Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Dyr Tadeusz (1964-2019)
(1)
Gajewski Jerzy Marian (1950- )
(1)
Kozubek Paweł R
(1)
Liberadzki Marcin
(1)
Motowidlak Urszula
(1)
Paprocki Wojciech (1956- )
(1)
Rolbiecki Ryszard (1966- )
(1)
Tokarski Daniel
(1)
Trammer Karol (1985- )
(1)
Wiśniewski Szymon
(1)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Transport
(3)
Infrastruktura kolejowa
(2)
Drogi
(1)
Drogi wodne
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
INFRASTRUKTURA TECHNICZNA
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Lotniska
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Polityka transportowa
(1)
Porty
(1)
TRANSPORT
(1)
Transport kolejowy
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
transport
(3)
infrastruktura
(2)
infrastruktura transportowa
(2)
Europa
(1)
Polska
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
ekonomika
(1)
finansowanie
(1)
fundusze europejskie
(1)
gospodarka
(1)
infrastruktura techniczna
(1)
innowacyjność
(1)
instrumenty finansowe
(1)
inwestycje
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
reportaż
(1)
transport kolejowy
(1)
środowisko
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Sopot, 23-25.06.2014.
Dyskusja o zrównoważonym rozwoju wymaga ujęcia w bloku tematycznym infrastruktury zagadnień makroekonomicznych, formalnoprawnych, strukturalnych i finansowych, dotyczących trzech istotnych sektorów gospodarki: energetyki, transportu i telekomunikacji. Jest to szeroki zakres tematyczny dziedzin wzajemnie powiązanych. Złożoność podejmowanej tematyki stała się podstawą przygotowania publikacji przedkongresowej, w której zawarte zostały autorskie wypowiedzi dotyczące wybranych zagadnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15563.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-250.
Ideą powstania niniejszej książki było opracowanie monografii naukowej wypełniającej lukę na rynku wydawniczym. Publikacja ta łączy rozważania teoretyczne z praktycznymi problemami sporządzania analizy i oceny finansowej i ekonomicznej. Stanowić może ona zatem źródło wiedzy dla ekspertów zajmujących się opracowywaniem studiów wykonalności i oceną inwestycji infrastrukturalnych, w tym dla pracowników jednostek administracji publicznej odpowiedzialnych za wdrażanie programów operacyjnych. Odbiorcami mogą być także pracownicy naukowi i studenci kierunków ekonomia, gospodarka przestrzenna, logistyka i transport oraz inne osoby zainteresowane zagadnieniami oceny przedsięwzięć inwestycyjnych w sektorze transportu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18160.IX.14 [Magazyn 1], P.18363.IX.14 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20042.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20041.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostre cięcie : jak niszczono polską kolej / Karol Trammer. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2019. - 268, [3] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Nie-fikcja)
Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i ilości pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowsze tabory mają problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle? To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację „nierentownej” infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich „okno na świat”. Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia? Karol Trammer nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20883.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 155-159, wykaz aktów prawnych s. 159-162.
Monografia poświęcona jest tematyce stosowania klasycznych oraz innowacyjnych instrumentów finansowania infrastruktury w Polsce. Wybór tematu należy uznać za trafny W wielu krajach na świecie, m.in w USA i Niemczech, a także w Polsce, trwa dyskusja teoretyków, przedstawicieli przedsiębiorstw i branżowych organizacji gospodarczych, polityków i przedstawicieli organów władzy państwowej różnych szczebli (federalnej i stanowej), samorządowej, a w Europie dodatkowo przedstawicieli organów Unii Europejskiej, czyli podmiotu funkcjonującego na szczeblu ponadpaństwowym, w jaki sposób zarządzać infrastrukturą techniczną Jednym z podstawowych aspektów jest finansowanie modernizacji i rozwoju sieci dróg, linii kolejowych, lotnisk, portów i innych obiektów zaliczanych do infrastruktury transportowej W sytuacji niedoboru środków publicznych (znajdujących się w dyspozycji władzy różnych szczebli) i przy coraz mniejszej możliwości zaciągania zobowiązań przez władze na rynku kapitałowym (poprzez emisje obligacji) wzrasta zainteresowanie nowymi instrumentami finansowania projektów infrastrukturalnych spełniającymi cechy innowacyjnych rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22284.VIII.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22283.VIII.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Infrastruktura transportu : Europa, Polska : teoria i praktyka / Krystyna Wojewódzka-Król, Ryszard Rolbiecki. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - 454, [1] strona : ilustracje, fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 431-[455].
Prezentowana książka w sposób kompleksowy i aktualny ujmuje najistotniejsze zagadnienia związane z tą tematyką. Książkę tę charakteryzują: uniwersalizm i kompleksowość (przedstawia złożone współzależności systemów transportowych i gospodarki państwa, regionów itd.), aktualność i aplikacyjność (prezentuje najnowsze doświadczenia unijnej polityki transportowej i kierunki rozwoju infrastruktury transportu ), fachowość (autorzy są specjalistami o wielkim dorobku naukowo-badawczym i dydaktycznym w zakresie infrastruktury transportu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21632.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21631.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia poświęcona jest ocenie stanu rozwoju infrastruktury logistycznej oraz określeniu kierunków transformacji kształtujących poziom innowacyjności i zrównoważenia systemów logistycznych i transportowych. Przedmiotem szczegółowej analizy są dwa elementy składowe infrastruktury logistycznej, tj. infrastruktura magazynowa i transportowa, kluczowe dla funkcjonowania współczesnych systemów społeczno-gospodarczych. Zaprezentowane wyniki badań wiążą się z głównymi wyzwaniami rozwoju w kontekście przeciwdziałania zmieniającym się uwarunkowaniom środowiskowym i zmianom klimatycznym. Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju infrastruktury magazynowej i transportowej mają charakter interdyscyplinarny. Wdrażanie założeń tego rozwoju wymaga skoordynowanych działań między różnymi sektorami gospodarki a grupami interesariuszy na różnych poziomach zarządzania. Publikacja dotyczy zagadnień z zakresu logistyki, transportu, ekonomii środowiska i zasobów naturalnych oraz zielonej gospodarki. Tematyka monografii może zainteresować badaczy, przedstawicieli świata polityki i biznesu, którzy zajmują się rozwojem zrównoważonych, innowacyjnych systemów logistycznych i transportowych w wymiarze międzynarodowym, jak również krajowym oraz miejskim. Może być także wykorzystana przez studentów i doktorantów kształcących się na kierunkach związanych z logistyką i transportem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej