Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(23)
tylko na miejscu
(21)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Berbeka Jadwiga
(2)
Butowski Leszek (1965- )
(2)
Alejziak Wiesław (1960- )
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Brzezińska-Wójcik Teresa
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Czernek Katarzyna
(1)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Hadzik Andrzej (1972-2017)
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kantyka Joanna (kultura fizyczna)
(1)
Kryczka Małgorzata
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(1)
Nawrot Łukasz
(1)
Nessel Karolina
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Olszewski Arkadiusz
(1)
Orfin-Tomaszewska Katarzyna
(1)
Pabian Barbara
(1)
Palmowski Tadeusz (1952- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Reformat Beata
(1)
Rudnicki Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Różycki Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Sala Józef
(1)
Seweryn Renata (ekonomia)
(1)
Seweryn Renata (nauki ekonomiczne)
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Skowronek Ewa
(1)
Stelmach Paweł (ekonomia)
(1)
Szczechowicz Bartosz
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Wiskulski Tomasz
(1)
Wyszowska Izabela
(1)
Wątorska-Dec Magdalena (1973- )
(1)
Włodarczyk Robert Wojciech
(1)
Zbucki Łukasz
(1)
Zmyślony Piotr
(1)
Zych Witold
(1)
Świeca Andrzej
(1)
Żukowski Marek (1968- )
(1)
Żylak Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Temat
Turystyka
(11)
TURYSTYKA
(7)
Innowacje
(3)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Konkurencyjność
(2)
PORADNIKI
(2)
PROGRAMY POMOCOWE UE
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
Zarządzanie
(2)
Aktywność turystyczna
(1)
COVID-19
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
ETYKA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekonomia
(1)
Event marketing
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Historia
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
Model biznesowy
(1)
Organizacja
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
Parki narodowe
(1)
Polacy za granicą
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Sport
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Turystyka historyczna
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Turystyka międzynarodowa
(1)
Turystyka muzealna
(1)
Turystyka przyrodnicza
(1)
Turyści
(1)
Turyści indywidualni
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Białowieski Park Narodowy (obszar)
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(1)
Chorwacja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Roztoczański Park Narodowy (obszar)
(1)
Słowiński Park Narodowy (obszar)
(1)
Tatrzański Park Narodowy (obszar)
(1)
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE (1999- )
(1)
Wigierski Park Narodowy (obszar)
(1)
Gatunek
Monografia
(7)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Zarządzanie i marketing
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
turystyka
(10)
przedsiębiorstwo turystyczne
(6)
produkt turystyczny
(5)
ruch turystyczny
(4)
rynek turystyczny
(4)
aktywność fizyczna
(2)
działalność turystyczna
(2)
finanse
(2)
gospodarka turystyczna
(2)
innowacje
(2)
media społecznościowe
(2)
promocja
(2)
system finansowy
(2)
turystyka kulturowa
(2)
usługi turystyczne
(2)
zagospodarowanie turystyczne
(2)
Chorwacja
(1)
Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie
(1)
Roztocze
(1)
Wyżyna Lubelska
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
atrakcje turystyczne
(1)
baza noclegowa
(1)
biznes
(1)
dochód narodowy
(1)
edukacja historyczna
(1)
ekonomia
(1)
ekonomika przedsiębiorstw
(1)
etyka
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka narodowa
(1)
informacja
(1)
informacja turystyczna
(1)
infrastruktura turystyczna
(1)
innowacyjne modele biznesu
(1)
instrumenty finansowe
(1)
instrumenty pochodne
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konsument
(1)
koronawirus
(1)
marketing
(1)
marketing terytorialny
(1)
marketing turystyczny
(1)
marketing zewnętrzny
(1)
muzealnictwo
(1)
muzeum
(1)
niepełnosprawni
(1)
organizacja
(1)
organizacja turystyczna
(1)
pandemia
(1)
park narodowy
(1)
pieniądz
(1)
podaż
(1)
polityka turystyczna
(1)
popyt
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
region
(1)
region turystyczny
(1)
reklama
(1)
rozliczenia krajowe
(1)
rozliczenia międzynarodowe
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
rynek
(1)
rynek sportu
(1)
rynek wydarzeń
(1)
samorząd terytorialny
(1)
sieci społeczne
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
strona WWW
(1)
technologia informacyjna
(1)
transformacja
(1)
turystyka filmowa
(1)
turystyka muzealna
(1)
turystyka uzdrowiskowa
(1)
turystyka zrównoważona
(1)
walory turystyczne
(1)
wioska tematyczna
(1)
wydarzenie biznesowe
(1)
wydarzenie sportowe
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie marketingowe
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
zatrudnienie
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 80-82.
