Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
Branch
Magazyny
(2)
Wypożyczalnie
(2)
Czytelnie
(4)
Author
Kossowski Paweł
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Lemish Dafna (1951- )
(1)
Patzlaff Rainer (1943- )
(1)
Sadza Agata
(1)
Więczkowska Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
TELEWIZJA
(4)
DZIECKO
(3)
INTERNET
(1)
MOWA
(1)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(1)
REKLAMA TELEWIZYJNA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WZROK
(1)
Genre/Form
PORADNIKI
(1)
5 results Filter
Authority data
TELEWIZJA - a dziecko (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
(Media - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Tyt. oryg.: "Children and media in times of conflict and war" 2007. Właściwa nazwa aut.: Dafnah Lamish.
Bibliogr. s. 218-237. Indeks
Książka stanowi autorytatywny przegląd problematyki związanej z oddziaływaniem telewizji na dzieci, sporządzony na podstawie pięćdziesięcioletniego dorobku badawczego z całego świata, w tym tradycji amerykańskiej i wpływów psychologii rozwojowej oraz tradycji europejskiej, a także refleksji socjologiczno-kulturoznawczej. Równie szeroki jest zakres metodologiczny omówionych badań, sięgający od ilościowych metod eksperymentalnych i kwestionariuszowych do jakościowych metod etnograficznych oraz wywiadów. Unikatowe międzynarodowe ujęcie umożliwiło autorce Dzieci i telewizji zachowanie właściwej równowagi między opisami analiz wpływu telewizji na dzieci w konkretnych kontekstach ich kultury i życia codziennego a wnioskami natury ogólnej, znajdującymi potwierdzenie na całym świecie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7154 [Magazyn 1], P.6583 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7153 VI.11 [Wypożyczalnia B], P.6582 VI.11 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7471 VI.11 [Czytelnia B], 7470 VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Nauczenie dzieci i młodzieży rozsądnego korzystania z mediów jest jednym z najważniejszych zadań wychowawczych w rodzinie i w szkole. Do mediów można wychować jedynie przez media. Należy nauczyć dzieci i młodzież odczytywać ich język, ukazywać im sposoby manipulacji, rozmawiać o tym, z czym stykająsię w mediach. Jest to proces długotrwały. Książka jest pomocą dla rodziców i wychowawców. Pozycja składa się z cztery części, z których każda ma inne zadanie. Część pierwsza: Dziecko w świecie mediów, opisuje mechanizmy działania mediów, ich funkcje i cele oraz wpływ, jaki mają na dzieci. Część druga: Kolorowy świat mediów, zawiera charakterystykę poszczególnych środków przekazuoraz sposoby ich oddziaływania na dzieci. Część trzecia: Co wciąga twoje dziecko?, ostrzega przed zagrożeniami, na jakie może być narażone dziecko korzystające z mediów. Część czwarta: Jak chronić swoje dziecko?, zawiera praktyczne porady dotyczące tego, jak wzmocnić odporność medialną dzieci oraz jak przeciwdziałać wcześniej opisanym zagrożeniom. (fragment Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14575 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg. : "Der gefrorene Blick. Physiologische Wirkungen des Fernsehens und die Entwicklung des Kindes."
Fizjologiczne skutki patrzenia na ekran a rozwój dziecka. Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które - choć są rozproszone w czasie i przestrzeni - prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7059 III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7899 III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Dziecko i reklama telewizyjna / Paweł Kossowski. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1999. - 292 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Treść książki zawiera treści: od krytyki kultury masowej do odkrywania wieloznaczności współczesnej kultury,telewizja, medium XX wieku, reklama, perswazja, sztuka czy edukacja?- metodologiczne podstawy badań, telewizja w życiu dzieci, reklama telewizyjna w życiu dzieci, dziecko o reklamach telewizyjnych i o tym, w jaki sposób je ogląda, recepcja reklamy telewizyjnej proszku Pollena Rex przez dzieci w wieku 5 - 10 lat- reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, kilka uwag na temat regulacji prawnych dotyczących reklamy dla dzieci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1453 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2887 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again