─Ö dwie istotne kwestie. Pierwsza to wp┼éyw postaw poszkodowanych na intensyfikacj─Ö liczby i warto┼Ťci roszcze┼ä, druga to coraz wi─Ökszy udzia┼é ┼Ťwiadcze┼ä za szkody o charakterze niemaj─ůtkowym (b├│l i cierpienie) w og├│lnej warto┼Ťci ┼Ťwiadcze┼ä, do kt├│rych wyp┼éaty zobowi─ůzani zostaj─ů ubezpieczyciele. Postawy poszkodowanych determinowane s─ů przez szereg czynnik├│w, w tym przez czynniki niezale┼╝ne od ubezpieczycieli. Szkody o charakterze niemaj─ůtkowym s─ů w zasadzie niewymierne, co wydaje si─Ö sprzeczne z podstawowymi ideami ubezpieczenia. Oba zagadnienia wprowadzaj─ů element niepewno┼Ťci do procesu likwidacji szk├│d, a w efekcie tak┼╝e do procesu zarz─ůdzania ryzykiem, tak ubezpieczyciela, jak i podmiotu zagro┼╝onego odpowiedzialno┼Ťci─ů cywiln─ů. Jednocze┼Ťnie szkody na osobie maj─ů szczeg├│lny wymiar spo┼éeczno-ekonomiczny. Oddzia┼éuj─ů na kondycj─Ö i po┼éo┼╝enie samej jednostki (poszkodowanego) i jej najbli┼╝szego otoczenia, maj─ů jednak, co oczywiste, negatywne implikacje dla spo┼éecze┼ästwa i gospodarki, poprzez chocia┼╝by obni┼╝enie produktywno┼Ťci czy obci─ů┼╝enie systemu pomocy spo┼éecznej ÔÇô dlatego niezwykle istotna jest ich pe┼éna kompensacja.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kultura i rozw├│j. Ta koniunkcja jednoznacznie wyra┼╝a istot─Ö naszego projektu. Sk┼éadaj─ůce si─Ö na ni─ů poj─Öcia tworz─ů nierozerwalny zwi─ůzek, my┼Ťlenie o jednym z nich bez ┼Ťwiadomo┼Ťci jego uwik┼éania w drugie jest u┼éomne. O ile bowiem ka┼╝dy opis rzeczywisto┼Ťci polega na redukcji jej z┼éo┼╝ono┼Ťci za pomoc─ů ram poj─Öciowych i teorii, to opis, w kt├│rym podczas owej redukcji z┼éo┼╝ono┼Ťci nast─Öpuje rozerwanie tytu┼éowej koniunkcji, jest z gruntu fa┼észywy. W rezultacie wie┼Ť─ç mo┼╝e do b┼é─Ödnych interpretacji zjawisk zachodz─ůcych w przestrzeni spo┼éecznej. Konsekwencj─ů s─ů, lub mog─ů by─ç, nieskuteczne, a nawet szkodliwe polityki publiczne, irracjonalne zachowania zbiorowe i indywidualne, niezdolno┼Ť─ç do tworzenia w┼éa┼Ťciwych strategii, w ko┼äcu obni┼╝ony poziom systemowej efektywno┼Ťci adaptacyjnej gro┼╝─ůcy za┼éamaniem mo┼╝liwo┼Ťci rozwoju. Czym jednak jest kultura? I czym jest rozw├│j? Odpowiadaj─ůc na te pytania zmierzy─ç si─Ö musimy z paradoksem. O ile bowiem zwi─ůzek wyra┼╝ony w koniunkcji ÔÇ×kultura i rozw├│jÔÇŁ ma charakter uniwersalny, o tyle poj─Öcia go opisuj─ůce odnosz─ů si─Ö do zjawisk podlegaj─ůcych nieustannej zmianie, maj─ůcych ┼╝ywy, emergentny charakter. To w┼éa┼Ťnie ten charakter decyduje o potencjale tw├│rczym, a wi─Öc zdolno┼Ťci do tworzenia nowych idei i dzie┼é, poprzez innowacyjne impulsy inicjuj─ůce zmian─Ö spo┼éeczn─ů, technologiczn─ů i polityczn─ů. Zmiana, czyli nieci─ůg┼éo┼Ť─ç w funkcjonowaniu i reprodukcji systemu umo┼╝liwiaj─ůca jego przej┼Ťcie do nowego stanu, jest istot─ů rozwoju. Periodyk wydawany we wsp├│┼épracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie oraz Uniwersytetem Warszawskim.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again