Niniejsza publikacja dotyczy możliwości zastosowania współczesnych rozwiązań finansowych w turystyce. Przymiotnik "współczesne" ma w tym przypadku wielorakie znaczenie i dotyczy zarówno konstrukcji samego instrumentu finansowego lub nowatorskich form jego zastosowania w dziedzinie obejmującej szeroko rozumianą turystkę, a więc samych turystów, jak również przedsiębiorstwa turystyczne czy infrastrukturę turystyczną. Nie pominięto także konsekwencji zmian społeczno-politycznych zachodzących na kontynencie europejskim dotyczących m.in. większej łatwości podróżowania, możliwości czasowego (czy sezonowego) osiedlania się za granicą oraz uwzględniającego te przemiany rozwoju systemów płatności, w tym zwłaszcza powołania Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (SEPA). Współczesność prezentowanych rozwiązań dotyczyć też będzie zmian, które zachodzą w sposobach realizacji transakcji finansowych, a które mogą mieć zastosowanie w turystyce, związanych z postępem technologicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16421.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16420.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Bibliogr. s. 325-334. Indeks.
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, personelu i finansów. Jest to pierwszy polski podręcznik kompleksowo ujmujący tę tematykę, a w szczególności obszar zarządzania finansami. Autor uwzględnił specyfikę branży turystycznej, przeprowadził analizę wskaźników przykładowego przedsiębiorstwa turystycznego, omówił jego działalność bieżącą oraz kwestie podatkowe. Poruszył również problematykę głośnych ostatnio bankructw biur turystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11141 [Magazyn 1], P.11142 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12134.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12133.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy turystyki / Janusz Czerwiński. - Wydanie V. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 365, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 349-354, wykaz aktów prawnych na stronach 363-364.
Podręcznik "Podstawy turystyki” przeznaczony jest dla osób podejmujących studia w zakresie turystyki i rekreacji, a także dla wszystkich zainteresowanych jej współczesnym, zmieniającym się obliczem. Zawarte w nim treści są wprowadzeniem do zagadnień turyzmu jako zjawiska zarówno społecznego, związanego najogólniej mówiąc z podróżowaniem, jak i zjawiska gospodarczego, związanego z organizacją tych podróży i przyjmowaniem podróżnych. Zainteresowanym studiami w zakresie turystyki uzmysłowi rozległość i złożoność tematyki, z jaką mogą mieć do czynienia w trakcie studiów, a także w pracy zawodowej w branży turystycznej. W podręczniku omówiono podstawowe pojęcia i definicje odnoszące się do turystyki, także związki turystyki z pokrewnymi formami spędzania czasu wolnego. Sporo miejsca poświęcono historii turystyki, szczególnie turystyki polskiej oraz turystyki amerykańskiej, której bezpośredni wpływ na współczesne oblicze turystyki światowej trudno przecenić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22332.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22331.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 915-944. Indeks.
Autorzy w ramach jednej publikacji zebrali niezbędną studentom ogólną wiedzę ekonomiczną z wiedzą przedmiotową - poszczególne zagadnienia ekonomiczne zostały od razu przeniesione na grunt kierunkowych zainteresowań studenta. Ułatwia to odbiór prezentowanych treści i poprawia efektywność procesu dydaktycznego - tak w zakresie poznania podstaw ekonomii, jak i w aspekcie kierunkowym - związanym ze zrozumieniem mechanizmów kierujących ekonomicznymi wyborami uczestników turystyki i rekreacji. Struktura podręcznika została określona na podstawie programów przedmiotów Ekonomia i Ekonomika turystyki i rekreacji. Treści zostały dobrane tak, aby podręcznik mógł być zrealizowany w ramach godzin wynikających z powszechnych standardów kształcenia, tj. w wymiarze łącznym ok. 120 godzin lekcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17626.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17625.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 145-147, wykaz aktów prawnych s. 147-148.
Poradnik ma na celu przybliżenie zasad przyznawania przez Unię Europejską pomocy krajom i regionom, a szczególnie wsparcia dla inwestycji o charakterze turystycznym. Opracowanie przeznaczone jest dla działaczy samorządów terytorialnych, którzy widzą szansę rozwoju swoich gmin i powiatów, także dla przedsiębiorów w branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2347 [Magazyn 2], P.1258 [Magazyn 1], P.1255 [Magazyn 1], P.1259 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1256.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1257.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój turystyki i podmiotów świadczących usługi turystyczne w regionach uzależniony jest od szeregu czynników. Gospodarka turystyczna nie istniałaby bez dóbr przyrody, którymi są: wody powierzchniowe, lasy, użytki zielone i pola. Stanowią one rdzeń produktu turystycznego oraz decydują o wartości i atrakcyjności wypoczynku czy podróży. Poza walorami turystycznymi istotną rolę odgrywają władze samorządowe. To od nich zależy, jak będzie rozwijała się turystyka i w jakim stopniu. Zjawiskiem najbardziej niepokojącym jest sytuacja, kiedy występują na danym obszarze walory turystyczne (przyrodnicze, krajobrazowe, kulturowe), gleby są mało urodzajne, a brak jest inicjatyw w za-kresie rozwoju turystyki. Na takie i inne sytuacje zwracają szczególną uwagę autorzy opracowanych artykułów. Zagadnienia poruszane w monografii dotyczą: - ogólnych uwarunkowań rozwoju turystyki w regionie, - wybranych problemów rozwoju turystyki w układzie jednostek terytorialnych, - wyników badań rozwoju turystyki w regionach, - wybranych problemów promocji turystyki w regionach, - finansowania działalności turystycznej. Książka adresowana jest przede wszystkim do tych osób, które zajmują sie szeroko pojętą działalnością turystyczną. Zawarty w niej materiał może być przydatny nie tylko do celów naukowych, ale również dla władz samorządowych, instytucji i organizacji zajmujących się turystyką, studentów, szkół ponadgimnazjalnych, policealnych i pomaturalnych, a także osób prowadzących działalność gospodarcza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5630 [Magazyn 1], P.4833 [Magazyn 1], P.4834 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5221.XX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5220.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie powstało z myślą o szerokim kręgu odbiorców zainteresowanych rozwojem turystyki w Polsce oraz pozyskiwaniem na ten cel środków finansowych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Jest ono przeznaczone zarówno dla pracowników administracji publicznej, jak również przedsiębiorców oraz działaczy organizacji turystycznych. Oddzielną grupę Czytelników mogą stanowić studenci i wykładowcy przedmiotów turystycznych w szkołach wyższych i średnich zawodowych. Specjalnie dla nich rozszerzono zakres tematyczny książki o ogólniejsze treści związane z polityką spójności Unii Europejskiej (w ramach której udzielane jest wsparcie na przedsięwzięcia turystyczne) oraz perspektywami jej rozwoju. Całość opracowania obejmuje 5 merytorycznych rozdziałów stopniowo wprowadzających Czytelnika w problematykę finansowania turystyki ze środków europejskich. Są one uzupełnione obszernym spisem przydatnych materiałów źródłowych oraz słowniczkiem trudniejszych terminów, ułatwiającym zrozumienie omawianych tematów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3062 [Magazyn 1], P.3061 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4021.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-148.
Do recenzji przedłożony zostań maszynopis książki „ Event marketing. Podstawy teoretyczne i rozwiązania praktyczne”. W tym miejscu należy jednoznacznie podkreślić, że sam wybór tematu jest bodaj największym atutem książki. Nie oznacza to bynajmniej, że książka jest napisana na słabym poziomie, jest bowiem wręcz przeciwnie, ale rzeczywiście stanowi próbę zapełnienia nie tyle luki na polskim rynku wydawniczym, ale wręcz drastycznej „wyrwy”. Temat organizacji, zarządzania i marketingu wydarzeń w wielu krajach ( np. Wielkiej Brytanii ) doczekał się utworzenia odrębnego kierunku studiów, dla słuchaczy którego powstała znaczna liczba publikacji. Tymczasem, według mojej wiedzy, w Polsce nie ma dotąd nawet jednej publikacji zwartej poświęconej w całości tej tematyce. Informacje na ten temat można znaleźć w coraz liczniejszych opracowaniach dotyczących turystyki biznesowej, ale tak kompleksowe spojrzenie, jak czyni to Autor recenzowanej książki, dotąd w Polsce nie było prezentowane. Można zatem przypuszczać, że grupa docelowa odbiorców recenzowanej monografii powinna być bardzo szeroka. Z jednej strony z pewnością są to studenci i wykładowy akademiccy, dla których jest to istotna pomoc w procesie dydaktycznym. Łatwo przystępny język i duża ilość prezentowanych przykładów z pewnością ułatwią wykorzystanie recenzowanej książki w procesie dydaktycznym na uczelniach, zwłaszcza kształcących się na kierunkach powiązanych z turystyką. Drugą ważną grupą odbiorców powinni być praktycy, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, czyli pracownicy firm zajmujących się organizacją wydarzeń, jak i pracownicy jednostek samorządu zainteresowań naukowców, badaczy rynku turystycznego, marketingu terytorialnego, czy także rozwoju lokalnego i regionalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17762.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 183-186.
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić. W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.: opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną; przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą; wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego; uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej); wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju; uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17061.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17060.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka muzealna / Izabela Wyszowska, Tadeusz Jędrysiak. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 247, [1] strona : ilustracje, fotografie, mapy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 238-[248].
We współczesnym świecie miliony ludzi zwiedzają placówki muzealne. Powstanie Muzeum zwykle oznacza „wpisanie” go na turystyczną mapę kraju, a nawet Europy, dzięki czemu w przewodnikach turystycznych pojawiają się nowe miejsca czy miejscowości. Muzea należą do najważniejszych dóbr kultury, stanowiąc znaczącą atrakcję turystyczną, dzięki posiadanym zbiorom, realizowanym wystawom, podejmowanym działaniom edukacyjnym i popularyzatorskim oraz często samej siedzibie. Książka stanowi swego rodzaju kompendium wiedzy o muzealnictwie, muzeach w turystyce i turystyce muzealnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18481.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa / [Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach])
Bibliografia, netografia na stronach 111-121.
Niniejsza monografia, zatytułowana Kierunki rozwoju innowacji w turystyce, jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się na kierunkach gospodarka turystyczna, zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej albo na kierunkach pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy - menedżerowie zajmujący się na co dzień szeroko pojętą turystyką. Celem monografii w warstwie teoretycznej jest analiza stanu wiedzy na temat wybranych zagadnień innowacyjności, w warstwie praktycznej zaś sformułowanie wniosków dotyczących badanej sfery, a także wskazanie nowych kierunków rozwoju innowacji w odniesieniu do branży turystycznej. Przed współczesnymi firmami turystycznymi pojawiają się bowiem obecnie nowe wyzwania, ale i nowe możliwości rozwoju z wykorzystaniem innowacji. Opracowanie zostało oparte na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz egzemplifikacji nowych praktyk biznesowych stosowanych przez podmioty turystyczne. Jego strukturę tworzy dziewięć rozdziałów, których autorami są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem badawczym oraz przedstawicielka najmłodszego pokolenia naukowców - doktorantka dopiero rozpoczynająca swą karierę naukowo-dydaktyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17798 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19144.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19143.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1022) 948.)
Na stronie tytułowej także tom 1022., oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia na stronach 213-227.
Niniejsza monografia jest jedną z nielicznych publikacji naukowych dotyczących problematyki kształtowania wizerunku obszaru turystycznego, zarówno na krajowym jak i międzynarodowym rynku wydawniczym. Koncepcja pracy odwołuje się do problematyki teoretycznej jak i empirycznej. Jest to oryginalne opracowanie teoretyczne jak i pragmatyczne, którego adresatami są nie tylko przedstawiciele środowisk akademickich. Przedstawione aspekty instrumentalne powinny być cenną pomocą w kształtowaniu polityki promocji turystyki oraz oddziaływania na wizerunek turystyczny przez pracowników jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, a także regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17027.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rynek turystyczny : struktura, procesy, tendencje / Aleksander Panasiuk. - Wydanie 2, zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2019. - 373 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 353-373.
Publikacja przedstawia miejsce turystyki w gospodarce narodowej oraz podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku turystycznego. Przeprowadzono w niej analizę struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku turystycznego, omówiono działalność dostawców ofert turystycznych (przedsiębiorstw turystycznych i destynacji turystycznych) oraz popyt turystyczny i zachowania rynkowe konsumentów turystycznych. Szczególne miejsce zajmuje problematyka podaży turystycznej, w tym produktu turystycznego oraz koncepcja oferty turystycznej. W szerokim ujęciu przedstawiono politykę turystyczną, wraz z jej układem strukturalnym i kierunkami jej rozwoju oraz szczegółowymi rozwiązaniami regulacyjnymi, dotyczącymi rynku touroperatorskiego w Unii Europejskiej, oddziaływanie państwa na turystykę społeczną, fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Zagadnienia dotyczące procesów kształtowania rynku turystycznego obejmują problemy mikroekonomiczne oraz dotyczące zarządzania podmiotami, w tym działalność marketingową, markę turystyczną, nowoczesne technologie, innowacje oraz strategie na rynku turystycznym. W pracy wskazano na aktualne problemy ekonomiczne, społeczne, polityczne, organizacyjne, technologiczne kształtujące funkcjonowanie rynku turystycznego. Oparto je na aktualnym stanie prawnym, dotyczącym regulacji rynku turystycznego, obowiązującym w krajach Unii Europejskiej i w Polsce od 1 lipca 2018 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19150.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19149.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Turystyka, podobnie jak inne dziedziny życia, podlega silnym zmianom pod wpływem radykalnych przemian zachodzących w otoczeniu, w którym żyją potencjalni odwiedzający i działają przedsiębiorstwa dostarczające usługi. Poznanie najważniejszych czynników, które stoją za tymi procesami, przewidywane kierunki zmian, koncepcje zarządzania w nowych warunkach są przedmiotem rozważań w niniejszej monografii. Zawarte w niej opracowania poruszają zagadnienia, które zostały pogrupowane w czterech rozdziałach: przedsiębiorstwa turystyczne, strategie i regionalna współpraca w rozwoju turystyki, zmiany demograficzne - nowe wyzwanie dla turystyki, instytucjonalne, kulturowe i przyrodnicze uwarunkowania rozwoju turystyki. Przypisanie poszczególnych opracowań do rozdziałów jest nieco umowne, ponieważ niektóre wątki pojawiają się w wielu tekstach. Ponadto omawiane zagadnienia często przedstawione są w kontekście ich związku z innowacjami i wpływu technologii informatycznych na rynek turystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17243.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej została napisana z myślą zarówno o tych, którzy stoją na czele firm turystycznych bądź są też współodpowiedzialni za zarządzanie tymi firmami, jak i o tych, którzy posiadają już podstawy wiedzy ekonomicznej a zamierzają w przyszłości zająć się profesjonalnie obsługą turystyki. Turystyka jest najbardziej dochodowym biznesem na swiecie. Jej dynamika rozwoju jest wyższa niż w przemyśle elektronicznym, telekomunikacji czy transporcie. Dzieki efektom mnożnikowym z turystyki żyją nie tylko ci, którzy pracują w tym sektorze, jest ona kołem napędowym całej gospodarki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.373.XX.4 [Magazyn 1], P.370.XX.4 [Magazyn 1], P.368.XX.4 [Magazyn 1], P.364.XX.4 [Magazyn 1], 543.XX.4 [Magazyn 2], P.367.XX.4 [Magazyn 1], P.371.XX.4 [Magazyn 1], P.372.XX.4 [Magazyn 1], P.369.XX.4 [Magazyn 1] (9 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.366.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.365.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Geneza i teoria turystyki / Paweł Różycki. - Wydanie 1 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2022. - 383 strony, [16] stron tablic : fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [371]-383.
Zjawisko turystyki rodzi w środowisku badaczy oraz pośród uczestników ruchu turystycznego pytanie jak to się dzieje, że ludzie od zamierzchłych czasów wyruszają w drogę, podróżują i uprawiają turystykę. Niniejsza monografia, będąca wynikiem badania i eksplanacji wielowymiarowych zależności i związków na polu turystyki jest pierwszą tego typu publikacją, która w interdyscyplinarny sposób zajmuje się genezą turystyki. W książce zwrócono uwagę na wielość naukowych płaszczyzn, które wyjaśniają i opisują teorię turystyki. Prezentowana publikacja jest wynikiem obszernych badań na wszystkich kontynentach, w najbardziej odległych zakątkach świata oraz szczegółowych analiz literaturowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18615.XX.1.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22123.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22122.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia w turystyce kulturowej / Armin Mikos von Rohrscheidt. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 378 stron, [16] stron tablic : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
(Historia w Działaniu)
Bibliografia na stronach 347-360. Indeks.
Jednym z ważniejszych przejawów obecności historii w przestrzeni publicznej jest turystyka kulturowa, która przeżywa dzisiaj widoczny renesans. Oprócz tradycyjnych form aktywności bardzo popularne stały się w ostatnich latach choćby spacery miejskie, które pozwalają odkrywać tajemnice swojej okolicy. Coraz więcej ludzi interesuje się własnym otoczeniem i jego historią, nie tylko lokalną, lecz także regionalną. Przedstawiamy publikację na temat wykorzystania historii i dziedzictwa w turystyce kulturowej. Autor – wykładowca akademicki, a równocześnie wieloletni organizator turystyki – oprócz ukazania podstawowych aspektów teoretycznych: zakresu pojęcia i obszaru działań turystyki kulturowej, jej roli w popularyzacji dziedzictwa narodowego i rozwijaniu tożsamości historycznej czy znaczenia w promocji miejscowości i regionów, zapoznaje czytelnika z różnymi formami aktywności, typowymi atrakcjami i sposobami organizacji imprez turystycznych. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek oraz przykłady dobrych praktyk, dzięki czemu pomoże każdemu organizatorowi rozwinąć skrzydła i jak najpełniej wykorzystać potencjał historyczny danego miejsca lub rejonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17835.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-195.
Opracowanie "Od regionu geograficznego do regionu turystycznego. Lubelszczyzna - implikacje historyczne, teoretyczne, naukowo-badawcze, edukacyjne" można traktować jako monografię tematyczną, w której głównemu, przewodniemu wątkowi tematycznemu podporządkowano opracowanie przez różnych autorów części całości - dwie wstępne o charakterze bardzo ogólnym, syntetycznym i dalsze, traktujące jako "studia przypadku" trzy krainy w obrębie szeroko pojętego regionu lubelskiego, które mogą być rozpatrywane także jako regiony turystyczne. [...] opracowanie odznacza się bardzo wysoką jakością jako publikacja naukowa, [...] szczególnie [...] przeznaczona do użytku dydaktycznego jako bardzo cenne źródło informacji i wzorzec [...] dla studentów geografii, turystyki, gospodarki przestrzennej i innych pokrewnych kierunków. Z recenzji prof. dr hab. Krzysztofa H. Wojciechowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17884.XXI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17883.XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-193. Indeks.
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków, w szczególności rynku turystycznego. Dlatego konieczne jest śledzenie zmian i ich opis w literaturze. Stało się to główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono szeroki opis technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) stosowanych przez podmioty rynku turystycznego na podstawie kwerendy literatury oraz wyników przeprowadzonych badań. Wskazano rolę TIK w funkcjonowaniu rynku turystycznego miasta Krakowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17184.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17183.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Prezentowana monografia pt. „Sport i turystyka jako przedmiot wielofunkcyjnych analiz we współczesnej rzeczywistości”, stanowi zbiór dziesięciu artykułów naukowych opracowanych i zaprezentowanych na podstawie studiów literaturowych, raportów oraz wyników badań własnych i obserwacji badaczy, których zainteresowania związane są ze sportem i turystyką. Interdyscyplinarność sportu i turystyki powoduje, iż są one przedmiotem analiz badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe. W monografii zaprezentowano w szczególności aspekty ekonomiczne sportu i turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17759.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej